spiritismi

mokailija

en suosittele pelaamaan,itse kokeilin pari päivää sitten ja saatiin todella yhteys johonkin.lasi liikkui kun kysyttiin että mikä päivä tänään on ja kaverin sukunimikin tuli kaveri meni sitten tyhmänä kysymään että koska minä itse kuolen ja lasi liikkui 2033 ja heti sen jälkee sain paniikinomaisen kohtauksen ja lähdin juoksemaan huoneesta pois ilman lupaa lopettaa peliä.pihalla rauhotuttuani tajusin oman kuolevaisuuteni ja iski sellainen ahdistus päälle ettei mitään rajaa ja kaikki mitä teen niin on turhaa koska mä lähen täältä kohta.kaverit pelkää että niille tulee jotain siitä kun lopetin pelin ilman lupaa, itkettää että pitikin mennä pelaamaan.syy minkä takia kirjoitin tänne on: pitääkö spiritismissä saadut tiedot aina paikkansa?

357

10921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nojustpajoopa

      Höpö höpö.

      • 2763437658476)

        HE-he-hee! Jotai mömmöjä tais olla porukassa naatittavana, ku tollasii sattu. pikkasen lumipölyy ja koukkaa noukkaa, ni jo näkyy sateenkaaria ja mörköjä ja menninkäisiä jä vaikka mitä täysin huu-haata. Ja sit sitä itteki uskoo, ett' nysse-tulee.


      • höpöhöpöhöps

      • iem1

        Totta helevetissä se on totta muuten, mutta se 2033 tarkoittaa, että viimeistään, se saattaa mitä todennäköisemmin olla 2013tai 2023, niin että alahan jo pakkaamaan valmiiksi, lähtö häämöttää nirkan takan.


      • vaktata tietoa

        höpö höpö ei ymmärrä että yliluonnoollista on olemassa.kaikki mitä ennustetaan etukäteen on totta.samoin kävi eyn kanssa ennustin miten suomen käy jo 1990.jos maailma jatkaa tätä menoa meiltä loppuu työt.työt loppui jo 2006 että mitäs sanot.ennustus kävi toteen.nyt ennustan että kaikki istutetut puun taimet revitään peltoloista pois ja niitä ryhdytään viljelemään että saadaan ruokaa pöytään.mitäs siihen sanot lyön 10000euroa vetoa että näin käy ja toteutuu ennustukseni,eri asia on olenko vetoani lunastamassa.


      • Osallistuja5

        Kyllä saamasi tulos suurella todennäköisyydellä on tott.
        Itse olin mukana pelissä ja joku kysyi syntymävuottani. Vastaus oli aivan oikein


      • sdfghhhh
        vaktata tietoa kirjoitti:

        höpö höpö ei ymmärrä että yliluonnoollista on olemassa.kaikki mitä ennustetaan etukäteen on totta.samoin kävi eyn kanssa ennustin miten suomen käy jo 1990.jos maailma jatkaa tätä menoa meiltä loppuu työt.työt loppui jo 2006 että mitäs sanot.ennustus kävi toteen.nyt ennustan että kaikki istutetut puun taimet revitään peltoloista pois ja niitä ryhdytään viljelemään että saadaan ruokaa pöytään.mitäs siihen sanot lyön 10000euroa vetoa että näin käy ja toteutuu ennustukseni,eri asia on olenko vetoani lunastamassa.

        ja mikähän vittu se semmonen "EY" on. Piripää.


      • chillaajäbä
        2763437658476) kirjoitti:

        HE-he-hee! Jotai mömmöjä tais olla porukassa naatittavana, ku tollasii sattu. pikkasen lumipölyy ja koukkaa noukkaa, ni jo näkyy sateenkaaria ja mörköjä ja menninkäisiä jä vaikka mitä täysin huu-haata. Ja sit sitä itteki uskoo, ett' nysse-tulee.

        et sä kuole :D eihän täällä osata ennustaa edes säätä kunnolla, saati sitten jonkun kuolemaa... Jos spiritismi toimisi sitä käytettäisiin hyväksi esimerkiksi tieteessä... Se on taikauskoa; jotkut uskoo jotkut ei. Mä raas voin varmuudella sanoa sulle että turhaan pelekäät


      • LASKE KUOLINAIKASI!
        2763437658476) kirjoitti:

        HE-he-hee! Jotai mömmöjä tais olla porukassa naatittavana, ku tollasii sattu. pikkasen lumipölyy ja koukkaa noukkaa, ni jo näkyy sateenkaaria ja mörköjä ja menninkäisiä jä vaikka mitä täysin huu-haata. Ja sit sitä itteki uskoo, ett' nysse-tulee.

        KUOLONKELLO RAKSUTTAA SINULLE. NYT.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/4550648#comment-62869760


      • Kokeiltua xx
        iem1 kirjoitti:

        Totta helevetissä se on totta muuten, mutta se 2033 tarkoittaa, että viimeistään, se saattaa mitä todennäköisemmin olla 2013tai 2023, niin että alahan jo pakkaamaan valmiiksi, lähtö häämöttää nirkan takan.

        Kokeiltiin Aikanaan melko kakarana, minun piti spiritismin mukaan Mennä naimisiin 24v ja Kuolla 28v,En mennyt naimisiin 24v ja Elän vieläkin ja täytän kohta 60v.


      • kannabisbisbis
        chillaajäbä kirjoitti:

        et sä kuole :D eihän täällä osata ennustaa edes säätä kunnolla, saati sitten jonkun kuolemaa... Jos spiritismi toimisi sitä käytettäisiin hyväksi esimerkiksi tieteessä... Se on taikauskoa; jotkut uskoo jotkut ei. Mä raas voin varmuudella sanoa sulle että turhaan pelekäät

        Lopeta se jatkuva päihteidenkäyttö. Olet liian nuori sekakäyttäjäksi. Älä pilaa elämääsi.


      • 60 v
        sdfghhhh kirjoitti:

        ja mikähän vittu se semmonen "EY" on. Piripää.

        Itse olet piripää.
        Et sitten ole kuullut sanyhdistelmää Euroopan Yhteisö?
        Etpä olekaan, teinikakara.


      • vikkivokki
        Osallistuja5 kirjoitti:

        Kyllä saamasi tulos suurella todennäköisyydellä on tott.
        Itse olin mukana pelissä ja joku kysyi syntymävuottani. Vastaus oli aivan oikein

        Pelaajat itse liikuttavat alitajuisesti lasia. Ei sitä Vanha Vihtahousu ohjaile. Koko juttu on täyttä höpölöpöä, mutta ainakaan kenekään henkisesti herkän ihmisen ei todella kannattaisi leikkiä tuollaisilla asioilla, siinä on monta päänuppia seonnut. Kysyjä voi tietty kuolla v. 2033, mutta ihan yhtä hyvin sitä ennen tai sen jälkeen. Mutta eipä kannattaisi mennä toista kertaa pelaamaan, kun kerran asia jää kusaamaan.


      • sssna
        vaktata tietoa kirjoitti:

        höpö höpö ei ymmärrä että yliluonnoollista on olemassa.kaikki mitä ennustetaan etukäteen on totta.samoin kävi eyn kanssa ennustin miten suomen käy jo 1990.jos maailma jatkaa tätä menoa meiltä loppuu työt.työt loppui jo 2006 että mitäs sanot.ennustus kävi toteen.nyt ennustan että kaikki istutetut puun taimet revitään peltoloista pois ja niitä ryhdytään viljelemään että saadaan ruokaa pöytään.mitäs siihen sanot lyön 10000euroa vetoa että näin käy ja toteutuu ennustukseni,eri asia on olenko vetoani lunastamassa.

        Itse ennustin jo 1994, että miten käy EY/EU:n kanssa, osasin sanoa jo silloin osapuilleen nykyiset talouden tunnusluvut.. eihän siihen silloin tarvinnut mitään yliluonnollista, kaikki perustui jo silloin laskentaan ja taloustietoon.. elämä on matematiikkaa.. silkkaa matematiikkaa!


      • Kuolematonko???
        chillaajäbä kirjoitti:

        et sä kuole :D eihän täällä osata ennustaa edes säätä kunnolla, saati sitten jonkun kuolemaa... Jos spiritismi toimisi sitä käytettäisiin hyväksi esimerkiksi tieteessä... Se on taikauskoa; jotkut uskoo jotkut ei. Mä raas voin varmuudella sanoa sulle että turhaan pelekäät

        Tottakai kuolet. Jokainen kuolee.


      • 17+13

        Tuossa leikissäon aina yksi tai kaksi ihmistä, jotkaa liikuttavat lasia kirjainten päällä. Aina "sovitaan", että kaikki vain pitävät sormeaan lasin päällä liikuttamatta sitä itse, mutta todellisuudessa, joku tai jotkut liikuttavat lasia tietoisesti. Kaikki kuolevat joskus, todennäköisesti moni myös vuonna 2033, mutta tuon leikin jälkeen ei ole yhtään todennäköisempää, että juuri sinä olisit heidän joukossaan.


      • 2763437658476) kirjoitti:

        HE-he-hee! Jotai mömmöjä tais olla porukassa naatittavana, ku tollasii sattu. pikkasen lumipölyy ja koukkaa noukkaa, ni jo näkyy sateenkaaria ja mörköjä ja menninkäisiä jä vaikka mitä täysin huu-haata. Ja sit sitä itteki uskoo, ett' nysse-tulee.

        Tulet kuolemaan joskus, kuten minäkin. Kukaan ei lupaa, että elät edes ensi viikkoon saati sitten vuoteen 2033. Jumalan kädessä ovat elinpäivämme. Toivon itse eläväni pitkän elämän ja toivon sinulle samaa. Todennäköisesti elät suomalaisena naisena pitkän hyvän elämän.
        Unohda spiritismi ja katso kristinuskon puoleen, niin pääset kaiken maailman ennustusten pelostasi eroon. Kaikki on hyvän Kaikkeinkorkeimman kädessä. Itse kuolen joskus, ja sitä ei mikään liikkuva muki määrää, vaan Jumala. Sinunkaan elämäsi ei ole liikkuvan mukin päätettävänä! Bless!


      • Matkavinkki

        Elä sillä elämä kuolemankin toteuttaa.


      • katolilainen1
        boxi kirjoitti:

        Tulet kuolemaan joskus, kuten minäkin. Kukaan ei lupaa, että elät edes ensi viikkoon saati sitten vuoteen 2033. Jumalan kädessä ovat elinpäivämme. Toivon itse eläväni pitkän elämän ja toivon sinulle samaa. Todennäköisesti elät suomalaisena naisena pitkän hyvän elämän.
        Unohda spiritismi ja katso kristinuskon puoleen, niin pääset kaiken maailman ennustusten pelostasi eroon. Kaikki on hyvän Kaikkeinkorkeimman kädessä. Itse kuolen joskus, ja sitä ei mikään liikkuva muki määrää, vaan Jumala. Sinunkaan elämäsi ei ole liikkuvan mukin päätettävänä! Bless!

        Näin on. Kuolema voi olla edessä jo tänään. Kannattaa siis valmistautua kohtaamaan iäisyys Jumaln kasvojen edessä. Käänny Kristuksen puoleen ja tee parannus, niin ei tarvitse pelätä enää kuolemaa.

        Tulevaisuus on Jumalan käsissä, ei minkään spiritisten näkyjen ja harhahenkien.


    • Mordok-heimolainen

      Pitää paikkaansa. Ellei sitten henki ole kusipää ja valehtele sinulle.

      Aikaisin lopettaminen voi kuitenkin tarkoittaa sitä, että henki huvin vuoksi ja urheilun kannalta aikaistaa kuolemaasi. Ehkä sinun kaverisikin ovat hätääntyneet, koska lähtösi jälkeen henki oli raapustellut lasilla lautaa pitkin "horatsu lähti ilman lupaa kuolee 2013".

      Onnea elämäsi viimeiseen vuoteen joka voi loppua hetkenä minä hyvänsä.

    • semiskeptikko

      Luultavasti lasin liikuttaja oli joku kavereistasi, joskus ihmiset liikuttavat lasia myös alitajuisesti. Älä nyt tuollaisista huoli. Elä ihan rauhassa elämääsi, ei kukaan voi ennustaa toisen ihmisen kuolemaa.

    • ....................

      Aivan niin kuin semiskeptikko sanoi. Spiritismi on täyttä huuhaata, ei sieltä niinkuin ei mistään muustakaan voi ennustaa tulevaa. Jos spiritismi olisi oikeasti asia jolla voi saada tietoa tulevaisuudesta niin kyllä se olisi jo tieteellisesti todistettu ja tämä olisi yleisessä tiedossa.

      Vaikutat todella ahdistuneelta ja pahan olosi perimmäinen syy on kyllä jossain muualla kuin spiritismin pelaamisessa. Puhu asiasta vanhemmillesi tai jos se tuntuu vaikealta, jollekin muulle luotettavalle aikuiselle, koulupsykologille tms.

      Ja nuo Mordok-heimolaisen jutut kannattaa jättää huomiotta, tuo kirjoittaja ihan ilkeyttään haluaa vain pelotella sinua lisää ( valitettavasti tällaisia ihmisiä jotka nauttivat toisten kiusaamisesta on suomi24 palstalla paljon ). Todella vastuutonta ja inhottavaa toimintaa, mutta mitään totuutta hänen kirjoituksessaan ei ole.

      • tiede ei sitä tee

        Ei demonit ole kaikkiteitäviä ja tulevaisuukin on niiltä salattu. Vain Jumala on Kaikkitietävä ja tietää ja määrää tulevaisuuden.


      • -nea-
        tiede ei sitä tee kirjoitti:

        Ei demonit ole kaikkiteitäviä ja tulevaisuukin on niiltä salattu. Vain Jumala on Kaikkitietävä ja tietää ja määrää tulevaisuuden.

        ::D::D:Dd mikä ihmeen huuhaa-kerho tänne on kokoontunut? toine uskoo peliin ja toinen uskoo aivan muuhun kuin tieteeseen.
        huhhuh.


      • ihme hönö
        tiede ei sitä tee kirjoitti:

        Ei demonit ole kaikkiteitäviä ja tulevaisuukin on niiltä salattu. Vain Jumala on Kaikkitietävä ja tietää ja määrää tulevaisuuden.

        "tiede ei sitä tee"

        Kyllä muuten tekee! Mielikuvituksen tuotteitahan nuo jumalat sun muut demonit ovat. Aivojen toiminta on tiedettä.


      • vlyuflyf.
        -nea- kirjoitti:

        ::D::D:Dd mikä ihmeen huuhaa-kerho tänne on kokoontunut? toine uskoo peliin ja toinen uskoo aivan muuhun kuin tieteeseen.
        huhhuh.

        Tiede on erehtyväinen


    • 19191

      Tämä on se "tavallinen tarina". Henget tietävät tämän hetken asioista, mutta eivät tulevasta, ja todellakin vain Jumala tietää kohtalomme. Spiritismistä tulee kuitenkin aina pelkoja, painajaisia tai muita mielenterveyden ongelmia. Jos pelkosi jatkuvat, asiasta kannattaa käydä keskustelemassa vaikkapa seurakunnan nuorisotyöntekijän tai papin kanssa.

      • Parempi ehkä

        olisi sittenkin turvautua oikeaan ammattiapuun?


      • Warnings

        Myös hypnotismi on noituutta, josta varoitetaan Raamatussa.


      • Warnings kirjoitti:

        Myös hypnotismi on noituutta, josta varoitetaan Raamatussa.

        Monia saarnoja kuunnelleena olenkin alkanut epäillä yrittikö he saada kuulijat ehdollistettua,syggestoitua,koska saarnoissa toistettiin samaa lausetta tai sanoja,joiden tarkoitus lienee juuri tämä.Minusta se ei ole sopivaa,sillä uskon ihmisessä vaikuttaa Pyhä Henki.Ihmeet myös mikäli niitä ilmenee,mutta tällä en tarkoita hurmahenkiä.Kaikenlainen yritys ja teot manipuloida ihmisen uskoa ja tietoisuutta on epäilyttävää.


    • skeptikkokans

      Joo joo jumala tietää ja kirkko pelastaa Voi V.... Ja sitä ihmettelen että miksi nää tyypit jotka ei spiritismiin usko niin luuhaa täällä kirjoittamassa kommentteja päivät pitkät asiasta johon "eivät usko". Luulisi ettei voisi vähempää kiinnostaa tämä "huuhaa"... Vai onko niin että uskovat, mutta kun eivät uskalla itse kokeilla niin lukevat tätä palstaa ja hokevat huuhaata kateellisena.

      • Yksinäinen harakka

        Onko kavereillasi musta huumorintaju? Olisiko jonkinlainen huono vitsi tai jotain jäänyt kaverilla hampaan koloon ja kostaa tuolla tavoin?


      • enemies among us

        Spiritismi ei ole leikkiä. Lusifer on ilmavallan johtaja henki, entinen ylienkeli, joka oli myös ihmisen tekemisessä mukana, kun Jumala laittoi elämän henkäyksen (sielu) Aadamiin, ylienkelin, saa-tana sai myös valheellaan eksytettyä joukkoihinsa. Tästä ilmavallan johtaja hengestä puhutaan ef. 2 luvussa. Jolla on monta nimeä, mm.ssa baal, belsebul, per.kele, Iisebel ja satoja eksytyksen muotoja, uskontoja ja uskomuksia, kaikki mikä on Raamatun vastaista, hän yrittää ihmisen saada sen tekemään, koska hän tuntee ihmisen hyvin, hän on paha vastustaja saa-tanan ohella. Tv7- Yliluonnollista (Sid Roth) jaksossa 361 oli rukous tämän ilmavallan hallitsijan ja hänen pimeyden joukoistaan eron tekemiseksi, koska moni on sidoksissa tähän tietämättään. Ero tulee tehdä jotta siunaukset Isältä tulisi meille, jotka tästä pimeyden vallasta irtisanoudumme ja otamme Jeesuksen Kristuksen elämäämme hallitsijaksemme yksin ja ainoastaan Häntä kumarramme ja palvomme. Meillä on vain yksi elämä, itse päätämme valinnoillamme vapaasta tahdosta, mitä herraa kumarramme.


    • läkjhk

      Jos voin lohduttaa sinua niin olen saanut tuollaisia "ennustuksia" itse vuosien varrella aika monta ja niiden perusteella minun pitäisi olla nyt jo heittänyt veivini. Saan sellaisia ennustajaeukkoja kertomaan, että kuolen vuoden päästä tai vaihtoehtoisesti 40-vuotiaana tai sitten kun se "omakotitalo on saatu rakennettua.."vuonna xxxx. No, ei sitä tiedä milloin sitä delaa. Älä ota niitä "henkiä" liian tosissasi. Sinäkään et ole kaikkivaltias etkä voi kontrolloida kuolinpäivääsi, mutta kannattaa muistaa että sellainen tulee vastaan kyllä.

    • semmone23t6

      aina kun lähtee pelaamaan, kysykää pitääkö henget sinusta! ja tosiaan, kysykää aina lupa vetää goodbyehin ja kiittäkää seurasta, jos lasi on liikkunut. myös sillonkin, jos ei ole liikkunut. saattavat suuttua.

    • 11v:tuli_kokeiltua

      Spiritismi ei ole leikin asia, vaikka usein leikinomaisesti useimmat sitä kokeilleet ovat mukaan lähteneetkin. Itse pelasin sitä nuorena poikana kesämökillä isoäitini opastuksella. Ei ollut puhetta mistään pahoista hengistä, vaikka hengistä kylläkin. Peli toimi joka kerta kun sitä yritettiin. Ei tarvittu muuta kuin voipaperista tehty pelilauta ja juomalasi ylösalaisin. Paperille oli piirretty keskusympyrä lasin aloituspaikaksi sekä iso ympyrä, jonka kehälle kaikki aakkoset. Sitten vain sormet lasin päälle ja kyselemään. Kukaan ei koskenut lasiin, tämä tarkistettiin monta kertaa. Välillä lasi liikkui itsekseen, vaikka etäisyyttä siihen saattoi olla kymmenenkin senttimetriä. Meitä oli kielletty kysymästä kuolinvuosia, mikä on ihan järkevää, koska sellainen ennustus ahdistaa. Saimme järkeviä vastauksia kysymyksiimme, paitsi ehkä toisinaan outoja nimiä. Kuten kysymykseen, kuka on rakentanut tämän mökin? Vastaus oli: Moon. Opetimme pelin kavereillemme, mikä oli tyhmää, koska myöhemmin kuulimme, että tietoisuus pelistä oli levinnyt koko kylän nuorisolle ja jotkut tytöt olivat ottaneet pelin turhankin vakavasti. Oli kuulemma ollut kummittelua, tavaroiden lentämistä ilmassa ja muuta pelottavaa. Peli ei kuulemma toimi, jos huoneessa on kristillisiä esineitä, Raamattu, risti tms. Samoin Jeesuksen nimen mainitseminen saa pelin pysähtymään välittömästi. Tämä osoittaa mielestäni aika vahvasti sen, että spiritismi on kommunikointia saatanan kanssa ja siksi äärimmäisen vaarallista. Minulle itselleni spiritismi on kuitenkin vedenpitävä todiste siitä, että näkymättömiä voimia on olemassa. Kukaan ei lasia liikuttanut. Jokainen pelaaja omin silmin näki lasin liikkuvan. Minun kanssani pelasi ainakin kahdeksan ihmistä eri aikoina ja jokaisella on sama kokemus. Olen täysin varma siitä, että henkivaltoja on olemassa, sekä pahoja että hyviä. Tulevaisuudesta ei kuitenkaan tiedä kuin Isä Jumala itse joten voit olla levollisn mielin tuosta sinuun kohdistuneesta ennustuksesta, se ei pidä paikkaansa. Sielunvihollinen vaan tahtoo ahdistaa meitä ja saattaa vaikeuksiin. Pysy erossa siitä ja hakeudu Jeesuksen yhteyteen. Hänen seurassaan saat levon ja rauhan ja elämällesi tarkoituksen.

