Kokemuksia ja suositteluja kaipailisin.
Nyt on muutaman päivän ajan koiran mukana (?) sisälle ilmestynyt ihan pikkuruisia punkkeja, jotka oon keränny pois omalta kädeltä kipittämästä ja alle 2v lapsen tukasta!! Nuita pikkuruisia punkkeja en oo koskaan ennen nähny, viimekesänä ekan kerran ja tosiaan vaan kipittelemästä jostain.
Aiemmin ei oo ollu tarvis punkin torjunta aineille, kun niitä ei koirissa oo pahemmin ollu ja ei oo ollu suurta huoltakaan, kun ei oo lapsia vielä ollut.. Nyt sitten sen myötä kun meidän lapsi kasvanut siihen ikään että tykkää koirista ihan hirveästi, ilmeisesti punkkimäärät kasvaneet kans.. Koska viimekesänä löyty toisesta koirasta älyttömästi punkkeja (jopa punkki kiinni punkissa -yhdistelmiä irrottelin koiran ihosta). Nyt on jo kovasti tarvetta torjunta aineille.
Nyt olis tarkotus käydä ostaan Exspot liuos ja laittaa niskaan. Pantaa en hirviäis laittaa lapsen takia, ei tosiaan vielä ymmärrä ettei koiraa saakaan halailla..
Mutta millasta myrkkyä tuo exspotti on?
Toimiiko valkosipuli, tai muut luontaiset keinot?
Ja estääkö mitkään myrkyt nuita pikkupunkkeja tarttumasta karvoihin ja kulkeutumasta sisälle.. Nytkin tuntuu että iholla kipittelee tsiljoona :/ Vaikkei koirat saa olla sohvalla, kyllä ne ötykät tiensä on hyvin löytäneet tähän ja siitä sitten kipitteleen kädelle..
Punkkien torjuntaan
3
448
Vastaukset
- jtf1
Pakko jotain laittaa kun noita pirulaisia niin p3rkeleesti. Omalla koiralla exspot ja ei haittavaikutuksia ainakaan vielä ole näkynyt. Yksi punkki oli ennen ainetta ja samantien kun sen sain pois niin aineet niskaan.
- ...........
Punkkikarkote ei poista siträ ongelmaa, että koiran karvojen mukana tulee niitä irrallaan olevia otuksia. Tähän voi helpoiten puuttua vaatetuksella. Eli siis jos ei punkit helposti pääse karvuston sekaan, ne on helppoa poistaa. Mönkijäiset erottuvat helpoiten vaaleasta. Eli lenkin päätteeksi puko pois, ja enimmät otukset vaikka harjan avulla jättää pihalle. Ja jos joku jää huomaamatta, niin se karkote tepsiis siihen, että eivät pureudu kiinni. Samoin omien vaatteiden mukana niitä voi kanssa kulkeutua helpostikkin, eli ulkoilun jälkeen puhdistautumisrituaalit vaan käyttöön.
- jasseri
Hei
itellä on kääpiöpinseri ja käydään paljon metsässä ja yleensä luonnossa liikkumassa.punkkeja tuli silloin paljon..koirani nukkuu makuuhuoneessa vierelläni.
Loisten ja hyttysten takia rupesin myrkyttämään RAID hyönteismyrkyllä ohjeiden mukaan makuuhuoneeni (1krt/kk) ja tämän jälkeen yhtään punkkia ei ole koiraani iskenyt koko kesänä, ilmeisesti haju jää hieman turkkiin.HELPPO JA HALPA KEINO TORJUA PUNKIT
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391