Forester 2.0 dit ?

Xt >Dit >sähkö>arkku

Onkohan kukaan vielä ostanut? olisi vertailu tuntemuksia toden näköisesti xt malliin mukava kuulla.

12

1040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outbäki

      Outback meni vaihtoon ja tilalle tulee 2.0XT DIT, toimitus tulevana perjantaina. Kokemuksia muista Forestereista ei ole, mutta saatanpa kirjoitella ajatuksia XT:stä ja/tai vertailla Outbackiin (2.5 CVT).

      • Outbäki

        Viikonloppu takana Foresterilla, ohessa ensitunnelmat autosta.

        Bensaturbo-CVT-yhdistelmä ei petä, tehoa ja erityisesti vääntöä riittää joka tilanteeseen. Olin tyytyväinen Outbackin CVT-vaihteistoon, mutta portaaton automaatti on elementissään turbomoottorin kanssa.

        Ulkoapäin auto erottaa tuplapakoputkien, tummennettujen takalasien, 18 tuuman vanteiden ja hieman erilaisen etupuskurimuotoilun takia muista malleista. Väriltään auto on ”Deep Cherry”. Mielestäni autoon tumma väri sopii hyvin, mutta uskon että muut Forester-omistajat päätyvät muuhun väriin; sen verran erikoinen sävy tuo on.

        Ajossa auto on sopivan hiljainen, normaalissa ajossa moottoria ja vaihteistoa tuskin kuulee. Outbackissä kiihdytettäessä moottori huusi korkeita kierroksia ja CVT-vaihteistokin piti jonkin verran ääntä. Rengasmelu ei suuremmin vaivaa, toki moottoritienopeuksissa sisälle kuuluu tasaista renkaista johtuvaa kohinaa mutta mielestäni jopa vähemmän kuin Outbackillä (jossa oli myös 18-tuumaan rengastus).

        Auton ajettavuudesta sen verran, että lähdöissä auto tuntuu olevan aika innokas kiihtymään. Jos kaasuun koskee huolimattomasti, niin auto hyökkää vauhdilla eteenpäin. Kaasun vaste on aika terävä, joten tyydyin normaalissa ajossa asettamaan SI-Driven ”Intelligent” ajotilaan. Silloin kaasu toimi mukavasti ja käytännön suorituskyky on edelleen sopivalla tasolla. S-asennossa riittää pienkin polkaisu, turbo viheltää ja taas mennään. CVT-vaihteisto pelaa tosi hyvin yhteen ja ”automaatti” viiveitä ei ole. S#-tilassa on käytössä ”8-vaihdetta” joka mahdollistaa urheilullisen menon. Eipä tuota tullut kokeiltua kuin kerran, auto kun on vielä uusi.

        Alusta tuntuu olevan jämäkkä, ei kallistele mutta kyseessä ei ole myöskään kivireki. Monet ovat kirjoittaneet koeajoraporteissaan auton taipumuksesta nyökkäillä töyssyissä tai jousituksen nypytyksestä, mutta itse en havainnut vielä moista ilmiötä. Ohjaus on hyvällä tasolla, kohtalaisen tunnokas japanilaiseksi eikä vetele kiihdytyksessä.

        Varustelu on erinomainen, XT-varusteluun kuuluu kaikki tarvittava ja hieman enemmän. Penkin on nahkaa ja sisustan laatuvaikutelma hyvä, joskin mielestäni häviää Outbackille. Säädettävä ristiseläntuki ja moottorinlämpötilamittari puuttuvat, mistä pieni miinus. Peruutuskamera on vakio, mutta näyttö jää pieneksi ja etäälle. Hankintalistalleni jää peruutustutka. Samoin jään kaipaamaan sähköpenkkien muistia. Istuimet muuten ok, mutta reisituki jää lyhyen istuinosan takia vajaaksi. Autosta on hyvä näkyvyys ulos ja tilat riittävät 180cm kuskille oikein hyvin. Taakse mahtuu hyvin, joskin Outbackissä riitti jalkatilaa ruhtinaallisesti.

        XT Forester tarjoaa aika paljon rahalle vastinetta, varsinkin jos etsii suorituskykyistä ”pikkumaasturia”. Turbo ja CVT-vaihteisto pelaa upeasti yhteen, toki yhdistettynä jatkuvaan nelivetoon jota ei pidä unohtaa. Se onko 51k€ iso raha autosta jää jokaisen pohdittavaksi, mutta itselle vastineeksi tarjolla on ajamisen iloa, runsas varustelu ja ennenkaikkea erinomainen suorituskyky...


