Juuri niin kuin oltiin odotettu , Nuoria oli löytänyt potti joelle n.600 nuorta .
ohjelma pantiin käyntiin 17:50 kun näytti sille että on riittävästi nuoria
niin että voi ruokailun aloittaa , Ruokavirsi herkisti porukkaa kun ruokailua oli
käyty n. tunti alkoi nouret siirtyä penkkeihin , ja meidän vetäjä UR: piti pienen alustuksen , ja kiitti kun nuoret on niin runsaasti lähteneet liikkeelle .Hän myös
esitti että sitämukaan kun on ruokailtu siirrytään saliin että vielä hekin kun kohta
tulee saisivat tilaa ruokasalissa , noin 19.10 vaisattiin kaunisvirsi siinä vaiheessa
oli porukkaa n.500 tuon virren jälkeen oli Rukous , ja kaksi tervetulo puhetta .
Toisessa Pekko sanoi että tämä oli kolmas valtakunnallinen täällä , viimeksi
on ollut 1993 Uudenvuoden aattona siis hiukan alle 20 vuotta sitten .
Jos ilma olisi ollut hiukan lämpöisenpi , vappu olisi ollut viikon vahteen tienoolla
Olisimme helposti päässeet max tavoitteeseen 800 nuorta .
Kauimmaiset oli tulleet TEUVAALTA, , muita nimiä Pori , turku . pöytyä , Huittinen
Helsinki, Mikkeli ;Lahti , Heinola , Lappeenranta ,Jämsä , Jyväskylä ,Raisio , Aura
Kyrö, Esboo ,Lohja , KarjaLohja , Mynä mäki , Laitila . LAMMI , HML. Vantaa ,
Järvenpää , Porvoo , Nurmijärvi. Hyvinkää . Hollola , Vääksy , Nastola ,Orimattila
joitain paikkoja tuli esiin .
Varsinainen Ilta alkoi siten että nuoret saivat kaksi aihetta , ja he saivat perustaa
ryhmänsä 5;lähimmän kaverinsa kanssa siihen annettiin aikaa noin 1/2 tuntia
purkun oli piuha mikki ja tuomas ja pntössä 2 Lähetys miestä , purkuun meni n.
1/2 tuntia ja kommenrtit niistä enemmä sitten huomenna kun herään .
Olin iltapalan jälkeen tiskissä matin kanssa , ilta pala alkoi n.21:45 , kaikki ok 23:55
Niin kuin sanoin huomenna lisää. (kysymykset ja vastaukset ) niin kuin minä
ne muistan ..
MEIDÄN ES/LESSUJEN NUORTEN VALTAKUNNALLINEN ILTA ONNISUI!
47
324
Vastaukset
Kiitos teu - siellä se meidänkin jälkikasvu oli. Sakissa sakissa.
- teu.
Ja niin moni muu "tyhmelin" HE tekivät meidän juhlasta Juhlan sittenkin .
Jos ajatellaan että Kristityitä oli n. 18:50 jo 500 , ystäviä tuli nopeasti li-
sää 19 :15 oli jo 560 täynnä luvut on vielä arvioita kun , parkki miehet tai
miehiltä tuli tieto 181 autoa on ja n. 3 oli keskimäärin /auto tämä tekee
543 teuvaan pikkupussi 10.-11 henkilöä 555, tämä tieto oli 19:15 .
Kun olin iltapala tiskissä laskin lautas vaunut isoja valkoisia noin 552
ja havaitsin että pieniä lasilautasia käytti momet tytöt , n. 50 -60 päästään
hieman yli 600 ok . kaikki hyvin , Nakkia jäikin vielä , samoin salaattia ,
Pitää sanoa että Taivaan isä siunasi VIERAAT,,Ja antimet Kaiki kävi
Muutenkin Juur niin kuin enkelit olivat ilmoittaneet , Maassa rauha ja ihmi-
sten kesken hyvä tahto .
Muutama paikakuta vielä , Joensuu , Tohmajärvi , Kotka , Karhula , Hamina .
Joutsa ,Joutseno , Pyhtää, Myrskylä . Tampere , Lempäälä , Lieto, Akaa ..
Jatkan siitä mitä aloituksessa lupasin , jos osaan :
-Ryhmä työ kysymymset..Kysymys I .
.- Jos meillä on lähellä sellainen matka mies joka on jäämässä Tai on jo jäänyt
,,,yhteisistä menoista ,matkoista , riennoista , kuka minkäkin laisen syyn takia.
.-, syitä voiolla useita esim. Alkoholi , josta Tatu varoitti kaikia älkää Rakkaat
nuoret antaka alkolle mitään valtaa. on myös muita syitä , esimerkiksi hengellinen
väsymys .,. Näihin kysymyksiin nuoret sai vään aikaa vastata ja kauniita vastauksia tulikin , otan tähän ensimmäiseen vain vastauksia :
- Oli Henkilön käyttäytyminen suhtautuminen mikä tahansa ,sen pitää olla rehellinen
-missään tapaukesssa ei nuiva .
-Jos syy o9n Alkoholi Siihenkin Rakaus on sellainen ,joka Parhaiten hoitaa.
-Jos se on väsymys , , tiettyyn asti ystävien on jaksaminen Rakkaudellisesti
.. parempiakin asioita tuli esiin ,kaikkia ei näin vappuna muista.
Kysymys II . Jos olet aloittamassa Opiskelun toisella paikkakunnalla yms.
vastauksia :
- että paikkakunnalla on mieluusti Rukoushuone
- ja siellä on samanikäisiä kristittyjä ,
. ja että heihin on helppo tutustua .
- että siellä opetetaan sitä alaa .
- ja että se voima on hyödyksi kristityllä .
Tähän väliin sanoi Rape , että ei opiskella mielellään papiksi
Tatu saoi että ei opiskeltaisi kosmetlokigksi,ja kampaajaksi.
