Mersut vikatilasto pitää paikkansa

laadultaan surkea

Vikatilaston lista on pitkä kuin nälkävuosi. Aluksi ajattelin että tuo on vain kateellisten panettelua, eihän mersussa nyt voi noin paljon vikoja olla. Nyt kun auto on ollut 3 vuotta, niin kyllä tuossa listassa on hyvin pitkälti ne viat jotka myös omassa mersussa on. Moottorin osat saa näköjään vaihtaa jo 200 tkm jälkeen päälle vielä jokavuotiset pallonivelten ja tukivarsien uusimiset.

W203 vikalista: http://autot.oikotie.fi/automerkit/mercedes-benz/154

39

2955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • w203

      Mersu on miljonäärien auto. Nimittäin tyyppivikojen korjauksiin menee miljoona

    • haikuilee

      Kertokaapa automerkki johon ei tule mitään vikoja, ostan sen varmasti seuraavaksi????

      • best or nothing ?

        Ei sellaista autoa varmasti olekaan, joihin ei tule vikoja.

        Mutta onneksi on valinnanvaraa siinä valitseeko sellaisen ”premium merkkisen” auton jossa on erittäin kalliita moottorivikoja (kaikki suuttimet, korkeapainepumppu, o-renkaat läpinäkyvät letkut, yms yms), vai valitseeko sellaisen auton joka kestää isältä pojalle. Mersu nimittäin ei kestä !


      • sani 95

        täs on yksi nissan syny,,,-95 ajettu 280,000 pelaa kuin enkeli ei huolia katsastuksessa jotain pintä kuiteskii mutta se kannattaa,,johto tähti tielle jätti, niin se on,,hoh hoh,, ohi c


      • Anonyymi

        Toyota


    • Se tuli nyt lähtö

      Ei kuulkaa paljoo naurata kun erehdyin herrasmiesauton ostamaan viime syksynä.

      HYMY HYYTY NYT KEVÄLLÄ.

      Vito:

      -takaakseli palkin mätäisyys:hitsattu ja massattu.

      -molemmat murrokset eteen

      -Pallonilet molemmat eteen.

      -polttimoja.

      -jarrujen kanssa tappelu.

      -pakoputki.

      -aurauskulmat tehtaidenarvoihin. S..aaat..a na ei saa menemään suoraan ja niin kuin pitäisi.

      -kolinaa etupäässä edelleen vaikka katsastutin niin eikun kolisee.

      -kaksikertaa katsastus.

      -ruostetta on tullut yalven aikana ja paljon.

      -tuo auto lähtee ja on viimeinen mersu meillä.

      -Viimeiset uusimmat oli väyrynen ja vito molemmaty saavat kenkää,en suostu noillla p..as.-koillla ajelaan enään.

      tämä tarina on sitten tosi,kymmen mersua olen omistanut ja nämä oli kaiken kruunaus.

      MERKKI VAIHTU NYT.

      Että ajakaa vaan niillä p..askoilla.

      • mesepappa

        Huonoa tuuria täytyy olla. Itselläni 230 SLK, kaksi vuotta.
        Ainoa remontti tuulettajanhihnan vaihto, kovettunut kun oli ja alkoi pitää ääntä.


    • prolliedailerie

      Kukapa olisi uskonut, että vikalista pitää paikkaansa!

      No uskonnosta joutuu maksamaan hintaa tavalla tai toisella. Mutta ethän tämän vuoksi jätä mersulahkoa? Maanantaikappale sattui itsellesi varmaan.

      • mersu vaihtoon

        Onneksi seurakunnan vaihtaminen käy helposti ja autoliikkeet hyvittävät noinkin tautisesta autosta kohtuullisen summan vaihdossa. Ja aina löytyy niitä, jotka eivät ole tietoisia Mercedeksen surkeasta laadusta. Itsekin olin sellainen mutta "siperia opettaa".

        Mercedes uskonnon kokeilu jäi siis aika lyhyeksi, ei nimittäin lompakko kestänyt yli 1000 euron korjauslaskuja joka toinen kuukausi.


