Saaralla on sellanen ongelma että on saanu parannuksen armon tyttösenä ja on jääny vaille kokeneempien uskovien seuraa ja opetusta ja esikuvaa. On sitten myöhemmin tutustunut vapaa suuntien ihmisiin jotka ei ole saanut parannuksen armoa vaan on kokenut jonkun älyn väläyksen ja ruvennut järkeilemään ja omimaan erinlaisia armolahjoja ja matkimaan niitä. Vihulainen on sitte langettanu saaran tavottelemaan samoja juttuja ja yrittää olla yhtä "hyvä" ja "lahjakas" kun on kokenut sellasen kääntymisen. Saaran kääntyminen on ollut ihan aito mutta nyt hällä on ollu valhe opettajia jotka on itse tehny ratkaisun ja saara ei ole huomannut että ne on huijareita. Se johtuu siitä että nuorena kääntyneet harvemmin saa kovin vahvaa hengen erottamisen lahjaa se on kristittyjen kokemus. Saara kun on liittyny niihin valhe opettajiin niin hän on kanssa halunnut samanlaisia lahjoja kun ne on valehdellu itsellään olevan ja siinä on riettaalla paikka iskeä. Kyllä tässä huomaa että saara ei ole samassa valhe hengessä kokonaan kuin opettajansa on hän kun huojuu jossain siinä välillä. On lapsi raukka pikkusen pää pyörällä ja varmasti sisällä pelottaa ja on epävarmuutta ja salattua kaipausta siihen ensimmäiseen rakastumiseen joka oli puhdas mutta joka on nyt hukkunut. Täällä kyllä uskotaan ja rukoillaan että Jumala kurituksen kautta palauttaisi saaran keskelle taivasta uskomaan yksinkertaisesti ilman ansioita joita ei itse edes huomaa mutta meille sanan kristityille se näkyy ja murheella sitä katsomme. Tämä on ihan tuhlaaja pojan vertauksesta kun ollaan vieraalla maalla. Mutta se on ihana kun se vertaus ei lopu siihen sikojen ruokaan vaan jatkuu niin pitkälle että syötetty vasikka tapetaan ja helyt ja kengät ja tavarat annetaan ja isä ottaa avoimeen syliinsä takaisin lämpimään. Näin me uskallamme toivoa ja rukoilla että tulee saarallekin käymään Jumalan armosta.
saaralle joka hämärässä vaeltaa
22
83
Vastaukset
- muuttis
Opin vuorilta on vaikea palata takaisin ja sitä vaikeammaksi se käy mitä kauemmin ja korkeammalla siellä on.
Mutta Jeesus etsii sieltäkin ja *jos Hän lampaansa löytää, nostaa Hän sen syliinsä ja tuo laumaansa*
Yhdyn aloittajan rukoukseen sydämestäni.- Saara:)
muuttis, väärän kaste- ja ehtoollisopin vuorelta näyttää tosiaankin olevan vaikea tulla alas. Etkö huomaa, että LLL ei ole kanssanne kasteessa uudestisyntymisestä samaa mieltä. Lisäksi sinä muuttis otat kyllä väärää opetusta innokkaasti vastaan, mutta raamatun totuutta vastaan taistelet kynsin hampain.
Vihne sanoo ihan oikein, että sinun oppimishalusi on varsin rajallinen. Mieti näitä asioita rukouksessa ja pyydä Pyhää Henkeä itseään opettamaan sinulle kuinka asiat oikeasti ovat. Se vaatii nöyrtymistä ja rakkautta totuuteen, riittääkö sitä sinulla, se tullaan ajan kanssa huomaamaan!
- Saara:)
Kiitos Jeesuksen, totuut saa teidät vastustamaan minua, se siitä että Kirkkauden Henki lepää päälläni.