Päätös sanat . Virsi ja rukous . ja tämä kertomus liittyy aloituksen
ilta pala aikaan , n. 21:45 ,ja sen mitä mainitstin 23:55 kaikki ok.
tarkoittaa noin tskaajan puolelta , nuoria näytti olevan vielä n.90-100
ja meidän saarnaajat , Rape ja Tatu ,,ja H.Rintala teuvaa.- teu.
Yhdestä kysymyksetä vielä puhuttiin , koski musiikkia kuinka siihensuhtaudutaan
kenenkään ei tullut tässä miltää sen tarpeellisuutta ,?
Vaan ohjeita sivat nuoret kuin vanhat ,että kun täältä lähdetään kotiin ei
vata radiota lainkaan .
Musiiissa on kevytmielistä joka johtaa vaika lankeemukseen , mutta näytti
että tämä oli aasin silta koska seuraavassa sanassa oli kuoro. Ei. hyvä
missä kohtaa Raamatussa sekin on kieletty . tai papiksi luku .
tässä oli ajatusta LLL:n oli pappi ja Rovasti , eikä olisi muuten pärjännyt
siina mailmassa , miettikää. .. - teu.
teu. kirjoitti:
Yhdestä kysymyksetä vielä puhuttiin , koski musiikkia kuinka siihensuhtaudutaan
kenenkään ei tullut tässä miltää sen tarpeellisuutta ,?
Vaan ohjeita sivat nuoret kuin vanhat ,että kun täältä lähdetään kotiin ei
vata radiota lainkaan .
Musiiissa on kevytmielistä joka johtaa vaika lankeemukseen , mutta näytti
että tämä oli aasin silta koska seuraavassa sanassa oli kuoro. Ei. hyvä
missä kohtaa Raamatussa sekin on kieletty . tai papiksi luku .
tässä oli ajatusta LLL:n oli pappi ja Rovasti , eikä olisi muuten pärjännyt
siina mailmassa , miettikää. ..Näin unen n.2:50 - 2:55 Siinä näytettiin sitä asiaa kuin LLL:n koulutus oli hyvä
ja hänen oppineisuutensa esitettiin hyväksi ja kaikki ne asiat jotka kannattaa
muuta kuin Maallikkojen puhuja laatu , he tulevat joutuvat vaukeuksiin tästä
saa jokainen ottaa omansa , jos asioita ei kaunistella ,, asia on sellainen
että se periaatteessa liittyy Opiskelu kiltoon , papiksi opiskelu , niin kuin
'Rape sanoi . vappu aattona ,,,, uni oli 4.5-13..
- 500vuotinenharha
Eli koko systeemi oli sisäpiirin vahvistamiseen rakennettu !
Oliko mitään puhetta todellisesta Raamatunmukaisesta evankeliumista, uudestisyntymästä, kasteesta Pyhästä Hengestä ja elämänvanhurskaudesta.- teu,
Miten niin LLL:n synymästä on vasta 213. vuotta , ja kuolemasta = 152 vuotta
Sinun 500 vuotnen harha on muualla , en minä väittänyt että olisi monessa
asiassa toisin mutta , se minusta kin meni erivaloon kun joku sanoi että Kristillisyys
hoitaa teitä taivaaseen asti ,,Se joka sen tenkee on JEESUS KRISTUS . EI
kristillisyys . teu, kirjoitti:
Miten niin LLL:n synymästä on vasta 213. vuotta , ja kuolemasta = 152 vuotta
Sinun 500 vuotnen harha on muualla , en minä väittänyt että olisi monessa
asiassa toisin mutta , se minusta kin meni erivaloon kun joku sanoi että Kristillisyys
hoitaa teitä taivaaseen asti ,,Se joka sen tenkee on JEESUS KRISTUS . EI
kristillisyys .Lutherin aloittaman uskonpuhdistuksen alkamisesta on noin 500 vuotta - neljän vuoden kuluttua vietämme 500 -vuotisjuhlaa. Luther lähetti silloin teesit mm. paaville ja taisipa ehkä naulata nuo teesit Wittenbergin linnankirkon ilmoitustaululle - eli kirkon oveen.
Seuraavina vuosina - villiuskoisten mieliharmiksi - tälläkin palstalla tulemme näkemään keskusteluja Lutherin arvokkaasta merkityksestä Jumalan totisena työrukkasena.
Tuo kurja villihenki jota teu kommentoi, tuli yhdistäneeksi Lutherin ja Laestadiuksen samaan sisäpiiriin - eli Kristuksen seurakuntaan, Jumalan lasten valtakuntaan, siihen elävään kristillisyyteen, johon kuuluvat kaikki valitut, kutsutut, uskovat, vanhurskautetut, pyhitetyt (Room 8:30).
Kiitos tästä kommentista villihengelle - joskus pakanatkin puhuvat totuuden sanoja - tosin tietämättään
Kristuksen Pyhien Sisäpiiri on totta mooses olemassa.tyhmelin kirjoitti:
Lutherin aloittaman uskonpuhdistuksen alkamisesta on noin 500 vuotta - neljän vuoden kuluttua vietämme 500 -vuotisjuhlaa. Luther lähetti silloin teesit mm. paaville ja taisipa ehkä naulata nuo teesit Wittenbergin linnankirkon ilmoitustaululle - eli kirkon oveen.
Seuraavina vuosina - villiuskoisten mieliharmiksi - tälläkin palstalla tulemme näkemään keskusteluja Lutherin arvokkaasta merkityksestä Jumalan totisena työrukkasena.
Tuo kurja villihenki jota teu kommentoi, tuli yhdistäneeksi Lutherin ja Laestadiuksen samaan sisäpiiriin - eli Kristuksen seurakuntaan, Jumalan lasten valtakuntaan, siihen elävään kristillisyyteen, johon kuuluvat kaikki valitut, kutsutut, uskovat, vanhurskautetut, pyhitetyt (Room 8:30).
