miten te jaksatte?

.....

Miten te jaksatte tätä sairautta? Itselläni todettiin puolivuotta sitten kakkostyypin bipo, lääkkeet on ja hoidossa käyn säännöllisesti, mut ei tunnu auttavan. Mielialat vaihtelee koko ajan millon vituttaa ilman mitään syytä, millon ahdistaa, millon masentaa niin paljon, ettei jaksa nousta ylös sängystä, millon oon niin energinen, et jaksan painaa yöhön saakka väsymättä. Oo vasta 24vuotias ja tuntuu todella rankalta, että mun loppuelämä tulee olemaan tällästä.

3

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskaankyllästynyt

Mä oon 10 vuotta sua vanhempi ja lapsesta saakka sairastanu. Ihmettelin itsekin et miten oon vielä hengissä ja miten ihmeessä oon jaksanu tätä. Rakkaat ihmiset on yks voimavara. Niiden takia on vähän pakko jaksaa.

• ......

No niin mäkin ajattelen, mut ei ne rakkaat ihmisetkään pysty täysin ymmärtämään mitä kaikkea käyn läpi mun pään sisällä. Ne ihmettelee vaan mun koko vaihtelevia mielialoja. Vaan sellanen, joka sairastaa tätä samaa tautia voi ymmärtää miltä musta tuntuu.

• Donna mobile

No mä olen sitkitellyt sekamuotoisen, nopeasyklisen bipon kanssa 15 vuotta. Mulla ei lääkkeet vie mielialavaihteluita pois, korkeintaan Lamictal vie pahimman terän, mutta nopeasti vaihtuu masennus ja hypomania.

Mulla läheiset on käsittämättömän pitkäpinnaisia, ymmärtää eikä tuomitse. Hermot niillä välillä menee, mut niin kuuluukin. Ei tunteita voi kääntää pois päältä vain siks, että toinen on sairas.

Uskoisin, että suurin mahdollisuus pysyä hengissä on niillä, joilla on hoitokontakti jonnekin ja läheisiä siinä tukena. Jos asuisin yksin, mua ei olis kukaan maniavaiheessa vienyt hoitoon ja olisin onnistunu ottamaan itseltäni hengen. Nämä vain mun ajatuksia, voin olla väärässäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      89
      1027
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      722
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      604
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      546
    5. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      469
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      48
      468
    7. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      447
    8. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      41
      429
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      421
    10. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      25
      418
    Aihe