    • Katsotaanpa vikalista läpi kohta kohdalta (toki tällä yksilöllä olen ajanut vasta noin 50 000 kilsaa, alle 300 000 vasta mittarissa yhteensäkin).

      > Viallinen öljyntäyttöaukon tulppa vuosimalleissa 1993-1999.
      - Ei.

      > Sylinterikannen tiivistevuotoja.
      - Ei

      > Moottorin öljyvuotoa.
      - Ei

      > Dieseleissä polttoaineputkistovuotoja.
      - Ei

      > Dieseleissä on ruiskutuspumppuvika vuosimallissa 2005. Jos dieselin
      > ruiskutuspumpusta näkyy ulospäin vuotoa, pumppu on vaihtokunnossa.
      - Ei

      > Polttoainepumppuvikoja bensiinimoottorissa vuosimallissa 2001.
      - Ei

      > Moottorinohjausyksikön vikoja vuosimalliin 2002 saakka..
      - Ei

      > Sytytyselektroniikkavikoja. Joutokäynti vaeltaa.
      - Ei

      > Ajonestolaitteen vikoja.
      - Ei

      > Kiilahihna kulunut.
      - Ei

      > Sähköpääkaapeli murtunut.
      - Ei

      > Laturivikoja.
      - Ei

      > Käynnistinmoottorivikoja vuosimalliin 2003 saakka.
      - Startin sulake palanut kerran.

      > Moottorin varoitusvalovikoja.
      - Ei. Kai. Tietysti jos niiden olisi pitänyt palaa...

      > Kompressorin venttiili juuttuu.
      - Ei

      > Kytkinvikoja.
      - Ei

      > Automaattivaihteiston vikoja. Automaattivaihteiston vaihteensiirron
      > ohjauselektroniikan vikoja. Ohjausyksiköitä on jouduttu vaihtamaan.
      - Ei

      > Vaihteiston ja vetopyörästön öljyvuotoa. Vetopyörästö on saattanut
      > pyöriä liian vähällä öljyllä. Varmistu, ettei vetopyörästöstä kuulu ääntä.
      - Ei

      > Jarrupalat ja etulevyt kuluneet. Takalevyt ruostuneet.
      - Jarrupalat ovat kuluneet!!!!!!! Olen ne joutunut jopa vaihtamaan.

      > Pysäköintijarru puoltaa.
      - Ei

      > Jarruletkuvikoja.
      - Ei

      > ESP-anturivikoja.
      - Ei (tietoni mukaan)

      > Ohjauslaitteissa väljää. Raidetangon päät väljät.
      - Ei

      > Kallistuksenvakaajan kumihelat saattavat olla väljät.
      - Ei

      > Taka-alatukivarsien nivelet kitisevät.
      - Kyllä. Tämä on tullut vastaan (tai ainakin joku nitisee takana).

      > Etutukivarren nivel kulunut.
      - Ei

      > Iskunvaimennin on rikki.
      - Kyllä, olen vaihtanut takaiskarit.

      > Airbagin ohjausyksikön vika vuosimallissa 2001.
      - Ei

      > Keskuslukitus reistailee.
      - Kyllä. Joskus joutuu painelemaan ohjaimen nappeja useamman kerran, ennen kuin avaa tai lukitsee ovet.

      > Polttoainemittarivikoja.
      - Ei

      > Istuinlämmitys reistailee.
      - Ei

      > Automaatti-ilmastointi naksahtelee.
      - Ei

      > Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
      - Ei

      > Lämmityslaitteen puhaltimen vikoja.
      - Ei

      > Ajovalojen pesurivikoja.
      - Ei

      > Sekalaiset viat
      - Joo. Sekalaisia vikoja on ollut. Esimerkiksi renkaat ovat kuluneet ajossa, valojakin olen joutunut vaihtamaan kun palavat (tai siis eivät pala).

      > Turvavyön lukkovika vuosimallissa 2004.
      - Ei.

      > Tuulilasinpyyhinvikoja.
      - Kuluvat. Lasketaan varmaan viaksi?

      > Ajotietokoneen näytössä vikoja.
      - Näyttää liian pientä kulutusta. Tämä on mielestäni vika.

