Mulla noin puoltoista vuotta sitten alkoi elohiirimäisiä tuntemuksia aina silloin tällöin kasvoissa oikean silmän alla. Sitten ne siirtyivät rinnan alle oikealle puolelle ja myös oikeaan jalkaan,nykäyksinä tuntunut. Nämä oireet kuitenkin on hävinnyt. Syksyllä sain oikean puoleisen halvauskohtauksen tuntuisen kohtauksen,oikea käsi ei toiminut ja puhekin meni puuromaiseksi. Silloin otettiin päivystyksessä kerroskuva päästä ja verikokeita ,kaikki oli ok niissä,oireetkin hävis. Nyt olen huomannut selvästi että oikea jalka kramppailee nilkasta alaspäin,pahimpina varpaat. Voimattomuuden tunnetta,puutuu oikea jalka,käsi,kuumottaa ja pistelee välillä ja paikallista särkyä myös esiintyy. Nyt uutena oireena huulen yläpuolella elohiiri ja tämäkin meni ohi. Mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja sairastin pitkän flunssan helmiskuussa. Kokemuksia olisin kysellyt kyseisestä sairaudesta,koska epäilen vahvasti tätä sairautta. OIreethan on moninaisia kuitenkin.
Ms taudin oireitako?
1
528
Vastaukset
- mäsätauti12
Hei,löysin vaihteeksi tänne,kun hain muuta tietoa ja huomasin kysymyksesi.Kai olet jo tutkimuksissa käynyt tai menossa?
Itselläni vuosien omituistenkin oireiden jälkeen (tuntohäiriöt,elohiiret ja väsymys) diagnosoitiin ms-tauti viime kesänä.Olin itse epäillyt/pelännyt tautia jo vuosia,ensimmäinen yksityinen pään mri oli puhdas muutama vuosi sitten (paitsi jälkikäteen todettiinkin viime kesänä niissä kuvissa muutoksia). Viime kesänä hakeuduin jälleen yksityiseen magneettiin,koska oireita oli taas enemmän (elohiiret,tuntohäiriöt ja kuulo toisesta korvasta) ja muutoksia olikin kunnolla eli ns.leesioita.Viikon kuluttua olinkin jo sairaalassa tutkimuksissa ja selkäydinnäyte kertoikin lopullisen tuloksen.Olin oikeastaan helpottunut diagnoosista,oireet saivat selityksen.
Nyt lääkitys päällä,töissä ja vointi ihan ok.Sopeutuminen vielä kesken,mutta vertaistuki ollut tärkeää.
Mutta ensin tutkimukset ennenkuin miettii diagnoosia,kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1125825Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323927- 823332
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182946Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2501997Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871963- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui391685Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881529