Ms taudin oireitako?

laura73

Mulla noin puoltoista vuotta sitten alkoi elohiirimäisiä tuntemuksia aina silloin tällöin kasvoissa oikean silmän alla. Sitten ne siirtyivät rinnan alle oikealle puolelle ja myös oikeaan jalkaan,nykäyksinä tuntunut. Nämä oireet kuitenkin on hävinnyt. Syksyllä sain oikean puoleisen halvauskohtauksen tuntuisen kohtauksen,oikea käsi ei toiminut ja puhekin meni puuromaiseksi. Silloin otettiin päivystyksessä kerroskuva päästä ja verikokeita ,kaikki oli ok niissä,oireetkin hävis. Nyt olen huomannut selvästi että oikea jalka kramppailee nilkasta alaspäin,pahimpina varpaat. Voimattomuuden tunnetta,puutuu oikea jalka,käsi,kuumottaa ja pistelee välillä ja paikallista särkyä myös esiintyy. Nyt uutena oireena huulen yläpuolella elohiiri ja tämäkin meni ohi. Mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja sairastin pitkän flunssan helmiskuussa. Kokemuksia olisin kysellyt kyseisestä sairaudesta,koska epäilen vahvasti tätä sairautta. OIreethan on moninaisia kuitenkin.

1

654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäsätauti12

Hei,löysin vaihteeksi tänne,kun hain muuta tietoa ja huomasin kysymyksesi.Kai olet jo tutkimuksissa käynyt tai menossa?
      Itselläni vuosien omituistenkin oireiden jälkeen (tuntohäiriöt,elohiiret ja väsymys) diagnosoitiin ms-tauti viime kesänä.Olin itse epäillyt/pelännyt tautia jo vuosia,ensimmäinen yksityinen pään mri oli puhdas muutama vuosi sitten (paitsi jälkikäteen todettiinkin viime kesänä niissä kuvissa muutoksia). Viime kesänä hakeuduin jälleen yksityiseen magneettiin,koska oireita oli taas enemmän (elohiiret,tuntohäiriöt ja kuulo toisesta korvasta) ja muutoksia olikin kunnolla eli ns.leesioita.Viikon kuluttua olinkin jo sairaalassa tutkimuksissa ja selkäydinnäyte kertoikin lopullisen tuloksen.Olin oikeastaan helpottunut diagnoosista,oireet saivat selityksen.
      Nyt lääkitys päällä,töissä ja vointi ihan ok.Sopeutuminen vielä kesken,mutta vertaistuki ollut tärkeää.
      Mutta ensin tutkimukset ennenkuin miettii diagnoosia,kuitenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      92
      4540
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      233
      1764
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      76
      1440
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1140
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      322
      1085
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1060
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      49
      1039
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      144
      1001
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      109
      988
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      954
    Aihe