      • sitroen.

        Tunsin kerran erään naisen joka oli pelannut ja sai oikeita tietoja, oikean ennusteenkin. Hän sitten kerran kokeili, liikkuisiko lasi yhden ihmisen peluulla eli pelasi itsekseen. Ja se liikkui! Kysyi, miksi niin vastaus oli: "Kun sinä olet antanut minun tulla itseesi".
        Iski hirveä pelko ja ahdistus; mikään mahti maailmassa ei saa häntä enää pelaamaan. Ei uskalla edes lukea aiheesta mitään, heti iskee hirveä ahdistus.
        Ja tuosta tapauksesta on jo ainakin 30 vuotta...

        Minun tyttäreeni meni demoni äitinsä 7 vuoden äärimmäisellä nälällä kidutuksen (BMI 16,3) ja yli 10 vuoden spiritismipiireissä kuljettamisen takia. Näin tyttäreni viimeksi noin 10 v sitten Kuopion nuorisopsykiatrisen laitoksen suljetulla osastolla. Oli todella huonossa kunnossa ja täysin demonin vallassa...
        Ei ole pääsyt eroon demonista vieläkään, tuskin pääsee koskaan...
        Koska demonit pelkäävät paljastumista, ne ovat saaneet lääkärit väittämään, ettei sellaisia ole. Tosiasiat kuitenkin ovat tosiasioita väitti joku mitä tahansa.

        Minä ainakan en aio olla sellaisten asioitten kanssa missään tekemisissä. Sen hinta on aivan liian kova...


      • Sampo***

        Rauhaa!
        Ei ole tullut kokeiltua, mutta yksi kaveri pelasi sitä (40 vuotta sitten) armeijassa jossa arvuuteltiin, oliko huoneessa olevan oven takana kummituksia. Yks rohkeimmista meni sinne ja palasi kyllä takasinkin, mut niin sekaisin oli, ettei koskaan kertonut, mitä oli nähnyt.
        Jeesuksen rakkaudella pahoja henkiä vastaan taistellaan, EI OMALLA VOIMALLA.
        Käy lukemassa ja kommentoi: rukiista.blogspot.fi
        Kiitos :)


      • nöpö
        sitroen. kirjoitti:

        Tunsin kerran erään naisen joka oli pelannut ja sai oikeita tietoja, oikean ennusteenkin. Hän sitten kerran kokeili, liikkuisiko lasi yhden ihmisen peluulla eli pelasi itsekseen. Ja se liikkui! Kysyi, miksi niin vastaus oli: "Kun sinä olet antanut minun tulla itseesi".
        Iski hirveä pelko ja ahdistus; mikään mahti maailmassa ei saa häntä enää pelaamaan. Ei uskalla edes lukea aiheesta mitään, heti iskee hirveä ahdistus.
        Ja tuosta tapauksesta on jo ainakin 30 vuotta...

        Minun tyttäreeni meni demoni äitinsä 7 vuoden äärimmäisellä nälällä kidutuksen (BMI 16,3) ja yli 10 vuoden spiritismipiireissä kuljettamisen takia. Näin tyttäreni viimeksi noin 10 v sitten Kuopion nuorisopsykiatrisen laitoksen suljetulla osastolla. Oli todella huonossa kunnossa ja täysin demonin vallassa...
        Ei ole pääsyt eroon demonista vieläkään, tuskin pääsee koskaan...
        Koska demonit pelkäävät paljastumista, ne ovat saaneet lääkärit väittämään, ettei sellaisia ole. Tosiasiat kuitenkin ovat tosiasioita väitti joku mitä tahansa.

        Minä ainakan en aio olla sellaisten asioitten kanssa missään tekemisissä. Sen hinta on aivan liian kova...

        Totta. Ja voi olla niinkin, että ne lääkkeet mitä siellä syötetään, saa myös aikaan demonisia voimia ihmisessä. Lääkkeiden ylisyöttäminen on tuollaisissa laitoksissa varmaan aika tavallista, eikä niin ollen raittiisti uskovatkaan ihmiset pääse helpolla takaisin normaalielämään.


      • nyt jo iäkkäämpi

        Ihan samaa minäkin koin: lasi liikkui ja tuli vastauksia. Nyt olen uskossa ja en ikinä voi enää pelleillä pahuuden voimien kanssa.


      • ....................
        nöpö kirjoitti:

        Totta. Ja voi olla niinkin, että ne lääkkeet mitä siellä syötetään, saa myös aikaan demonisia voimia ihmisessä. Lääkkeiden ylisyöttäminen on tuollaisissa laitoksissa varmaan aika tavallista, eikä niin ollen raittiisti uskovatkaan ihmiset pääse helpolla takaisin normaalielämään.

        Iso osa psyykkisesti sairaista olisi kyllä huomattavasti pahemmassa kunnossa ilman lääkitystä. Esimerkiksi skitsofrenian oireita pystytään nykyään jo monissa tapauksissa hallitsemaan hyvin lääkityksellä mutta sitten kun nämä ihmiset lopettavat lääkityksen he menevät aivan sekaisin. Eli ei nyt mene ihan yksiin tuon kanssa että lääkkeet saisivat "demonit" villiintymään....On todella edesvastuutonta kaikenlaisilta saarnaajilta kannustaa vakavasti sairaita ihmisiä luopumaan lääkityksestään niinkuin tämä eräskin suomalainen kiihkomielinen demonien manaaja tekee.

        Jos ihminen vakaasti uskoo demonien jne. olemassaoloon ja tämän lisäksi sairastuu skitsofreniaan niin onhan varmaan tyypillistä että ne sairaudelle ominaiset harhatkin näyttäytyvät hänen mielessään demoneina.


      • sitroen.
        nöpö kirjoitti:

        Totta. Ja voi olla niinkin, että ne lääkkeet mitä siellä syötetään, saa myös aikaan demonisia voimia ihmisessä. Lääkkeiden ylisyöttäminen on tuollaisissa laitoksissa varmaan aika tavallista, eikä niin ollen raittiisti uskovatkaan ihmiset pääse helpolla takaisin normaalielämään.

        Tapahtui ennen lääkkeitten syöttämistä.


    • Ateisti.

      Jumalaa ei ole olemassa.
      Ihmisellä ei ole sielua vaan ihminen muodostuu kemikaaleista.

      • Väärin ja oikein

        Kyllä Jumala on olemassa siinä olet väärässä. Siinä taas oikeassa että ihmisellä ei ole sielua, vaan ihminen itse on sielu. Ihmisen kuollessa hänestä tulee kuollut sielu.


      • voitko todistaa
        Väärin ja oikein kirjoitti:

        Kyllä Jumala on olemassa siinä olet väärässä. Siinä taas oikeassa että ihmisellä ei ole sielua, vaan ihminen itse on sielu. Ihmisen kuollessa hänestä tulee kuollut sielu.

        jumalan olemassaolon?


      • voitko todistaa kirjoitti:

        jumalan olemassaolon?

        Minä lyön sinulle vastaväitteen. Ei. En voi todistaa Jumalaa empiirisin todistein. Miten se edes olisi mahdollista? Mutta minä voin sanoa että jumalasta pienellä jiillä on paljon enemmän todisteita filosofisella tasolla kuin ateismilla jota sävyttää söpösti materialismi. Tieteellä on paljon filosofisia ristiriitoja ja ongelmia joihin ainoa selitys on että on meitä viisaampi ja hallitsevampi olento tai elämänmuoto.

        Minä en voi järjellä uskoa että elämästä olisi tullut näin monimuotoista ja ylipäätänsä näin monimutkaista itsekseen. Minä en olisi järjelläni rehellinen jos väittäisin että elämä syntyi sillä että molekyylit vain sattumalta liittyivät yhteen muodostaen esitumallisen solun. Kosmologiset perustelut sun muut mitä niitä lukiossa opetetaan nykyään filosofian tunneilla.

        Ateisteilla ei ole empiirisiä todisteita jumalan olemassaolemattomuuden puolesta ja kaiken lisäksi ei myöskään filosofisiakaan todisteita. Ateismi on olettamus. Usko siinä missä teismikin. Minä voin rehellisellä järjellä ja omatunnolla sanoa että minulla ei ole mitään järkevää syytä olla uskomatta että on olemassa jonkinlainen jumala.


      • Spriitismi
        jamesjh96 kirjoitti:

        Minä lyön sinulle vastaväitteen. Ei. En voi todistaa Jumalaa empiirisin todistein. Miten se edes olisi mahdollista? Mutta minä voin sanoa että jumalasta pienellä jiillä on paljon enemmän todisteita filosofisella tasolla kuin ateismilla jota sävyttää söpösti materialismi. Tieteellä on paljon filosofisia ristiriitoja ja ongelmia joihin ainoa selitys on että on meitä viisaampi ja hallitsevampi olento tai elämänmuoto.

        Minä en voi järjellä uskoa että elämästä olisi tullut näin monimuotoista ja ylipäätänsä näin monimutkaista itsekseen. Minä en olisi järjelläni rehellinen jos väittäisin että elämä syntyi sillä että molekyylit vain sattumalta liittyivät yhteen muodostaen esitumallisen solun. Kosmologiset perustelut sun muut mitä niitä lukiossa opetetaan nykyään filosofian tunneilla.

        Ateisteilla ei ole empiirisiä todisteita jumalan olemassaolemattomuuden puolesta ja kaiken lisäksi ei myöskään filosofisiakaan todisteita. Ateismi on olettamus. Usko siinä missä teismikin. Minä voin rehellisellä järjellä ja omatunnolla sanoa että minulla ei ole mitään järkevää syytä olla uskomatta että on olemassa jonkinlainen jumala.

        Onko järjen hyve mennyt jäihin ?


      • Spriitismi kirjoitti:

        Onko järjen hyve mennyt jäihin ?

        En ymmärtänyt kysymystäsi kunnolla mutta kyllä. Itse valitettavasti lukittauduin hyvin pahasti kun ajattelin todennäköisyyttä elämän itsestään synnylle. En ota niin pieniä todennäköisyyksiä missään nimessäni tosissani. Järkeni tosiaan jäätyi kun mietin että miten kukaan voi sellaiseen uskoa niin pienten tpdennäköisyyksien pohjalta ilman pienintäkään epäilyä. Ja uskovat muka ovat aivopestyjä. Ja pyh!


      • Filosoferi

        Korjaus: Jumalaa ei ole olemassa, ihminen muodostuu erinäisistä aineista ja sähkökentästä, jota voidaan joskus myös sieluksi siteerata, esim. Kirlian kuvat. Mutta, mielipiteet ovat henkilökohtaisia.


      • 8903467246246
        jamesjh96 kirjoitti:

        En ymmärtänyt kysymystäsi kunnolla mutta kyllä. Itse valitettavasti lukittauduin hyvin pahasti kun ajattelin todennäköisyyttä elämän itsestään synnylle. En ota niin pieniä todennäköisyyksiä missään nimessäni tosissani. Järkeni tosiaan jäätyi kun mietin että miten kukaan voi sellaiseen uskoa niin pienten tpdennäköisyyksien pohjalta ilman pienintäkään epäilyä. Ja uskovat muka ovat aivopestyjä. Ja pyh!

        >En ota niin pieniä todennäköisyyksiä missään nimessäni tosissani

        En usko, että edes tajuat millaisista aikamääristä, etäisyyksistä ja lukumääristä universumissa on kyse. Enkä voi syyttää sinua tai ketään tästä - on hyvin vaikea hahmottaa jotain niin valtavaa, ettei sille löydy mistään maailman kielestä kunnolla kuvaavaa sanaa.


      • 8903467246246 kirjoitti:

        >En ota niin pieniä todennäköisyyksiä missään nimessäni tosissani

        En usko, että edes tajuat millaisista aikamääristä, etäisyyksistä ja lukumääristä universumissa on kyse. Enkä voi syyttää sinua tai ketään tästä - on hyvin vaikea hahmottaa jotain niin valtavaa, ettei sille löydy mistään maailman kielestä kunnolla kuvaavaa sanaa.

        Voi kyllä minä ymmärrän minkälaisista luvusista on kysymys. Kysymys on neljästä miljardista vuodesta. Evoluutio ja luonnonvalinta on saanut käydä lävitse aika paljon että elämästä on tullut näin monimuotoista. On ollut sukupuuttoaaltoja ja olosuhteiden vaihdoksia jotka ovat olleet niin radikaaleja että luonnonvalinta on pakottanut sorkkaeläimen mereen ja tällä tavoin evoluutioitumaan valaaksi. Kaikki ne mijljardit puuttuvat lenkit jotka ovat olleet oma lajinsa joiden kautta evoluutio on kulkenut. Elinten kehitykset sun muut. Tällä mittakaavalla neljä miljardia vuotta on todella lyhyt aika jonka sisällä on tapahtunut ällistyttävän paljon asioita!

        Sitten lukumäärät. Jotta meidän tuntemamme hiilestä, hapesta, typestä ja vedestä muodostuva elämänmuoto voisi syntyä, tarvitaan hyvin tarkat asetelmat lämpötilojen ja ainetasapainon kannalta. Universumin suuruuskaan ei kata sitä ihmettä että tällainen asetelma on syntynyt, jossa älyllisen elämänmuodon synty olisi mahdollista. Jos happea olisi ilmakehässämme vain muutaman prosenttiyksikön verran enmmän tai vähemmän, niin tuntemamme elämä ei olisi mahdollista maan päällä. Jos pimeä aine ei olisi tietynlaisissa määrissä, koko universumi romahtaisi kasaan. Nämä lukemat ovat niin prosenttiyksikön tarkkuudella että edes univerumin suuruus ei kattaisi sitä ihmettä, että miksi elämää ylipäätänsä on. Se miten planeetat kierävät radoillansa ja miten maapallon etäisyys auringosta on. Kaikki nämä vaativat niin suuren yhteensattumien ketjun etten tunne järkeväksi ajatella, että tämä kaikki olisi syntynyt ilman tarkoitusta tai määränpäätä. Ymmärrän tietenkin miksi ajattelet toisella tapaa, mutta oma pointtii on, että tunnen järjellisesti täyden oikeiuden uskoa jumalaan annettujen lukujen ja todennäköisyyksien pohjalta. Saatan olla väärässä, mutta minulla on kuitenkin syy ajatella tavalla jolla ajattelen.


      • Physdium
        jamesjh96 kirjoitti:

        Voi kyllä minä ymmärrän minkälaisista luvusista on kysymys. Kysymys on neljästä miljardista vuodesta. Evoluutio ja luonnonvalinta on saanut käydä lävitse aika paljon että elämästä on tullut näin monimuotoista. On ollut sukupuuttoaaltoja ja olosuhteiden vaihdoksia jotka ovat olleet niin radikaaleja että luonnonvalinta on pakottanut sorkkaeläimen mereen ja tällä tavoin evoluutioitumaan valaaksi. Kaikki ne mijljardit puuttuvat lenkit jotka ovat olleet oma lajinsa joiden kautta evoluutio on kulkenut. Elinten kehitykset sun muut. Tällä mittakaavalla neljä miljardia vuotta on todella lyhyt aika jonka sisällä on tapahtunut ällistyttävän paljon asioita!

        Sitten lukumäärät. Jotta meidän tuntemamme hiilestä, hapesta, typestä ja vedestä muodostuva elämänmuoto voisi syntyä, tarvitaan hyvin tarkat asetelmat lämpötilojen ja ainetasapainon kannalta. Universumin suuruuskaan ei kata sitä ihmettä että tällainen asetelma on syntynyt, jossa älyllisen elämänmuodon synty olisi mahdollista. Jos happea olisi ilmakehässämme vain muutaman prosenttiyksikön verran enmmän tai vähemmän, niin tuntemamme elämä ei olisi mahdollista maan päällä. Jos pimeä aine ei olisi tietynlaisissa määrissä, koko universumi romahtaisi kasaan. Nämä lukemat ovat niin prosenttiyksikön tarkkuudella että edes univerumin suuruus ei kattaisi sitä ihmettä, että miksi elämää ylipäätänsä on. Se miten planeetat kierävät radoillansa ja miten maapallon etäisyys auringosta on. Kaikki nämä vaativat niin suuren yhteensattumien ketjun etten tunne järkeväksi ajatella, että tämä kaikki olisi syntynyt ilman tarkoitusta tai määränpäätä. Ymmärrän tietenkin miksi ajattelet toisella tapaa, mutta oma pointtii on, että tunnen järjellisesti täyden oikeiuden uskoa jumalaan annettujen lukujen ja todennäköisyyksien pohjalta. Saatan olla väärässä, mutta minulla on kuitenkin syy ajatella tavalla jolla ajattelen.

        Jos tuo on tapa, jolla todistat jumalan olevan olemassa, niin ajattelutapaasi vedoten jumala on aina siellä, mistä emme tiedä mitään, eli kyseessä ns. "aukkojen jumala" -argumentti.


      • Physdium kirjoitti:

        Jos tuo on tapa, jolla todistat jumalan olevan olemassa, niin ajattelutapaasi vedoten jumala on aina siellä, mistä emme tiedä mitään, eli kyseessä ns. "aukkojen jumala" -argumentti.

        Itse asiassa en. Me tiedämme että elämä on syntynyt. Me tiedämme että olosuhteet maapallolla antavat tietoisuutta tuntevalle elämänmuodoille mahdollisuuden elää. Minä en täytä tieteen jättämiä "aukkoja" jumalalla koska niitä aukkoja tässä tapauksessa ei ole.

        Jos täyttäisi aukkoja niin minä väittäisin että Jumala on luonut elämän koska tiede ei tiedä miten elämä on syntynyt. Mutta tiede on jo laatinut teorian elämän itsekseen synnystä. Kemiallisten reaktioiden seurauksena on syntynyt aminohappoja jotka ovat päätyneet sattumalta yhteen muodostaen solun. Eli siis miljoonien vuosien saatossa "kemiallinen evoluutio" on tehnyt tehtävänsä.

        Väitteeni on että en näe universumin palapelimäistä järjestystä ja sen ominaisuuksia sattuman sanelemina. Vaikka universumi onkin mittaamattoman suuri, niin silti elämän kehittyminen näin pitkälle itsekseen on hyvin epätodennäköistä. Tietenkin täytän aukon tietoisuuden selittämiseksi, mutta se on vain pieni kokonaisuus lopullista uskomustani.

        Minun on todella hankala väitellä materialistin kanssa, koska minun pitäisi todistaa ja kirjoittaa useita satoja sivuja väitekirjaa jossa selittäisin miksi todistamatonta ja aineetonta asiaa voi olla todellisuudessa. Siksi minä en voi kuin tyytyä väitteeseen että solun itsekseen syntyminen sattumalta on universumin suuruudesta huolimatta epätodellisen epätodennäköinen ilmiö. Tästä voi olla eri mieltä. Se yleensäkkin riippuu siitä että onko väittelijä materialisti vai ontologinen idealisti.


      • jamesjh96 kirjoitti:

        Itse asiassa en. Me tiedämme että elämä on syntynyt. Me tiedämme että olosuhteet maapallolla antavat tietoisuutta tuntevalle elämänmuodoille mahdollisuuden elää. Minä en täytä tieteen jättämiä "aukkoja" jumalalla koska niitä aukkoja tässä tapauksessa ei ole.

        Jos täyttäisi aukkoja niin minä väittäisin että Jumala on luonut elämän koska tiede ei tiedä miten elämä on syntynyt. Mutta tiede on jo laatinut teorian elämän itsekseen synnystä. Kemiallisten reaktioiden seurauksena on syntynyt aminohappoja jotka ovat päätyneet sattumalta yhteen muodostaen solun. Eli siis miljoonien vuosien saatossa "kemiallinen evoluutio" on tehnyt tehtävänsä.

        Väitteeni on että en näe universumin palapelimäistä järjestystä ja sen ominaisuuksia sattuman sanelemina. Vaikka universumi onkin mittaamattoman suuri, niin silti elämän kehittyminen näin pitkälle itsekseen on hyvin epätodennäköistä. Tietenkin täytän aukon tietoisuuden selittämiseksi, mutta se on vain pieni kokonaisuus lopullista uskomustani.

        Minun on todella hankala väitellä materialistin kanssa, koska minun pitäisi todistaa ja kirjoittaa useita satoja sivuja väitekirjaa jossa selittäisin miksi todistamatonta ja aineetonta asiaa voi olla todellisuudessa. Siksi minä en voi kuin tyytyä väitteeseen että solun itsekseen syntyminen sattumalta on universumin suuruudesta huolimatta epätodellisen epätodennäköinen ilmiö. Tästä voi olla eri mieltä. Se yleensäkkin riippuu siitä että onko väittelijä materialisti vai ontologinen idealisti.

