Olen 20-vuotias nainen ja aina murrosiän alkamisesta saakka kärsinyt TODELLA voimakkaasta hienhajusta kainaloissa; ongelma ei siis ole poikkeuksellisen vahva hien erittyminen, vaan nimenomaan väkevä haju. Henkilökohtaisen hygienian laiminlyömisestä tuskin on kyse, sillä käyn suihkussa ja vaihdan paidan päivittäin. Käytän antiperspiranttia ja pyrin valitsemaan aina hajusteettoman vaihtoehdon (koska tunnetusti hikoilu hajuste = vielä kamalampi aromi). Tästä huolimatta en voi paeta ongelmaani: jos pienikin pintahiki pääsee tulemaan, sen haistaa parin kilometrin säteellä.
Yleensä tämä ei haittaa merkittävästi arkeani, koska en ihmeemmin hikoile päivän aikana, mutta tuleva kesä huolettaa: tuleva kesätyöpaikkani on 15 km päässä kotoani naapurikaupungissa. Omaa autoa minulla ei ole, ja bussit kulkevat sen verran harvoin, että joudun pääsääntöisesti kulkemaan töihin pyörällä. Ja kilometrejä on tosiaan se pyöreät 15 ja matka täynnä ylämäkiä, joten tiedän tulevani hikoilemaan jo ennen kuin päivä on edes lähtenyt kunnolla käyntiin... Työ on mansikanmyyntiä, joten en tosiaankaan haluaisi, että koko koju löyhkää kainalokuopiltani.
Onko kenelläkään neuvoja?
Vinkkejä hienhajun ehkäisemiseen?
neuvoton hikipinko
1
124
Vastaukset
- aa*peli
Vahva hienhaju johtuu osaksi psyykkisistä tekijöistä; mitä kireämmällä olet, sitä vahvempi on hienerityksen lemahdus. Luulin että tämä olisi enemmän miehille kuuluva ilmiö.
Joudun pesemään kainaloitani useita kertoja päivässä sosiaalisten jännitysteni takia. Vuorikristallia ensin pesun jälkeen, sitten apteekin hikoderm dödöä, vaikka se ei ole iholle kovin hyvä.
En usko, että ongelmaan olisi mitään erityistä ratkaisua olemassa toistaiseksi. Fyysisessä työssä hikoilu on vähemmän "ammoniakkipitoista" jostain syystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli214638Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103284Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403137IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas851242Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2571123- 791099
- 561092
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3921067Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E200966