      > älä tankkaa liian täyteen (huohotusongelma).
      - Ei ole tullut tankattua. Tai sitten ei vikaa esiinny.

      > Ruostetta ovien tiivisteiden alla sekä etuovien takareunassa
      > ja takaovien etureunassa.
      - Ei.

      > Takaluukussa ja alustan saumoissa ruostumista.
      - Ei.

      > Joustintuet ovat ruosteessa.
      - Mitä nämä edes ovat?


      Antaa olla. Tuntuu siltä, että vikalistalta löytyy vain noita kuluvista osista johtuvia vikoja. Tai sitten aika pientä häikkää...

      Onkohan minulla vain hyvä yksilö?

      • ihme ja kumma

        Mistä 50 tkm ajanut tietää, miten se edeltävä 250 tkm on sujunut ?


    • jorma-okku

      Pitäskö sun aloittaja-pelle hankkia vaikka skeida ja mennä itäautopalstalle.

    • Edelleen hyvä

      Mulla takaveto Vito, edellinen oli etuveto, tällä takavedolla taivallettu nyt 360000km. Vikoja: kardaanin nivel menee aina 100000km - 120000km, hiukkassuodatin meni tukkoon, mutta fortea tankkiin ja 15km vitosella täysillä (ei ottannu kun 3000 kierrosta) alko sen jälkeen toimimaan, taka iskarit 180000km, toinen takajousi 180000km. Siinä viat ja on tullu myös paljon ajettua hiekkatietä. Etuvetosesta meni yks vetoakseli ja termostaatti, sillä ajon 300000km se oli 112cdi.
      Että paljonkohan tuon aloittajan autoilla oli ajettu? Vai olivatko mallia "ruuvattu"?

    • MasterOfWallet

      Joillakin hajoaa kaikki mitä niille antaa.

    • Tyylikäs

      On siis ihmisiä jotka oikeasti murehtivat vikatilastojen kanssa? Ja ajaako joku vielä w203:lla, sehän on museoiässä.

      • Itse ajan W124-korimallilla eikä sekään ole vielä museoiässä.


    • mb laadultaan surkea

      Kaiken maailman katsastusasemien vikatilastot kertovat vain katsastuksen hylkäyksen syyn. Lista ei ota kantaa esimerkiksi moottorivikoihin tai muihin vikoihin, jotka eivät vaikuta katsastukseen. Esimerkiksi 2000-luvun jokainen Mercedes on täynnä näitä kalliita pikkuvikoja, jotka eivät näy katsastustilastoissa. Mersu-uskovaiset kärsii sen omissa nahoissa ja ovat hiljaa. Mutta onneksi joku rohkea uskaltaa aina välillä ottaa mersun huonon laadun puheeksi.

    • ilman korjauksia

      Hyndai 1.3 ajettu 190tkm...ei mitään vikaa aina menee läpi katsastuksesta
      vaihdettu jakopää remmi 105tkm

      • Mercedes-homo

        Getzissä on myös yksinkertainen kuljettaja.


      • luotettava auto
        Mercedes-homo kirjoitti:

        Getzissä on myös yksinkertainen kuljettaja.

        Ei kestä meset eikä homppelit arvostelua, kun heti kilahtaa ja mennään henkilökohtaisen herjauksen puolelle.
        Ihmettelen itsekin sakemannien monimutkaisia akselistorakenteita ja niiden vikaherkkyyttä mm. passat .
        Tojolla ajavalla on akselistojen ja ohjauslaitteiden osat alkuperäisiä, vaikka mittarissa on jo 375 tkm. Koiranluut eteen on sentään vaihdettu ja ne maksoivatkin huimat 30 € kappale.


      • Mercedes-hetero
        luotettava auto kirjoitti:

        Ei kestä meset eikä homppelit arvostelua, kun heti kilahtaa ja mennään henkilökohtaisen herjauksen puolelle.
        Ihmettelen itsekin sakemannien monimutkaisia akselistorakenteita ja niiden vikaherkkyyttä mm. passat .
        Tojolla ajavalla on akselistojen ja ohjauslaitteiden osat alkuperäisiä, vaikka mittarissa on jo 375 tkm. Koiranluut eteen on sentään vaihdettu ja ne maksoivatkin huimat 30 € kappale.

