Tontille asennettavat viemäriputket ovat noin 1m. mittaisia ja halkaisijaltaan noin 10cm. harmaita "muoviputkia". Putken toisessa päässä on "levennys" johon toinen putki sitten liitetään. Onko sillä väliä mitenkä päin putket asennetaan virtaavaan veteen nähden. Yksi kaveri sanoi, että "levennyspää" aina siihen suuntaan mistä päin viemärivesi tulee putkeen. Pitääkö tämä tieto paikkansa?
Mitenkä päin
10
7116
Vastaukset
- Joku vaan
Kyllä se pitää, eli se levennys eli muhvipää "ylävirtaan".
- se siitä
On niitä vähän pidempiäkin olemassa niin ei tarvitsisi ihan palapeliä tehdä :)
- Sässsaa
Putket voi laittaa kummin päin tahansa, ei mitään vaikutusta. Jos se olisi jotenkin väärä tapa asentaa toisin päin niin miksi myytäisiin viemäriosia joissa on muhvi molemmissa päissä?
- muhvi.
Sitten pitäisi myydä myös putkia, jossa ei ole muhvia kummassakaan päässä.
- muhvit on
muhvi. kirjoitti:
Sitten pitäisi myydä myös putkia, jossa ei ole muhvia kummassakaan päässä.
joo, myydään niitä
esim http://www.taloon.com/viemariputki-sn8-muhviton-110x4000/LVI-2411046/dp
- Ihanomatekemä
Kyllähän se näin on nopeampi asentaa, jos lähtö on tehdasvalmisteisesta kaivosta.
- Ylävirtanen..
Parempi laittaa se muhvi ylävirtaan päin
- Alf Raatamo
ai niin pitkiäkin on saatavilla. itse laitettiin uuteen taloomme jollain kulmilla tuonne tonttikaivoon asti. jotain 22,30,45,90 mutkia peräkkäin aina viiteenkymmenteenmetriin asti. mutkia meni 350 kappaletta. Nyt tämä sai kyllä ihmettelemään että tiesivätkö romanialaiset huippuputkiasentajat mitä tekivät?
Ihan metrisiäkin siis on olemassa? Täyttömaahan kaivettu oli tuo putkikaivanto. Olisi siis päässyt halvemmalla jos olisi löytynyt näitä harvinaisia "pitempiä muhviputkia". No sitä minä ihmettelinkin että miksi noin mutkille pitää piha kaivaa. - 9+6
Eipä sil niin suurta merkitystä ole ko se tiiviste on niin varma, varsinkaan hiekkaan asentaessa. Pinta-asennuksissa pyrin laittamaan muhvin aina virtausta vasten, uskoisin että näin tiiviste ei joudu yhtä kovalle ''rasitukselle'' ja vuotomahdollisuus on pienempi.
- Putkiukko
Ei meinaa mitään kumminpäin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865