Mitenkä päin

Putki pannaan

Tontille asennettavat viemäriputket ovat noin 1m. mittaisia ja halkaisijaltaan noin 10cm. harmaita "muoviputkia". Putken toisessa päässä on "levennys" johon toinen putki sitten liitetään. Onko sillä väliä mitenkä päin putket asennetaan virtaavaan veteen nähden. Yksi kaveri sanoi, että "levennyspää" aina siihen suuntaan mistä päin viemärivesi tulee putkeen. Pitääkö tämä tieto paikkansa?

10

7250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku vaan

Kyllä se pitää, eli se levennys eli muhvipää "ylävirtaan".

• se siitä

On niitä vähän pidempiäkin olemassa niin ei tarvitsisi ihan palapeliä tehdä :)

• Sässsaa

Putket voi laittaa kummin päin tahansa, ei mitään vaikutusta. Jos se olisi jotenkin väärä tapa asentaa toisin päin niin miksi myytäisiin viemäriosia joissa on muhvi molemmissa päissä?

• muhvi.

Sitten pitäisi myydä myös putkia, jossa ei ole muhvia kummassakaan päässä.

• muhvit on

• Ihanomatekemä

Kyllähän se näin on nopeampi asentaa, jos lähtö on tehdasvalmisteisesta kaivosta.

• Ylävirtanen..

Parempi laittaa se muhvi ylävirtaan päin

• Alf Raatamo

ai niin pitkiäkin on saatavilla. itse laitettiin uuteen taloomme jollain kulmilla tuonne tonttikaivoon asti. jotain 22,30,45,90 mutkia peräkkäin aina viiteenkymmenteenmetriin asti. mutkia meni 350 kappaletta. Nyt tämä sai kyllä ihmettelemään että tiesivätkö romanialaiset huippuputkiasentajat mitä tekivät?
      Ihan metrisiäkin siis on olemassa? Täyttömaahan kaivettu oli tuo putkikaivanto. Olisi siis päässyt halvemmalla jos olisi löytynyt näitä harvinaisia "pitempiä muhviputkia". No sitä minä ihmettelinkin että miksi noin mutkille pitää piha kaivaa.

• 9+6

Eipä sil niin suurta merkitystä ole ko se tiiviste on niin varma, varsinkaan hiekkaan asentaessa. Pinta-asennuksissa pyrin laittamaan muhvin aina virtausta vasten, uskoisin että näin tiiviste ei joudu yhtä kovalle ''rasitukselle'' ja vuotomahdollisuus on pienempi.

• Putkiukko

Ei meinaa mitään kumminpäin on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4055
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4011
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3793
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2968
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2567
    7. 33
      2379
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2252
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1849
    Aihe