Vatsan palautuminen

ulkonäkö ahdistaa

Kuinka kauan kestää, että vatsa palautuu normaaliksi synnytyksen jälkeen? Mulla on kohta 11kk kulunut synnytyksestä (synjytin alakautta, jos sillä nyt mtn merkitystä on) ja välillä tuntuu, että vatsa näyttää just siltä kun olisin 3 kuulla raskaana.. Olen ollut ennen raskautta normaali painoinen, raskauden myötä tuli 15kg, joista synnärille jäi noin 9kg ja sen jälkeen oon vielä laihtunut niin, et painan nykyään melkein 5kg vähemmän, mitä painoin ennen raskautta... Harrastan jotain liikuntaa lähes päivittäin ja yritän syödä terveellisesti..

7

1948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3kk synnytyksestä.

      Vatsa palautuu vasta sitten kun rupeat harrastamaan oikeanlaista liikuntaa eli kunnon lihaskuntoharjoittelua joka kiinteyttää. Ei siihen muu auta. Sinuna ottaisin yhteyttä esim. kuntosalin ohjaajaan joka voisi laatia sinulle toimivan ohjelman. Itsellä tuli raskauskiloja 8kg ja synnärille jäi kaikki, lihaskuntoharjoittelulla sain muotoni takaisin ja sen ns "löysän nahan" pois.

    • timmimimmi1

      Syvät vatsalihakset kuntoon! Perus vatsarutistukset ei yksistään riitä.
      Syviä vatsalihaksia voi reenailla mm. selällää, jalat kattoa kohden, selkä kii lattiassa ja laske jalkoja alas ja paina samalla selkää lattiaa vasten. Toinen liike on alavatsaan, lantion nosto. Selällään lattialla, jalat kattoa kohden ja hitaasti nostaa lantiota ylöspäin.. Varo jalkojen heijaamista, vie voimaa lihastyöstä.
      Tasapainottamaan vatsoja kannattaa tehdä sarja selkälihaksiakin. Vatsallaan, suorana maassa nosta yläkroppaa ylöspäin.
      Netistä löytyy lisää erilaisia vaihtoehtoja mutta itse sain vatsan timmiksi alle kuukaudessa noilla syvien lihasten reenauksella.

      Teet vaikka ihan kotioloissa aamuisin tai iltaisin oman ajan mukaan joka päivä kolme sarjaa. Aloita muutamalla(5-10) ja lisää toistoja kun lihasten voima kasvaa :)

    • ..............

      minä olen entisessä painossani (55kg), mutta kahden lapsen jälkeen (nuorempi 3v) vatsa ei todellakaan palautunut. Itse asiassa ei palautunut ekankaan jälkeen.

      Kun vatsanpeitteet pettävät ja lihakset jäävät sivuille, ei mikään maailman treeni palauta vatsaa lähellekään entistä kuosia. Vyötärö oli ennen lapsia 65 cm ja nyt 90cm. Näytän jatkuvasti siltä, kuin olisin pian taas synnyttämässä, enkä enää jaksaisi kuunnella onnitteluja raskaudesta, jota ei ole eikä tule.
      Myös ylimääräistä nahkaa jäi, mutta etenkin ylävatsa pullottaa todella rumasti, eikä sitä saa piiloon kuin kunnon korsetilla.
      treenaan ahkerasti, mutta vatsan osalta tuloksetta. Itse asiassa treeni pahentanut vatsan pullotusta.

      Vatsa toimii miten sattuu, jatkuvasti turvottaa niin että kipeää välillä tekee. Sisuskalut painavat palleaa ja sitten närästää ja pallea tuntuu rintalastan alapuolella heti ihon alla, eikä tarvitse kuin hieman sormella painaa, niin oksennus meinaa tulla. Sisukalut muljahtelevat (tuntuvat melkein vauvan potkuilta), kun vatsanpeitteet eivät niitä pidä paikoillaan. Selkä jatkuvasti todella kipeä, kun keskivartalon tukikorsetti ei ole kunnossa.

      Tämä ns heikko kudoslaatu (venyy, vaan ei palaudukaan) kulkee meillä suvussa. Tästä syystä myös alatiesynnytys jätti pysyvät haitat, ei pelkkä raskaus.

      Kovasti mullekin luvattiin, että kyllä se palautuu, vaan eipä palautunut.
      Kyseessä on diastasis recti.


      Jos vatsasi näyttää kuin olisit alkuraskaudessa, normaalisti siinä vaiheessa ei vatsaa vielä edes näy, joten ehkä ongelmasi ei olekaan niin suuri.

    • ap.

      Ok, eli ei muutaku lisää treeniä sit vaan.. Näitä "haamulikkeitä" tunnen minäkin edelleen eli täytyy vaan toivoa, et ne suolet joskus löytää omalle paikalleen..

    • vatsapuristushihna

      Omani ei laskenut nopeasti kun pääsin kotiin sidoin vatsani nauhalla tiukalle. Joka aamu kiristin vyötä. Lopulta masu oli normaali

    • ;((((((((((

      Typerä provo, mitä ihmeen kiksejä joku saa jostain älyttömästä satuilusta...

    • Vyötärö takaisin

      Hei

      Minulla todettiin rectus diastasis pari vuotta sitten viimeisimmän raskauden jälkeen. Pyysin ensiksi päästä kirurgiselle polille tutkimuksiin. Sieltä minut ohjattiin kaupungin fysioterapiaan. Fysioretapeutin ohjeistuksella sain ohjeistusta nimenomaan syvien lihasten treenaamiseen. Alkuvaiheessa väli oli 8 cm, nyt 2 cm. Pömppöä on jokin verran edelleen.

      Viime kontollikäynnissä ammattilaiset pitivät tulostani erinomaisena. Fysioterapeutin ohjeilla ja kuntosaliharjoittelulla ja vaunujen lykkäyksellä sain itseni nykyiseen kuosiin. Nyt hoikassa kunnossa. Ei paluuta entiseen, mutta tämän kanssa jo elää. Nyt normaalipainossa. Mbt-kenkiä olen käyttänyt myös satunnaisesti. Toivottavasti näillä vinkeillä pääsee alkuun. Hyvää jatkoa kaikille asian kanssa kamppaileville!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe