Minkäikäisenä alkaa murrosikä??

xxx

niin siinä kysymys...

10

2226

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Einomies Porkkakoski

huolissasi, kyllä se sinullakin alkaa... jo muutaman vuoden kuluttua.

• ainaimpisiviä

syntyy murrosikäisinä vastarannankiiskinä, jotkut on kilttejä myöntelijöitä keski-ikään asti ja saavat murrosiän vasta viisikymppisinä.

mutta useimmat käyvät se läpi 10-17vuoden välillä.

kaikille se kuitenkin tulee, ennemmin ja myöhemmin. ja jotkut harvat jopa pääsevät siitä eroon ja kasvavat aikuisiksi. pelotta.

• mä...

kyllä sä sen tulet huomaamaan, jos et ennen niin ainakin keski-ikäisenä tajuat milloin se oli...

• Mur Mur

Älä huoli kyllä sen huomaa ja kysy sitten koska se loppuu? Murros ikää on koko loppuelämä.

• täältä tullaan elämä

Silloin, kun vanhemmat ei ymmärrä mitään, kun itse et ymmärrä sanaa ei, silloin, kun kaverit saa kaikki ja sinä et mitään. Vanhemmat on mistään tietämättömiä kalkkiksia, sisarukset ovat tyhmiä pentuja, itse koet olevasi aikuinen, joka ei tarvitse rajoja, kellonaikoja, osaat itse huolehtia itsestäsi. Koulussa on tylsää, läksyt ei kiinnosta, käyttäydyt kuin uhmaikäinen nelivuotias. Lisänä vielä äänenmurros, itkettää, naurattaa, elät monenlaisia tunnekuohuja.. nämä kaikki on sitä murrosikää ja kasvamista aikuisuuteen, toisilla se on vaikeampaa ja toisilla taas helpompaa. Tarkkaa ikää ei voi sanoa, mutta tytöillä se alkaa hieman ennemmin kuin pojilla, yleensä kuitenkin yläasteikäisenä. Toivottavasti näistä vihjeistä oli apua pulmaasi :).

• sirius

vielä kuusikymmentä vuotta sitten.
      Melko myöhäinen keksintö,sanoisin.

• Pappeli

Joillakin murrosikä alkaa aikasemmin ku muilla, mulla ittelläni alkoi murrosikä jo 11 vuotiaana. Mun tyttärelläni alkoi murrosikä ku hän oli 12, nyt hän on jo 16. Se on vähän kiinni hormooneistä ja muusta jota en nyt selitä

• mattimyöhänen

Olin meidän ikäluokan viimeisiä poikia joilla
        alkoi murrosikä. Olisiko ollut yläasteen jälkeisenä kesänä jolloin häpykarvoitukseni alkoi kasvaa. Terkkari ja vanhemmat olivat ilmeisesti hieman huolissaan, mutta minä en sillä vinkkejä oli ollut jo ilmassa aikaisemmin ;) Haittana tästä oli se, että koko lapsuuteni olin niitä luokan pienimpiä ja heiveröisimpiä, nyt ihan normaalimittainen mies.
        Hyvänä puolena voisin nyt sanoa, että näytän edelleenkin 4-5 vuotta ikäisiäni nuoremmalta ja myös luultavasti tulen vanhenemaan iholtani hitaammin kuin muut ikätoverini. Haittapuolena nyt voi olla se, että ikäisilleni naisille olen liian "nuori" ja nuoremmat kuultuani kalenterikäni pitävät minua liian vanhana.. Parempi siis valehdella ikä, ilmeisesti.

• Liisa
        mattimyöhänen kirjoitti:

Olin meidän ikäluokan viimeisiä poikia joilla
        alkoi murrosikä. Olisiko ollut yläasteen jälkeisenä kesänä jolloin häpykarvoitukseni alkoi kasvaa. Terkkari ja vanhemmat olivat ilmeisesti hieman huolissaan, mutta minä en sillä vinkkejä oli ollut jo ilmassa aikaisemmin ;) Haittana tästä oli se, että koko lapsuuteni olin niitä luokan pienimpiä ja heiveröisimpiä, nyt ihan normaalimittainen mies.
        Hyvänä puolena voisin nyt sanoa, että näytän edelleenkin 4-5 vuotta ikäisiäni nuoremmalta ja myös luultavasti tulen vanhenemaan iholtani hitaammin kuin muut ikätoverini. Haittapuolena nyt voi olla se, että ikäisilleni naisille olen liian "nuori" ja nuoremmat kuultuani kalenterikäni pitävät minua liian vanhana.. Parempi siis valehdella ikä, ilmeisesti.

Mieheni on myös hitaasti vanhenevaa tyyppiä. Nyt kun hän on 50-vuotias, ihmiset luulevat häntä kolmekymppiseksi. Meidän pojat tulevat myös säilymään pitkään nuoren näköisinä.

• ...

outoo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      28
      11508
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      58
      4086
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      118
      3271
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      172
      2582
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      111
      2335
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      206
      1875
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      324
      1190
    8. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      67
      983
    9. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      20
      937
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      65
      828
    Aihe