        Kuulet tätä varmaan päivittäin mutta sanon sen nyt kuitenkin. Olet idiootti.


    • Jaakko.

      Miksi ostatte viallisia autoja? Katsokaa mitä hankitte älkääkä aina ostako sitä pommia. Itselläni on ollut vain viattomia mesejä. Ja jos ei ole tonnia laittaa koska tahansa autoon, niin onhan tuolla Huyndaita ja Bemaria mistä valita.

      • kulut minimiin !

        Vain tyhmät laittaa turhia tonneja autoon ostaessa ja korjatessa.


      • Jaakko.
        kulut minimiin ! kirjoitti:

        Vain tyhmät laittaa turhia tonneja autoon ostaessa ja korjatessa.

        No mutta sittenhän sulla on kaikki hyvin! Miksi täällä sitten itket jos et edes aja premium mersulla? Arvostan lähimmäisen rakkauttasi, mutta toisilla on tonneja sen verran monta ettei muutaman menetys silloin tällöin tunnu.


      • Uusi MB alla
        Jaakko. kirjoitti:

        No mutta sittenhän sulla on kaikki hyvin! Miksi täällä sitten itket jos et edes aja premium mersulla? Arvostan lähimmäisen rakkauttasi, mutta toisilla on tonneja sen verran monta ettei muutaman menetys silloin tällöin tunnu.

        This!!! A million f******n times this! :D


    • mitä näet peilistä?

      Mainoksen uhreja maailmalla riittää loputtomiin........
      Harva viitsii enää ottaa itse selvää, Mitä paska paketissa pitää sisällään.........

      mielenkiintoista loppuelämää kaikille sellaisille......

      • Ykskakskolmee

        Katkeraa, niin katkeraa. Hyviä reissuja Huyndailla!


      • Johtotähti1
        Ykskakskolmee kirjoitti:

        Katkeraa, niin katkeraa. Hyviä reissuja Huyndailla!

        Mesemies arvostaa vain mesemiehiä. Emme alennu väittelemään muiden automerkkien paremmuudesta.Olemme onnellisia ihmisiä koska omistamme Mersun. Muiden merkkien omistajat voivat tapella keskenään ja syytellä toisiaan ties mistä.
        Mersun omistamisen filosofia perustuu omistajien keskinäiseen kunnioitukseen omistat sitten vanhan tai uuden Mersun. Tyytyväisyys näkyy hyvin tien päällä. Emme kaahaa emmekä käyttäydy törkeästi liikenteessä vaan olemme kohteliaita kaikille tiellä liikkujille.


      • ossi
        Johtotähti1 kirjoitti:

        Mesemies arvostaa vain mesemiehiä. Emme alennu väittelemään muiden automerkkien paremmuudesta.Olemme onnellisia ihmisiä koska omistamme Mersun. Muiden merkkien omistajat voivat tapella keskenään ja syytellä toisiaan ties mistä.
        Mersun omistamisen filosofia perustuu omistajien keskinäiseen kunnioitukseen omistat sitten vanhan tai uuden Mersun. Tyytyväisyys näkyy hyvin tien päällä. Emme kaahaa emmekä käyttäydy törkeästi liikenteessä vaan olemme kohteliaita kaikille tiellä liikkujille.

        kyllä mersun aika on jo menny ohi luotettavuuden suhteen. olen ajanut eri merkkisiä autoja ammatikseni eri merkkisiä autoja .kaikkihan ne on uutena ollu hyviä, mutta kun kaks vuotta tulee täyteen ja 200 tuhatta niin moni merkki alkaa olla ongelmallinen. ei vaan mersu. no ny asiaan . kaksi huyndai sonataa, ei päivääkään pajalla. tosin huolto väli lyhyt. 15.ooo tkm. nytkin alla 2010 malli 219.000 km . uusi tulossa kesäkuussa . osta mun hyvä vanha jos tarvit todella siistiä ja hyvin pidettyä autoo. takaan että et kadu. soita arkisin päiväälä . saat tarkat tiedot , ja luotettavat. diesel. puh.no . 0405281261


