Olen ajatellut rottien hankkimista, haluaisin 2 urosta. Olisiko niille riittävä häkki ferplast jenny kd? Rotat voisivat olla paljon häkin ulkopuolella. Onko rottien hankkiminen järkevää, koska meillä on koira (kääpiösnautseri-japaninpystykorva-sekoitus), häiriintyykö se rotista/ rotat siitä? Joutuisin myös kuljettamaan rottia aika paljon varsinkin kesäisin lähes joka viikonloppu Imatra-Kitee välillä. Olen lukenut rotista tosi paljon mutta muun muassa noihin kysymyksiin tarvitsisin vielä varmistusta, koska vanhempani ovat aika epäileväisiä. :-)
Kannattaako hankkia?
1
100
Vastaukset
- Sedä
Jenny on ihan ok. perushäkki, mutta isompi esim. joku 100cm kätettynä hankittu kanihäkki Jennyn alle on toki aina parempi :) Koiran kanssa pärjääminen riippuu koirasta. Koira pitäisi totuttaa olemaan pelottelematta rottia haukkumalla/ hyppimällä häkkiä päin. Rotat kyllä osaa myös puraista kipeästi jos koira tyntää kuononsa liian lähelle. Rotille pitää pystyä järjestämään juoksumahdollisuus myös vaikka niitä ei voisi koiran kanssa yhtä aikaa pitää vapaana.
Pelkäksi viikonlopuksi rottia ei jatkuvasti ehkä kannata kuljettaa, vaan pärjäävät yön/pari myös keskenään, vaikka näkee kyllä että kaipaavat ihmisseuraa silloin. Rotat ovat kyllä hyvin sopeutuvaisia, eivätkä pelkää siirtymistä hirveästi. Häkkiä on tietysti aika vaikea kuljettaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662747
- 2011997
- 711746
- 921648
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.451514Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91471- 791151
- 811060
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes193976