      • mrjts
        Outbäki kirjoitti:

        Viikonloppu takana Foresterilla, ohessa ensitunnelmat autosta.

        Bensaturbo-CVT-yhdistelmä ei petä, tehoa ja erityisesti vääntöä riittää joka tilanteeseen. Olin tyytyväinen Outbackin CVT-vaihteistoon, mutta portaaton automaatti on elementissään turbomoottorin kanssa.

        Ulkoapäin auto erottaa tuplapakoputkien, tummennettujen takalasien, 18 tuuman vanteiden ja hieman erilaisen etupuskurimuotoilun takia muista malleista. Väriltään auto on ”Deep Cherry”. Mielestäni autoon tumma väri sopii hyvin, mutta uskon että muut Forester-omistajat päätyvät muuhun väriin; sen verran erikoinen sävy tuo on.

        Ajossa auto on sopivan hiljainen, normaalissa ajossa moottoria ja vaihteistoa tuskin kuulee. Outbackissä kiihdytettäessä moottori huusi korkeita kierroksia ja CVT-vaihteistokin piti jonkin verran ääntä. Rengasmelu ei suuremmin vaivaa, toki moottoritienopeuksissa sisälle kuuluu tasaista renkaista johtuvaa kohinaa mutta mielestäni jopa vähemmän kuin Outbackillä (jossa oli myös 18-tuumaan rengastus).

        Auton ajettavuudesta sen verran, että lähdöissä auto tuntuu olevan aika innokas kiihtymään. Jos kaasuun koskee huolimattomasti, niin auto hyökkää vauhdilla eteenpäin. Kaasun vaste on aika terävä, joten tyydyin normaalissa ajossa asettamaan SI-Driven ”Intelligent” ajotilaan. Silloin kaasu toimi mukavasti ja käytännön suorituskyky on edelleen sopivalla tasolla. S-asennossa riittää pienkin polkaisu, turbo viheltää ja taas mennään. CVT-vaihteisto pelaa tosi hyvin yhteen ja ”automaatti” viiveitä ei ole. S#-tilassa on käytössä ”8-vaihdetta” joka mahdollistaa urheilullisen menon. Eipä tuota tullut kokeiltua kuin kerran, auto kun on vielä uusi.

        Alusta tuntuu olevan jämäkkä, ei kallistele mutta kyseessä ei ole myöskään kivireki. Monet ovat kirjoittaneet koeajoraporteissaan auton taipumuksesta nyökkäillä töyssyissä tai jousituksen nypytyksestä, mutta itse en havainnut vielä moista ilmiötä. Ohjaus on hyvällä tasolla, kohtalaisen tunnokas japanilaiseksi eikä vetele kiihdytyksessä.

        Varustelu on erinomainen, XT-varusteluun kuuluu kaikki tarvittava ja hieman enemmän. Penkin on nahkaa ja sisustan laatuvaikutelma hyvä, joskin mielestäni häviää Outbackille. Säädettävä ristiseläntuki ja moottorinlämpötilamittari puuttuvat, mistä pieni miinus. Peruutuskamera on vakio, mutta näyttö jää pieneksi ja etäälle. Hankintalistalleni jää peruutustutka. Samoin jään kaipaamaan sähköpenkkien muistia. Istuimet muuten ok, mutta reisituki jää lyhyen istuinosan takia vajaaksi. Autosta on hyvä näkyvyys ulos ja tilat riittävät 180cm kuskille oikein hyvin. Taakse mahtuu hyvin, joskin Outbackissä riitti jalkatilaa ruhtinaallisesti.

        XT Forester tarjoaa aika paljon rahalle vastinetta, varsinkin jos etsii suorituskykyistä ”pikkumaasturia”. Turbo ja CVT-vaihteisto pelaa upeasti yhteen, toki yhdistettynä jatkuvaan nelivetoon jota ei pidä unohtaa. Se onko 51k€ iso raha autosta jää jokaisen pohdittavaksi, mutta itselle vastineeksi tarjolla on ajamisen iloa, runsas varustelu ja ennenkaikkea erinomainen suorituskyky...

        Hyvä kuulla kokemuksia. Itsekin olin pettynyt tuohon peruutuskameraan XS-mallia koeajettuani. Käytännön kulutus kiinnostaisi kuulla, tuosta XS-manuaalimallista sen ostanut kaveri mainitsi, että syö peräti liki 9 litraa, ainakin näin uudenkarheana.


      • 4wd
        Outbäki kirjoitti:

        Viikonloppu takana Foresterilla, ohessa ensitunnelmat autosta.