      • johtotähti1
        ossi kirjoitti:

        kyllä mersun aika on jo menny ohi luotettavuuden suhteen. olen ajanut eri merkkisiä autoja ammatikseni eri merkkisiä autoja .kaikkihan ne on uutena ollu hyviä, mutta kun kaks vuotta tulee täyteen ja 200 tuhatta niin moni merkki alkaa olla ongelmallinen. ei vaan mersu. no ny asiaan . kaksi huyndai sonataa, ei päivääkään pajalla. tosin huolto väli lyhyt. 15.ooo tkm. nytkin alla 2010 malli 219.000 km . uusi tulossa kesäkuussa . osta mun hyvä vanha jos tarvit todella siistiä ja hyvin pidettyä autoo. takaan että et kadu. soita arkisin päiväälä . saat tarkat tiedot , ja luotettavat. diesel. puh.no . 0405281261

        On kiva kuulla että olet tyytyväinen autoosi. Toisaalta ihmettelen että olet halukas kauppaamaan autoasi juuri täällä. Luulenpa ettei Mesemiehet ole kiinnostuneita autostasi.


      • puhelin homoilija
        ossi kirjoitti:

        kyllä mersun aika on jo menny ohi luotettavuuden suhteen. olen ajanut eri merkkisiä autoja ammatikseni eri merkkisiä autoja .kaikkihan ne on uutena ollu hyviä, mutta kun kaks vuotta tulee täyteen ja 200 tuhatta niin moni merkki alkaa olla ongelmallinen. ei vaan mersu. no ny asiaan . kaksi huyndai sonataa, ei päivääkään pajalla. tosin huolto väli lyhyt. 15.ooo tkm. nytkin alla 2010 malli 219.000 km . uusi tulossa kesäkuussa . osta mun hyvä vanha jos tarvit todella siistiä ja hyvin pidettyä autoo. takaan että et kadu. soita arkisin päiväälä . saat tarkat tiedot , ja luotettavat. diesel. puh.no . 0405281261

        Vedetäänks Mese-runkut puhelimessa?


    • 2400000 Mb:llä

      eikö aloittaja muuta keksinyt.eipä noissa noita vikoja kyllä ole paljoa verattuna muihin merkkeihin, ja ihan oikealla kokemuksella kirjoitan, en esson baarin perusteella.

    • Juu paikansa pitää.

      Mutta mikä vika on jarrupalojen ja levyjen kuluminen? Ainakin autopuolella opettivat että ovat kulutusosia ne. Sama kun sanoisi että toyota on paska kun tarvii tankata välillä ja jopa öljytkin pitää vaihtaa tai että fordi tarvii pestä kun likaantuu.
      Tai noi raidetangon päät kyllä nekin kuluu volkkarissakin.
      Hyviä tutkimuksia oltiinkoha huomioitu kilometrejä? kun moni mersu on taksina ja siinä tulee 3vuoden aikana enemmän kilometrejä useimmilla tulee omaan autoon 10vuoden aikana.

      • pertsa7

        Omassa MB 300D :ssa mittarissa 1.2 milj. kilometriä eikä vikoja ole ollut viimeisen 5 vuoden aikana jos ei lasketa vioiksi hehkuja ja jarrupaloja, Olen kyllä ollut tosi tyytyväinen vanhaan Mersuuni. Ihmettelen kun puhutaan että 400 000 km olisi paljon ja kone alkaisi olla loppu. Mersun mittapuun mukaan se ei ole yhtään mitään.


      • Hyviä juttuja
        pertsa7 kirjoitti:

        Omassa MB 300D :ssa mittarissa 1.2 milj. kilometriä eikä vikoja ole ollut viimeisen 5 vuoden aikana jos ei lasketa vioiksi hehkuja ja jarrupaloja, Olen kyllä ollut tosi tyytyväinen vanhaan Mersuuni. Ihmettelen kun puhutaan että 400 000 km olisi paljon ja kone alkaisi olla loppu. Mersun mittapuun mukaan se ei ole yhtään mitään.