Olen saanut uudestisyntyä jo 13-vuotiaana, jolloin Jumala kirkasti minulle, että Jeesus maksoi syntini ristillä, täysin ilman omaa ansiotani. Yksin armosta, yksin uskosta yksin Kristuksen tähden
Onäa tapahtua kuin uudestisyntyminen. Silloin ihminen saa Pyhän Hengen asumaan sisimpäänsä. Pyhä Henki avaa sanan, niin että sen ymmärtää, Pyhä Henki paljastaa sananvastaiset kirjoitukset ja puheet.
Pyhä Henki näyttää todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion, sekä kirkastaa Kristusta aina vain syvemmin. Pyhä Henki antaa voiman elää Jumalan tahdon mukaan, joka on uudestisyntymättömälle mahdotonta.
Tuo aloittajan kirjoitus ei ole ollenkaan rehellisessä hengessä tehty, vaan vain ja ainoastaan tekohurskaana esitetty mukamashuoli minusta. Niin se vain totuus riipii ihmisten lihaa ja nostaa heidän todellisen sokeutensa ja vihansa totuutta vastaan ilmiselväksi esiin.
Kiitollinen osa on minulla, sillä minua parjataan totuuden puhumisen vuoksi ja siten olen katsottu arvolliseksi kärsimään ristin tähden! Kiitos ja ylistys Herralleni Jeesukselle Kristukselle!- Saara:)
Kojaus: Mitään suurempaa ei voi ihmiselle tapahtua tässä elämässä kuin saada uudestisyntyä Pyhästä Hengestä!
Saara:) kirjoitti:
Kojaus: Mitään suurempaa ei voi ihmiselle tapahtua tässä elämässä kuin saada uudestisyntyä Pyhästä Hengestä!
On silkkaa ristintyö täydellisyyden halveksimista kuvitella pienistäkään omaa ansiota pelastumiseen. Kiitos ja ylistys Jeesukselle joka sovitti syntimme silloin ku vielä olimme syntiset, sanoo myöskin sana. Kenelläkään ei sanan mukaan ole mahdollisutta lisätä omaa ansiotaan pelastumiseen! Kunnia Jeesukselle!
- vanhassa vara parempi
Ei se taida olla tarpeen sanoa enempää mutta sanon vielä että huoli on aito eikä kukaan ole sinua parjannut. Kyllä se sinun uudestisyntyminen on varmasti ollut se oikea ei ole termeillä niin väliä. Armosta sait silloin käydä verisestä ovesta lammashuoneeseen nuorena tyttönä. Ei me sitä epäillä ollenkaan mutta rietas on sinua harhauttanut niin kuin ensin sen kerroin. Ja sinun on vast uudesti synnyttävä niin kun Paavali sanoo. Kyllä minullakin on ne kokemukset ja kihla päivät muistissa ja vielä ankarien ja tuskaisten painien jäljestä sain sen kihla sormuksen ja sinetin joka todistaa että olen Jumalan lapsi. Ja siksi minä Pyhän Hengen valkeudessa näen jotakin. Sinun on vaikea ja mahdoton nyt nähdä omaa tilaasi. Mutta sinulta puuttuu lepo ja rauha ja joudut pakenemaan ja torjumaan Jumalan kutsun. Rietas on saanut sinun silmäsi ainakin puoliksi kiinni ja uskotellut että sinulla kun on sitä ja tätä niin olet uskovainen. Oikealla uskovaisella kun ei ole mitään itsellään. Ei nämä siemenet nyt putoa hyvään maahan mutta jos tulee aika että sydämesi maa pehmenee niin jos joku siemen olisi jäänyt itämään. Ei täällä ole sinulle turhaan kirjoitettu. Nyt ei ole minulla enää sanomista.
