niin siinä kysymys...
Minkäikäisenä alkaa murrosikä??
10
2226
Vastaukset
- Einomies Porkkakoski
huolissasi, kyllä se sinullakin alkaa... jo muutaman vuoden kuluttua.
- ainaimpisiviä
syntyy murrosikäisinä vastarannankiiskinä, jotkut on kilttejä myöntelijöitä keski-ikään asti ja saavat murrosiän vasta viisikymppisinä.
mutta useimmat käyvät se läpi 10-17vuoden välillä.
kaikille se kuitenkin tulee, ennemmin ja myöhemmin. ja jotkut harvat jopa pääsevät siitä eroon ja kasvavat aikuisiksi. pelotta. - mä...
kyllä sä sen tulet huomaamaan, jos et ennen niin ainakin keski-ikäisenä tajuat milloin se oli...
- Mur Mur
Älä huoli kyllä sen huomaa ja kysy sitten koska se loppuu? Murros ikää on koko loppuelämä.
- täältä tullaan elämä
Silloin, kun vanhemmat ei ymmärrä mitään, kun itse et ymmärrä sanaa ei, silloin, kun kaverit saa kaikki ja sinä et mitään. Vanhemmat on mistään tietämättömiä kalkkiksia, sisarukset ovat tyhmiä pentuja, itse koet olevasi aikuinen, joka ei tarvitse rajoja, kellonaikoja, osaat itse huolehtia itsestäsi. Koulussa on tylsää, läksyt ei kiinnosta, käyttäydyt kuin uhmaikäinen nelivuotias. Lisänä vielä äänenmurros, itkettää, naurattaa, elät monenlaisia tunnekuohuja.. nämä kaikki on sitä murrosikää ja kasvamista aikuisuuteen, toisilla se on vaikeampaa ja toisilla taas helpompaa. Tarkkaa ikää ei voi sanoa, mutta tytöillä se alkaa hieman ennemmin kuin pojilla, yleensä kuitenkin yläasteikäisenä. Toivottavasti näistä vihjeistä oli apua pulmaasi :).
- sirius
vielä kuusikymmentä vuotta sitten.
Melko myöhäinen keksintö,sanoisin. - Pappeli
Joillakin murrosikä alkaa aikasemmin ku muilla, mulla ittelläni alkoi murrosikä jo 11 vuotiaana. Mun tyttärelläni alkoi murrosikä ku hän oli 12, nyt hän on jo 16. Se on vähän kiinni hormooneistä ja muusta jota en nyt selitä
- mattimyöhänen
Olin meidän ikäluokan viimeisiä poikia joilla
alkoi murrosikä. Olisiko ollut yläasteen jälkeisenä kesänä jolloin häpykarvoitukseni alkoi kasvaa. Terkkari ja vanhemmat olivat ilmeisesti hieman huolissaan, mutta minä en sillä vinkkejä oli ollut jo ilmassa aikaisemmin ;) Haittana tästä oli se, että koko lapsuuteni olin niitä luokan pienimpiä ja heiveröisimpiä, nyt ihan normaalimittainen mies.
Hyvänä puolena voisin nyt sanoa, että näytän edelleenkin 4-5 vuotta ikäisiäni nuoremmalta ja myös luultavasti tulen vanhenemaan iholtani hitaammin kuin muut ikätoverini. Haittapuolena nyt voi olla se, että ikäisilleni naisille olen liian "nuori" ja nuoremmat kuultuani kalenterikäni pitävät minua liian vanhana.. Parempi siis valehdella ikä, ilmeisesti. - Liisa
mattimyöhänen kirjoitti:
Olin meidän ikäluokan viimeisiä poikia joilla
alkoi murrosikä. Olisiko ollut yläasteen jälkeisenä kesänä jolloin häpykarvoitukseni alkoi kasvaa. Terkkari ja vanhemmat olivat ilmeisesti hieman huolissaan, mutta minä en sillä vinkkejä oli ollut jo ilmassa aikaisemmin ;) Haittana tästä oli se, että koko lapsuuteni olin niitä luokan pienimpiä ja heiveröisimpiä, nyt ihan normaalimittainen mies.
Hyvänä puolena voisin nyt sanoa, että näytän edelleenkin 4-5 vuotta ikäisiäni nuoremmalta ja myös luultavasti tulen vanhenemaan iholtani hitaammin kuin muut ikätoverini. Haittapuolena nyt voi olla se, että ikäisilleni naisille olen liian "nuori" ja nuoremmat kuultuani kalenterikäni pitävät minua liian vanhana.. Parempi siis valehdella ikä, ilmeisesti.Mieheni on myös hitaasti vanhenevaa tyyppiä. Nyt kun hän on 50-vuotias, ihmiset luulevat häntä kolmekymppiseksi. Meidän pojat tulevat myös säilymään pitkään nuoren näköisinä.
- ...
outoo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2811508Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa584086Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1183271Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1722582Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1112335Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061875Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3241190- 67983
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20937- 65828