Kiitos tästä kommentista villihengelle - joskus pakanatkin puhuvat totuuden sanoja - tosin tietämättään
Kristuksen Pyhien Sisäpiiri on totta mooses olemassa.Tuohon Rapen kommenttiin minulla on aika ristiriitaiset ajatukset. Käytännössä Rape saattaa valitettavasti olla oikeassa - periaatteessa Rape on täysin väärässä.
- käännynnäisetkoolla
Kuinka moni siellä niistä nuorista oli uudestisyntynyt ?
miten se kävi ilmi ?- teu.
Minulla ei ole sydämen luku taitoa , siksi vastaus pitäisi tulla Jeesukselta .
Mutta muutaman ajatuksen , voin antaa
- kukaan ei käyttäytynyt sopimattomasti ei kukaan .
-kaikki istui vakavana Rukoushunneella
- Kaikki kuuntelivat hartaasti .
- jo matka maksoi monille paljon
- virret laulettiin alusta loppuun hartaasti ,kauniisti .
- Monet nuoret näin Saarnaajan juttusilla
- Nuoret kuitenkin halusi laittaa lesken rovon , uhrina ..
- Nuorten käytö oli hillittyä ja hallittua.
- sanoisin että 60 % ainakin oli Uudesti syntyneitä .
Ehkä nämä muutamat seikat antaa pientä osviittaa .
minä kerron omasta mielestä tulleet aatokset . TYKKÄSIN .. - Ave
Kaikki kastetut ovat saaneet PH:n, eikö?
- teu.
Lutherin , toimia oli jo ennenkin Hänestä tuli 1512 Teologian Tohtori . SEKÄ
1513 valta osa hänemn luennoistaan on luettavissa , Hänsai uskon 1516 ,
ja naulasi Teesit Linnan kirkon oveen hän olähetti niistä kopiot paapille .
nätyöt ei vielä ollut LVLutherin kirkon perustus , ja ei kerro aivan kaikkea
minkä pystyi tekemään Kirkkonsa hyväksi ja pystyi se aika alkaa n.1520 .
- 1521. ,, minusta on haettava kohta että on kirkko ja että hän osaa
käyttää sitä ,ja valtaa .
Puhuit Villihengestä ,, eli siitä joskus pakanakin sanoo totuuden - vaika tietämöättä
Kyllä niin , siinä on vain sellainen pointti , että totuus Kelpaa Jumalallekin aina ,
Ja joskus on Hänen tarkoitus tuoda sitä kautta asiaa esiin .
Sellainen tieto on että ,että kristittyin pyhien sispiiri on olemassa mutten ,
ole sata varma että kaikkien pitäisi sitä omata . tässä lähden siitä ajatuksesta
että meidän on varottava sellaisia tekijoitä jotka ,,tulee ylpeydestä.. Yhden asian sanon siitä huolimatta, että todennäköisesti saan kivisateen.
Miksi ei minun asiantuntemustani käytetä näissä nuorten tilaisuuksissa päihdeasioissa? Olen katsonut asioita jonkin verran sieltä toiselta puolelta miltä huumemaailma näyttää. Ettei informaatio olisi pelkästään hyihyi periaatteella.
Tiedän kyllä syyn, koska varmaan sellaisessa tapuksessa porukassa puhkeaisi mustasurma ja sikainfluenssa. Olen puhdasoppisen mielestä harhaoppinen, mutta voin lohduttaa tunne on molemminpuolinen kuitenkin niin, etten enää pidä lestadiolaisuutta kummajaisena.- teu.
Kaikki ei näytä siltä miltä asiat tuntuu päältäkatsellen , Tämän kokiosen Nuorten illan
siis valtakunnallisen nuortenillan ,järjestäminen on kyllä melko pitkä homma ,ja nuoret
on antaneet ymmärtä ketkä on heille mieluiset lähetys miehet , ja lähtee jo siitä että tutut omanpaikkakunnan saarnaajat on nuorten mieleiset .
Siis P-joella oli Rape ,Tatu . omia UR.PN. TH.TR. teuvaalta HR. hän on saarnaaja
mutta ei puheita hän oli enemmän autokuski (saattoi jonkun nuoren myätä voida
keskustelu yhteytteen saavuttaa , eli auttaa nuorta , olihan heitä paljon
Niin tämäpressi alkoi jo joskus loppiaisen jälkeen , ja sen alkuvaiheen vetää kyllä
paikkakunnan saarnaajat heidän pitää olla tietoisia siinä vaiheessa , minä tunnen
vihne sinut , mutta kun minä en ole järjestelytoimikunnassa kukaan ei kysynyt
mitään minulta , 3 vko ennen laitoin iteni tiskijukaksi jonka jälkeen tuli vielä pari
nimea tähän iltatistiin , ruoka tiskiin oli jo 3 / homma ,
Tuttuus ja tieto pitäisi saavuttaa , tuossa sivulta seuraten ,kyllä alkosta puhuttiin
mutta ne oli ne vanhat faarsit jota tatu on ennenkin puhunut , rapella ei sitä
kokemusta ole ,paitsi mitä ripittäjät on valaisseet .kyllä minustakin sinulla jäi
tietämystä aika paljon käyttämystä , juuri esim. tämä nuortnilta , tuleehan
sulle Rauhan Side siitä luet ,ja matkaan ,kyllä siitä asia selviää , Vieraana
vaikka vanhempana ,ei varmasti pois ajeta , muistan 1982 Gällissä sanoi
koollekutsuja ,että kaikki alle satavuotiaat , on tervetulleita.
Sitä kautta siitä voisaada alun , muuten taisi olla seuraava turus. ei varma . - terveystarkastus
hyvä idea! Kannatan.
Kosmetologi, kampaaja ja maalitehtaan työläinen altistuvat lukuisille myrkyllisille aineille.
Huumehomma on selvä, ilmestyskirjassa mainitaan että ulkona ovat koirat ja velhot, velhot "farmakos" eli farmaseuttisia aineita käyttävät.