- 2+17
vanhassa vara parempi kirjoitti:
Ei se taida olla tarpeen sanoa enempää mutta sanon vielä että huoli on aito eikä kukaan ole sinua parjannut. Kyllä se sinun uudestisyntyminen on varmasti ollut se oikea ei ole termeillä niin väliä. Armosta sait silloin käydä verisestä ovesta lammashuoneeseen nuorena tyttönä. Ei me sitä epäillä ollenkaan mutta rietas on sinua harhauttanut niin kuin ensin sen kerroin. Ja sinun on vast uudesti synnyttävä niin kun Paavali sanoo. Kyllä minullakin on ne kokemukset ja kihla päivät muistissa ja vielä ankarien ja tuskaisten painien jäljestä sain sen kihla sormuksen ja sinetin joka todistaa että olen Jumalan lapsi. Ja siksi minä Pyhän Hengen valkeudessa näen jotakin. Sinun on vaikea ja mahdoton nyt nähdä omaa tilaasi. Mutta sinulta puuttuu lepo ja rauha ja joudut pakenemaan ja torjumaan Jumalan kutsun. Rietas on saanut sinun silmäsi ainakin puoliksi kiinni ja uskotellut että sinulla kun on sitä ja tätä niin olet uskovainen. Oikealla uskovaisella kun ei ole mitään itsellään. Ei nämä siemenet nyt putoa hyvään maahan mutta jos tulee aika että sydämesi maa pehmenee niin jos joku siemen olisi jäänyt itämään. Ei täällä ole sinulle turhaan kirjoitettu. Nyt ei ole minulla enää sanomista.
Täällä olemme jokainen kristitty saanaat nähdä sinun kirjoituksistasi ettei sinulla ole rauhaa, sitä rauhaa, joka on ymmärrystä ylempi. Vaan levoton on mielesi.
2+17 kirjoitti:
Täällä olemme jokainen kristitty saanaat nähdä sinun kirjoituksistasi ettei sinulla ole rauhaa, sitä rauhaa, joka on ymmärrystä ylempi. Vaan levoton on mielesi.
Väärää rauhaa minulla ei olekaan, niinkuin teillä, mutta oikea rauha minulla on, kiitos Jeesuksen! :))))))))))))
Onko aloittaja VL? E käytä essuille tyypillisiä sanoja vaan VL:n sanontoja. - 9+1
Väärää rauhaa minulla ei olekaan, niinkuin teillä, mutta oikea rauha minulla on, kiitos Jeesuksen! :))))))))))))
Onko aloittaja VL? E käytä essuille tyypillisiä sanoja vaan VL:n sanontoja.Mitä on totuus ilman rakkautta?
Täällä olemme saaneet nähdä sinun totuuttasi ILMAN rakkautta.
Se on julmuutta.
Kilisevä kulkunen ja helisevä vaski. - saaoikoa
9+1 kirjoitti:
Mitä on totuus ilman rakkautta?
Täällä olemme saaneet nähdä sinun totuuttasi ILMAN rakkautta.
Se on julmuutta.
Kilisevä kulkunen ja helisevä vaski.Ei vauvakasteenharhat millään rakkaudella miksikään muutu !
Rakkautta suurinta lajia on siepata kekäleitä tulesta ja surmapaikalle hoioppuvia vaikka tukasta vetämällä.
Sitten on aikaa rakastaakin kun on muuten pasmat selvillä ja matot oikaistu elämän lattialla. - muuttis
On silkkaa ristintyö täydellisyyden halveksimista kuvitella pienistäkään omaa ansiota pelastumiseen. Kiitos ja ylistys Jeesukselle joka sovitti syntimme silloin ku vielä olimme syntiset, sanoo myöskin sana. Kenelläkään ei sanan mukaan ole mahdollisutta lisätä omaa ansiotaan pelastumiseen! Kunnia Jeesukselle!
Tämä Saaran todistus on totta ja aamen sille.
41. Jesus sanoi heille: jos te sokiat olisitte, niin ei olisi teillä syntiä; mutta että te sanotte: me näemme, sentähden teidän syntinne pysyy.
Olisiko tässä syy, ettei kukaan pysty ottamaan toiselta mitään vastaan, varsinkaan uutta ajatusta. Meillä on isä aabraham, emme ole äpäriä.- 8+3
Enpä ole tuot sinultakaan huomannu. Kai laskit itses mukaan, vaikka eppäilen, kysynpä kumminkin?