        Mersusta tarvii vaihtaa laturi ekan kerran 400 000km jälkeen kun useimmissa on jo toinen menossa. Tosin tiedä siitä laturista jos se oli keskiviikkopäivän tuote niin parempi ,onha jollakin voinut mennä nopeamminkin. Yksilöitä ne on kaikki niin mersut kuin nissanit.


    • janttu783

      no eipä ole tarvinnut juuri korjailla, kokemusta w124,w202,w211..
      toimineet todellä hyvin vaikka esim w211 oli ajettu jo 450tkm, mikä nyt ei mersulle ole kuin alkua.että 200tkm avataan jo kone..just joo.ostapa aloittaja mersu ja kokeile miten luja auto on.

    • naapuri90

      MB C 200:lla ajelee 350 000 km lähestulkoon pelkillä öljynvaihdoilla. Sen jälkeen alkaa tulemaan ajo kalliiksi, huoltolaskuja 500 e/huoltokerta. Laadultaan parhaimmat ovat 90-luvun meset. Naapurin mesellä ajettiin yli milli, sitten vaihdettiin kone ja meno jatkui.

    • AH-789

      Olen seuraillut näitä MB keskusteluja. Milloin haukutaan ja milloin kehutaan.

      Itselläni on MB. MIksi? Siksi, että tiedän aina, ettei todennäköisyys vakaviin vikohin on pieni. Kaikissa autoissa on kuluvia osia. Niin Mersuissakin.

      Kyse on siitä, että missä kilometreissä niitä vaihdetaan ja miten kalliista kuluvista osista on kysymys. En osta Mersua siksi, että haluaisin ajaa sillä ensimmäiset 100.000 kilometriä ilman korjauksia. Kaikilla autoilla ajaa sen verran. Nykyautoilla jopa 200.000 ilman korjauksia.

      Ajettavuudeltaan on parempia autoja, mutta kun kokonaisuus ratkaisee, en oikein muita automerkkejä enää viitsi edes katsella. Ei ole tarvetta.

      Testeissä voittaa usein se, joka juuri uutena on se paras. Kun kilometrejä tulee, syntyy merkkien välille eroja.

      En väitä, etteikö olisi muitakin laatumerkkejä, kuten Volvo. Sen sijaan muista on epävarmempi sanoa.

      Kukin ajaa sellaisella autolla, minkä itse kokee parhaaksi. Minä ajan Mersullani ja olen tyytyväinen. Vikalistojen vikoja ei ole ollut.

      Seuraavisa merkeistä kokemusta ja kaikilla ajettu väh 120.000 km tai enemmän. Peugeot (akselistoviat ja sähköviat), Ford (Ei vikoja), Renault (sähkövikoja ja kytkin vaihtoon 60.000 km kohdalla), Opel (Turbo meni 150.000), BMW (Katalysaattori meni 120.000), toisessa yksilössä moottori vaihtoon jakopäävian vuoksi kilometrejä 190.000, Volvo ( Ei vikoja, kilometrejä 210.000), Saab (Moottori vaihdettiin 120.000), Honda (Ei vikoja).

      Taitaa olla jokin muukin merkki vielä, mutta en jaksa muistaa. Ammattiautoilija en ole, mutta työni puolesta kilometrejä tulee n 50.000 per vuosi.

      Minusta on pääasia, että on tyytyväinen omaan autoonsa. Kukin tehköön valinnan sen mukaan, minkä katsoo parhaaksi. Vikalistoihin ei kuitenkaan kannata tuijotella. Ne eivät kerro kuin yksittäistapauksista. Katsastustilastot eivät valitettavasti kerro todellisten osien kulumisesta vaan kuluvien vaihto-osien kunnosta. Kaikissa autoissa alusta kuluu, mutta usein sitä on halvempi huoltaa kuin että jos kone pettää.

      Sen vuoksi minä valitsin Mersun.

      • w124.

        Sen selvemmin ei asiaa voi perustella, täydellisyyttä hipova tarina!
        kiitos Mesemies.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      255
      4581
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      131
      2993
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2762
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1740
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1594
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      24
      1485
    7. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1334
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1245
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      206
      1103
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1099
    Aihe