        Korjaus. Ei ontologinen idealisti vaan dualisti.


      • ruffy3
        jamesjh96 kirjoitti:

        Voi kyllä minä ymmärrän minkälaisista luvusista on kysymys. Kysymys on neljästä miljardista vuodesta. Evoluutio ja luonnonvalinta on saanut käydä lävitse aika paljon että elämästä on tullut näin monimuotoista. On ollut sukupuuttoaaltoja ja olosuhteiden vaihdoksia jotka ovat olleet niin radikaaleja että luonnonvalinta on pakottanut sorkkaeläimen mereen ja tällä tavoin evoluutioitumaan valaaksi. Kaikki ne mijljardit puuttuvat lenkit jotka ovat olleet oma lajinsa joiden kautta evoluutio on kulkenut. Elinten kehitykset sun muut. Tällä mittakaavalla neljä miljardia vuotta on todella lyhyt aika jonka sisällä on tapahtunut ällistyttävän paljon asioita!

        Sitten lukumäärät. Jotta meidän tuntemamme hiilestä, hapesta, typestä ja vedestä muodostuva elämänmuoto voisi syntyä, tarvitaan hyvin tarkat asetelmat lämpötilojen ja ainetasapainon kannalta. Universumin suuruuskaan ei kata sitä ihmettä että tällainen asetelma on syntynyt, jossa älyllisen elämänmuodon synty olisi mahdollista. Jos happea olisi ilmakehässämme vain muutaman prosenttiyksikön verran enmmän tai vähemmän, niin tuntemamme elämä ei olisi mahdollista maan päällä. Jos pimeä aine ei olisi tietynlaisissa määrissä, koko universumi romahtaisi kasaan. Nämä lukemat ovat niin prosenttiyksikön tarkkuudella että edes univerumin suuruus ei kattaisi sitä ihmettä, että miksi elämää ylipäätänsä on. Se miten planeetat kierävät radoillansa ja miten maapallon etäisyys auringosta on. Kaikki nämä vaativat niin suuren yhteensattumien ketjun etten tunne järkeväksi ajatella, että tämä kaikki olisi syntynyt ilman tarkoitusta tai määränpäätä. Ymmärrän tietenkin miksi ajattelet toisella tapaa, mutta oma pointtii on, että tunnen järjellisesti täyden oikeiuden uskoa jumalaan annettujen lukujen ja todennäköisyyksien pohjalta. Saatan olla väärässä, mutta minulla on kuitenkin syy ajatella tavalla jolla ajattelen.

        Mitä tarkoitat jumalalla?


      • Armahdettu syntinen
        voitko todistaa kirjoitti:

        jumalan olemassaolon?

        Voitko sinä varmasti näyttää mulle sähkön ?

        Niin jos sanot katso lamppua siinähän valon - Joo lampussa on Valo, jonka nään mutta en sähköä

        Niin jos sanot että yhdistä kaksi sähköjohtoa niin siitä syntyy kipinä - Joo näen sähkön synnyttämän kipinän en sähköä

        Niin jos sanot että käske kaveriasi koskemaan sähköistettyyn lehmiaitaukseen eli ns. sähköpaimeneen ja sitte otat kaveria vapaasta kädestä kiinni - Joo jos tekisin noin en näkis sitä sähköä vaan tuntisin / kokisin sen sisälläni

        Niin ja jos et usko Jumalaan jos Häntä ei kerran ole niin eihän sinun tarvitsisi kieltää Häntä.


      • ruffy3 kirjoitti:

        Mitä tarkoitat jumalalla?

        Elävää elämänmuotoa. Ikuista ja äärimmäisen kykenevää persoonaa joka on täysin tai osavastuussa maailman luomisesta ja elämän kehityksestä universumissa. Paremmin en voi määritellä jumalaa joka kirjoitetaan pienellä jiillä.


      • Spriitismi
        jamesjh96 kirjoitti:

        Korjaus. Ei ontologinen idealisti vaan dualisti.

        Ite uskon että, jumala on luonut kaiken, yksinkertaisesti valmiiksi.

        Ei sitä talavi sovan aikaan ollu uskovaisia, mutta NYT ON!.


      • Seku Laarinen
        jamesjh96 kirjoitti:

        Minä lyön sinulle vastaväitteen. Ei. En voi todistaa Jumalaa empiirisin todistein. Miten se edes olisi mahdollista? Mutta minä voin sanoa että jumalasta pienellä jiillä on paljon enemmän todisteita filosofisella tasolla kuin ateismilla jota sävyttää söpösti materialismi. Tieteellä on paljon filosofisia ristiriitoja ja ongelmia joihin ainoa selitys on että on meitä viisaampi ja hallitsevampi olento tai elämänmuoto.

        Minä en voi järjellä uskoa että elämästä olisi tullut näin monimuotoista ja ylipäätänsä näin monimutkaista itsekseen. Minä en olisi järjelläni rehellinen jos väittäisin että elämä syntyi sillä että molekyylit vain sattumalta liittyivät yhteen muodostaen esitumallisen solun. Kosmologiset perustelut sun muut mitä niitä lukiossa opetetaan nykyään filosofian tunneilla.

        Ateisteilla ei ole empiirisiä todisteita jumalan olemassaolemattomuuden puolesta ja kaiken lisäksi ei myöskään filosofisiakaan todisteita. Ateismi on olettamus. Usko siinä missä teismikin. Minä voin rehellisellä järjellä ja omatunnolla sanoa että minulla ei ole mitään järkevää syytä olla uskomatta että on olemassa jonkinlainen jumala.

        "Ateisteilla ei ole empiirisiä todisteita jumalan olemassaolemattomuuden puolesta"

        No ihanko tosi kans? Siitäkin huolimatta, että yleisesti ajatellaan, että jonkin asian olemassaolemattomuuden voi todistaa ja todistustaakka on tietysti kaikilla muilla, eikä sillä, joka jonkin väitteen esittää.

        (Sarkasmia)

        "Ateismi on olettamus. Usko siinä missä teismikin."

        No sehän on nimenomaan (jumal)uskon puutetta. Eihän se silloin ole uskoa.

        Ateismi on sitä, että ihminen ei ole teisti. Teismi on uskoa jumalaan.


      • Spriitismi
        Armahdettu syntinen kirjoitti:

        Voitko sinä varmasti näyttää mulle sähkön ?

        Niin jos sanot katso lamppua siinähän valon - Joo lampussa on Valo, jonka nään mutta en sähköä

        Niin jos sanot että yhdistä kaksi sähköjohtoa niin siitä syntyy kipinä - Joo näen sähkön synnyttämän kipinän en sähköä

        Niin jos sanot että käske kaveriasi koskemaan sähköistettyyn lehmiaitaukseen eli ns. sähköpaimeneen ja sitte otat kaveria vapaasta kädestä kiinni - Joo jos tekisin noin en näkis sitä sähköä vaan tuntisin / kokisin sen sisälläni

        Niin ja jos et usko Jumalaan jos Häntä ei kerran ole niin eihän sinun tarvitsisi kieltää Häntä.

        Katso ukonilmalla ulos, näet sähkön.


      • Armahdettu syntinen kirjoitti:

        Voitko sinä varmasti näyttää mulle sähkön ?

        Niin jos sanot katso lamppua siinähän valon - Joo lampussa on Valo, jonka nään mutta en sähköä

        Niin jos sanot että yhdistä kaksi sähköjohtoa niin siitä syntyy kipinä - Joo näen sähkön synnyttämän kipinän en sähköä

        Niin jos sanot että käske kaveriasi koskemaan sähköistettyyn lehmiaitaukseen eli ns. sähköpaimeneen ja sitte otat kaveria vapaasta kädestä kiinni - Joo jos tekisin noin en näkis sitä sähköä vaan tuntisin / kokisin sen sisälläni

        Niin ja jos et usko Jumalaan jos Häntä ei kerran ole niin eihän sinun tarvitsisi kieltää Häntä.

        Sinun olisi parempi verrata Jumalaa suureeseen. Sähkön me näemme kun ohjaamme tarpeeksi kovan sähkövirran pisteestä A pisteeseen B. Suure kuten aika on hyvä vertaus Jumalaan. Aikaa emme näe, mutta se on ulottuvuus siinä missä korkeus, pituus ja leveys.


      • Spriitismi
        jamesjh96 kirjoitti:

        Sinun olisi parempi verrata Jumalaa suureeseen. Sähkön me näemme kun ohjaamme tarpeeksi kovan sähkövirran pisteestä A pisteeseen B. Suure kuten aika on hyvä vertaus Jumalaan. Aikaa emme näe, mutta se on ulottuvuus siinä missä korkeus, pituus ja leveys.

        Niin olisi parempi, heitin tuon äskeisen huumorilla.

        Joo, aikaa emme näe, mutta näemme sen kellosta että se kuluu.


      • Seku Laarinen kirjoitti:

        "Ateisteilla ei ole empiirisiä todisteita jumalan olemassaolemattomuuden puolesta"

        No ihanko tosi kans? Siitäkin huolimatta, että yleisesti ajatellaan, että jonkin asian olemassaolemattomuuden voi todistaa ja todistustaakka on tietysti kaikilla muilla, eikä sillä, joka jonkin väitteen esittää.

        (Sarkasmia)

        "Ateismi on olettamus. Usko siinä missä teismikin."

        No sehän on nimenomaan (jumal)uskon puutetta. Eihän se silloin ole uskoa.

        Ateismi on sitä, että ihminen ei ole teisti. Teismi on uskoa jumalaan.

        Tämä on yleine tapa ilmoittaa ateismi joka on omasta mielestäni pahasti harhaanjohtava.

        Älä yritä vääntää ateismista mitään kultaista keskitietä koska se ei ole sitä. Jumalausko on ateismin vastakohta. Olettamus siitä että todellisuuteen kuuluu jumala tai Jumala tai jumalia. Ateismi on olettamus että jumalaolennot eivät kuulu todellisuuteen. Molemmat pitäisi luetella uskomuksiksi koska ei ole mitään todisteita ateismin puolesta siinä missä jumalauskonkaan. Empiirisiä siis.


      • Ratto-Raili
        voitko todistaa kirjoitti:

        jumalan olemassaolon?

        Hi,hi en kun mä olen ottolapsi.


      • Pääsolu
        Spriitismi kirjoitti:

        Onko järjen hyve mennyt jäihin ?

        Liekö laitettu pakastimeen hyötykäyttöön.


      • Jeesus elää

        Kyllä te yksinkertaiset ateistit tulette vielä näkemään Jumalan silloin on vaan liian myöhäistä välttää kadotukseen joutuminen.


    • joo-o

      VOIHAN se olla juuri tuo vuosi. Ei tiedetä ennalta.

    • palstan aloittaja

      Olen TROLLI! ;)

      • Suomi24 Ylläpitäjä

        OLEN TROLLI! ;)


      • Spriitismi
        Suomi24 Ylläpitäjä kirjoitti:

        OLEN TROLLI! ;)

        Olen Trulli


      • OLEN TROLLI!
        Suomi24 Ylläpitäjä kirjoitti:

        OLEN TROLLI! ;)

        MINÄ OLEN JORMA!


      • Suomi24 Tukija
        OLEN TROLLI! kirjoitti:

        MINÄ OLEN JORMA!

        Olen kulli!


      • Suomi24 Tutkija
        Suomi24 Tukija kirjoitti:

        Olen kulli!

        Olen palli!


      • Suomi24 Hotkija
        Suomi24 Tutkija kirjoitti:

        Olen palli!

        Olen pälli!


      • Suomi24 Mätkijä
        Suomi24 Hotkija kirjoitti:

        Olen pälli!

        Olen mälli!


      • Spriitismi
        Suomi24 Mätkijä kirjoitti:

        Olen mälli!

        Trolleja, trulleja, kulleja, palleja, pällejä, mällejä, äidin oomme kaikki.


      • Ja niin . .
        Spriitismi kirjoitti:

        Trolleja, trulleja, kulleja, palleja, pällejä, mällejä, äidin oomme kaikki.

        . . . ja joulukuusen ympärillä tanssimme, kuin porsaat konsanaan


    • Never ever play it

      Spiritismin kanssa ei ole leikkimistä. Muutama tuttuni on pelannut, ja useille heistä on ollut seurauksena henkimaailman juttuja, eli jotkut heistä alkoivat nähdä aaveita, kuulla ääniä tai tuntea jonkun läsnäolon huoneessa, autossa tms. Edelleen siis aikuisina, kun teini-ikäisinä pelasivat. Jopa istunnoissa oli ollut kaikkea todella pelottavaa, kuulemma tunsi kuinka paha henki oli läsnä. Kynttilät suhahtivat itsekseen sammuksiin, kylmä viima puhalsi huoneen halki, vaikka ikkunat ja ovet olivat kiinni jne.

      • jghbkjjk

        Olisiko siinä syy äitini luona tapahtuvien tavaroiden katoamiseen??? Äiti on nuorena pelaanut spiritismia ja ovat saaneet vastauksia kysymyksiinsä, ja kun pyysivät pirua näyttäytymään niin jo alkoi tapahtumaan, ja piru itse tuli huoneeseen pitklätukka oli ja sarvetpäässä. Se oli äitini ensimmäinen ja viimeinen peli sitä lajia. Mutta, nyt vielä vaikka hän on jo vanha, hänen luontaan katoo tavaroita. Jo silloin kun mä olin lapsi, meiltä saattoi kadota yhtäkkiä jotain. kerran katosi yöllä äitini kello yöpöydältä, eikä sitä ole tähänpäivään mennessä löytynyt. Ihan viimeinen juttu on kun äitin vaatehuoneesta oli kadonnut talvitakki henkareineen??? Se on ihan käsittämätöntä. Äiti oli 2päivää aikaisemmin nähnyt sen takin siellä kaapissa etsiessään jotain, sitten kun hän oli ajatellut yhtenä kylmänä päivänä että laittaakin pitkästäaikaa sen takin päällensä kun se on lämmin...ei ole takkia löytynyt mistään??? Mitä ihmettä??? Hämmennystä tuollanen ainakin saa aikaan ja pelkoakin varmaan iäkkään ihmisen mielessä. ÄLKÄÄ PELATKO STÄ PELIÄ!!!


    • latsku3

      äläpä ota liian vakavasti... olen penskana pelaillut kavereiden kanssa kyseistä "henkien kanssa kommunikointia" ja ns. vastaukset eivät ole pitäneet mikään paikkaansa. joko vaihtoehtona on joku rakkaista kavereistani liikutti lasia tai sitten ne henget eivät tiedä mitään :D. enpä olisi niitä edes muistanut ellen olisi sattunut lukemaan juttuasi. nyt vähän huvittaa jälkikäteen mitä kaikkea sitä onkaan tehty ja kaikkeen uskottu ihan täysillä silloin. että ota ihan relasti vaan, äläkä kuuntele noiden paskan jauhajien lötinöitä.. ja suosittelen että unohdatte koko pelin nyt ja jatkossa, sinä sekä kaverisi saatte mielenrauhan. eikä tule turhia pelkoja.

      • oluttismi

        Kuuleppa, on eri juttu pelaako kaikki tosissaan vai onko mukana juurikin mainitsemiasi lasinliikuttajahuijareita...spiritismi toimii oikeasti, se kuoleeko aloittaja vuonna 2033 on arvoitus ja kuten joku jo mainitsi; kuolinvuotta ei pidä kysymän.


    • sdgryjukiloölkj

      Ne "henget" on demoneja. Ja jos demoneja on olemassa, niin on myös Jumala. Käänny Jeesuksen puoleen, kiität myöhemmin, Jeesusta.

      • sdgryjukiloölkj

        Niin ja tosiaan, demonit ei voi ennustaa kenenkään kuolemaan. Ne näkee vaan sen minkä muutkin ihmiset näkee. Vaan Jumala tietää tulevan. Joten tuo sun kuolipäiväsi jonka tää demoni sulle antoi- Bull sh*t. Raamatussa on sanottu, että paholainen on vain ja ainoastaan kykenevä valehtelemaan.


    • Ghostbusters.s ..s

      Mistä 'ne' sen voi tietää? x)
      Ei kukaan tiedä tulevaa ennalta...

    • niinpä niin

      Voi jeesuksen vittu... Kaippa sitä joskus olin itsekkin kahdeksan vuotias,
      mutta nyt aikuisena voin kertoa, että tämä maallinen on ihmisen kädessä
      noin 100%. Osin vaikuttaa tuuri, mutta ei nyt sentään Duralex lasi.

      Olen vaimoni kanssa kiertänyt kaikki kummitustalot ja muut mitä löytyy Suomessa ja ulkomailla jos rouva spiritismi olisi oikeassa (vaimoni),
      niin olisin kuolut jo noin 15 kertaa. Se on aina ensimmäinen kysymykseni meinaan pelissä. Jos johonkin kuolen niin keuhkosyöpään.

      Ei ole mitään sadistista henkeä mikä kertoilee sinulle yhtään mitään ja jos sadistinen henki löytyykin niin sitä kutsutaan jumalaksi ja jumala taas ei halua henkeäsi koska on itse kuollut, jos jumala olisi olemassa meillä ei olisi Kataista pääministerinä. Joten voit nukkua yösi rauhassa aamulla nousee aina aurinko vaikka lasi sanoisi mitä. =)

      • ?-mies

        Niinpä niin, kysyn mielenkiinnosta, mitä kaikkia mainitsemisen arvoisia kummitustaloja tai vastaavia voisit mainita nimeltä ja paikalta? :)


    • jäitä hattuun

      Yleensä spiritismi on pelkkä teiniurpoilua, jossa porukka itse liikuttelee lasia joko tahallaan tai tiedostamatta. Uskon kuitenkin että joissain tilanteissa on mahdollista saada yhteys pahoihin henkiin, jotka voivat huvittelumielessä vastailla kysymyksiin. Mtiään oikeasti hyödyllistä tietoa (kuten kuolinpäivä) näillä pikkupiruilla ei kuitenkaan ole. Ja jos on, ne eivät sitä kerro, koska ne palvelevat vain Paholaista, eikä Paholaiselta saa mitään ilmaiseksi. Kuolinvuoden ne (joko pirut tai paskamaiset kaverit) kertoivat sinulle vain koska tiesivät sen järkyttävän sinua. Paholainen nauttii suunnattomasti ihmisten peloista, ahdistuksesta ja kärsimyksistä.

      Jos uskot Jumalaan, pyydä syntejäsi anteeksi, lue Isä meidän -rukous ja siunaa itsesi ristinmerkillä nukkumaan mennessäsi. Silloin ei Saatanalla ole valtaa sinun ylitsesi. Jos taas olet sitä mieltä ettei Jumalaa ole, niin silloinhan ei Saatanaakaan ole ja voit olla täysin huoletta, sillä täyteen tuherretulla paperinpalalla ja Ikean juomalasilla ei taatusti ole aavistustakaan sinun kuolinvuodestasi.

      • jbuiok,

        Jäitä hattuun...harvinaisen hyvä kirjoitus :)


    • paapparainen

      kyllä spiritukseen kannattaa uskoa mäkin näin kerran nuorena itseni vanhana ja uskokaa tai älkää niin taaskin näin . voihan swiddu että ottaa pattiin .
      haluaisin jo päästä eroon tollasista näkyistä.
      totesin vielä saman asian kusella käydessäni kun suihku oli lyhentynyt hälyyttävästi ja kengät kastui.
      ei oo vanhaks tulemista sano mummo kun lumihankeen kaatui.
      toista se oli sillon nuorena paimenpoikana kun panin kerran lammasta ja pässipiru katseli aidanraosta ja kiristeli mulle hamasta.

      • Ugh!

        "kiristeli mulle hamasta" ? Vai peräti Al-Qaidaa!! Julmia ovat pässit sanon ma!


    • USKO 777

      Hei sinä! Älä hätäile yhtään! Kaikki järjestyy, saatana hallitsee spiritismilautoja ja hän on valehtelija, älä usko hänen valheitaan! Anna pelkosi Jeesukselle Kristukselle Hän antaa sinulle turvan saatanalta.

    • 76554456

      Ei saatana ihmiset on tyhmiä...

    • efffef

      Isoisä kertoi nuoruudessaan pelanneensa spirtismiä ja olivat tollot menneet kysymään kuolinaikojaan ja saaneet vastauksen päivämäärän tarkkuudella. No, isoisä ei kuollut ilmoitettuna päivänä, mutta isoäidin mukaan oli kyllä ollut vähän peloissaan tuona päivänä kun joku kavereista oli kuollut ilmoitettuna päivänä. Ihminen tosin voi peloissaan aiheuttaa itselleen kuoleman, joka on todennettu Australian aboriginaaleilla. Kun poppamies on "kironnut jonkin henkilön maagisella neulalla" niin tämä on saattanut kuolla. Eräs tällainen aboriginaali oli mennyt sairaalaan ja väittänyt kuolevansa ja olikin sitten kuollut ilman mitään näkyvää syytä.

      Spiritismissä voi kysyä minkä hengen kanssa on tekemisissä ja isosiän mukaan he olivat olleet tekemisissä 1500-luvulla eläneen pappismiehen kanssa ja "pirun" joka oli ollut kaapin päällä. Istunto todellakin loppui jos Jumalasta oli kysytty jotain.