8+3 kirjoitti:
Enpä ole tuot sinultakaan huomannu. Kai laskit itses mukaan, vaikka eppäilen, kysynpä kumminkin?
Hyvä henkilö 11. Siinä ei ole mitään Pyhän Hengen toimintaa, jos linnoittaudumme satoja vuosia vanhoihin käsityksiin ja nimenomaan vetoamme kirkkoisiin ja vastaaviin eikä raamattuun.
Nimittäin alkulähteet ovat raamatussa eivätkä myöhempien aikojen pyhien kirjoituksissa. Jos me aina tulkitsemme tulkintaa saamme varoa, ettemme syö jo kertaalleen syötyä.- näinontaas
vihne kirjoitti:
Hyvä henkilö 11. Siinä ei ole mitään Pyhän Hengen toimintaa, jos linnoittaudumme satoja vuosia vanhoihin käsityksiin ja nimenomaan vetoamme kirkkoisiin ja vastaaviin eikä raamattuun.
Nimittäin alkulähteet ovat raamatussa eivätkä myöhempien aikojen pyhien kirjoituksissa. Jos me aina tulkitsemme tulkintaa saamme varoa, ettemme syö jo kertaalleen syötyä.aamenta on sanottava vihneellä ei vihne silmässä vaan totuuden klasit.
- saarelma
vihne kirjoitti:
Nimittäin alkulähteet ovat raamatussa eivätkä myöhempien aikojen pyhien kirjoituksissa. Jos me aina tulkitsemme tulkintaa saamme varoa, ettemme syö jo kertaalleen syötyä.Vastaanpa vihneele että kun aitaa rakennetaan laudoista, eikö olekkin viisautta mitata aina siihen ensimäiseen lautaan? Jos mittaat aina viimeiseen, aidasta tulee vino. Tällä tahdon sanoa, että raamattu on ja tulee olla se ensimäinen "lauta".
Lutherkin teki kuten viisas aidan rakentaja.
Yhdellekään luterilaiselle Luther ei ole Jumala, sen paremmin kuin Lestadius lestadiolaisellekaan. Vaikka joskus minustakin on tuntunut siltä että joillekkin esikoisille Larsista on tullut korvike.
Ajattelen, että Jumala viisaudessaan on antanut noiden Jumalan miehien erhettyä elämänsä ja tehtävänsä aikana, ettemme sortuisi jumaloimaan heitä. Sillä Jumala ei anna kunniaansa ihmisille, ei todella. Se ei tee tyhjäksi heidän työtään Herran palvelijana, ei todella.
JeesusTie kulkee punaisena lankana läpi raamatun. Joka sille Tielle jalkansa asettaa, se Tie vie kulkijansa perille asti.
Kiitos ja ylistys Korkeimmalle! saarelma kirjoitti:
Vastaanpa vihneele että kun aitaa rakennetaan laudoista, eikö olekkin viisautta mitata aina siihen ensimäiseen lautaan? Jos mittaat aina viimeiseen, aidasta tulee vino. Tällä tahdon sanoa, että raamattu on ja tulee olla se ensimäinen "lauta".
Lutherkin teki kuten viisas aidan rakentaja.
Yhdellekään luterilaiselle Luther ei ole Jumala, sen paremmin kuin Lestadius lestadiolaisellekaan. Vaikka joskus minustakin on tuntunut siltä että joillekkin esikoisille Larsista on tullut korvike.
Ajattelen, että Jumala viisaudessaan on antanut noiden Jumalan miehien erhettyä elämänsä ja tehtävänsä aikana, ettemme sortuisi jumaloimaan heitä. Sillä Jumala ei anna kunniaansa ihmisille, ei todella. Se ei tee tyhjäksi heidän työtään Herran palvelijana, ei todella.
JeesusTie kulkee punaisena lankana läpi raamatun. Joka sille Tielle jalkansa asettaa, se Tie vie kulkijansa perille asti.