Päihteiden käyttö lähtee aina itsekkyydestä, ei rakkaus Jumalaan ja lähimmäiseen voi koskaan aiheuttaa dokaamista.
- omasta takaa
Teu mainitsi avauksessaan henkilön joka on sekä lääkäri että diplomi insinööri. Sieltä varmaan löytyy asiantuntemusta päihdeasioissakin, jos sellaista tarvitaan.
Uskovat eivät käytä päihteitä. Jos usko loppuu ja ihminen on rikki, niin voi sellaiseenkin joutua tietenkin.- teu.
Aivan TN. on se hekilö , ja varmasti osaa puhua kauniisti , Mutta todella niinkon
sanot ei sellaisia ollut koko kirkon mäellä , että apuaolisi taervittu . Tämä asia
oli selvästi havaittavissa , muuten TN. oli parkkipaikkavahtien esimies . ja olisi
todella tiennyt ,jos autoon olisi jäänyt joku nukkuja ? ei ainuttakaan sellaista
nuorta ,600 sadasta , minä olen ylpeä tiestä nuoret ,,siitä päätellen ei kukaan
ollut käyttänyt miestä väkevämpää .
Totta ,uskovalle ei kuulu sellainen aine , Mutta jos noista ryhmätyö kysymyksistä
Saattoi päätellä jotakin oli se , siinä ensimmäisessä kysymyksessä , onko jonkun
ystävä tullut näkymättömäksi , Ja mitä seikkoja siihen on ? Kaikki rakkaudella .
Jos joku onmennyt rikki . Siihen ei auta mitään syyllisen etsiminen , vaan synnin
pois paneminen , Sillä Raamattu sanoo Juopumus on synti ,vielä itsestään se on
hankittu .tietenkin saa ta na on saanut valtaa ,, kun se anteksi anotaan SIITÄ
synnistä pääsee ja juoppo pääsee paulasta meillä on varmaan koko valtakunnassa
muutama sellainen . teu. kirjoitti:
Aivan TN. on se hekilö , ja varmasti osaa puhua kauniisti , Mutta todella niinkon
sanot ei sellaisia ollut koko kirkon mäellä , että apuaolisi taervittu . Tämä asia
oli selvästi havaittavissa , muuten TN. oli parkkipaikkavahtien esimies . ja olisi
todella tiennyt ,jos autoon olisi jäänyt joku nukkuja ? ei ainuttakaan sellaista
nuorta ,600 sadasta , minä olen ylpeä tiestä nuoret ,,siitä päätellen ei kukaan
ollut käyttänyt miestä väkevämpää .
Totta ,uskovalle ei kuulu sellainen aine , Mutta jos noista ryhmätyö kysymyksistä
Saattoi päätellä jotakin oli se , siinä ensimmäisessä kysymyksessä , onko jonkun
ystävä tullut näkymättömäksi , Ja mitä seikkoja siihen on ? Kaikki rakkaudella .
Jos joku onmennyt rikki . Siihen ei auta mitään syyllisen etsiminen , vaan synnin
pois paneminen , Sillä Raamattu sanoo Juopumus on synti ,vielä itsestään se on
hankittu .tietenkin saa ta na on saanut valtaa ,, kun se anteksi anotaan SIITÄ
synnistä pääsee ja juoppo pääsee paulasta meillä on varmaan koko valtakunnassa
muutama sellainen .Ei kysymys ole siitä, että jo aineisiin sotkeutuneita olisi porukassa, mutta informaatiota annetaankin siksi, ettei kukaan joutuisi sinne.
Nimittäin silloin ollaan jo suurissa vaikeuksissa, jos vihollinen on saanut koukuttaa. Asiantuntijoiden mukaan ei ole niin pientä kylää enää sysrjäseuduillakaan, jossa eivät huumeet liikkuisi. Kun monien huumeiden käyttöä rahoitetaan uusilla asiakkailla, niin se vaara on aina tarjolla. Jopa koulujen liepeiltä etsitään koukutettavia. Tähän pitäisi havahtua.- Tietoa saadaan
vihne kirjoitti:
Ei kysymys ole siitä, että jo aineisiin sotkeutuneita olisi porukassa, mutta informaatiota annetaankin siksi, ettei kukaan joutuisi sinne.
Nimittäin silloin ollaan jo suurissa vaikeuksissa, jos vihollinen on saanut koukuttaa. Asiantuntijoiden mukaan ei ole niin pientä kylää enää sysrjäseuduillakaan, jossa eivät huumeet liikkuisi. Kun monien huumeiden käyttöä rahoitetaan uusilla asiakkailla, niin se vaara on aina tarjolla. Jopa koulujen liepeiltä etsitään koukutettavia. Tähän pitäisi havahtua.Onhan näitä ollut. Lahdessa oli lääkäri/sisäministeri Räsänen luennoimassa päihteistä.
Tietoa saadaan kirjoitti:
Onhan näitä ollut. Lahdessa oli lääkäri/sisäministeri Räsänen luennoimassa päihteistä.
Ministeri, joka on myös mlääkäri on arvokas henkilö ja osoittaa, että katsotaan ihmiseen ja hänen titteleihinsä. Hän kyllä tietää terveysvaikutuksista ja rikollisuuden seurauksista sillä alalla, mutta tuskin hänellä on käyttäjäkokemusta.
Teu. Ole vapaa en syytä ketään mistään, mutta ihmettelen.
Insinöörit ja lääkärit ovat alansa ammattilaisia, mutta sitä mekanismia, mikä vie turmioon tuskin heistä monikaan tuntee. Nämä eivät ole insinööritaidetta. Arvasin tuo reaktion: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse.
Minä olen istunut ulkoapäin lukitussa huoneessa joskus kaksin joskus on ollut useampia ja olemme keskustelleet asioista. Ne ovat sellaisia joita ei puhuta edes lääkärille. Lääkäri auttaa m onia jaloilleen, että jaksaa taas juhlia.
