Tiedätkö kuinka ala-ikäinen lapsesi juhlii Vappuna?
Lasten vanhemmat!
5
166
Vastaukset
- ole utelias
Sinun lapsesi on Sinun vastuulla,usein ensimmäinen rajojen kokeilu on joko Vappuna tai koulun päättäjäisissä.
- juo tietysti
Niin kuin kuka tahansa muukin terve kehittyvä lapsi eli kavereiden kanssa kaljapullojen ja siideritölkkien ympäröimänä. Tämä on AINUT keino varmistaa että lapsi kasvaa sosiaaliseksi ja hänet hyväksytään ryhmän jäsenenä, koska nyrkkisääntö on: jos et juo, olet yksin.
- löj*JG
Kuka on hakenut alaikäisille juomat? Kuka suojelee nuorta tyttöä raiskaukselta tai nuorta poikaa pahoinpitelyltä kun pyöritään kylillä juovuksissa? Missä on vanhemmat? Juominen ei tue terveyttä eikä kehitä. Vanhempien tulee tukea jälkikasvuaan päihteettömyyteen ja siihen tarvitaan sitä uskottavuutta sekä hyvää esimerkkiä. Sosiaaliseksi voi kasvaa muutenkin kuin juomalla. Juopottelu vaikuttaa koulunkäyntiin ja oppimiseen (kas humala tuhoaa aivosoluja) ja nämä nuoret saattavat syrjäytyä kun koulu jää kesken tai on niin huonot arvosanat ettei pääse jatko-opintoihin. Nyky-yhteiskunnassa on tärkeää hankkia itselleen ammatti, millä elättää itsensä. Siten ennaltaehkäistään mm.mielenterveysongelmia. Sitten kun on aikuinen ja pystyy elättämään itsensä, voi jopa joskus juhliakin. Vai haluatko valmentaa lapsesi tulevaksi lähipubin suurkuluttajaksi ja yhteiskunnan sosiaalipummiksi?
- älä ole idiootti
Toisin sanoen, et tiedä yhtään mitään nykynuorista etkä heidän kulttuuristaan. Vaihtoehtoja ei ole, joko juot ja kuulut ryhmään tai et juo, ja et kuulu ryhmään (tai olet uskovaishihhuli). Vaihtoehtoja EI OLE! Vain sinisilmäiset "ei meidän janipetteri" -idioottivanhemmat kuvittelevat toisin!
- alaikäinen
Haha, kumma kyllä mutta en itse nuorena juo enkä haluakaan. Siltikin minulla on iso kaveriporukka, joiden kanssa vietän hauskaa, ja kappas; kukaan heistäkään ei juo! Eiköhän nuo yllä olevat kommentit ole pienoista yleistystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241741
NO NIIN !!!
Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube6791656Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881467Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1651343Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa
Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p3231305Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1231298- 431268
- 251215
- 671165
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.611142