on kenelläkään kokemuksia alkoholistien hoitolaitoksista. elämä mieheni kanssa on käynyt sietämättömäksi kun sitä viinan kanssa pelaamisti on jatkunut jo yli 20 vuotta.
minkälaiseen hoitoon?
7
766
Vastaukset
- Ovidiu
...on katkaisuhoitolaitoksesta työn puolesta sekä asiakkaana olemisesta A-klinikalla. Muista, että ketään ei voi pakottaa hoitoon, ellei hän ole vaaraksi itselleen tai muille. Vaaralla ei tarkoiteta tässä tapauksessa mitään 20 vuoden henkistä kärsimystä, vaan akuuttia sekavuustilaa, joka lääkärin tulee todeta.
- toivo
no ei katkasusta ole meillä muutata hyötyä ollut kuin ukko on muutaman päivän selvin päin.a-klinikasta sama hyöty.en tiedä miten muilla.kuinkahan moni on saanut raittiuden a-klinikalta.kertokaa.
- renttu
toivo kirjoitti:
no ei katkasusta ole meillä muutata hyötyä ollut kuin ukko on muutaman päivän selvin päin.a-klinikasta sama hyöty.en tiedä miten muilla.kuinkahan moni on saanut raittiuden a-klinikalta.kertokaa.
Totta on,ettei katkaisuhoidossa parannu alkoholismista,mutta kannattaa silti mennä,kyllä sieltä ainakin tullaan selvinpäin pois,ja kynnys jatkohoitoon alenee.
- Ovidiu
renttu kirjoitti:
Totta on,ettei katkaisuhoidossa parannu alkoholismista,mutta kannattaa silti mennä,kyllä sieltä ainakin tullaan selvinpäin pois,ja kynnys jatkohoitoon alenee.
...edellisen kirjoittajan kanssa. Mikäli mies ei ole kertaakaan katkolla/A-klinikalla käynyt, kannattaa yrittää. Ainakin katkosta seuraa parempikuntoinen kumppani, jos ei muuta, niin vähäksi aikaa.
- alkoholisti
Niinpä, kyllä se oma halu on välttämätön jos raittiutta lähdetään hakemaan..mutta jos on oma halu niin on olemassa yks suomen paras hoitolaitos ( Minnesotahoito Lapualla )jos sieltä ei saa apua niin.....hoitohenkilökuntakin on siinä mielessä hyvä että ovat itse alkoholisteja siis tietävät varmasti mistä puhuvat...hoitomenetelmä perustuu AA-n toipumisohjelmaan.
- minä myös
Totta on että jos alkoholistilla on halu raitistua on jotain mahdollisuuksia, mutta täs tapauksessa vaimo vois hakeutua al-anoniin ( alkoholistin lähimmäisille) tarkotettuun ryhmään että ite jaksais.Se on rankkaa katella sivusta kun toinen ajaa itteään tuhoon.
- Kipinämikko
minä myös kirjoitti:
Totta on että jos alkoholistilla on halu raitistua on jotain mahdollisuuksia, mutta täs tapauksessa vaimo vois hakeutua al-anoniin ( alkoholistin lähimmäisille) tarkotettuun ryhmään että ite jaksais.Se on rankkaa katella sivusta kun toinen ajaa itteään tuhoon.
Totta. Usein pitkään juomista katselleiden alkoholistien läheiset ovat itse niin sairaassa että tarvitsivat terapiaa. Luulevat, että se puoliso on ainut sairas. Sitten jos juoppo raitistuu tulee karu totuus esiin - ja hyvin usein myös ero.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564