        Bensaturbo-CVT-yhdistelmä ei petä, tehoa ja erityisesti vääntöä riittää joka tilanteeseen. Olin tyytyväinen Outbackin CVT-vaihteistoon, mutta portaaton automaatti on elementissään turbomoottorin kanssa.

        Ulkoapäin auto erottaa tuplapakoputkien, tummennettujen takalasien, 18 tuuman vanteiden ja hieman erilaisen etupuskurimuotoilun takia muista malleista. Väriltään auto on ”Deep Cherry”. Mielestäni autoon tumma väri sopii hyvin, mutta uskon että muut Forester-omistajat päätyvät muuhun väriin; sen verran erikoinen sävy tuo on.

        Ajossa auto on sopivan hiljainen, normaalissa ajossa moottoria ja vaihteistoa tuskin kuulee. Outbackissä kiihdytettäessä moottori huusi korkeita kierroksia ja CVT-vaihteistokin piti jonkin verran ääntä. Rengasmelu ei suuremmin vaivaa, toki moottoritienopeuksissa sisälle kuuluu tasaista renkaista johtuvaa kohinaa mutta mielestäni jopa vähemmän kuin Outbackillä (jossa oli myös 18-tuumaan rengastus).

        Auton ajettavuudesta sen verran, että lähdöissä auto tuntuu olevan aika innokas kiihtymään. Jos kaasuun koskee huolimattomasti, niin auto hyökkää vauhdilla eteenpäin. Kaasun vaste on aika terävä, joten tyydyin normaalissa ajossa asettamaan SI-Driven ”Intelligent” ajotilaan. Silloin kaasu toimi mukavasti ja käytännön suorituskyky on edelleen sopivalla tasolla. S-asennossa riittää pienkin polkaisu, turbo viheltää ja taas mennään. CVT-vaihteisto pelaa tosi hyvin yhteen ja ”automaatti” viiveitä ei ole. S#-tilassa on käytössä ”8-vaihdetta” joka mahdollistaa urheilullisen menon. Eipä tuota tullut kokeiltua kuin kerran, auto kun on vielä uusi.

        Alusta tuntuu olevan jämäkkä, ei kallistele mutta kyseessä ei ole myöskään kivireki. Monet ovat kirjoittaneet koeajoraporteissaan auton taipumuksesta nyökkäillä töyssyissä tai jousituksen nypytyksestä, mutta itse en havainnut vielä moista ilmiötä. Ohjaus on hyvällä tasolla, kohtalaisen tunnokas japanilaiseksi eikä vetele kiihdytyksessä.

        Varustelu on erinomainen, XT-varusteluun kuuluu kaikki tarvittava ja hieman enemmän. Penkin on nahkaa ja sisustan laatuvaikutelma hyvä, joskin mielestäni häviää Outbackille. Säädettävä ristiseläntuki ja moottorinlämpötilamittari puuttuvat, mistä pieni miinus. Peruutuskamera on vakio, mutta näyttö jää pieneksi ja etäälle. Hankintalistalleni jää peruutustutka. Samoin jään kaipaamaan sähköpenkkien muistia. Istuimet muuten ok, mutta reisituki jää lyhyen istuinosan takia vajaaksi. Autosta on hyvä näkyvyys ulos ja tilat riittävät 180cm kuskille oikein hyvin. Taakse mahtuu hyvin, joskin Outbackissä riitti jalkatilaa ruhtinaallisesti.

        XT Forester tarjoaa aika paljon rahalle vastinetta, varsinkin jos etsii suorituskykyistä ”pikkumaasturia”. Turbo ja CVT-vaihteisto pelaa upeasti yhteen, toki yhdistettynä jatkuvaan nelivetoon jota ei pidä unohtaa. Se onko 51k€ iso raha autosta jää jokaisen pohdittavaksi, mutta itselle vastineeksi tarjolla on ajamisen iloa, runsas varustelu ja ennenkaikkea erinomainen suorituskyky...

        Kokemuksia kulutuslukemista Intelligent-moodissa "pintakaasulla" ajosta ?


      • Outbäki
        4wd kirjoitti:

        Kokemuksia kulutuslukemista Intelligent-moodissa "pintakaasulla" ajosta ?

        Yritän mitata kulutuslukemia eri olosuhteissa ja "rauhallisessa" ajossa eli Intelligent-mode päällä. Pääsääntöisesti omat ajot koostuvat kaupunkiajosta, mutta eiköhän mukaan saada pari maantielenkkiä.