Tiedän, ettei täällä kirjoittele yhtään sellaista henkilöä , joka oikeasti on sisäpiirissä päättämässä asioista.- 2+16
Olet vihne oikeassa siinä, että ei ole sellaista taitoa seurakunnassa, jolla lähestyttäisi todella apua tarvitsevia.
Ehkä voidaan puhua ennaltaehkäisystä, mutta siinä se onkin. On tietenkin olemassa eslest. henkilöitä, jotka menevät vankilaankin tapaamaan turmion tielle joutuneita kristittyjen lapsia.
Mutta että mennä kohtaamaan myös muita - mennä tekemään työtä kaikkien hyväksi - ja heidän lähtökohdistaan eikä näistä omista sievistä ja kauniista ympyröistä lähtien. Niinpä niin. En syytä ketään. Ei minustakaan olisi sellaiseen työhön.
Ihan oikeasti jokainen haluaa olla lähtöisin kunniallisesta ja "hyvästä" perheestä ja suvusta ja sellaiseen haluaa lapsensa avioituvan. Kristillisen rakkauden nimissä voidaan kohdella ystävällisesti muunlaisia, mutta että olisi liian läheisesti tekemisissä ja oikein ystäviä - oikeasti ystäviä - se on eri juttu. - opet ja oppilaat
vihne, et sinä ole entinen alkoholisti. Olemme onnellisessa asemassa, kiitos Jeesuksen. Siitä suosta nousseet tietävät sen karumman puolen ja HE toimivat parannuttuaan vertaistukena ja auttajina toisille.
opet ja oppilaat kirjoitti:
vihne, et sinä ole entinen alkoholisti. Olemme onnellisessa asemassa, kiitos Jeesuksen. Siitä suosta nousseet tietävät sen karumman puolen ja HE toimivat parannuttuaan vertaistukena ja auttajina toisille.
Kiitos tunnustuksesta, en ole. Ei lääkärin kuitenkaan tarvitse itse sairastaa kaikkia sairauksia, joita hän hoitaa. Paljon auttaa, että on nähnyt ja tunnistanut oireet.
Niissä lukittujen ovien tapaamisissa on katsottu asioita juuresta ja tyvestä, mutta se tietohan ei ole tarpeen. Jos joku horjahtaa, niin hänhän on seurakunnasta luopunut ja seurakunta on edelleen yhtä puhdas eikä ketään haittaa, että se on yhtä pienempi.- 2+16
opet ja oppilaat kirjoitti:
En tarkoittanut, että vihne olisi millään tavoin jotain "entinen" -nimikkeellä olevaa.
Hän on vain itse kertonut, missä on tehnyt työtä. - teu.
2+16 kirjoitti:
En tarkoittanut, että vihne olisi millään tavoin jotain "entinen" -nimikkeellä olevaa.
Hän on vain itse kertonut, missä on tehnyt työtä.Se hetkeksi siitä teen kysymyksen ,uuestaan joka tuli siin , Opiskelu papiksi .
siis miksi joku on unhoittanut LLL:n Oaman opiskelun koska hänet vihittiin
1826 papiksi , ei kai se kieltoa edellytä nyt koska se tuli esiin. Miksi .?
Entä Luther joka oli pappi , ja Teologin tohtotri :?. - 19+2
teu. kirjoitti:
Se hetkeksi siitä teen kysymyksen ,uuestaan joka tuli siin , Opiskelu papiksi .
Entä Luther joka oli pappi , ja Teologin tohtotri :?.Jospa se johtuu siitä, että LLL ei ollut lestadiolainen saati esikoislestadiolainen.
ML oli katolisen kirkon munkki.
Joten...?? teu. kirjoitti:
Se hetkeksi siitä teen kysymyksen ,uuestaan joka tuli siin , Opiskelu papiksi .
Entä Luther joka oli pappi , ja Teologin tohtotri :?.Teu. Minä voin vastata, koskaluulen tietäväni asian laidan. Kun LLL kuoli, siirryttiin totaalisti maallikkovetoisuuteen. A Laitinenkin toimi jossain mualla, joten terävimpään kärkeen ei pappeja kuulunut . Kun sitten saarnavirja on otettu määrätyllä tavalla toimivaksi, jossa aloitteellisuus antaa heti hylätty-leiman ja seurakunta kutsuu julistajat. Se seurakunta paikkakunnalla, joka päätöksen tekee paikkakunnan koosta riippuen 1-10 miestä.
Tämä järjestelmä varmistaa sen, että joukkoon ei pitäisi päästä yksityisajattelijoita vaan kaikki ovat teoriassa tutkittuja ja koeteltuja jäseniä. Tosin kirves on mennyt muutamia kertoja kiviin.
Kun sitten syystä jos toisestakin oman seurakunnan pappi on esiintynyt rukoushuoneissa niin heille on kohtaliaisuudesta annettu puheenvuoro. Hänet kaikki ovat tienneet, ettei hän kuulu joukkoon, mutta kuunnellaan kohteliaisuudesta.
Jos sitten joku seurakunnan jäsenistä menee teologiseen, hän osoittaa esille pääsemisen halua eli saarnatautia, joka on hivtäkin pahempi. Kun sitten sellainen pannoitettu yksilö ilmestyy penkkiin, se aiheuttaa ristiriidan. Pitäisi antaa puheenvuoro, mutta ei saa missään tapauksessa antaa.
Tuo taas johtuu siitä, että lestadiolaisuus on muuttunut laodikealaisuudeksi, jossa ei mitään tarvita, kun itsellä on kaikki. Puheissa on kaikki neuvot, mutta käytäntöä kannattaisi vähän tutkia. Jumala siunatkoon kaikkia herätyksiä suomessa.- teu.
vihne kirjoitti:
Teu. Minä voin vastata, koskaluulen tietäväni asian laidan. Kun LLL kuoli, siirryttiin totaalisti maallikkovetoisuuteen. A Laitinenkin toimi jossain mualla, joten terävimpään kärkeen ei pappeja kuulunut . Kun sitten saarnavirja on otettu määrätyllä tavalla toimivaksi, jossa aloitteellisuus antaa heti hylätty-leiman ja seurakunta kutsuu julistajat. Se seurakunta paikkakunnalla, joka päätöksen tekee paikkakunnan koosta riippuen 1-10 miestä.