      No, tämä on se tarina jonka itse tiedän kuulleeni ja jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä näistä asioista. Mitään hyödyllistä tietoa tuskin spiritismillä saa joten sitä ei kannata mennä kokeilemaan.

    • suudanaSIX

      Tottakai se on totta ja nyt sulla on elinaikaa korkeintaan vuoteen 2033. se ei ole niin kivaa kun tietää, mutta kiitä onneasi ettet tiedä tarkkaa päivää. nyt voit kuitenkin suunnitella valmiiksi hautajaiset ja jättää omaisille kirjeen. 20v on kuitenkin pitkä aika joten keskity tekemään hyvää.

    • Näät sitten vuonna 2033

    • Pelko seuraa

      Pelasin 4 kaverin kanssa ollessani viidennellä luokalla enkä ole sen jälkeen uskaltanut kattoa mitään yliluonnollisia elokuvia, liikkua pimeällä taikka olla yksin metsän keskellä pimeään aikaan...ja tästä on aikaa 30 vuotta. Vaikkei spiritsimi olekaan totta se tunne siitä ettet itse pysty hallittsemaan tulevaa on pelottavaa. En muista koko tilaisuudesta muuta kun että menin piiloon ja tulin vasta pois kun äiti tuli halemaan muutaman tunnin kuluttua. Ei kannata leikkiä asioilla joista ei tiedä mitään.

    • Henkiä välttelevä

      Se on totta mihin uskoo. Usko siihen, mikä tekee sinut onnelliseksi.
      Totuuksista voi kinastella loputtomiin, mutta kukaan ei tule sanomaan, mikä on totta. Ovatko henget sitten tapauksessasi oikeassa?
      Itse en valitettavasti pysty kertomaan kokemuksista henkien luotettavuudesta, koska en ole henkimaailmaan koskaan sekaantunut. On kai sinun päätettävissäsi aiotko uskoa kuolinvuottasi, mutta suosittelen, että tutkailet asiaa mielessäsi. Kenties uskomalla siihen alatkin henkisesti valmistautua kuolemaan silloin. Ja kas kummaa, silloin kuoletkin. Uskon voima on uskomaton!

      On ihmisiä, jotka uskovat kohtaloon tai siihen, että heitä ohjaa suuremmat voimat, ja ihmisiä, jotka uskovat itse pystyvänsä vaikuttaa elämäänsä. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään, sillä olen mielestäni vaikuttanut elämäni kulkuun ja paljonkin. Joka päivä. En osaa auttaa, jos katsot olevasi kohtalon oma. Uskoitko henkiin ennen peliä?

      Elämän iloa ja pitkää ikää sinulle! Ainakin minä aion uskoa sitä puolestasi.

    • outotunnejäi

      Me pelattiin ratsastustallilla nuorena ja vähän muuallakin aikamme kuluksi. Tallilla tapahtui jotain omituista ja se jatkui vielä hevosen karsinaankin että nurkassa oli joku 'hahmo' ja hevonen säikähti, vaikka oli vain tilapäiskyhäys se hevosen karsina eikä mikään hevossuoja 'vuodelta yksi ja kaksi'. Jotain muutakin tapahtui ja me lopetettiin se pelaaminen sitten.
      Ei jäänyt sinäänsä traumoja, mutta sellainen tunne jäi etten kokeile enää koskaan vanhemmalla iällä, enkä ole kokeillut enkä tule enää kokeilemaan.

    • Curious?

      Jos pullossa lukee Spiritus, onko sillä jotain tekemistä spiritismin kanssa?

    • Olen myös kysynyt ko. pelissä vuotta jolloin menisin naimisiin ja milloin kuolisin. Kumpikaan ei ole pitänyt paikkaansa. Pelko peliä kohtaan ei ole poistunut koskaan. Älä pelaa enää.

    • Satelliitisilli

      RAUHOOTU :)

    • free-witch

      Lukekaa Derren Brownin kirja "Miten Mieltä Hallitaan" - ei pitäs maksaa kuin n. kympin - ja tutustukaa ihmiseen. SEKÄ huuhaa-ihmiset ETTÄ hihhulit (ja miksei muutkin). Jos siis uskallatte. Suurin osa jeesustelijoista on kylläkin niin umpikallosia, ettei päässä pyöri mikään muu kuin kehäpäätelmät. Kehä onneksi katkeaa tällä kysymyksellä, johon ei heiltä ikinä tule löytymään hyvää vastausta:

      Kun kerran jumalanne on kaikkitietävä, niin silloinhan hän tiesi jo aikojen alusta kuka päätyy helvettiin ja kuka taivaaseen, eikö? Silloinhan ei ihmisellä vapaata tahtoa olekaan.

      Jos jumalansa on kaikkitietävä,
      ja jos jokaisella ihmisellä on vapaa tahto -> paradoksi. Raamattu kaatuu. End of story.

      Ja kyllä, ouija-laudan liikuttelu on alitajuista.

      • jesus saves

        Niin, ei ole vapaata tahtoa siinä mielessä, että luotu ei voi sanella ehtoja ja sääntöjä Luojalleen! JEESUS voittanut helvetin lieskoissa käytyään saatanan ja hänen joukkonsa- ikuinen kadotus on tarkoitettu niiden rangaistus-ja vankipaikaksi,ei ihmisten! Siksi Jeesus tuli:jotta meillä olisi RAUHA ja SYNTIEMME SOVITUS HÄNEN HAAVOISSAAN-Isä Jumalan Rakkaus ihmiskuntaa kohtaan, armahtava laupeus turmeltuneisiin ihmisiin,ansioton anteeksianto, on saatavilla Jeesuksessa,mutta VAIN Hänessä- ei ole muuta tietä taivaan kotiin, Kaikkeuden Luojan luokse! Ja kyllä- pelasin spiritismiä ennen uskoontuloani joskus nuorempana- kukaan ei minulle sitä kertonut,mutta kun lasi liikkuikin,juoksin huoneesta ulos paniikissa ja etsin äkkiä raamatun -Jumalan kiitos sellainen siitä spurguluolasta löytyi-ja siitä jonkin aikaa eteenpäin lähdin raitistumaan ja noin vuotta myöhemmin tein uskon ratkaisun. Jeesus ELÄÄ ja he,jotka eivät ole aivan vakuuttuneita Hänen olemassaolostaan,voisivat vaikka ihan oikeasti edes kokeilla rukousta- pyytää syntejään anteeksi ja pyytää Jeesust elämänsä Herraksi! Mitään menetettävää ei ole(voi rukoilla vaikka peiton alla iltasella,js ei julkisesti uskalla:)) Tänä päivänä he jotka pelasivat tuolloin sitä peliä, ovat joko kuolleet,joutuneet mielisairaalaan tai tekevät hidasta ja tuskallista kuolemaa alkoholin ja huumeiden kanssa-ainoastaan he,jotka ovat tulleet Jeesuksen tykö noista ihmisistä,ovat vapautuneet ja elävät perheellisinä ja suht normaalia elämää.


    • metallistiprkl

      kristityt tulee jälleen kerran keksimään tarinoita joilla saisivat käännytettyä ihmisiä. HUOH...

    • miettijä-

      Henki valehteli varmasti, ei siihen kysymykseen vastaavalla hengellä voi olla valtuutusta nähdä oikeasti kenenkään tulevaisuutta. Tietoa kyllä on osalla hengistä, mutta vain tietoa oikein käyttävillä. Jos aiheuttaa ajattelemattomana toiselle ahdistuksen joka kestää vuosia, kyllä joku epäkypsä tyyppi heitti vastauksen randomina. Se on paskapuhetta voin kuvitella. Maailmassa ja toisella puolella ei kaikki ole ihan rehellisiä... Voi olla ikäviäkin tyyppejä osa. Hyvisten lisäksi.

      Ja entä jos kaveri itse liikutti pelotellakseen. Toki oman rauhansa kannalta ei kannata kysellä ihan kaikkea. Ellei pidä paskapuheena sellaista. Jossain toisessa istunnossa joku saisi eri vastauksen, ellei sama tyyppi ole vastaamassa taas jostain syystä kiusanhenkenä. Olisi järkevämpää muistaa että AINA kuka tahansa henki voi esittää toista henkeä, tietävää, tai se voi olla kuka tahansa. Ei ota pahiksiin kontaktia. Ja spiritismi ei ole ehkä paras idea, kannattaa mietiskellä vaikka mieluummin. Meedioitakin on. Fiksu meedio ei kerro toisten kuolinaikoja. Jos joku kertoisi, tekee väärin tai sitten jos on sovittu ettei panikoi, silti meediokin voi erehtyä henkikontaktistaan. Pitäisi olla paljon syvempää tietoa, ettei aiheuta muille ahdistusta, vaan vapauttaa siitä.

      Oma mielipiteeni on: että se on valhe. Sellainen henki ei saisi selville toisten kuolinaikaa.

      • ai niin

        Voit tietty ottaa aiheesta lisää selvää, ja sitten ei enää pelota. Saa uutta tietoa siitä.


    • löylykauha perseessä

      itse sain spiritismissä tiedon seuraavasta rapularipulista. se tulee tämän viikon sunnuntaiaamuna lauantaisten synttärijuhlien päätteeksi. täytyypä muistaa varata säästöpaketti vessapaperia viikonlopuksi

    • hgigg

      En puutu tuohon spiritismijuttuun, koska en osaa sanoa. Mutta voin ymmärtää pelkoasi.
      Mutta jännä huomata miten täällä vähätellään toisen uskoa, siis oikeasti ihminen on ja tulee aina olemaan vajavainen. Sanotte mitä tahansa, emme koskaan tule tietämään kaikesta kaikkea, vastaukseski ei aina riitä "höpö höpö" tai vastaavaa. Eli onko se todellakin noin paha asia joillekin, jos joku, jotku uskovat että on olemassa myös ns. näkymätön maailma.

      • lihbnmjol

        " Eli onko se todellakin noin paha asia joillekin, jos joku, jotku uskovat että on olemassa myös ns. näkymätön maailma. "

        -On se sellaiselle joka pelkää oikeesti sitä että, jos onkin tuolla jotain mitä meidän silmät ei nää. Kun ei usko, ei tarvii ajatella eikä miettiä sitä. Itselläni on sen verran kokemusta että tiedän näkymättömän maailman olevan olemassa.


    • Totuus on tuolla jos

      Itse olen katsellut x-files ohjelmaa jo naperona,jossa oli kyllä joitain todella pelottavia jaksoja joista näki painajaisia,mutta niiden jälkeen normaali painajaiset on ollu kuin joulupukki jakamassa lahjoja :D ja olen kyllä kokeillut tuota peliä sillon ei vaan tapahtunu mitään,vaan myöhemmin on puhelimestani kuulunut ihmekieliä puhuvia henkilöitä kesken normipuhelun. ja vastapuolikin kuuli kyseiset ja kysy että mistä toi puhe oikeen tuli? olin kyllä yllättyny että oli kuulunu linjan toiseen päähän. Ei siis sen kummempaa. On todistettu että luojaa ei ole tarvittu elämän syntymiseen kun universumi syntyi tyhjästä eikä enne sitä ollu aikaa,mutta ilman uskoa ei pysty elämään jos et usko mihinkään niin miksi tekisit mitään? itse uskon että voi olla olemassa joku ylempi taho joka ohjailee,mutta se on maan ulkopuolinen ja jeesushan on voinut olla jokintämmöinen. ja sattuma on toinen joka ohjaa.

    • kariper. 65v

      2033, Siihenhän on parikymmentä vuotta aikaa! 20 vuodessa ehtii nähdä ja tehdä kaiken mitä on tarkoituskin.

      Joten ala elää!!!

      • todistetta?

        Älkää uskoko kaikkien henkien puheita. Yhtä hyvin jos kysyt kadulla ihmisiltä kuolinvuotta, voivat heittää eri vastauksia. Ei henki ole automaattisesti mikään tietäjä, eivät hekään ihan kaikkea tietoa saa? Ainakaan jokainen.


    • mindali

      Kuulkaas nyt epäilijät. täytin just 17, kasvanu helluntailaisessa kodissa ja kaikki oli lapsuudessa hyvin.. no mut eräänä kauniina päivänä aloin kiinnostumaan spiritismistä ja muista tommosista jutuista koska katoin kauhuleffoja ja olin kiinnostunut et mitäs jos musta tulis demoni, eiks ois siistii! ANTEEKS MITÄ :D maailman tyhmin ajatus koskaan. harrastettiin spiritismiä (sitä ei pelata) monena yönä ystäväni kotona, missä on tunnetusti kuollut monia henkilöitä, usein vanhuuteen, mutta kuitenkin. ekalla kerralla siinä ei ollut mitään jännää, mutta toisella kerralla kun päästin suustani että jumalauta miks tää ei toimi!! viereisessä huoneessa peili räjähti, kaveri juoksi sinne ja sirpaleet teki aivan jäätävät haavat kaverin jalkapohjiin, jotka ei oo vieläkään parantunut. (tapahtumasta siis noin 3 vuotta) pelkotilojahan tuli usein öisin ja jopa päivisin, luulin kuulevani ääniä ja näkeväni vaikka mitä örkkejä. kristillisessä koulussa vaikka olin niin sain lähetteen koululääkärille, josta taas lähete psykiatriselle osastolle. siellä vietin ilman minkäänlaista diagnoosia puolitoista vuotta, koska pysyin tarinassani mitä on tapahtunu ennen tätä ja minkä takia koen näitä juttuja. lopulta lääkärit kertoi vanhemmilleni että oon psykoosissa, johon tehoaa jonkin ajan kuluessa vahva lääkitys. seitsemää lääkettä kokeiltiin, mikään ei auttanut. sit tuli tää kauhuleffapuoli. meidän seurakunnan nuorisopastori alko rukoilee mun puolesta ja koki että sen pitäis tulla mun luo. ihan omasta tahdosta riippumatta aloin huutamaan ja repimään omaa naamaani kun kyseinen henkilö tuli mun huoneeseen. ?! lääkärit oletti että no niin, pelkään vaan uskovaisia hihhuleita koska ajattelen että nekin liittyvät demoneihin jne. nuorisopastori halasi mua ja alkoi rukoilla, lopusta en muista enää mitään, ihan oikeasti. lääkärit katsoi kuulemma suu auki kun vajosin lattialle ja nukuin koko päivän, niin väsynyt olin kaiken tän jälkeen. en osaa myöntää että mikä mussa oli, joko oikeesti se psykoosi mitä mulle sanottiin tai joku paha, joku mitä en ees halua ajatella. vaikka en vieläkään oo täysin uskossa/elä sillä tavalla niin pahojen henkien ja saatanan kanssa en KOSKAAN tuu leikkimään, en ikinä. enkä suosittele sitä kenellekkään. pysykää erossa kaikesta tuommoisesta niin mielikin pysyy terveenä ja ilosena!

      terveisin 1v terveenä

      • Varo

        Aivan, paha on olemassa...


      • hmm.
        Varo kirjoitti:

        Aivan, paha on olemassa...

        Pelko voi olla joskus se mikä aiheuttaa, jos karkaa käsistä nuorella ihmisellä. Ei välttämättä muuta. Rukoileminen tuo suojaa.


      • Mike2012

        Tarina vaikuttaa siltä, että pahansuopainen henki pääsi sisääsi ja vastentahtoisesti lähti ko. halauksen yhteydessä. Kannattaa olla varovainen spiritismijuttujen kanssa. Kuten kommenteista näkyy, siitä ei vielä tänä päivänä tiedetä kovin hyvin.

        Yleisesti ottaen ns. ennustuksista ei tiedä, koska ei voi olla varma keltä ja millä asenteella tietoja saa. Lisäksi tietääkseni kuolinvuosi on aika salattua tietoa.


    • uskonnoton1

      Minä selvisin tästäkin kokemuksesta ilman seuraamuksia.

      Se on totta mihin uskoo, näin on.

    • Oppia ikä kaikki

      Jaa-a, vaarallista leikkiä... Eräs ystäväni meni ennustajalle 30 vuotta sitten ja ennustaja vahingossa paljasti, ettei ystäväni elä kovin vanhaksi. Sen jälkeen eli 30 vuotta! ystäväni on pelännyt ja odottanut kuolemaansa. Totta tai ei, niin ei ole mukava elää elämäänsä peläten kuolevansa.

      • auttaisiko-

        Tiedon hakeminen voi kannattaa tuossa tilanteessa. Se ennustaja on ammattitaidoton jos tuollaisia kertoo, toinen pelkää turhaan, hyvin todennäköisesti.


      • Sama meillä

        Ystävälleni ennustettiin myös tuollaista muutama vuosi sitten. Ystävä oli todella peloissaan pitkät ajat, mutta nyt ennustettu aika on mennyt ohi.


      • Santra
        Sama meillä kirjoitti:

        Ystävälleni ennustettiin myös tuollaista muutama vuosi sitten. Ystävä oli todella peloissaan pitkät ajat, mutta nyt ennustettu aika on mennyt ohi.

        On ennustajia ja "ennustajia". Sen olen kuullut, että tapahtumien tarkkaa toteutumisaikaa oikeat ennustajat eivät ennusta.

        Itse olen käynyt usean kerran ennustajilla, joiden kyky ennustaa ja tietää oikein on todettu. Minulle on ennustettu asioita, joita en olisi koskaan uskonut tapahtuvan kohdalleni, mutta niin vain tapahtui. Olen saanut myös muutamista ennustuksista ratkaisevan ja samalla helpottavan tiedon avoinna olevaan ongelmaan, mutta myöskin luottamuksen ja jopa rauhan pelkooni tulevasta. Useat ennustukset on olleet sellaisia asioita, joita ei voi arvata tapahtuvaksi.
        Esim. terveyttäni koskevaan kysymykseen minulle sanottiin 5 - 6 vuotta sitten, että hengitystiet tulee olemaan terveydellinen ongelma, tai vastaavaa. Nyt olen sairastanut kroonista nuhaa toista vuotta, eikä syytä siihen ole löydetty. En ole tupakoinut koskaan, siitä ei voi olla kyse. Lääkitys ei ole auttanut.

        Uskon myös siihen, että kaikille henkilöille ei voi ennustaa, kyse on herkkyydestä ja vilpittömästä luottamuksesta ennustajaan. Tiedän henkilön, joka oli mennyt aikanaan Aino Kassisen vastaanotolle, Aino oli ajanut hänet ulos, koska "näki", että tämä henkilö meni ns. pilamielessä, ei uskonut Ainon ennustuksiin, ja sekin piti paikkansa.

        Olen käynyt myös muutaman "ennustajan" luona, josta pian havaitsin, että hän ei tiedä mitään, on ns. rahastaja ja "ennustaa" mieleisiä asioita, jotta asiakas olisi tyytyväinen.


    • hengetär

      En suosittele leikkimään spiritismillä. Se on yleensä avoin portti demoneille elämääsi.

    • henkimailma

      Höpö juttuja ei kannata pelata tätä se on vain ajanhukkaan Kannattaa tämäkin aika käyttää itsensä kehittämiseen henki mailmma ei ole ole olemassakaan jotkut tekee tällä bisnestä luen joskus huvittenuuna horoskoopeja nekin on ihmisen kirjoittamia ei ole yliluonnollisia kykyjä kenelläkään

      • 1234.

        Henkimaailmassa on hyvä ja paha. Pysyy hyvän puolella. Ei pelkoa.


    • alkaaniintökkiä

      Voi juku. Onks nää kaikki alustukset samasta kynästä, kun kirjoitustapa ja kysymyksenasettelu on niin samaa? Kierrättäkää provovuoroja suuremmalla otannalla. Kiitos.

    • pösilö

      Spiritismi on saatanasta. Kuolleet ihmiset ovat kuolleita, eivät tule takaisin. Ne jotka esiintyvät kuoleman jälkeen henkinä , jonkun kuolleen ihmisen näköisenä ei suinkaan ole tämä kuollut henkilö, vaan demoni, joka on ottanut kuolleen ulkonäön. Eli, kuolleet pysyvät kuolleina. Vain demonit kummittelee kuolleitten ihmisten näköisinä. Erottakaa nämä tosiasiat. Tämä lukee raamatussa. Voi teitä tietämättömiä. Spiritistisissä istunnoissa ei suinkaan saada kuolleeseen enää mitään yhteyttä, vaan demoniin, joka esiintyy kuolleena ihmisenä. Demoni tekee identiteettivarkauden ja varastaa kuolleen identiteetin ja tyhmät ihmiset uskovat puhuvansa omaistensa kanssa. Tosiasiassa he keskustelevat tuolloin demonien kanssa. Älkää kutsuko demoneita elämäänne sekoittamaan. Kun ne kerran tulevat tänne, niin ei ne niin vain lähde. Ovat sitkeätä väkeä. Ei kaikki papitkaan pysty niitä manaamaan takaisin.

      • rauhoitupa

        Ei se automaattisesti ole aina paha. Vaikka matkijoitakin on niin hyvässä kuin pahassa, enteitä voi olla. Spiritismiä ei kannata kuitenkaan.


      • korjaan siis
        rauhoitupa kirjoitti:

        Ei se automaattisesti ole aina paha. Vaikka matkijoitakin on niin hyvässä kuin pahassa, enteitä voi olla. Spiritismiä ei kannata kuitenkaan.

        "Ei se automaattisesti ole aina paha"

        Tarkoitan siis henkeä. Mutta spiritismissä voi kyllä olla kuka tahansa.