      • Tunne voima , yoda.
        mrjts kirjoitti:

        Hyvä kuulla kokemuksia. Itsekin olin pettynyt tuohon peruutuskameraan XS-mallia koeajettuani. Käytännön kulutus kiinnostaisi kuulla, tuosta XS-manuaalimallista sen ostanut kaveri mainitsi, että syö peräti liki 9 litraa, ainakin näin uudenkarheana.

        Liki 9 ? sehän kuluttaa saman mitä 2,5xt manuaalikin . Taitaa olla 2l kone semmoinen että pitää kokoajan olla mielessä kulutus ja siten ajaa ja sitten pääsee 7 litran tuntumaan .


      • Outbäki
        4wd kirjoitti:

        Kokemuksia kulutuslukemista Intelligent-moodissa "pintakaasulla" ajosta ?

        Muutama lenkki takana, toistaiseksi ajotietokone näyttää 8,8L/100km keskikulutusta. Ajomoodi ollut Intelligent-asennossa, kaasua käytetty varmaan tavanomaista varovaisemmin. Ajo koostunut 50-50 kaupunki- ja maantieajosta. Kyse siis ajotietokoneen lukemasta, tarkistan sitten todellisen lukeman kun on seuraavan tankkauksen aika.


      • fdhfg
        Outbäki kirjoitti:

        Viikonloppu takana Foresterilla, ohessa ensitunnelmat autosta.

        Bensaturbo-CVT-yhdistelmä ei petä, tehoa ja erityisesti vääntöä riittää joka tilanteeseen. Olin tyytyväinen Outbackin CVT-vaihteistoon, mutta portaaton automaatti on elementissään turbomoottorin kanssa.

        Ulkoapäin auto erottaa tuplapakoputkien, tummennettujen takalasien, 18 tuuman vanteiden ja hieman erilaisen etupuskurimuotoilun takia muista malleista. Väriltään auto on ”Deep Cherry”. Mielestäni autoon tumma väri sopii hyvin, mutta uskon että muut Forester-omistajat päätyvät muuhun väriin; sen verran erikoinen sävy tuo on.

        Ajossa auto on sopivan hiljainen, normaalissa ajossa moottoria ja vaihteistoa tuskin kuulee. Outbackissä kiihdytettäessä moottori huusi korkeita kierroksia ja CVT-vaihteistokin piti jonkin verran ääntä. Rengasmelu ei suuremmin vaivaa, toki moottoritienopeuksissa sisälle kuuluu tasaista renkaista johtuvaa kohinaa mutta mielestäni jopa vähemmän kuin Outbackillä (jossa oli myös 18-tuumaan rengastus).

        Auton ajettavuudesta sen verran, että lähdöissä auto tuntuu olevan aika innokas kiihtymään. Jos kaasuun koskee huolimattomasti, niin auto hyökkää vauhdilla eteenpäin. Kaasun vaste on aika terävä, joten tyydyin normaalissa ajossa asettamaan SI-Driven ”Intelligent” ajotilaan. Silloin kaasu toimi mukavasti ja käytännön suorituskyky on edelleen sopivalla tasolla. S-asennossa riittää pienkin polkaisu, turbo viheltää ja taas mennään. CVT-vaihteisto pelaa tosi hyvin yhteen ja ”automaatti” viiveitä ei ole. S#-tilassa on käytössä ”8-vaihdetta” joka mahdollistaa urheilullisen menon. Eipä tuota tullut kokeiltua kuin kerran, auto kun on vielä uusi.

        Alusta tuntuu olevan jämäkkä, ei kallistele mutta kyseessä ei ole myöskään kivireki. Monet ovat kirjoittaneet koeajoraporteissaan auton taipumuksesta nyökkäillä töyssyissä tai jousituksen nypytyksestä, mutta itse en havainnut vielä moista ilmiötä. Ohjaus on hyvällä tasolla, kohtalaisen tunnokas japanilaiseksi eikä vetele kiihdytyksessä.

        Varustelu on erinomainen, XT-varusteluun kuuluu kaikki tarvittava ja hieman enemmän. Penkin on nahkaa ja sisustan laatuvaikutelma hyvä, joskin mielestäni häviää Outbackille. Säädettävä ristiseläntuki ja moottorinlämpötilamittari puuttuvat, mistä pieni miinus. Peruutuskamera on vakio, mutta näyttö jää pieneksi ja etäälle. Hankintalistalleni jää peruutustutka. Samoin jään kaipaamaan sähköpenkkien muistia. Istuimet muuten ok, mutta reisituki jää lyhyen istuinosan takia vajaaksi. Autosta on hyvä näkyvyys ulos ja tilat riittävät 180cm kuskille oikein hyvin. Taakse mahtuu hyvin, joskin Outbackissä riitti jalkatilaa ruhtinaallisesti.