Tämä järjestelmä varmistaa sen, että joukkoon ei pitäisi päästä yksityisajattelijoita vaan kaikki ovat teoriassa tutkittuja ja koeteltuja jäseniä. Tosin kirves on mennyt muutamia kertoja kiviin.
Kun sitten syystä jos toisestakin oman seurakunnan pappi on esiintynyt rukoushuoneissa niin heille on kohtaliaisuudesta annettu puheenvuoro. Hänet kaikki ovat tienneet, ettei hän kuulu joukkoon, mutta kuunnellaan kohteliaisuudesta.
Jos sitten joku seurakunnan jäsenistä menee teologiseen, hän osoittaa esille pääsemisen halua eli saarnatautia, joka on hivtäkin pahempi. Kun sitten sellainen pannoitettu yksilö ilmestyy penkkiin, se aiheuttaa ristiriidan. Pitäisi antaa puheenvuoro, mutta ei saa missään tapauksessa antaa.
Tuo taas johtuu siitä, että lestadiolaisuus on muuttunut laodikealaisuudeksi, jossa ei mitään tarvita, kun itsellä on kaikki. Puheissa on kaikki neuvot, mutta käytäntöä kannattaisi vähän tutkia. Jumala siunatkoon kaikkia herätyksiä suomessa.Niin. lähes samaa mieltä . Mihin se Grape joutui joka toimi LLL:n en väitä etteikö
Se pääasiassa mennyt maallikko toimiin ,,mutta nyt tulee kysymykseen se seik-
ka Kukatutki mikä oli Jumala mieli ?
Toiseksi on näkyvillä että kaikkeen ei maallikot riitä , vaikka syntiä anteeksi antamaan pystyykin , toinen juttu on Juuri Teologian kertaaminen JR. oli mies paikallaan , mutttasiitä on ajettu monin asioin ohi .
Tarkoitan sitä , että kansamme on opiskellut 100 vuotta ja moni on taatusti aika
korkeassa virassa , tietenkin silloin kun hän tarvii synnit anteeksi ok , se tapahttu
no etä silloin kuin tälläinen haluaa vähän enemmän keskustella jostakin , kuin
anteeksisaamiseta , asia on nimittäin niin että 98 % on muutakin keskustelua .
Vaan kaoikki kolme persoonaa ovat yhtä ja iankaikiset ja juuri yhdenkalttaiset .
Niin että ennen kaikkea pitää , niin kuin ennen on sanottu , palvelemaan kolmea
persoonaa yhdessä jumaluudessa ,ja yhtä JUMALAA kolmessa persoonassa . - Koira siis?
teu. kirjoitti:
Niin. lähes samaa mieltä . Mihin se Grape joutui joka toimi LLL:n en väitä etteikö
Se pääasiassa mennyt maallikko toimiin ,,mutta nyt tulee kysymykseen se seik-
ka Kukatutki mikä oli Jumala mieli ?
Toiseksi on näkyvillä että kaikkeen ei maallikot riitä , vaikka syntiä anteeksi antamaan pystyykin , toinen juttu on Juuri Teologian kertaaminen JR. oli mies paikallaan , mutttasiitä on ajettu monin asioin ohi .
Tarkoitan sitä , että kansamme on opiskellut 100 vuotta ja moni on taatusti aika
korkeassa virassa , tietenkin silloin kun hän tarvii synnit anteeksi ok , se tapahttu
no etä silloin kuin tälläinen haluaa vähän enemmän keskustella jostakin , kuin
anteeksisaamiseta , asia on nimittäin niin että 98 % on muutakin keskustelua .
Vaan kaoikki kolme persoonaa ovat yhtä ja iankaikiset ja juuri yhdenkalttaiset .
Niin että ennen kaikkea pitää , niin kuin ennen on sanottu , palvelemaan kolmea
persoonaa yhdessä jumaluudessa ,ja yhtä JUMALAA kolmessa persoonassa .vihne:"pannoitettu yksilö"
- teu.
Täytyy tuoda sellainen seikka esin attä kun meillä ei ollut vaikeuttakaan
kenelläkään ei ole todella tällä hetkellä mitään enempää tarvis .. Koira siis? kirjoitti:
vihne:"pannoitettu yksilö"
Saa sen lukea niinkin , jos on haluja. Tämä heitto, jonka tähän tein olöi testi ja vastaukset olivat odotetun kaltaisia.
1. Titteleitä kunnioitetaan.
2. Erkaantunutta ei voi kuunnella kuolematta.- ville.
teu. kirjoitti:
Täytyy tuoda sellainen seikka esin attä kun meillä ei ollut vaikeuttakaan
kenelläkään ei ole todella tällä hetkellä mitään enempää tarvis ..Olla asiantutjoita ,,vielä korjataan asaa sitten kun on tarvias.
vihne kirjoitti:
Saa sen lukea niinkin , jos on haluja. Tämä heitto, jonka tähän tein olöi testi ja vastaukset olivat odotetun kaltaisia.
1. Titteleitä kunnioitetaan.
2. Erkaantunutta ei voi kuunnella kuolematta.Pyhä Henki muistutti tästä keskustelusta aamulla ja heti, kun ehdon palasin koneelle. Tässä tapahtui niin, että lihallisuus löytyi monen ihmisen sisimmästä minkälainen kullakin..
Minun osuuteni oli kuitenkin ehkä noloin, koska minun vanhana miehenä pitäisi valvoa paremmin. Kaikki mistä kerroin on totta ainakin niin totta kuin pystyn kertomaan, kuitenkin siinä oli joku vika, jota saan pyytää anteeksi. En antanut Jumalalle kuinniaa yksiselitteisesti.
10. Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä minä olen, ja hänen armonsa minun kohtaani ei ole tyhjä ollut, vaan minä olen enemmän työtä tehnyt kuin muut kaikki; mutta en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka minussa on.
Tuo on Paavalin toteamus, jonka kopsasin. Minuun se ei sovi kokonaan, koska en voi sanoa teheeni enemmän työtä, mutta muu sopii. En siis inä, vaan Jumalan armo on toiminut. Antanut sanat ja rohkeuden.- Koira siis?
vihne kirjoitti:
Pyhä Henki muistutti tästä keskustelusta aamulla ja heti, kun ehdon palasin koneelle. Tässä tapahtui niin, että lihallisuus löytyi monen ihmisen sisimmästä minkälainen kullakin..
Minun osuuteni oli kuitenkin ehkä noloin, koska minun vanhana miehenä pitäisi valvoa paremmin. Kaikki mistä kerroin on totta ainakin niin totta kuin pystyn kertomaan, kuitenkin siinä oli joku vika, jota saan pyytää anteeksi. En antanut Jumalalle kuinniaa yksiselitteisesti.
10. Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä minä olen, ja hänen armonsa minun kohtaani ei ole tyhjä ollut, vaan minä olen enemmän työtä tehnyt kuin muut kaikki; mutta en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka minussa on.
Tuo on Paavalin toteamus, jonka kopsasin. Minuun se ei sovi kokonaan, koska en voi sanoa teheeni enemmän työtä, mutta muu sopii. En siis inä, vaan Jumalan armo on toiminut. Antanut sanat ja rohkeuden.Kyä mää sen tiäsin että papista puhuit. Oli vain niin somasti sanottu papista, että oli pakko tarttua syöttiin. :-)
Itse asiassa Lestadius nimitti itseään koiraksi joka haukkuu varkaita, vaikka hänellä oli vielä kunnon liperit, ei pelkkä panta. Koira siis? kirjoitti:
Kyä mää sen tiäsin että papista puhuit. Oli vain niin somasti sanottu papista, että oli pakko tarttua syöttiin. :-)
Itse asiassa Lestadius nimitti itseään koiraksi joka haukkuu varkaita, vaikka hänellä oli vielä kunnon liperit, ei pelkkä panta.Kiivaassa Jumalan miehessä oli kuitenkin jotain hyvin nöyrää. Hän sanoi, että illan tullen hän raapii ovea, jos Isäntä laskisi sisälle ulkoa pakkasesta lämmittelemään.
- teu.
" vihne " uskon sen , ja siksi luulen että laudikeläisiä on meissäkin
jotka ei ole kuumia , eikä vaan ovat penseitä , eikä mitään itse tarvitse
Tähän sopii sekin Faarao , jonka Jumala paadutti silloin joskus 1447eKr.
Jolloin Aareon ja Mooses menivät Hänen juttusilleen .
10 kertaa , ennen kuin heltyi , ja päästi Israelinkansan lähtemään ..
Kansa meni Siinain kohdille punaisen meren rannalle , Mooses Ruloili
mikä neuvoksi , kun Jumala sanoi ota sauva ja aseta se veteen , kun
Mooses olisen tehnyt , alkoi kovat tuulet vedet vapautti tien merenkohdalle
ja kansa meni arkaillen syvään tiehen kun heistä oli suurin osa jo ylittämästä
Tuli Faarao joukkoineen , Jumala oli nähyt heidät ja asetti kieppuvan tuli
patsaan kansan ja Faaraon väen väliin , se tulipatsas oli siinä niin kauan kuin
Israelilaiset oli päässet toiselle rannalle .
Nyt Jumala otti tuli hyrränsä pois ja faaron joukot lähti sitä vesitietä pitkin
saavuttaakseen Kansan kun egyptiläiset oli kulkemassa siinaita kohti ja
raitona n,1400 sota vaunua viidettä tuhatta miestä ja 2800 hevosta , heistä
eipelastunut yhtäkään , Ketä he oli , He oli Keskisen Egyptin Faarao ja miehet
Sillä Alaegyptin ihmiset oli jo Herran lyömat kaikista vitsauksista Joista varsinkin
viimeinen oli ollut niin Rankka , että Ramses toinenkaan ei siitä toipunut, vaan
mielen tervey järkkyi ,Esikoispojan menetys on rankka tolla asteella ,kaikkimeen
muine VITSAUKSINEEN JOISSA OLI JO OLLUT kestäminen hän saattoi nyt
tajuta Miten suuri oli Herra Jumala Israelilaisilla , ole korkeasti kunnioitettu .
Tutkimusten jälkeen on löytynyt kivitaulu jossa lukee Keskisen Valtion Faarao
on hukkunut vesipyörteeseen kaislameressä ja hänen sotilaat , On selvää
että kun kahden kk,päästä Tulee Hyksot he valloittaa maan ilman vastarintaa
ainoastaan heiltä kysytään tulitteko hautajaisiin ,(koska Faaraon Palsamointi
kesti 70 vrk. ja muumiointi , sen jälkeen he aloittivat Ekyptissä HYKSÖJENAJAN,
Joka kesti jonkin aikaa .Yläegypti säilyi noista koettelemuksista ,sehän alkoi vasta
vähää ennen 5 Kararaktia ->kohti etiopiaa ja siniselle niilille .
Noin 1000 vuotta ennen asusteli JOB siinä maassa .. - tey.
19+2 kirjoitti:
Jospa se johtuu siitä, että LLL ei ollut lestadiolainen saati esikoislestadiolainen.
ML oli katolisen kirkon munkki.
Joten...??LLL:n ooli varmasti lestaadiolainen kuinkasmuuten ?
En tiedä hänen Esikoisuuttaan Nuorenpi veli tuli perässä opiskelemaan papiksi.
Valehtelet Martti Luther ei ollut silloin enää munkki , koska hän oli eronnut ..
Toiseksi Luterilainen kirkko ei käyttänyt munkkia eikä nunnia ..
