Kovakantisissa lasten kirjoissa kuvat on aina printattu kovaan kanteen. Kuitenkaan en ole koskaan törmännyt aikuisille suunnattuun kirjaan, joka olisi tehty samalla tavoin, vaan aikuistenkirjoissa "kovakantinen" tarkoittaa yksiväristä paksua kantta jonka päällä on joku irtonainen paperi jossa kansikuva on. Miksi? Mitä järkeä koko "läpyskäkansissa" on? Ne ovat toivottoman epäkäytännöllisiä niin lukiessa kuin säilyttäessä, ja paperinen kuvakansi on ohut ja repeytyy helpommin kuin pehmeäkantisten kirjojen kannet. Lastenkirjojen tyylinen aito kovakantisuus voisi tuoda kirjalle esteettisemmän olemuksen kuin pehmeäkantisten (paksu) paperi, mutta läpyskäkansilla ei ole sitäkään vähää esteettistä arvoa kuin pehmeäkantisilla. Ne ovat täysin turha ja älytön keksintö joka pitäisi kieltää lailla.
Miksi aikuisten kirjallisuutta ei saa samanlaisilla kansilla
kuin lasten?
0
89
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774592- 1781825
- 1241520
- 351006
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️16961- 78873
- 85856
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78832- 45797
- 4778