Tontille asennettavat viemäriputket ovat noin 1m. mittaisia ja halkaisijaltaan noin 10cm. harmaita "muoviputkia". Putken toisessa päässä on "levennys" johon toinen putki sitten liitetään. Onko sillä väliä mitenkä päin putket asennetaan virtaavaan veteen nähden. Yksi kaveri sanoi, että "levennyspää" aina siihen suuntaan mistä päin viemärivesi tulee putkeen. Pitääkö tämä tieto paikkansa?
Mitenkä päin
10
8421
Vastaukset
- Joku vaan
Kyllä se pitää, eli se levennys eli muhvipää "ylävirtaan".
- se siitä
On niitä vähän pidempiäkin olemassa niin ei tarvitsisi ihan palapeliä tehdä :)
- Sässsaa
Putket voi laittaa kummin päin tahansa, ei mitään vaikutusta. Jos se olisi jotenkin väärä tapa asentaa toisin päin niin miksi myytäisiin viemäriosia joissa on muhvi molemmissa päissä?
- muhvi.
Sitten pitäisi myydä myös putkia, jossa ei ole muhvia kummassakaan päässä.
- muhvit on
muhvi. kirjoitti:
Sitten pitäisi myydä myös putkia, jossa ei ole muhvia kummassakaan päässä.
joo, myydään niitä
esim http://www.taloon.com/viemariputki-sn8-muhviton-110x4000/LVI-2411046/dp
- Ihanomatekemä
Kyllähän se näin on nopeampi asentaa, jos lähtö on tehdasvalmisteisesta kaivosta.
- Ylävirtanen..
Parempi laittaa se muhvi ylävirtaan päin
- Alf Raatamo
ai niin pitkiäkin on saatavilla. itse laitettiin uuteen taloomme jollain kulmilla tuonne tonttikaivoon asti. jotain 22,30,45,90 mutkia peräkkäin aina viiteenkymmenteenmetriin asti. mutkia meni 350 kappaletta. Nyt tämä sai kyllä ihmettelemään että tiesivätkö romanialaiset huippuputkiasentajat mitä tekivät?
Ihan metrisiäkin siis on olemassa? Täyttömaahan kaivettu oli tuo putkikaivanto. Olisi siis päässyt halvemmalla jos olisi löytynyt näitä harvinaisia "pitempiä muhviputkia". No sitä minä ihmettelinkin että miksi noin mutkille pitää piha kaivaa. - 9+6
Eipä sil niin suurta merkitystä ole ko se tiiviste on niin varma, varsinkaan hiekkaan asentaessa. Pinta-asennuksissa pyrin laittamaan muhvin aina virtausta vasten, uskoisin että näin tiiviste ei joudu yhtä kovalle ''rasitukselle'' ja vuotomahdollisuus on pienempi.
- Putkiukko
Ei meinaa mitään kumminpäin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483