Joten kaikki oli ok evankeelisen Luterilaisen kirkon oma uskonpuhdidtaja ja'
heitä oli useitä ,oletko ymmärtänyt..
- linkka2
Teulle viesti,että kauimmaiset oli
Teuvalta,eikä Teuvaalta- teu,
Juu enkä tiedä oliko kuulin vain pueen mukaan
- teu.
teu, kirjoitti:
Juu enkä tiedä oliko kuulin vain pueen mukaan
Olen nyt nähnyt monena yönä UNTA, Siitä kuinka ,se kristillisyys joka LLL:n
Aikana oli , on mainattu aivanuin laittaa , Unhotukseen sellaiseen täydelliseen
maallistamisen makuiseen ,joka vaikka kirjatieto on toinen ja käytäntökin on toinen
Jos vaikka Muistelemme sitä Lapin Mariaa , jonka Myösi LLL:n että keskustelun
jälkeistä aikaa josta LLL:nkin sanoo siitä keskustelusta , kuinka se avasi siinä
asiassa hänenkin silmät : kristillisyyttä arvostamaan Rakkauden silmillä. ja kuinka
monet on senjälkeen jo tulleet autuaaksi . .
Minua on kehoitettu kirjoittamaan jo useana yön tunteina . Tämä UNI on alkanut
Jann Huss saakka , oikeasti vielä edellinen uskonpuhdistan ajasta , jonka tekstiä
Huss.pääsi lukemaan ja syttyi tähän uskonasiaan .
Ja kuinka hänen seuraajat sen jälkeen kuin Huss oli saanat Marttyriyden ,
Elivät 1415. -> 1430 ja jatkoivat hänen työtä . NImeksi he otti Böömilais veljet
heidän alkuun panija oli Hussilainen PERT CHELCICKYN NIMINEN KRISTITTY
joka kuoli 1460 Muta palo oli syttynyt , ja he elivät kuin Jeesuksen opetus lapset
eli alkuseurakunnan ihanteiden mukaan 1467, valitsivat oman piispan ja papit ,,ja irtautuivat sitten laillisesta kirkko kunnasta . n.1500 luvun alussa alkoi vaino ..
Maarin veljiä siedettiin , ja Böömissäkin seurakunta kukoist . Luukas Prahalainen joka oli silloin paaspa 1517-1528 järjesti olot uusiksi ja hankki yhteden Lutheriin
Preussissa ja Puolassa liittyivät Luterilaisiin 1570 , Samoin omaksuivat Böömin ja Määrin ,1575 omaksuivat ,muiden Evankelisten kanssa yhteisen Tunnustuksen
Hiljais eloa 150 vuotta ei mitään räiskyvää , kunnes J,A COMENIUKSEN AIKANA SEURAKUNTA liittyy ja muodostaa 1727 Hernhutilaisten kanssa kanta joukko ja heistä tuli myös .
Ahvenan maalle ,sitäkautta tukholmaan , ja sieltä heitä löysi LUKIJOIHIN ..
ja nyt on aika lähellä Meillekkin tuttu sarkaalkamassa , kun LLL;n aikana
lukijat saivat kuulla oikeata Jumalan sanaa , ja elävänä , eli nyt tulemme siihen
kysymykseen kenen etua rakennetaan ,kun kielletään papksi luku ?
Ja kenen etua pönkitetään kun kristillisyys vie perille , osittain joo mutta
jos joku sanoo että kristillisyys hoitaa taivaaseen ei sinnsä pidä paikkansa
VAAN JEESUS KRISTUS ON SE JOKA PELASTAA NYT JA AINA .
Tämä asia kai tuli selväksi , ettei tarvitse joka viikko selittää ja niin
että sen ymmärrys tulisi nyt oikaistua ..
- olikone
Olivatko ne nuoret siellä uudestisyntyneitä vaiko kasvatuskritillisiä käännynnäisiä tai jopa pelkkiä vanhempien lapsia ?
Oisko tuo ihan väärä kysymys tässä yhteydessä. Kaikkia tilaisuuksia pitäisi järjestää sillä motiivilla, että uskomattomat löytäisivät Jeesuksen elämäänsä. Uudestisyntymättömät saisivat uudensyntymisen lahjana. Kaikki jo uskossa olevat saisivat voimaa ja rohkeutta kilvoitukseensa.
Tärkeää olisi se, että ovi avautuisi myös hänelle, joka ei ulkonaisesti sovi joukkoon, joka saattaa tulla ensin vain testailemaan väen sietokykyä.- teu,
OLI , AIVAN KAIKKI
- teu.
""olikone ""3.5-2013 ,9:15""
ksw. , ylempää "kääymnäisetkoolla ". 1.5-13. 14.,05. "
- saisitullauskoonkin
se hieman riippuu mitä niille nuorille julistetaan.
Puhutaanko siellä nuorille että vauvakaste ei yksin ole mitään, tarvitaan omakohtainen uudestisyntymä, kaste ja Hengellä täyttyminen josta vain seuraa voitollinen elämä Kristuksessa, jossa seurataan Sanaa eikä kirkonmiehiä.
minä epäilen että ei siellä ollut kuin kourallinen uskoontulleita yksilöitä.
loput olivat vain "oman porukan kanssa kevätretkellä ". Joka sinäsnsä ei ole paha asia, parempihan se on kuin ryyppyreissut ja hillumiset.
mutta parasta se ei ole.- teu.
tottakai siell'ä puhtaan kaikesta niin pajon kuion ehditää . saarnaajasta riipuen
Koska toiset ei halua puhua siitä siis kasteesta vaan heillä onn toinen asia sillä
hetkelllä kalliinpi , Parasta on se , että puhutaan Jumalan sanaa juuri niin kuin
sitä Jumala on halunnut pitkin Raamattusa . ei omia sanoja koska ne ei ole
sitä mitä Herra haluaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v16628Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3811954Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2521674Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281649Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2871349- 651079
- 731053
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen61789- 47776
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25739