        XT Forester tarjoaa aika paljon rahalle vastinetta, varsinkin jos etsii suorituskykyistä ”pikkumaasturia”. Turbo ja CVT-vaihteisto pelaa upeasti yhteen, toki yhdistettynä jatkuvaan nelivetoon jota ei pidä unohtaa. Se onko 51k€ iso raha autosta jää jokaisen pohdittavaksi, mutta itselle vastineeksi tarjolla on ajamisen iloa, runsas varustelu ja ennenkaikkea erinomainen suorituskyky...

        Onkos XT:ssä sähköisesti ohjattavat, taittuvat sivupeilit ?


      • Outbäki
        fdhfg kirjoitti:

        Onkos XT:ssä sähköisesti ohjattavat, taittuvat sivupeilit ?

        Kyllä on


      • Outbäki
        4wd kirjoitti:

        Kokemuksia kulutuslukemista Intelligent-moodissa "pintakaasulla" ajosta ?

        Takana vajaa 500km sekalaista kaupunki- ja taajama-ajoa sekä pari lyhyempää maantielenkkiä. Ajotietokone antoi keskikulutukseksi 11,2 l/100km, tankkauksen mukaan todellinen kulutus 11,5. Jonkin verran tuosta voisi vielä puristaa pois ennakoivalla ajotyylillä ja päästä kympillä alkavaan lukemaan. Nuo lukemat siis intelligent asetuksella.


      • Touko
        mrjts kirjoitti:

        Hyvä kuulla kokemuksia. Itsekin olin pettynyt tuohon peruutuskameraan XS-mallia koeajettuani. Käytännön kulutus kiinnostaisi kuulla, tuosta XS-manuaalimallista sen ostanut kaveri mainitsi, että syö peräti liki 9 litraa, ainakin näin uudenkarheana.

        Kulutus on paljolti kuskista ja ajotavasta kiinni.. Omalla juhannuksena käyttöönotetulla 2.0 XS manuaali Foresterilla ajettu nyt n. 7000 km. Pienin laskettu kulutus on ollut 6,3 - suurin 7,2 l/100 km. Keskikulutus viimeisen 3.000 km:n aikana auton tietokoneen mukaan 6,4 l/100 km keskinopeudella 51 km/h. Auton oma kulutusmittari on ajotavasta riippuen 0,2 -0,5 l positiviinen eli näyttää liian vähän. Pisin autolla ajettu Oulun seudulta Ahvenanmaalle ja takaisin nopeusrajoituksia noudattaen ja liikenteen rytmissä pysyen. Muuten ajamiseni on pääosin taajama ajelua 2 - 10 km yhteensuuntaan ja pysähdys. Myönnän ajavani polttoainetta säästäen, ylöspäin vaihdan vaihtamisvalon vilahdettua, paljon moottorijarrutuksia, pyrkien välttämään pysähdyksiä. Kokemukseni on, että n. 90 km/h saakka kulutus pysyy matalana, mutta auton korkea kori nostaa nopeasti kulusta nopeuden kasvaessa em mainitusta. Jos tulee johonkin kiire ja alkaa polkea kaasua, kyllä Foresterilla reippaasi enemmänkin saa polttoainetta kulumaan.
        Muuten autoon olen erittäin tyytyväinen. Jousitus on tanakka, ei pintakova, kun vain noudattaa auton omia rengaspainesuosituksia. Omasta mielestäni juuri peruutuskamera on yksi parhaita auton varusteista. Peruutus parkkiruutuun onnistuu hienosti, samoin perävaunun vetokoukun kytkentä. Autostä näkee ulos erittäin hyvin, auton hiljainen ja suuntavakaa. Jos nyt jotain autoon lisää haluasi, niin lisäkaukovalot. Alkuperäisilläkin näkee, mutta kirkkaat lähivalot jotenkin syövät kaukovalojen kantamaa. Niin, ja ensimmäistäkään vikaa autossa ei ole ollut, koputetaan heti puuta...


    • kymppikerho

      juu ja mulla on outback,Forre oli liian tiukka alustainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      39
      4427
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

      Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      46
      3224
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3176
    4. Mitä on woketus?

      Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      488
      2812
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

      Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      202
      2050
    6. Oletko jo luovuttanut?

      Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      145
      1913
    7. Romillt veressä

      Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      42
      1592
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1557
    9. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1301
    10. Vanhentunut runsaasti.

      Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1242
    Aihe