      • njhsfs

        Ei se aina ole noinkaan "pösilö". Erään perheen tyttö oli kuollut. Jonkin aikaa tuon kuoleman tapauksen jälkeen tämän vainajan pikkusisko oli pyöräilemässä isontien yli .Toisesta suunnasta oli tulossa kuorma-auto lujaa kohti tyttöä (Muistaakseni oli mutkan takana tms tämä tyttö ei nähnyt sitä vielä), yhtäkkiä tyttö kääntyikin takaisin ja palasi jalkakäytävälle, ja melkein samassa tuo kuorma-auto porhalsi ohi. Tyttö oli hämillään eikä oikein ensin puhunutkaan kotona mitään. Sitten jonkin ajan päästä meni juttelemaan äitilleen ja kertoi tapahtuneesta. Hän sanoi että ollessaan ylittämässä tietä, yhtäkkiä tämä kuollut sisko seisoi tiellä hänen edessään ja sanoi "käänny" ja katosi...tämä tyttö kääntyi, ja pelastui. Muuten hän olisi jäänyt sen kuorma-auton alle. En usko että se oli demoni joka tyttöä varoitti...Demonit ei ole hyviä....


      • sitroen.
        njhsfs kirjoitti:

        Ei se aina ole noinkaan "pösilö". Erään perheen tyttö oli kuollut. Jonkin aikaa tuon kuoleman tapauksen jälkeen tämän vainajan pikkusisko oli pyöräilemässä isontien yli .Toisesta suunnasta oli tulossa kuorma-auto lujaa kohti tyttöä (Muistaakseni oli mutkan takana tms tämä tyttö ei nähnyt sitä vielä), yhtäkkiä tyttö kääntyikin takaisin ja palasi jalkakäytävälle, ja melkein samassa tuo kuorma-auto porhalsi ohi. Tyttö oli hämillään eikä oikein ensin puhunutkaan kotona mitään. Sitten jonkin ajan päästä meni juttelemaan äitilleen ja kertoi tapahtuneesta. Hän sanoi että ollessaan ylittämässä tietä, yhtäkkiä tämä kuollut sisko seisoi tiellä hänen edessään ja sanoi "käänny" ja katosi...tämä tyttö kääntyi, ja pelastui. Muuten hän olisi jäänyt sen kuorma-auton alle. En usko että se oli demoni joka tyttöä varoitti...Demonit ei ole hyviä....

        Onhan niitä hyvääkin tekeviä henkiä. Kaikki vanhemmat hailuotolaiset tietänät Faarestiinan. Itse kuulin sen tarinan isäni polvella muutaman vuoden ikäisenä edellisessä inkarnaatiossani Hailuodon Kirkonkylän Suomelassa.
        Ei vaikuttane Faarestiina enää Hailuodossa vaan lienee siirtynyt toisille tasoille.

        Nykyisessä inkarmaatiossani aloin selvitämään mikä se Faarestiina oli. Selvisi Samuli Paulaharjun Hailuodossa kuulemistaan ja muistiin merkitsemistä kertomuksista.
        Itse kävin yli 40 vuotiaana ensi kerran Hailuodossa ja johan löytyi tuttuja paikkoja ja tuttuja asioita! Moni muisto sai vahvistuksen.


    • pitää paikkansa

      Kyllä se pitää paikkansa siihen nähden että itse pelasin samaa peliä vuonna 1987 tanskassa.
      nyt olen vuotta vaille kuolinhetkeä ja todennäköisesti kuolenkin koska sydämessäni ilmeni vikaa taannoin.
      Ei noissa jutuissa ole kyllä vitsailun varaa,koska itse sain jonkilaisen trauman ja olen siitä asti uskonut kuolevani 40 vuotiaana,nyt 4 lapsen isänä..
      En ole tästä paljoa puhunut,mutta usko kuolinhetkeen on 100%

      • Mikset kävisi

        papin luona juttelemassa ennustuksesta. Joko oman seurakuntasi papilla, tai sitten vaikka aluksi sähköpostilla katolilaiselle papille. Vaimollesi voisit myös yrittää kertoa.

        Kun tuollainen ennustus on annettu, niin ihminen voi tiedostamattaan alkaa toteuttaa sitä. Ahdistus ja stressikin aiheuttavat sydänvaivoja, joten ennustuksesta voi olla konkreettista haittaa vaikka se olisikin pelkkä huijaus. Kun haet apua, niin alkaa helpottaa. Moni on kuolemanennustuksia saanut, eivätkä ole paikkaansa pitäneet.


    • löziristäspaskas

      kaveris varmaan trollas sua..

    • 2033 ei ole täsmälleen ottaen kohta. Kun kuolet, huomaat olleesi valmis siihen, ellet sitten menehdy tapaturmaisesti.

    • Org

      No, uskon että se on totta, koska spiritismi

    • Sitä odotellessa...

      Mitä tuosta. Minä kuolen tänä vuonna, siis 2013.

      Pitää hankkia elämä ennen sitä.

    • Totta kai

      Lasit eivät osaa valehdella,Universumissa ihminen on ainoa joka valehtelee...

      • Jåå-å

        Varsinkaan Ikean lasit, , siis ne kirkkaat, ei sinertävät ja saa muuten totuuden selville paljon halvemalla, lihapullien kera.


    • håkankråkan

      int händer de någo, ta de lugnt bara, du kan ju dra en bisse å vara nöjd.

    • se jokin

      Ei kannata pelata, jättää psyykkeeseen jälkiä. Totta tai ei, ei väliä, mutta tuo ahdistus jää.

      Itse pelasin tosi nuorena, tapahtumia en kerro, traumat jäi ja aloin kokemaan ns. "yliluonnollisia juttuja" jotka olivat fyysisiä.

      Ei tarvi uskoa tai pelätä, mutta älkää harrastako. Pelatkaa ennemmin vaikka uunoa.

      • Kuningatar3

        Olen samaa mieltä "se jokin "kanssa.
        Pelasimme spritismiä aikoinaan ja olimme pelanneet koko illan ja lopulta pyydettiin pirun tulla nayttäytymään.Piru tai mikä lie sanoi,että menkää kaikki te komeroon,meitä oli 3 naista ja mentiin tietenkin komeroon hengittämättä.Uskokaa tai älkää verhot lehahti auki ja huoneen ovi aukesi voimalla.Siihen loppui minun pelaaminen ja vain pelko jäi palkaksi.Älkää pelatko!!!!


      • varovaisuus
        Kuningatar3 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä "se jokin "kanssa.
        Pelasimme spritismiä aikoinaan ja olimme pelanneet koko illan ja lopulta pyydettiin pirun tulla nayttäytymään.Piru tai mikä lie sanoi,että menkää kaikki te komeroon,meitä oli 3 naista ja mentiin tietenkin komeroon hengittämättä.Uskokaa tai älkää verhot lehahti auki ja huoneen ovi aukesi voimalla.Siihen loppui minun pelaaminen ja vain pelko jäi palkaksi.Älkää pelatko!!!!

        Älä kutsu väärää. Ja sitten vielä komeroon huhhuh.. Maailasjärki mukana.


      • Cave
        varovaisuus kirjoitti:

        Älä kutsu väärää. Ja sitten vielä komeroon huhhuh.. Maailasjärki mukana.

        . . . Vaan suoraa! Ja niin, on kait teillä kellarikin!


    • NO NIIN ONKIN!

      Huoh mitä hevonpaskaa!

    • fsdgfsg

      immenkalvo on olemassa .

      • ...---...

        Wow!


      • Spriitismi

        "immenkalvo on olemassa ."

        Voi sinua tolokku immeinen.


    • jorma 10"

      Voi se olla totta tai sitten ei.
      Tunsin henkilöitä, jotka luulivat elävänsä huomattavasti kauemmin, kun ennustajaeukko oli kuolinvuoden ennustanut.

    • Administrator

      Hei! Näet tämän viestin koska olet voittanut mahdollisuuden voittaa iPhonen!
      Rekisteröidy osoitteessa www.1227.com.

      Tämä koodi on tärkeä voittoprosessissa, kirjoita se ylös:
      F56e6Ga8k86T1k8R0oP3

    • jorma 10"

      Voihan arvaus osua oikeaankin.
      Ennustajaeukko ennusti 40-luvulla lähisukulaiseni elävän vuoteen 2022, mutta kuolema korjasi keväällä 2013.

    • se jokin

      VІTUN hоmоt!

    • uudeltamaalta

      siis mitä valitat.jos minä tietäisin kuolin päiväni olisin iloinen.ei tarvitsisi ajatella muuta kun elämää, ja omia haaveitaan. nyky elämä ei tarjoa muuta kun pelottelua ja taloudella uhkailua. tavallinen ihminen ei saisi ollenkaan nauttia elämästään vaan antaa lahjottaa rahansa kreikkaan tai sijottajille. kaikki missä normaali työläinen nauttii ja rentoutuu halutaan poliitikkojen etenkin sdp ja kokoomuksen toimesta määrätä super verotuksen piiriin.vaikka harrastusten ja loman ansiostahan ihminen jaksaa sorvia pyörittää. minun ylimääräinen rahani lojuu kaapissa piilossa koska en voi vaikka haluaisin ostaa mitään.koska en halua maksaa suomen riistoverotuksen aikaansaamia hintoja.suomi on valitettavssti eu-n jäsen mutta silti oma kansa ei saa mitään halvemmalla,me kun ollaan maksumiehiä.ei meidän näköjään ole tarkoituskaan nauttia vaan maksaa niin haluavat päättäjät.aikoinaan minäkin toivoin toisin.

      • itsekkin joskus pela

        Miksi te varoituksista huolimatta vehkeilette noiden pimeydenvoimien kanssa. Ei sielunvihollinen tiedä kenenkään kuolinpäivää. Ainostaan se voi manipuloimalla saada ihmsien pelkäämään ja kuolemaan omana valheensa kautta. '
        Pyydä tuota touhua anteeksi Jeesukselta Kristukselta ja unohda sitten koko pelaaminen. Kyllä henkimaailma on totta. Ja ottakaa nyt opiksenne ja älkää sekaantuko moiseen.


    • mbhuihn,

      mokailija...No, jos se pitää paikkansa niin sullahan on vielä paljon elinvuosia edessä...et ainakaan kuole ihan nuorena. Oikeesti spiritismi on vaarallista leikkiä. Oma äitini kertoi joskus että he pelasivat spiritismia niin piru oli tullut huioneeseen ja paiskonut tavaroita tms. Sillä oli ollu pitkätuikka ja sarvetpäässä. Tuntien äitini, mä todellakin uskon tän kertomuksen. Äiti sanoi että se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta sitä peliä. Itse en ole koskaan moista pelannut, enkä pelaa. En uskaltaisi käydä leikkimään tollasilla henkimaailman asioilla.
      Jokainen me kuollaan joskus. Koita unohtaa asia ja älä ikinä enään mene mukaan tuollaseen peliin. Tämä taisi olla sulle jonkinlainen opetus. En usko että kavereillesi mitään tapahtuu. Ei siihen kenenkään lupaa tarvii jos pelin lopettaa. hyvä että lopetit.

      • huhhuh2

        Oliko hänellä antaa tarkempaa kuvausta. Oliko läpinäkyvä vai lihallinen? Ihan kuin naapurin hevari? Oliko koko kroppa näkyvissä vai vain osa? Ei sen puoleen, en halua edes kuvitella. Miten se meni pois? Paiskoi? Mitä jos se oli joku henki joka oli luonut sarvet päähänsä? Vai oliko muu. Kulkiko ovesta vai seinän läpi? Olisi kannattanut rukoilla Jeesusta Kristusta ennen ainakin.


    • Voi voi..

      Älä usko joutavia, sillä tuollaiset on täsmälleen samanlaisia houreita kuin sellaisten uskovaisten kirjoitukset jotka pitää itseään profeettoina ja väittävät Jumalata saaneensa ilmoituksia joita sitten lähettelevät erilaisille foorumeille.'
      Alla olevasta linkistä aukeaa Ilmatar johon Niilo Paasivirta on koonnut sadottain huru-ukkojen tarinoita, ja antaa niille omia kommenttejaan..
      Nämä kaikki olisi siis pitänyt tapahtua varmakin varmemmin:
      http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.html

    • älä stressaa

      oon ite lukenu paljon kaikkee spiritismiin ja henkiin liittyvää ja oon kavereiden kokemuksiaki kuullu. välillä se on totta ja välillä ei. ei siitä ihan varma voi olla. ei välttämättä oo totta kaikki mitä henget kertoo.

    • emojenhommaa

      Yleensä nää kaikki spiritismin ja bloody maryn näyt yms. Johtuu ihmisen mielikuvituksesta....

    • Kyllä,sinä kuolet,ei elämästä selviä hengissä ja jos lasi liikkui hyvin,niin sitä liukkaampi lähtöhän se sitten on.Itse en ole koskaan pelannut spritismiä mutta haluaisin kyllä kokeilla,koska olen kiinnostunut keskustelemaan haamujen kanssa.
      Lähtöhän se on meillä kaikilla edessä aikanaan vaikka hihhulit selittää muuta.
      Missähän pilvessä se raamattu on kirjoitettu kun sieltä löytyy niin paljon sekopäistä
      tekstiä.Liikaviisaus on lähellä hulluutta ja kiihkouskovaisuus on myös lähellä
      hulluutta.Ajattele omilla aivoillasi ja usko itseesi.

      • Spriitismi

        Älä pelottele enempätä, yö unet mennöö, joutuu peiton alla pelekäämään että demoni tulee litsii.


      • Well ,
        Spriitismi kirjoitti:

        Älä pelottele enempätä, yö unet mennöö, joutuu peiton alla pelekäämään että demoni tulee litsii.

        Tarkoitit varmaan: Let see


      • Spriitismi
        Well , kirjoitti:

        Tarkoitit varmaan: Let see

        Tarkoitin: Listii


      • spiiir
        Well , kirjoitti:

        Tarkoitit varmaan: Let see

        Listii


      • Well,
        spiiir kirjoitti:

        Listii

        Ootko varma, ettet: Let see?


      • Spriitismi
        Well, kirjoitti:

        Ootko varma, ettet: Let see?

        Kääk. no olokoon sitten Let see tai Läp sii.


    • Huuhaa-päivät

      Ajatella, että tämäkin keskustelu on päässyt Suomi24 etusivulle suosittuimpana aiheena. Kuolemaa ei olla ennenkään voitu ennustaa eikä sitä ole nytkään ennustettu.

    • Halleluja.

      • Spriitismi

        Halaa lujaa !!


    • örinäää

      Jos on vähän tyhmä niin uskoo spritismiin.

    • Jumalanmies

      Silloin vanha Väinämöinen itse tuon sanoiksi virkki:
      "Ei minua laula lappi eikä tunge turjalainen!
      Jumalall' on ilman viitta, Luojalla avaimet onnen,
      ei katehen kainalossa, vihansuovan sormen päässä.

      "Kun ma luome Luojahani, turvoan Jumalahani,
      saa se toukat touoistani, viholliset viljastani,
      tonkimasta toukojani, kasvujani kaatamasta,
      orahia ottamasta, viljoa vihoamasta.

      "Sinä, Pohjolan emäntä, tunge turmiot kivehen,
      pahat paina kalliohon, vaivat vuorehen valitse,
      elä kuuta kulloinkana, aurinkoa milloinkana!

      http://justpaste.it/kalevala

    • pöpilään

      Eijjumalauta! 20 vuotta tuohon kuolinvuoteesi. Mitä väliä vaikka olisikin totta? Jokatapauksessa tulet 100% todennäköisyydellä kuolemaan tästä maailmasta kuten ihan jokainen ihminen joka täällä nyt on. Mitä pelättävää on kuolemassa? Tuohon vuoteen on aikaa noin 7 300 vuorokautta ja olet nyt jo paniikissa. Menehän mielenterveystoimistoon!

    • klmkl

      Spiritismi on lapsellista teinipelleilyä. Yhtä hyvin voisi heittää hatusta, että vuonna 2054 tulee maailmanloppu, ja pelätä sitä. Kaverisi ovat pilailleet kustannuksellasi ja liikutelleet sitä lasia.

      Tämä nyt oli todennäköisesti taas jonkun moden keksimä trolli, mutta vastasin nyt kuitenkin.

    • KKHs

      Ei ne pidä paikkaansa kuin sattumalta, mutta kaikesta huolimatta kuolet joskus ja millään aikaansaannoksellasi ei ole mitään merkitystä.

      Spiritismissä saa tietää vain asioita joita osallistujat tietää. Eli vaikka lauta sanoo mitä tahansa, voi huomenna kompastua kivetykseen ja hukkua lätäkköön, tai vessassa pinnistellessä saada aivoverenvuodon. Kuolema tulee omana aikanaan omilla ehdoillaan, eikä hippileluilla ole asiaan mitään sanomista

    • ihminen.......

      Älkää harjoittako Spiritismiä tai mitään sellaista.

      Se on Satanismia / Satanistista. Siinä palvellaan Saatanaa.

      Lukekaa Raamattua. Raamatussa on Totuuden Sana.

      Joko Isämme on Taivaan Isä tai Sa atana. Sielulle on kaksi vaihtoehtoista päätepysäkkiä; Ikuinen Elämä Taivaan Valtakunnassa Luojan YHWH tykönä tai Ikuinen Kadotus ja Kärsimys Helvetin Valtakunnassa Saatanan tykönä. Vain Jeesus pelastaa. Luoja haluaa pelastaa Sinut. Saatana, valheiden isä, haluaa että joudut kadotukseen ja helvettiin.

      http://www.divinerevelations.info/index.html

      Raamatussa Totuuden Sana.

      • Spriitismi

        Olet oikeassa. Totuus on raamatussa!!!.

        Paholainen on kuin "sivupersoona", joka kuiskailee.


      • Totuutta...

        Jännittävä tosiasia, itämaisissa uskonnoissa ikuinen elämä on pahin mahdollinen rangaistus, kun suomessa ja muissa länsimaissa se on pyrkimys, kysymys kuuluu; mitäs miljoonan vuoden kuluttua, jalkapalloa lie monettako tuhatta vuotta? Mitä spiritismiin tulee, uskon siihen liittyvien ennakkoluulojen olevan syypää näihin "yliluonnollisuuksiin", traumat etc. Kokeilla ei kuitenkaan kannata, totta tai tarua, ei pahalaisia.


    • XXXX33333

      Olen uskovainen mies ja kerron sinulle omat ajatukseni.

      Ensinnäkin rauha sinulle. On olemassa kaksi henkivaltaa hyvä ja paha. Jumala joka on meidät kaikki luonut on hyvä.

      Tähän maailmaan on aikojen alussa syösty pahat enkelit jotka alkoivat kapinoimaan Jumalaa vastaan. Nämä enkelit jotka on ihan raamatussa nimellä mainittu Lucifer, Saat.a.na, Per.ke.le jne ja lukematon joukko muita. Nämä pahuuden enkelit ovat saaneet jo tuomion Helve.tti.iin. Heillä siis ei ole enää toivoa pelastuksesta ja ainoa päämäärä on siis saada mahdollisimman moni ihminen mukaansa.

      Spiritismissä otetaan juurikin yhteys tähän porukkaan. Minä uskon tuon mitä kerroit. Se yhteys varmasti onnistuu. Ateistit yrittävät kieltää henkivaltojen olemassa olon, he eivät kuitenkaan uskalla kokeilla spiritismiä.

      Olet saanut ennustuksen että kuolet 2033. Se on kuitenkin valhe, sillä pahuuden enkeleillä ei ole tiedossa sinun kuolinpäivääsi. Sen tietää yksin Jumala. Vaikka ihminen päätyisi itsemurhaan, on asia ollut jo Jumalan tiedossa ennen kyseisen ihmisen luontia. Jotkut asiat vain sallitaan tapahtuviksi.

      Raamattu varoittaa noituudesta jota spiritismi on. Eli sitä ei kannata pelata.

      Ihmisen tulee etsi Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan.

      Tervetuloa seuroihin rauhanyhdistykselle.

    • mizarel

      Kannattaako leikkiä. Jos kerran pelaat sitä peliä, niin olet tietoinen siitä että tuonpuoleisessakin eletään ja tiedetään. Mutta älä nyt ota kuitenkaan kaikkea vakavasti. Henkiä kyllä liikkuu jos et ole sattunut muualla näkemään Nuorena sitä kuvittelee olevansa kaikkivoipainen ja uskaltaa kaikkea, pitää olla varma ennenkuin tekee mitään tyhmyyksiä, ajatella asioita.

    • "... tajusin oman kuolevaisuuteni..."

      Lasin liikuttelulla voi todellakin paljastaa uskomattomia asioita. Ole varovainen tiskatessa :)

      • Dish

        Tosi! Siis älä koskaan sulje astianpesukoneen luukkua, ollessasi itse sisällä


    • Kunnon hihhuli

      Henkivallat ovat paljon todempia kuin 98% Suomen väestöstä tietääkään.

      Kyllä ihmiset on heikkouskoisia kun uskovat kaiken maailman "tieteellistä"
      näyttöä ilman oman käden kokemusta. Tieteelliset tutkimukset on aina suorittaneet ihmiset. Ihan niin kuin sinä ja minä. Siihen ei tarvita pohjaksi kuin muutama vuosi opiskelua ja sitten tiedetään kaikki kaikesta. Tutkitaan ja hutkitaan.