Kiitos ja ylistys Korkeimmalle!Tuo lautajuttu nousee mieleeni aavistuksena, että Maapalo saarnasi joskus tästä. Hän oli kai puuseppä, jonka on oltava todella tarkkana mittojen suhteen.
- Hyvin kiteytetty
"Uutta jatusta", tässä vihne humaamattaan kiteytti palstamme ongelman.
Me kristityt uskomme yli 3000 vuotta vanhaan sanomaan johon ei mitään uutta tule maailman loppuun mennessä.
Toisekseen kristityt eivät usko ollenkaan ajatuksiin ei omiinsa eikä toisten, vaan Jumalan ilmoitukseen pyhässä Raamatussa. Hyvin kiteytetty kirjoitti:
"Uutta jatusta", tässä vihne humaamattaan kiteytti palstamme ongelman.
Me kristityt uskomme yli 3000 vuotta vanhaan sanomaan johon ei mitään uutta tule maailman loppuun mennessä.
Toisekseen kristityt eivät usko ollenkaan ajatuksiin ei omiinsa eikä toisten, vaan Jumalan ilmoitukseen pyhässä Raamatussa.Viime sunnuntain tekstissä Jeesus sanoi, että Pyhä Henki kertoo teille koko totuuden. Hän sanoi myös, että olisi paljon vielä sanottavaa, mutta ette voi ottaa vastaan.
Jumalan sana on elävä ja voimallinen. Sana on Hän, joka tekee ihmeitä ilman määrää.
Hän todisti, että vielä on jotain salaisuutta, jota ei voida kertoa ennen uudestisyntymistä ja Pyhän Hengen vuodatusta. Jos Hän kirkastaa jotain uutta. Se ei kuitenkaan ole Hänelle eikä raamatun sanalle uutta, vaan lihallisille ihmisille ne ovat uutta, jota pitää kavahtaa.
- nytonyöööööö
Saaralla onkirkas ja oikea oppi !
joka sitä ei näe, se ei nä muutakaan todellsita Raamatun totuutta.
Nämä Lutterin harhoissa ja kolmessa ällässä riippuvat ovat sivusta sueurattuna kuin naulanreijästä mailmaa katsovia.
Kun tulee nyrkin kokoinen pilvi reijän eteen, he sanovat että nyt on yö ja kaikki huutavat kuorossa yhteen ääneen " NYT ON YÖÖÖÖÖ..:"
Mutta onneksi Saaralla on kirkkaat Hengen silmät ja Hengen vyö !- 1+7
Sie komppaat saaraa, mutta et ole vielä uskossa kilvoitellut rakkauteen asti. Siun kirjoituksesi paljastavat kirkkaasti sielusi tilan ja väärän hengellisyytesi. Niin ne ovat sappea täynnä. Saara ei ole lunastanut sinua, vaikka niin voisi sanoistasi päätellä. Olet huono mainos Saaralle.
Tämä on sinulle "nytonyöööööö".
Uudesti syntyneet pyrkivät rakastamaan lähimmäisiä ja sana velvottaa rakastamaan vihollistaankin. - näinkin on
1+7 kirjoitti:
Sie komppaat saaraa, mutta et ole vielä uskossa kilvoitellut rakkauteen asti. Siun kirjoituksesi paljastavat kirkkaasti sielusi tilan ja väärän hengellisyytesi. Niin ne ovat sappea täynnä. Saara ei ole lunastanut sinua, vaikka niin voisi sanoistasi päätellä. Olet huono mainos Saaralle.
Tämä on sinulle "nytonyöööööö".
Uudesti syntyneet pyrkivät rakastamaan lähimmäisiä ja sana velvottaa rakastamaan vihollistaankin.Tänään kuulimme Tampereella Raamatun mukaista opetusta. Esikoislestadiolaisten seuroissa muuten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v16038Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3751909Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2471654Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281629Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2811322- 621048
- 731043
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen61789- 47776
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25739