    • elämä ei pääty kuole

      Äkää pelatko spiritismiä. se on saatanan peli. Antakaa elämänne Jumalalle Jeeuksen Kristuksen kautta.

    • Niin minäkin kokeilin 1970-luvun alussa kaveriporukassa spiritismiä, ja voin sanoa, että todella lasi liikkui ja aika vauhdilla. Kunhan ensin kysyy onko HENKI PAIKALLA, ja jos ei ole, niin vastaukset ovat puuta heinää, mutta jos HENKI on paikalla ja vastaa kirjaimista "ON", niin senjälkeen voi odottaa ihan selväjärkisiä vastauksia. Kysyttiin tuolloin esim: kuka voittaa jääkiekon MM, ja vastaus oli, että vastaus löytyy kellarin ikkunalaudalta. kukaan meistä ei uskaltanut mennä katsomaan sitä.

      Ja sitten tehtiin vielä niin, että se joka kysyi, ei kertonut muille kysymystä ja ei myöskään koskettanut lasia, ja siitä huolimatta tuli ihan kunnon vastauksia. Mutta jonkun täytyy kirjoittaa kirjaimet vihkoon ja sen henkilön ei pidä osallistua lasissa roikkumiseen.

      Koska lasi liikkuu todella kovaa välillä, vaikka sitä ei kukaan uskokaan , mutta epäuskoiset , jos uskallatte, niin kokeilkaa, totta se on.

      • Jackal_5on

        "Koska lasi liikkuu todella kovaa välillä, vaikka sitä ei kukaan uskokaan , mutta epäuskoiset , jos uskallatte, niin kokeilkaa, totta se on."

        Kokeiltu on, ja se näytti olevan juuri niin todellista kuin voisi olettaakkin. Mikäli jokin "henkimaailma" sattuisikin olemaan olemassa, niin varmaan niitä henkiolentoja hetkauttaisikin aivan valtavasti joku teini-ikäisten harrastama lautapeli.
        Mutta jos joku haluaa saada minut uskomaan spiritismin toimivuuteen, niin todistakaapa se vaikka kysymällä hengiltä minun syntymäaikaani, jos arvaavat oikein niin saatan jopa harkita kantaani uudestaan.


    • oul(m)

      paska puhetta piru ei vastaa tollasiin.

    • älä usko

      Voihan niiltä hengiltä kysyä mitä vaan. Arvaavat hyvin ja eivät tiedä sen enempää parasta ennen -päivistä kuin sinäkään. Tuu mun kanssa kysymään laudalta uudestaan.

      Jos vastaus on sama niin lähetään maailman ympäri mun piikkiin.

      • Spriitismi

        Hengiltä voi kysyä että: Saako sut hengiltä.


      • Siis?
        Spriitismi kirjoitti:

        Hengiltä voi kysyä että: Saako sut hengiltä.

        Can I take your breath away, vai?


      • Spriitismi
        Siis? kirjoitti:

        Can I take your breath away, vai?

        No alustavasti näin.


    • Kantapää

      "pitääkö spiritismissä saadut tiedot aina paikkansa?"

      Jos sanon että ei, niin rauhoittaako se sinua?
      No sanonpa kuitenkin, etteivät spiritismillä saadut "tiedot" pidä aina, yleensä, jos koskaan paikkaansa.
      Samanlaista humpuukia, kuin horoskoopit ja kaikki muukin vastaavanlainen pelleily..

    • älä huoli

      Kehottaisin menemään kirkkoon. Lisäksi, unohda koko tapauksen, älä enää osallistu moiseen ja myös älä usko tätä. Ihmisen usko voi vaikuttaa suuresti asioihin. Ihmisen mieli on vahva energian lähde, usko ja ajatukset ovat hyvin voimakkaita. Tästä syystä et todellakaan välitä tuosta tapahtuneesta ja unohdat sen kuule heti. Asiahan on niin että jos hypnotisoit itsesi seuraavat 20 vuotta pelolla tuosta, niin ei sitä hyvä seura. Minä en usko että tuo mikään paikkansa pitävä juttu, ihan vain leikkiä nimenomaan pelotakseen viattomia ihmisiä. Vain Jumala tietää milloin kenenkin päivät ovat lasketut ja mikään spiritismikään sitä päivämäärä ei esille tuo. Lisäksi Jumalankin suunnitelmat ja meidän omat muuttuvat, jolloin kohtalomme muuttuu koko ajan. Kenenkään päivät eivät ole noin laskettuja.

      Eli unohda oikeasti typerät leikit.

    • selevinpäinnäkiä

      Suattaapihan tuo olla vuan suattaapi tuo olla olemattannii.. jatuotamuutanoinnikkaan... ol niin vai näin, mutta mie en kuitenkaan ou koskan olluna viärässä. kerran reknasin notta nyt en ou oikijassa, vuan erehyin tok kuitennii.

      • truth!

        Oot selvästi pläkkäri, niinpä selkeästi kantasi ilmaiset!


    • Ennustajanoita

      Tästä saat varmemman vastauksen:
      www4.hs.fi/deadline/deadline.html‎

      • voi ei

        No tuosta vasta ahdistuksen saakin. :D


    • eieieiei333

      Sori, mutta toi on aivan huuhaata. Pahinta on se, että pelästyit..Nuorena mekin kokeiltiin kaikenlaisia juttuja, eikä spiritismikään ollut outo. Ainoa vaan, että mikään
      ei ole toteutunut...
      Tollaisia kuolinvuosijuttuja ei todellakaan tule!!
      Järkeä huuhaahankin!!

    • valehdella voivat

      Ei ole, nuo yliluonnollisuudet eivät näe tulevaisuuteen.

    • 6uc6ve6

      voi vittu mikä pöljä säkin oot kun kaiken meet uskomaan ei jumalauta tätä nyky mailmaa............

      • Juhani A.

        Ai miten niin 'nykymaailmaa'?
        Ennen tuohon uskoivat kaikki.

        Aikoinaan tässä maassa jopa tanssittiin alasti lumihangessa, kun piti lepyttää talontonttua.


    • Ensimmäistä?

      Spiritismi ei ole todellakin leikkiä,koska se pitäisi oikein tekemään ohjeen mukaan.Jos menisi pieleen niin saattaisi vähän mokaa ja ei ehkä saa kokonaan poissa.Kokeilin vähän,että on totta kun pullo liikkuu itsestään ja en enempää pidemmällä.Olin muuttamassa koulun asuntolaan huone numero 13,mutta en itse tiennyt..Sitten minun koulukaverit kertoivat,että siinä meidän soluhuoneesta 13 on aiempi kaksi kerta eri kämppikset tehtiin sille spiritismiä,mutta ikävä kyllä läsnäolo koko ajan paha henget liikkeellä.Kestin vuoden ja en saisi näyttää pelokkaalta.Selvisin hengissä ja kuulin kyllä pappikin yrittänyt karkottaa sitä.Ei onnistunut kun ilmeisti se aivan jo liikaa spiritismiä.Jos haluaa kutsua paha hengeltä niin varoa vähän jos kysyisit tai kysymyksen ei voida peruutta.Suosittelisin,että kutsua hyvä hengeltä vaikka sukulaisesi nimellä mikäli tiedät kuka on hyvä ja kuka paha.Esimerkiksi meedion luona ei suositella edes herkille hermoisille ihmisille.

    • Hesus Moses

      Kyl se antaa jos lasi niin sanoo.

    • melanoomaa

      Ai, minulle se selvisi viimeviikolla lääkärissä. 50 prossaa meistä kuolee 5 vuodessa ja 50 selviää ainakin 10 vuotta, kun imusolmukkeestakin löytyi

    • Valitse hyvä!

      Aloittaja, pyydä rukouksessa Jumalan suojaa itsellesi ja johdatusta elämään. Jumalan halu on hyvä sinua kohtaa. Näit jo mitä paholainen haluaa sinun elämääni.
      Sinä itse päätät, että valitsetko hyvän vai pahan elämän itsellesi.
      Toivon, että rakastat itseäsi niin paljon, että valitset Jumalan.

    • Nainen 40+

      En neuvoisi pelaamaan. Olen itse jo aika vanha ja pelasin sitä silloisen ystäväni kanssa 15-vuotiaana. Halusin olla varma, ettei toinen fuskaa eikä kysymyksiä sanottu ääneen eikä niistä puhuttu ennen pelaamista. Kysyin kolme kysymystä mielessäni aina kerrallaan siis yksi. En kerro tässä mitä kysyin, mutta kaksi oli numeroita ja yksi sana eli siis noin piti vastata.

      Itse en liikuttanut lasia eikä ystäväni tiennyt mitä kysyn. Kysyin siis mielessäni vuorollani. Kaikki kolme vastausta olivat sellaisia joihin ei itse elämässä pysty vaikuttamaan ja yksi niistä epämieluisa. Kaikki kolme vastausta toteutuivat ja kolmas liki reilu 25 vuotta myöhemmin.

      Edelleenkään en ymmärrä kuinka vastaukset olivat oikeita eli sellainen, johon piti vastata sanalla oli sanamuodossa ja numerolla niin nunerona ja ennen kaikkea kaikki kävi toteen ja varsinkin niin, ettei itse voi noin päättää vaan asiat tapahtuivat kuten kerrottu.

      Minulle tuli tuon ainoan kerran jälkeen tunne, ettei enää ikinä saa pelata enkä ole pelannut. Uskon, että jokin voima ohjasi, sillä itse en vastauksia antanut eikä ystäväni voinut tietää mitä kysyn.

      Tämä on ihan tosi tarina, älkää pelatko sillä se on oikeasti jotain joka ei ole tästä elämästä.

    • JORMAA JORMALLE.

      MOROO! Kiitos nauruista! Ketju osoittaa tieteen todeksi, suomalaiset ovat todellakn tyhmentyneet. Jatkakaa toski satuiluanne. JEESUS JEESUS JEEEEEEEEEHHAA SUS..

      ps. Jorma ei kait haittaa kun jormani ui pyllyssäsi elisen pelin jälkeen?

      TROL TROL TROLL

      • Spriitismi

        Senkin trollaattori.


      • Hoppa Ford
        Spriitismi kirjoitti:

        Senkin trollaattori.

        Siis ikäänkuin T-mallin rollaattori?


    • Militantti Antti

      Spiritismi ei ole heikkohermoisille! Siitä tulee äkkiä niin todentuntuista, että voi pää seota, tunnen tapauksia! Muuten kyllä ei tiedä yhtään mitään.

    • vanhoja viisauksia

      Onhan niitä henkiolentoja, ja suurin osa paljon parempiluontoisia mitä väitetään. Tietysti on myös joitakin, no en nyt ala tässä niin kovin tarkasti selventämään mutta mutta, eivät niistä yksikään, edes ne pahimmat pysty määräämään edes rotan kuolemasta tai elämästä kuin sitä kautta, että "ennustuksen" saanut edesauttaa itse riittävästi asiaa. Rotta tuskin kykenee aivan näin kehittyneeseen ajatteluun, ihminen taas liiankin hyvin. Jos luonne ja persoona ovat hivenenkin heikompia ja ailahtelevia, niin älkää antako hengille edes mahdollisuutta. Se vituttumaisempi henkiolento osaa nimitäin pirun :-) hyvin näytellä kilttiä kuollutta tätiäsi...

      • Ireen Dorvinen

        Luepas Doreen Irvinen kirja "Olin noita".
        Jos uskallat.
        Siinä kerrotaan jotain, mikä kumoaa ainakin yhden väitteesi.


    • Eurmal

      Eihän tuo kaksikymmentä vuotta mikään lyhyt elinikä ole. Voit olla melko varma siitä että siihen mennessä osa nykyisistä kavereistasi on kuollut, joko onnettomuudessa tai sairauteen tai muutoin vaan.

      Moni muu olisi tyytäväinen siihen jos saisi tietää elävänsä vielä noin kauan.

    • Jaakkoppi.-.

      Kokeiltiin joskus penskana 1980 oikein porukalla. Kaksi viikkoa, ellei pidempäänkin näin painajaisia. Lasi todella liikkui pitkin paperipintaa ja aakkosia. Hengiltä kysyjä pisti itsensä leukakiikkuun muutama vuosi tämän jälkeen, tosin siihen oli paljon muita syitä kuin em. spiritismi.

    • hei sinne olen lukenut sinun tietosi tuossa äsken .on todella vaarallista sekaantua pimeyden valtoihin ,jää helopsti kiinni .tosiaan elä sinä luota niihin henkiin jotak siellä huoneessa liikkuu ei ne ole ihmisä vaan henki olentoja siellä on viisuden henki puhunut asioita tulevista asioitasi.mutta sinun ei kannata ottaa enää sinne yhteyttä koska ne eivät ole siis toden mukaisia asioita vaan pelkkää valhetta koko juttu .rauhoita mielesi . olen tätä mieltä .hyvää syksyä sinulle t anita

    • Luota Jumalaan

      Spiritismi on luokiteltu itsesuggestioon perustuvaksi huuhaaksi. Mitä ihmisen elinikään tuleen niin sen on Jumala määrännyt eikä Jumala ole varmasti kertonut sitä saatanalle tai muille hengille. Jumala on kaikkivaltias johon luoduilla joka Langennut enkeli eli Paholainenkin on ei ole mitään vaikutus valtaa eikä ole mitään epäselvyyttä siitä että kaikkivaltias Jumala on Paholaista vahvempi. En pidä itseäni taikauskoisena mutta kuitenkin spiritismi ja muu noituus on asioita joiden kanssa kristityn ei pidä olla missään tekemisissä.

      • alipali1

        Mielestäni tuo on jonkinlaista hengellistä kiinnostumista. Kiinnostus hengellisiä asioita kohtaan. En ole koskaan kokeillut, sillä en pidä leikkimisestä, kun aitoa yhteyttä on tarjolla Jumalaan Ihmisen pojassa[luuk.22:69]. Monet ovat hiljaa, kristitytkin, kun jokaisella olisi mahdollisuus käyttää mahdollisuutta, joka hänelle suodaan, eli kertoa oma todistus siitä mitä Hän on tehnyt uskovalle.
        Käytän perustuslaillista oikeutta, joka uskonnonvapauslain nojalla suodaan Suomen kansalaiselle, jota olen, vaikka soisinkin, että tälläinen perustuslaillinen oikeus olisi myös muissa maissa.


      • yksikakskolineli1234

        Suggestio kuten varmaan tiedot on tieteen kin tunnustama pätevä tapa hoitaa mieltä... Toisin ku satu olennot jumala jeesuksineen.


    • ruskakuru7

      Hei,Ei pidä mennä leikkimään henkimaailman asioilla,

    • avaaja on sekopää

      Avauksen kuvassa näytät olevan sellainen lehmä, joka ammutaan kanssalehmien toimesta suohon asti :)

      Tuolla naamallasi harakat kuolevat marjapuskaan, kun olet niis saatanan
      -palvojan näköinenkin

      • Spriitismi

        Miten sinä näet, toisen naaman täältä netin kautta? Web kamerallako?


    • slinrr

      Soita äkkkiä Haamujengille, ehkä ne jotain pystyy tekeen

      • Ghostsbus. . .

        Kyll Cadillac aina paikallaan on henkienkin kanssa!


    • Beyond this

      Kuolema voi tapahtua täysin sattumanvaraisesti tai sitten kehittyä hiljalleen vaikkapa sairauden muodossa. Jälkimmäiseenkin vaikuttaa kaikki elämän pienet ja suuret nyanssit, mutta sitä ei voida ennustaa. Lopeta spiritismi. Leikit mielenterveydelläsi.

      • Spriitismi

        Niin.Tulee semmonen jopet showsta tutun, Jarvan Riston sivupersoona.


    • stana1

      Sehän on hyvä tietää. Voipi alkaa säästämään arkkurahoja hyvissä ajoin.

    • pienten puolella

      älä pelkää kyllä kuolema monesti ilmoittaa itsestään etukäteen mutta ainoasttn hyvästä tahdosta ja tuo kuulostaa lähinnä kavereiden kiusoittelulta kuin kuoleman puhuttelulta.

    • girls_proof

      No one can predict the future. Therefore no one can say when you will die.
      Next time, you can ask what is the stock market value.

      • pusiness

        Or, can I get discount?


    • 1999

      Mä kuolin 1999.
      Joten se siitä.
      En ole kais sitä vielä tajunnut.

      Muista että kyseessä on kuitenkin PETKUTUS: katsoo sitä miltä suunnalta tahansa. Eli sen joka antaa sen viestin (huijari ja valehtelija) tai sinä (joka menet uskomaan sellaista).

      Kuolinpäivän voi tietään vaan silloin kun tuomari sen kertoo.

    • Good News

      Ihminen todellakin saattaa avata oven ,(mieleensä, sieluunsa) antaa luvan , yliluonnollisille voimille pelaamalla spiritismiä tms. Länsimaissa helposti kielletään yliluonnollinen, mutta kuitenkin esim. meedio käynnit ovat aika yleisiä, ennustajat ym. Henkivallat ovat todellisia, eikä niiden tarkoitus ihmisten suhteen ole hyvä. Mutta hyvänä uutisena on se, että Jeesus Kristus on niiden yläpuolella. Mikään kirkko ei auta, tai pelasta näistä asioista, mutta ed.mainittu henkilö kyllä. Ja kirkoista ja seurakunnista löytyy niitäkin ihmisiä jotka ovat kamppailleet päästäkseen näistä asioista vapauteen ja voivat kertoa lisää ihmeelllisestä vapaudesta ja Valon valtakunnasta.

      • ykskakskolineli1234

        Ottaa nyt kiltisti ne lääkkeet


    • OlenSillonEturivissä

      Voi elämän kevät, en tiedä täs maailmas nii ärsyttävää kun uskontolaiset ja muut hörhöt uskovaiset. Ei mitään hajua todellisuuden tajusta, ei mitään tietoo siitä, että mitä tai ketä ne oikeesti palvovat. Annetaan jo nuoruudessa joillekin "pyhä kirja" käteen ja sanotaan, että tässä koko totuus kaikesta, ja tottakai ne on nii hölmöi, että menee uskoo niihin ja nielee syötin. Siitä se aivopesu, manipulointi ja kiristäminen sit alkaa.

      Odotan sitä päivää, kun uskonnot lakkautetaan, ja uskovaiset saa pahasti kyytiä.

      • sisälläoon

        Mihin Sinä, arvoisa OSE perustat näkemyksesi uskovista, paitsi jostakin hahmoittamattomsta syystä nousevaan ärsyyntymiseen? Jollei ole oikeita faktoja haukkumisten tueksi, voitkin vaieta, kiitooos!


      • OSE__
        sisälläoon kirjoitti:

        Mihin Sinä, arvoisa OSE perustat näkemyksesi uskovista, paitsi jostakin hahmoittamattomsta syystä nousevaan ärsyyntymiseen? Jollei ole oikeita faktoja haukkumisten tueksi, voitkin vaieta, kiitooos!

        Faktoja löytyy vaikka kuinka paljon, sä tuskin ymmärrät lukemaasi edes Raamatun suhteen.


      • Spriitismi
        OSE__ kirjoitti:

        Faktoja löytyy vaikka kuinka paljon, sä tuskin ymmärrät lukemaasi edes Raamatun suhteen.

        "OSE"

        Täytyy juosta sitten tuommosta, syntistä karkuun jumalan luokse, ettet pääse litsimään.


      • Well,
        Spriitismi kirjoitti:

        "OSE"

        Täytyy juosta sitten tuommosta, syntistä karkuun jumalan luokse, ettet pääse litsimään.

        Oletko edeellenkin varma ettei se nyt sitten varmaankaan ole: Let see??


      • Spriitismi
        Well, kirjoitti:

        Oletko edeellenkin varma ettei se nyt sitten varmaankaan ole: Let see??

        Ei ole Let see, eikä läp sii vaan mahvia miehet tulee ja litsii.


      • Well,
        Spriitismi kirjoitti:

        Ei ole Let see, eikä läp sii vaan mahvia miehet tulee ja litsii.

        No, voi pahvi! Kummisetä tulee! Sitten ei kyl oo paljoo tehtävissä!
        Live and let die, buddy!


    • voi räkä

      vuosi on 2013 ja joidenkin ihmisten älykkyys on edelleen pronssikaudelta... älkää lisääntylö taikauskoiset idiootit! Eugenetiikka takas ja sassiin että tommosia mielenpygmejä ei tartte katella enää tulevaisuudessa

      • Niistä

        nenäliinaan!


    • uskookenhaluu

      henget on totta.. mun tutuilla on kokemuksia...

      • ykskakskolineli1234

        Uskoon tulee vaan tyhmemmät ihmiset planeetella Johan sen termi kin kertoo uskoon tulo eli aivopesu toimii. Henget ja kokemus taitaa olla kovat nappulat joka ilta.


    • pikapano69

      Spiritismi on alitajunnan kanssa keskustelua. Pääasia ettet sitä itse kysynyt. Vain sinun alitajuntasi tietää kaiken sinusta.

    • kaikkea kokeiltu

      Kukaan ei tiedä kuolinpäiväänsä,mutta minä olisin kuollut jo aikoja sitten.Pelattu on ja paljon 1960 luvulla.Entinen naapurin poikakin on vielä elävien kirjoissa,vaikka piti lähtee ennen mua.

    • kaikenkokenut59

      Kyllä hengimaailmasta saa tiedon milloin kuolee ei vain kannata sieltä udella voi vaikka pääpiru vastata vain kiusataakseen kuolevaisia. Isoäitini harrasti spiritismiä ja kyseli kaikenlaista ja joka asia toteutui, mutta omasta kuolemastaan ei. Joten isoäidillä kysytyt asiat toteutuivat tarkasti juuri niin kuin hänelle vastattiin joten en suosittele sitä. Varoitus niille jotka sitä harrastavat vaikka uteliaisuuttaan älkää avatko porttia hengimaailmaan muuten käy kuin minulle ne tulevat kotiisi häiriköimään ja silloin on rauha mennyttä niistä kun ei pääse eroon uskokaa pois niillä asioilla ei leikitä.

    • HahahahaHA7567576

      Voe luoja x) onko noin vietävissä immeiset?

    • Viikatemies kertoo

      Lähtösi hetki koittaa lähipäivinä. Olen jo matkalla luoksesi.

      • Spriitismi

        Äläpä tule vielä, niitä heinää vielä vuosikymmenien ajan, niin katotaan sitten.


      • Ja, ,
        Spriitismi kirjoitti:

        Äläpä tule vielä, niitä heinää vielä vuosikymmenien ajan, niin katotaan sitten.

        . . muista teroittaa viikate!
        Pirauta, kun oot tulossa, niin tiedän olla paikalla, ok?


    • Halle lujaa

      Tottakai. Tiedän yhden henkilön joka tiesi kuolinpäivänsä ajankohdan kuukauden tarkkuudella. Tämä henkilö oli tehnyt vuosia aikaisemmin lapun johon oli merkinnyt kuolin päivänsä. päivä ei pitänyt aivan paikkaansa, mutta kuukausi ja vuosi. Eikä henkilön kohdalla ollut kyseessä ollut itsemurha.

    • jasmin841

      Minä en ole ikinä pelannut enkä pelaa mutta n.4vuotta sitten elin aika huolettomasti ja ajettematta sen enempää tulevaa. No siinä pikkuveljenikin huolet sitten jäi vähän niinkun vähättelyksi kun alkoholi ja loppujen lopuksi huumeetkin oli osa hänen elämää. ajattelin että ei kai se mitään huumeita vedä kun ei edes siltä näytä ja viinahan nyt kuuluu nuorten viikonloppuihin. No meni tovi tuli talvi, näin hänet surullisen viimeisen kerran vanhempiemme pihalla, hetki juteltiin ja tuli jotenkin surullinen olo itsellekkin. Siitä pari päivää menin kauppakeskukseen, eteeni tuli roskis jonka päällä oli pieniin kehyksiin laitettu lappu jossa luki: Usko herraan jeesukseen niin pelastut. Ja samana yönä näin unen jossa veljeni nousi mäkeä ylös ja vilkutti minulle ja vanhemmilleni. muutama päivä sen jälkeen tuli puhelu ja pieni oma veljeni oli kuollut,huumeiden yliannostukseen... Näin kävi minulle, ennen niin olimme läheisiä veljeni kanssa mutta tuona vuonna elin kuin mikäkin itsekäs bimbo joka ei tajunnut auttaa rakkainta ja tärkeintä ihmistä joka melkein huusi apua:( Uskokaa herraan jeesukseen, se paras tie ja merkit jotka siltä saamme on tienviittoja oikeaan jos vaan tajuamme tarttua niihin.

    • dgdfhfghd

      Jos alat uskoa, että kuolet, siitä voi tulla itsensä toteuttava ennustus. Toisaalta, ei kuoleminen niin kauheaa ole. Anita Moorjani kertoo siitä hyvin. Hän kuoli ja tuli takaisin, parani syövästä ja elää nyt rikasta elämää: http://www.youtube.com/watch?v=gWf8V1PXN-k&list=PLkvfKrW6cwjjf-TDwInPDF_Gac4gOWPgp&index=5

      Ajatuksissa on suuri voima. Ajattele elämää, rakkautta, hyviä asioita, joiden tahdot toteutuvan. Vaihtoehto: elää kituuta jatkuvassa pelossa kaksikymmentä vuotta ja sitten nuupahda kuoliaana maahan.

    • yksi vain.

      No aatellaan nyt sen oman pahimman vaihtoehtosi kautta jos pitäis paikkansakin, niin sulla on vielä 20 vuotta aikaa.. Ajattele asia niin. En nyt sanoisi "kohta"...

      Pelaa uudestaan ja kysy varmistus. Jos nyt 5 kertaa peräkkäin tulee aina sama, niin ehkä sitten joku henki sen sinulle kertoikin.

    • Kuolet varmasti

      Spiritismipelissä kysymyksiin vastaa Saatana ja näissä asioissa hän valehtelee aina, eli kuolet jo ENNEN 2033 jotta kuolet synneissäsi tekemättä parannusta. Jos yrität odottaa vuoteen 2033, niin on jo liian myöhäistä katua. Luultavasti joka tapauksessa paadutat sydämesi ja joudut Helvettiin iankaikkiseen kidutusrangaistukseen.

    • rairairaii

      Maailmanloppu tulee vuonna 2033, jolloin Apophis asteroidi tuhoaa koko planeetan. Mutta eipä sillä ole väliä kun kaikki kuolee muutenkin XD

    • Väärällä puolella

      Kun olet ottanut yhteyden saatanaan niin kyllä vastaukset pitää paikkansa niinkuin muutkin piritismin vastaukset.

    • kehitys1

      Ainakin nykyisen tilaston mukaan kasvillisuudesta yli 50 prosenttia on kuollut vuoteen 2050 menneessä ja merestä on loppunut elämä. Kasvillisuuden mukana kuolee eläimet.

      • karjatalous

        Pitää ihmetellä miksi ihmiset hankkivat lapsia, jos jälkikasvulla ei ole elinympäristöä. Kehitystä on tilastoitu kymmeniä vuosia ja kasvillisuus kuolee tilastoidun kehityksen mukana tämän vuosisadan aikana. Meret kuolevat kehityksen mukanan vuoteen 2050 mennessä. Ihmiset elävät jo nyt viljelemisellä ja geenimuunellulla viljalla, joka kasvaa 50 prosenttia nopeammin ja määrä on suurempi, mutta ravinto-arvo on huonompi. Karja kuolee vuoteen 2030 mennessä, koska karja syö viljasta 60 prosenttia ja ihmiset tarvitsevat yhä enemmän viljaa.


      • maailmanloppu ennust
        karjatalous kirjoitti:

        Pitää ihmetellä miksi ihmiset hankkivat lapsia, jos jälkikasvulla ei ole elinympäristöä. Kehitystä on tilastoitu kymmeniä vuosia ja kasvillisuus kuolee tilastoidun kehityksen mukana tämän vuosisadan aikana. Meret kuolevat kehityksen mukanan vuoteen 2050 mennessä. Ihmiset elävät jo nyt viljelemisellä ja geenimuunellulla viljalla, joka kasvaa 50 prosenttia nopeammin ja määrä on suurempi, mutta ravinto-arvo on huonompi. Karja kuolee vuoteen 2030 mennessä, koska karja syö viljasta 60 prosenttia ja ihmiset tarvitsevat yhä enemmän viljaa.

        Ihmiset eivät ukso tilastoihin. Lapsien hankkiminen on luonnollista ja luonollinen kuolee enemmin tai myöhemmin.


      • mediamaailma
        maailmanloppu ennust kirjoitti:

        Ihmiset eivät ukso tilastoihin. Lapsien hankkiminen on luonnollista ja luonollinen kuolee enemmin tai myöhemmin.

        Mediamaailma ylläpitää kulisseja ja uskomusta tulevaisuudesta. Tilastot näyttävät konkreettista dataa toisin kuin ennustukset.


    • ruokinta

      Ihmisten pitää nykyään ruokkia ja hoitaa myöskin eläimiä. Eläimet eivät selviä enään kuolemata sukuputtoon.

      • hirvikoira,-

        Suomessa suuria eläimiä säännellään, ettei eläimet kuluta luontoa.

        Karjaeläimien määrä on vähenytnyt rajusti. Vuonna 2011 karjaa oli noin 914 000 eläintä. Esimerkiksi nautojen määrä 1970 luvulla 60 000 kpl ja 2010 noin 18 000 kpl. Karjan väheneminen on lisännyt viljan käyttöastetta.. Karja syö viljasta 60 proenttia.


      • lopun alku
        hirvikoira,- kirjoitti:

        Suomessa suuria eläimiä säännellään, ettei eläimet kuluta luontoa.

        Karjaeläimien määrä on vähenytnyt rajusti. Vuonna 2011 karjaa oli noin 914 000 eläintä. Esimerkiksi nautojen määrä 1970 luvulla 60 000 kpl ja 2010 noin 18 000 kpl. Karjan väheneminen on lisännyt viljan käyttöastetta.. Karja syö viljasta 60 proenttia.

        Karjan vähentäminen jatkuu vaikka karjasta saa paremman hinna mitä viljasta, mutta karjan kustannukset on suuremmat. Karjalle pitää ostaa viljaa maatalouden ulkopuolelta. Karjatalouden loppu on lähempänä mitä 1970 luvulla.


      • No, ,
        lopun alku kirjoitti:

        Karjan vähentäminen jatkuu vaikka karjasta saa paremman hinna mitä viljasta, mutta karjan kustannukset on suuremmat. Karjalle pitää ostaa viljaa maatalouden ulkopuolelta. Karjatalouden loppu on lähempänä mitä 1970 luvulla.

        , en olis uskonu! Ja mä vaan katoin 70-luvulla telkkaria! (Luxor)


    • Vebe128

      Nyt pojat ja tytöt!! Ei kannata pelehtiä tämmösten ouijalautojen kanssa sillä vihtahousu, se vanha kihnu kyllä kuuntelee sitä taajuutta..

      • 14+4

        onko sillä siis lyhytaaltoratio?


    • torakka.

      Hyönteisten määrä on kasvanut eläinten kokonaismäärästä. Suomessa jo yli puolet eliölajeista on hyönteisiä.

    • Turha stressata

      Lienee aika samantekevää, koska kuolee. Kun ei siihen voi isosti vaikuttaa kuin elämäntavoillaan. Jätä viina ja tupakki ja seksihurjastelut, liiku riittävästi ja syö terveellisesti äläkä stressaa ikinä mistään, ole rikas ja onnellinen - niin todennäköisesti elät pitempään. Mutta voit silti kuolla vaikka heti onnettomuudessa tai väkivallan uhrina.

    • tun jurpoilua

      Ois ehkä kannattanu kysyä seuraavien 10:n viikon lottonumerot mieluummin, tai miks ei saman tien seuraavien 50:n vuoden.

    • jos mää oisin henki

      Varmaan ilkikurisin henki pissittäisi päivän yhdellä tai parilla pieleen. Eka odotat vuosikaudet kys. päivää, sitten se ei tapahdukaan ja olet onnesta soikeana. Ja sitten tuli se kukkapurkki jonka kissa pudotti 8:sta kerroksesta..Tai koko parveke.

    • dodoma

      Ne meidän omat ajatuksemme on pahin demoni mitä voi olla.

    • ???

      Kerätäänkö kolehti, jotta huruämmä saa vähän rauhoittavia kouraan.

    • XXXXXXXXX

      Eivät pidä, niinkuin ei aina selvännäkijöidenkään ennustukset. Kaikki elämässä tehtävät päätökset ihan minkä tahansa asian suhteen vaikuttavat niin omaan kuin muidenkin ympärillä olevien ihmisten tulevaisuuteen. Jollain pienilläkin asioilla voi olla suuri merkitys. Otetaanpa esimerkkinä vaikka tupakanpoltto; todennäköisesti teet päätöksen polttaa melko nuorena ja asia ei pohdituta eikä askarruta tällöin...voit kuitenkin olla yksi niistä huono-onnisista joka saa syövän tms. Ajan tällä takaa sitä asiaa, että jokainen ihminen vaikuttaa itse eniten tulevaisuuteensa. Pahoja asioita maailmassa tapahtuu siksi, että niilläkin on hyviä seurauksia...ihmiset "heräävät" miettimään asioita ja pyrkivät hyvään, toivottavasti.

      Älä siis turhaan jää pohtimaan tällaisen pelin "vastauksia", vaan keskity elämään nyt. On turha tuntea ahdistuneisuutta vaikka tietäisikin oman kuolinpäivänsä. Kukaan meistä ei elämästä selviä hengissä. Yritäppä kääntää asia positiiviseksi ja mieti mitä asioita haluat tehdä ja kokea ennen kuin jätät tämän maallisen polun taivaltamisen. Elämä on elämistä varten, olipa se sitten minkä mittainen tahansa.

    • timor5

      Hämeenlinnassa kaerit pelasivat spiritismiä 1970 -luvulla ja yksi putkiliikkeen omistajan poika kimmo kysyi milloin hänen isä kuolee ja lasi meni numerolle 4 ensin ja Kimmo tempaisi lasin pois pöydältä kun ei halunnut tietää toista numeroa. Ja ko. Nieminen kuoli 40 -vuotiaana, siis myöhäis 40 -vuitiaana. ja oma isäni kuoli 49 -vuotiaana. Siis jonkinlainen henkimaailma on olemassa. Ei kannata uhmata sitä

      • Amor7!

        Varmaan tosi, kun moni muukin on kuollut 4-kymppisenä, ja viel puhumattakaan 40- luvulla, no ainakin kertovat näin käyneen.


    • hagleon hug

      Todella kuolet jos niin haluat...mutta voit kuolla ennenkin,vaikka et halua.
      Minulla ei ole kuolemaa ollenkaan,koska olen filosofi..ja tiedän mitä elämä on....elämää ymmärtämättömät tekevät kuolemaa,koska he eivät tiedä mitä elämä on.
      Jeesusta pidetään uskovien piirissä mestarina...minulle hän ei ole kuin pelkkä sana peluri ja vallanhaluinen pelle...ei ole sanallakaan pystynyt kertomaan tarkasti mitä todella elämä on...ei mestariksi viisaalle...ei..ei.

      • pellettiäkö päässä

        vai tiedät mitä elämä on hah, et kuulet tiedä enempää kuin tuttisuuvauveli selällään sinapit vaipoissa !

        siinä se on suuren omenankokoisen järkesi antama ulottuvuus siitä elänmän tietämyksestä.

        on sitä van kakenlaista turhaketta tämänkin pikkuisen maan kamaran kannettavana.


      • hgleon

        hug? Halaat siis halogeenia? Tiedät, varmaan filosofina tekniikasta kaiken, siis muista nyt sammuttaa lamppu hyvissä ajoin ennen halausta, ettei pint polta!


    • mää vaan tässä

      Näkisin kyllä niin, että suhde oman pään aiheuttamien demonien ja ulkoisten spiritismilla esiin loihdittujen välillä kuolinsyinä, kallistuu kyllä aika tavalla ensimmäisen puolelle. Lähtien jo siitä, että jos ihminen tarpeeksi kauhistuessaan saa nopealla aikataululla todistetusti vaihdettua hiustensa sävyä niin "kuolet pian..." ajatukseen jämähtäessä se on jo NIIN kova stressi keholle jollekin, että se pettää jo sen vuoksi. Jos ei laske mukaan edes sitä, että stressi on niin kova jotta elon päättää oman käden kautta.

      Väitän yleistyksenä, että pääosin itse spiritismi on ollut onnistumiseltaan samaa luokkaa kuin tulitikun pyörittäminen omalla sormella pitkin pöydänkantta, mutta kun päähän jää ajatus jostakin vastauksesta niin ihan puhtaalla stressillä ajaa itsensä loppuun.. Jos nyt ajattelee ihan tätä klassisinta spiritismitarinaa: (varmaan tietty 1000 5 eri variaatiota) Tyttö pelaa spiritismia, saa vastauksen, että kuolee minuutin päästä. Ryntää ulos kauhuissaan ja jää auton alle. No... itse ajattelen asian niin, että päätön ryntäys ulos ja ajotielle ei ollut terveydelle kovin hubaa ja sitä kauttahan tarinassa ei ole mitään ihmeellistä tai yliluonnollista. Mutta jos tyttö olisi jäänyt istumaan paikalleen minuutiksi, mitä sitten olisi tapahtunut? Jos sittenkin olisi kuollut, niin silloin olisin ehkä jo uskonutkin johonkin Final destination -elokuvien kaltaiseen "teit mitä vain ja olit missä vain niin game over".. (ja siis ihan todistetusti olisi näyttö vastauksesta ja kuolemasta sillä hetkellä kuin se antoi ilmi).

    • pöh ja pam

      Seliseli lapsellista potaskaa !

      SItä saa mitä tilaa, el i jos ei kerta usko mihinkään kuten nyt on niin fiksua uskoa suureen pamaukseen ja ateismiinja omaan supejärkeen niin miksi sitten olette kauhuissanne kun sitöä suurta järkeänn etoteutatte häh !?

      Olkaa edes hiukan lookisia typeryydessänne ja ateismissanne ja suuressa pamauksessa jossa polkupyörästäkin tulee skootteri miljoonan vuoden kuluessa.

      • Aivopierutismi

        Pitää olla lapsenmielinen, että uskoo jumalaan. Niinku joulupukkiin. Ei siihen uskomiseen paljoa järkeä tarvi.

        Mistään suuresta pamauksesta maapallo ei ole syntynyt. (Kuka on ollu se detonaattori) Näin yksinkertaista on ajatella noin.


      • Spriitismi
        Aivopierutismi kirjoitti:

        Pitää olla lapsenmielinen, että uskoo jumalaan. Niinku joulupukkiin. Ei siihen uskomiseen paljoa järkeä tarvi.

        Mistään suuresta pamauksesta maapallo ei ole syntynyt. (Kuka on ollu se detonaattori) Näin yksinkertaista on ajatella noin.

        (Kuka on ollu se detonaattori)

        Kukapa muu kui: John Doe


      • Tai. .
        Spriitismi kirjoitti:

        (Kuka on ollu se detonaattori)

        Kukapa muu kui: John Doe

        . . John Wayne!


      • Spriitissismi
        Tai. . kirjoitti:

        . . John Wayne!

        John McClane


      • Die,
        Spriitissismi kirjoitti:

        John McClane

        , ,Hard! No ei ihme, et saatiin vedet niskaan!


      • Spriitismi
        Die, kirjoitti:

        , ,Hard! No ei ihme, et saatiin vedet niskaan!

        Saattahan se olla vaikka Jack Bauer, se on kova jätkä. Se saa pamauksen vaikka pieraisemalla.


      • Älähän
        Spriitismi kirjoitti:

        Saattahan se olla vaikka Jack Bauer, se on kova jätkä. Se saa pamauksen vaikka pieraisemalla.

        unohda MacGywer:a


      • Spriitismi
        Älähän kirjoitti:

        unohda MacGywer:a

        Niin ja tämä nestemmäinen metallimies T-1000. Se on varmaan muuttunut, nestemmäiseksi, kovan pamauksen vaikutuksesta, tai erikoistehosteista.


      • Tehostin?,,,
        Spriitismi kirjoitti:

        Niin ja tämä nestemmäinen metallimies T-1000. Se on varmaan muuttunut, nestemmäiseksi, kovan pamauksen vaikutuksesta, tai erikoistehosteista.

        , , , ööööö, , , joo, on mull autos ohjaustehostin , , , mitä siitä?


      • Sprii misulismi
        Tehostin?,,, kirjoitti:

        , , , ööööö, , , joo, on mull autos ohjaustehostin , , , mitä siitä?

        ;Toimiiko ohjaustehostismi?........ Vai jouduuko irvistämään kun vääntää rattia.?


      • Oletan, ,
        Sprii misulismi kirjoitti:

        ;Toimiiko ohjaustehostismi?........ Vai jouduuko irvistämään kun vääntää rattia.?

        sinun tarkoittavan ohjustehostismia, En ole tuota kulttia harjoittanut, kun kehitystyö on kesken, mutta kyllä punaisen napin painallus irvistelyä aiheuttaa, siten voimakkaat ovat lähtölaukausten pakokaasut


      • Spriimuslismi
        Oletan, , kirjoitti:

        sinun tarkoittavan ohjustehostismia, En ole tuota kulttia harjoittanut, kun kehitystyö on kesken, mutta kyllä punaisen napin painallus irvistelyä aiheuttaa, siten voimakkaat ovat lähtölaukausten pakokaasut

        Oletettavasti oletan joo.


      • Ooo,
        Spriimuslismi kirjoitti:

        Oletettavasti oletan joo.

        Olettamuksena esitettynä, viestisi ei omaa abstraktia aspektia, vaan ainoastaan puhdasta faktaa!


    • who knows

      No, sen tiedät vasta vuonna 2033...
      Mutta, ajatteleppa asiaa näin, nyt sinulla on 20 vuotta aikaa tehdä mitä haluat ja elää täysillä. Monet ihmiset suunnittelevat tekevänsä monia asioita, mutta lykkäävät niitä myöhemmäksi sanoen, että kyllä sitten ehtii. Ja loppujen lopuksi eivät kuitenkaan tee niitä.

    • jhvjhv

      Tuonpuoleiseen ei pidä olla missään tekemisissän eikä esim. pentagrammeja tule piirrellä huvikseen. Siitä ei seuraa mitään hyvää.

    • PÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!!!!!

      Ehkä kuolet, ehkä et. Se on fifty-sixty.

      • Seventy-

        seven and Elvis has left the world R.I.P


    • some1111

      "pihalla rauhotuttuani tajusin oman kuolevaisuuteni"

      Sielu elää ikuisesti, joten vaikka "kuolisitkin" vuonna 2033, sielusi elää ikuisesti sen jälkeenkin. Sait viestin hengeltä, joka mitä ilmeisimmin ei ole kuollut. Kai tajuat? Kuolemassa ei ole mitään pelättävää, jokainen saa viimeistään kuoleman jälkeen mitä ansaitsee. Jos olet suht hyväsydäminen ihminen, sinulla ei ole mitään hätää.

      Spiritismissä vastauksia antaa edesmenneet "pahat" ihmiset, jotka tykkäävät pelleillä elävien ihmisten kustannuksella.
      Paholaista ei ole olemassa, kaikki pahuus mitä maailmassa on, on lähtöisin ihmisestä, tai toisinsanoen egosta. Ihminen on egokeskeinen olento; jos kaikki ihmiset eläisivät Sydämestä, kaikki pahuus loistaisi poissaolollaan.

      • jatkoa----

        Ja vaikka saitkin vastauksen, se ei tarkoita että kuolet vuonna 33. Henkiä ei pidä pelätä, varsinkaan sellaisia jotka haluavat tuottaa sinulle vain pahaa mieltä!


    • TIETYSTI se voi pitää paikkansa että kuolet juuri vuonna 2033, taikka sitten ei...

      MAAILMANLOPPUKIN voi tulla tosin ennen sitä, taikka sitten ei...

      Mutta minkä takia lasi liikkuisi nimenomaan jonkun aakkoslaudan päällä mukamas itsestään? Miksi lasit eivät muuten liiku itsestään?

      • Fekta

        Maan vetovoiman kiihtyvyys on muuten 9,81 m/s2


      • Sprii vs heilutismi
        Fekta kirjoitti:

        Maan vetovoiman kiihtyvyys on muuten 9,81 m/s2

        Maanjäristyksessähän lasit liikkuvat, melko vilkkaasti ja yms tavaraa.


      • Fekta
        Sprii vs heilutismi kirjoitti:

        Maanjäristyksessähän lasit liikkuvat, melko vilkkaasti ja yms tavaraa.

        Kyllä! Nuo maanjärkytysten aiheuttamat kuumat allot aiheuttavat myäs tsunameita nudistirantojen välittömillä lähialueilla.


    • kokeilija

      Spiritismi on ihan hölyn pölyä siinä pitää oikeasti uskoa henkiin jos haluaa sen toteutua ja toden näköisesti joku sinun kavereistasi liikutti lasia.

    • God is love

      Täydellinen rakkaus karkoittaa pelon

    • yhtiö

      no niinh.et sinä kuole mihinkään.vanhuus eläkkeelle et pääse alle 120 v.vakkutus yhtiöissä ;P työtapaturmat ynnä muut pistetään syntymävian piikkiin.nim.jalka poikki ja syntymä vika.if jos jotain.....

    • Kossu Sprite

      Suosittelen Spriteismiä vahvalti ..!

      • Spriitismi

        Käviskö fetismi.


      • Ootko, ,
        Spriitismi kirjoitti:

        Käviskö fetismi.

        ajatellut Saabismia, vaihtoehtona?


      • Spriitismi
        Ootko, , kirjoitti:

        ajatellut Saabismia, vaihtoehtona?

        En, se voi olla tarttuvaa, luulisin.


      • Ootko, ,
        Spriitismi kirjoitti:

        En, se voi olla tarttuvaa, luulisin.

        huomannut, että se onkin hieman ikäänkuin voitettu tartuntasairaus maassamme, sillä siihen on löydetty varsin tehokas hoitomuoto, nimittäin uustuonti!
        AntiSaabismi on saanut varsin merkittävän jalansijan keskuudessamme!


      • Spriitismi
        Ootko, , kirjoitti:

        huomannut, että se onkin hieman ikäänkuin voitettu tartuntasairaus maassamme, sillä siihen on löydetty varsin tehokas hoitomuoto, nimittäin uustuonti!
        AntiSaabismi on saanut varsin merkittävän jalansijan keskuudessamme!

        Onko saabissa mukana pöytä ja kaabbi


      • Ootko, ,
        Spriitismi kirjoitti:

        Onko saabissa mukana pöytä ja kaabbi

        , , tosissasi kyselemässä tällaista? Tottakait on! Pöytä sekä pöytäliina, kirjaimin, ja numeroin koristeltuina. Kaabissa juomalasi, (et ikinä arvaa, tuotemerkkiä, mikä sen pohjassa on), harrastuksia varten!


      • Spriijuonti-tismi
        Ootko, , kirjoitti:

        , , tosissasi kyselemässä tällaista? Tottakait on! Pöytä sekä pöytäliina, kirjaimin, ja numeroin koristeltuina. Kaabissa juomalasi, (et ikinä arvaa, tuotemerkkiä, mikä sen pohjassa on), harrastuksia varten!

        En. Juomalasin pohjassa lukee arabia tai iittala ynnä jokumuu, ja lasi on juomista varten. Ei spiriin.


      • Oot, ,
        Spriijuonti-tismi kirjoitti:

        En. Juomalasin pohjassa lukee arabia tai iittala ynnä jokumuu, ja lasi on juomista varten. Ei spiriin.

        , , , kyllä aivan absoluuttisesti oikeassa! Piriä ei tosiaan kannata käyttää, saattaapi olla näet harhaoppeja näköpiirissä, sen vaikutuksesta!


    • saarna103

      Vain yksin Jeesus voi sinua auttaa. Pyydä Häneltä anteeksi, niin se jo helpottaa. Etsi sitten joku aidosti Raamattuun tukeutuva, uskova luterilainen tai helluntailainen henkilö rukoilemaan ja juttelemaan kanssasi. Pimeyden voimat ovat todellisia. Senhän taisitkin jo tietää. Älä kysy neuvoa liberaaleilta kristityiltä, heiltä saat vain ympäripyöreätä lohduttelua. Tämän elämän jälkeen on vain kaksi osoitetta, Taivaassa Jeesuksen luona tai ikuisessa pimeydessä.

      Kaikki ennustajien ja selvänäkijöiden puheet ovat Jumalan kieltämää ja kiroamaa toimintaa. Niiden voima katkeaa vain uskomalla Jeesuksen veren voimaan. JUMALA on vahvempi kuin Saatana. Olet Jumalalle rakas ja tärkeä ihminen.

    • seseolisi

      Piritismi perustuu siihen, että aina joku hujestaa, eli joku kavereistasi on siirrellyt lasia. Pakota kaverisi tunnustamaan, kuka heistä lasia siirteli, niin rauhoitut. Etsi vaikka oikeaa tietoa piritismistä yms. haamujen metsästäjistä, niistä on tietääkseni hyvin juttua ja mm. kirjoissa selitetään hyvin miten niissä huojataan ihmisiä. Kyllähän sitä itsekin teininä tuli "leikittyä" ja pelättyä henkimaailman hömpötyksiä, mutta iän myötä viisastuttuani ymmärsin miten hölmöä se oli. Saattaahan tuollainen säikäyttää sopivassa mielentilassa ja tilanteessa... mutta ken leikkiin ryhtyy....

      • Se. . .

        kuritta kasvaa


    • Ne on demoneita siinä spiritismin takana ja ne demonit yleensä huijaa jotta ne pelästyttäisi ihmisiä. En usko että kuolet vuonna 2033.

    • 2100!

      Et tietenkään kuole. Mutta on todella tyhmää mennä tuollaiseen mukaan, sillä typerästä "ennustuksesta" voi tulla vuosien trauma. Minulla on kaksi tuttavaa, joille oli ennustettu kuolinvuosi. Toiselle 37 ja toiselle 40. He eivät osanneet tehdä mitään suunnitelmia noiden vuosien jälkeiselle ajalle, ja mitä lähemmäksi vuodet tulivat, sitä ahdistuneempia olivat, vaikka toisaalta ymmärsivätkin, etteivät ennustukset pidä paikkaansa. Suuri helpotus kummallekin, kun kriitiset vuodet jäivät taakse.

      Alitajuntaan jää itämään tuollaiset typeryydet, ja on ajattelematonta leikitellä noin isolla asialla, vaikka pitäisikin sitä huuhaana.

    • Pippuri

      Uskon, että jotain hyvinkin saattoi tapahtua ja uskon että saatoitte olla henkien kanssa yhteydessä. Jumalan Sana on kuitenkin ainut Totuus. Tossa pelissä saattaa olla henkiä jotka ei puhu totta. Kannattaa lopettaa toi touhu. :)

      • Pippuri

        Jeesus Kristus on Tie, Totuus ja Elämä. Raamattuun kannattaa tutustua. Rukoile että ymmärrät sitä niinkuin Jumala tahtoo.


    • Ee voe tietee

      Ei kukaan voi varmasti tietää, onko se totta vaiko eikö. Voi olla ettei ole, mutta voi olla myös, ettei tiede halua myöntää tai tutkia asiaa. Voi olla, että spiritismin avulla saatujen vastausten paikkaansa pitävyydestä on olemassa myönteisiä tutkimustuloksia, mutteivat ne ole päässeet laajaan tietoisuuteen epäuskottavuutensa takia. Voi toki myös olla, että on olemassa kielteisiä tutkimustuloksia. Mutta joka tapauksessa se, että jonkin asian paikkaansa pitävyydestä ei ole todisteita, ei koskaan ole todiste siitä, että se ei pitäisi paikkaansa. Mutta tärkeintä on, että hyväksyt sen että saatat HUOM! -saatat- kuolla silloin, saattaisit ilman ennustuksiakin. Saatat todellisuudessa kuolla milloin vaan. Joten, jos uskot ennustukseen, voit elää 20 vuotta sellaista elämää, jota moni ei elä. Eli sellaista elämää, että tiedät, ettet kuole vielä moneen vuoteen. Muut voivat jatkuvasti kärvistellä kuoleman pelossa, sillä mikä tahansa päivä voi olla se kuolinpäivä. Sinun ei tarvitse. JOS ennustus pitää paikkaansa sinulla on 20 vuotta varmaa elinaikaa, muilla tuskin sekunttiakaan. Vuonna 2033 nähdään pitikö se paikkaansa. Jos säilyt hengissä voit taas elää iloisesti, kun taakka ei enää painakkaan. Nauti nyt elämästä

      PS: Kuolema on, milloin se tuleekaan, varmasti nautinnollinen ja mielestäni myös erittäin mielenkiintoinen kokemus. Ainut mitä toivon kuolemalta on se, ettei tarvitse kitua vanhuksena kuukausia/vuosia jossain sairaalassa/terveyskeskuksessa liikkumattomana. Sinuna olisin miltei onnellinen.

    • spöplplht

      Voi vittu nyt :DD

      Ebin rölli make

      • Mites, ,

        , , sä nyt Erinistä röllin saat aikaan?


    • 2233

      ei pidä paikkaansa oon itsekki pelannu tuota spiritismiä kolme vuotta sitten niin mun ois pitänyt kuolla jo 2012 eli ei kannata uskoa tuota peliä.

    • pelsepuupi2033

      Kyllä peli selvä on.

      • Hyvä, ,

        , , ettei kännissä


    • Jumala on Henki

      luulin olevani kontrollissa, kerran koin olevani tosi iankaikkisessa tuskaisa ja tulinen ja onneton oleilu ja vaarallisia ihmisiä kontrolloidaan heidän yhteiskuntakelvottomuutensa tähden ja suodaan heille oleskelu tilaa, ympärillä pörrää myrkyllinen, näen hallinnon yhteisö - mutta vastapainona nämä Taivastelijat, joten kuolemantapauksen kysymyksessä ollen en usko enää pidemmän päälle viriteltävän sydän alan kipu tiloja ... kuvauksissa esillä, hetki vain ja aivan yllätys yllätys ... perintötietää taitaa kertomus sisältää selvän laskentakaavan vuonna 2013 - 2033 kuolevista... spiritismiä harrastaneena olen viettänyt elämäni aivan turhaan vuodesta vuoteen ja ennen vuosikerta laskentaakin, laitelin yksikseni spiritistisen istunnon toistamiseen ja toistamiseen, ennen lopullista Hengen ilve kierrosta, kuolemantapauksesi ei tule esittämäsi laskelman eikä aiheen esille taitaman lukemissä, rauhoitu

    • Vaarallista leikkiä

      Leikit vaarallisilla asioilla, joista sinun olisi pitänyt pysyä erossa !

    • Viisas on Jumala - On Henki - tarkastuksen voi tehdä alkuperä viisauden sivuilla Yeshua Ha ...... , etsitään sansella My Lord is Yeshua, The lord Jesus is ... Jesus is life... love.... viisaus... näkee taitaa tietää ... koetan kokemusteni salisia ilmiolevia "minä olen valtakunnan silmä" "minä olen nähnyt"

    • se hakunen sana on ----- YESHUA HA MASCIAH

    • Sanoin Yeshua with Heavenly Abba ...... with Allah ... aa ....

    • eihän ole .... se sananen ei ole YESHUA HA MASCIAH, ...... olisiko ..... onhan olemassa .... sananen .... yeshuaha ..... sananen ...... a......ö ,,,, A..... ö ,,,, Jeesus on Herra .....

    • Spriitismi

      Täältä on parempi lähteä saappaat jalassa.

      • Kyl, ,

        , , , mun mielest nahkakengät käy ihan yhtä hyvin!


    • Pöydän alla XD

      Mun mummu kertoi että sen joku kaveri oli pelannut spiritismi. Niillä oli kuulemma ollut käärinliinat lautana. Se kaveri oli kysynyt "Piru missä sinä olet?" ja vastaus oli ollut: "Täällä pöydän alla"

      Tarina ei kerro mitä sitte oli käynyt. Olivat selvinneet ihan järjissään.

      Ja hihhuleille tiedoksi: Spiritismissä jutellaan hengille, jotka voivat olla HYVIÄ tai PAHOJA. Näin minä olen asian ymmärtänyt. Mutta en oikein usko, että joku henki-vainaa tietäisi jonkun pelaajan kuolinajan.

      • Spriiturismi

        Minä luin että: Spritismissä jutellaan kengille.


      • Uusien, ,
        Spriiturismi kirjoitti:

        Minä luin että: Spritismissä jutellaan kengille.

        , , kenkien kanssa sitä harrastettaessa vastaukset voivat olla melkoista narinaa!


      • Okkullitismi
        Uusien, , kirjoitti:

        , , kenkien kanssa sitä harrastettaessa vastaukset voivat olla melkoista narinaa!

        (Horroria sinä maalailet verkkokalvoille mun, lailla Hitskokin lintujen)

        Suojaa silmäsi.


      • Poukkoilutismi
        Okkullitismi kirjoitti:

        (Horroria sinä maalailet verkkokalvoille mun, lailla Hitskokin lintujen)

        Suojaa silmäsi.

        Olen Täällä. JA MYÖS


      • Mene nukkumaan
        Poukkoilutismi kirjoitti:

        Olen Täällä. JA MYÖS

        trolli häivy täältä!


    • hejeju

      Hei mokailija, on totta, että maailmassa vaikuttaa kaksi voimaa hyvyys Jumala ja Pahuus saatana. Raamattu kieltää minkäänlaisen okkultismin, taikauskon, horoskooppien, spiritismin harjoittamisen, sillä se kaikki on saatanasta. Pahuus haluaa saada sinut pois tolaltasi, pelkäämään ja voimaan huonosti. Jumala hyvyydessään tietää tämän ja haluaa suojella ihmisen mieltä näiltä asioilta. Pahuuden olemassaolon näet kaikkialla ympärilläsi joka päivä: sodat, rehottava väkivalta, perheiden ongelmat, alkoholismi, huumeet, jopa joidenkin tekstiisi vastanneiden kirjoitukset. Jumala on hyvä ja ne joissa hänen henkensä vaikuttaa eivät koskaan kommentoisi hädässä olevalle ilmiselle: loppulaskentasi on alkanut, vedä itsesi kiikkuun ym. Voit vain päätellä kumpi henki heissä vaikuttaa. Olen pahoillani, että sinulle hädässäsi näin kirjoitellaan! Elämämme pituutta ei tiedä kukaan muu, kun sen antaja Jumala! Saatana on saanut sinussa aikaan juuri sen pelon ja ahdistuksen, johon se pahuudellaan aina pyrkii! Rauhoittaaksesi mielesi voit ilman muuta rukoilla ja pyytää anteeksi pelaamistasi, jota olet tietämättömyyttäsi tehnyt. Meillä on armahtava hyvä Jumala. Älä siis suotta pelkää itsesi tai kavereittesi puolesta! Älä vain enää tulevaisuudessa sekaannu itsellesi vaarallisiin asioihin!
      Ihmiset väittelevät jatkuvasti Jumalan olemassaolosta. Se on aivan turhaa ja molempia osapuolia loukkaavaa. Jumala itse on niin suuri, ettei minun tarvitse hänen olemassaoloaan kenellekään todistaa. Kaikki selviää aikanaan. On kuitenkin hyvä muistaa, että ratkaisun voi tehdä ainoastaan elinaikanaan. Jumala on siitäkin ihana, että on antanut meille täyden valinnanvapauden mihin uskomme ja miten elämme. On siis aivan turha syyttää Jumalaa maailman pahuudesta, ei Jumala sodi, eikä raiskaa, eikä ylläpidä nälänhätää! Se on ihminen itse, joka tällä tavalla vallanhimossaan ja ahneuksissaan on käyttänyt valinnanvapauttaan. Usein meitä uskovia kutsutaan hulluiksi tai hihhuleiksi. Jos joisin ja pettäisin puolisoani ja kertoisin hurjista känniseikkailuistani olisin hyvä tyyppi! Kun puhun uskosta olen hullu! Maailma on niin vinoutunut, että kaikkea hyvää pidetään hulluutena! Toivon kaikesta huolimatta, että aivan jokainen tänne kirjoittanut voisi joskus kokea sen rauhan ja turvallisuuden, minkä usko ja Jumala saavat aikaan. Vaikeudet eivät uskon myötä katoa, mutta se rauha ja luottamus asioiden järjestymiseen on jotain sellaista mitä en ikinä sen aikuisella iällä löydettyäni vaihtaisi pois.
      Sinulle mokailija toivotan siunausta ja kaikkea hyvää tulevaisuuteesi! Älä turhaan pelkää!!

    • Sprii vs Trollitismi

      Onkohan trollaus paholaiselta lähtösin ?

      • Wau,

        , ,mikä uusi näkökulma! Selviäsikö se IP osoitteen avulla??


      • Spraytismi
        Wau, kirjoitti:

        , ,mikä uusi näkökulma! Selviäsikö se IP osoitteen avulla??

        En uskalla kirjoittaa, semmoista osoitetta, ei tiiä mitä sitten tapahtuu. Varmaan sammuu kone ja näyttö hyppää syliin.


      • Wau,
        Spraytismi kirjoitti:

        En uskalla kirjoittaa, semmoista osoitetta, ei tiiä mitä sitten tapahtuu. Varmaan sammuu kone ja näyttö hyppää syliin.

        Harrastaako paholainen virtuaalista sylitanssia IP osoitteen kera?


      • Imsitiirps
        Wau, kirjoitti:

        Harrastaako paholainen virtuaalista sylitanssia IP osoitteen kera?

        Saattaa harrastaa. Mutta pelottelun mestari se on.


      • Wau,
        Imsitiirps kirjoitti:

        Saattaa harrastaa. Mutta pelottelun mestari se on.

        Horroria sinä maalailet verkkokalvoille mun, lailla Hitskokin lintujen


    • Pelotismi

      Ilta saapuu ja varjot metsässä pitenee.

    • Ilman ismia

      Kyllä routa metsän pojan kotiin tuo

    • Mustalaisraama tismi

      Mustasta raamattusta kans pitää pysyä erossa.

    • Ilman ismia

      Musta myös tuntuu

    • Kustaa Sahlberg

      En ole varma kuka on tämän takana, mutta nettikummitus ei ole. Se ei koskaan alentuisi juomalasien liikutteluun.

    • K78867489

      Maailmassa on aika paljon asioita mitä emme ymmärrä. Myös aistimme ovat rajoitettuja. On kuitenkin olemassa esimerkiksi parantajia ja selvänäkijöitä. Eikä siinä mitään mystillistä ole. Toinen on henkisesti herkempi kuin toinen. Esimerkiksi taidemaalarit, säveltäjät jne.
      Omassa suvussani on henkilöitä, jotka löytävät kadonneita esineitä. Minunkin lompakkoni löytyi aivan odottamattomasta paikasta, samoin avaimet. Hän, joka "näki" esineet, ei voinut mitenkään arvata, missä ne olivat, koska ei ollut koskaan nähnyt asuntoani, eikä edes taloa missä asun.

    • Anonyymi

      Ei pidä jos hylkäät vastaukset.

    • Anonyymi

      Jos lopetat uskomasta tähän henkeen, vastaus peruuntuu.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4397
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4366
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4036
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2947
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2571
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2133
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      341
      2112
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2069
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1685
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1452
    Aihe