Huoneistohotelli Loutsiana, Agia Napa

Hoistu

Onko kukaan käynyt majoittunut tässä huoneistohotellissa? Olemme varanneet aamupalan ja nyt kiinnostaa tietää mitä siihen kuuluu? Onko ihan sellainen, että sillä pärjäilee pitkälle päivään asti ja löytyy syömistä myös lapsille?
Kaikki tiedot hotellista ja "halpamatkalaisten" edullisista lomanvietto-ohjelmista otetaan kiitollisena vastaan.

9

845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmut2

      Me olemme samaiseen hotelliin majoittumassa tyttäreni kanssa 17.5. Itse ajattelin, että aamupalalla pärjättäsiin pitkälle, päivällä voitaisiin napostella jotain pientä ja illemmalla käytäisiin sitten jossain ravintolassa syömässä. Mielellään kuulisin myös kokemuksia kyseisestä paikasta ja vinkkejä, mitä tehdä kouluikäisen kanssa. Vesipuistoon ollaan varattu yksi päivä, mutta muuten mennään fiiliksen mukaan. Myös suosituksia hyvistä ruokapaikoista otetaan vastaan :)

    • Hoistu

      Mä olen lueskeskellut asiakkaiden arvosteluja noilta ulkomaalaisilta sivuilta ja vaikuttaa siltä, että olemme tehneet oikein HUIPPU valinnan hotellin suhteen. Sen verran olen myös ite tutkiskellut, että suoraan hotellin edestä menee bussi. Täytynee piipahtaa ainaskin Paralimnissä ja Protaraksessa, ehkä myös Larnakassa voisi käydä.
      Kyproksella olen ollut kolme kertaa aikaisemmin, mutta niistä kerroista on kulunut jo useita vuosia ja varmasti moni asia on muuttunu. Nyt eka kertaa on myös lapsia mukana. Meillä on lähtö 7.6. Jos vain viitsit, lukisin mielelläni kommentit teidän reissusta.

    • aurinkoon2

      Yllättävän hyviä arvosteluja tosiaan paikka saanut. Meilläkin lähtö 7.6. ja otimme myös aamupalan ja ihan sen takia, että saan aamukahvia! Huoneistossa kun ei näyttänyt olevan kahvinkeitintä.
      Jotenkin oletan, että aamupala ei olisi mikään ihmeellinen... En siis odota kovin paljon, mutta kiva jos on muutakin kuin kahvia ja leipää ;) Hotellilla oleva kauppa näytti olevan todella hyvänkokoinen, joten sieltä varmaan saa vaikka mitä.
      Meitä siis lähdössä vain äiti ja 8-vee poika. Aiomme käydä yhtenä päivänä vesipuistossa ja yhdellä valmisretkellä, muuten luultavasti vain olla altaalla tai mennä rantsulle :)

    • melli8

      Itse olen lähdössä myös kyseiseen hotelliin kesän aikana ja huomasin että Loutsianassa on kaksi "kompleksia" (Loutsiana 1 ja Loutsiana 2). Haluaisinkin tietää miten nämä kaksi sijaitsevat toisiinsa nähden? Tiedän että välimatkaa on n. 350m mutta onko näillä mitään kontaktia toisiinsa? Kertokaa ihmeessä jos on kokemuksia/tietoa, sillä missään arvosteluissa tms. ei ole sanallakaan mainittu tuota Loutsiana kakkosta.

    • mimmut2

      Jos teillä on käytössänne Guide Online-palvelu, kannattaa ehdottomasti hyödyntää sitä. Minä laitoin oppaallemme viestiä kysyen lähinnä ravintoloista, rannoista ja aktiviteeteista ja sainkin nopeasti kattavan vastauksen, jota varmasti tulen lomallamme hyödyntämään. Jaan sen tässä, jos olisi vaikka teillekkin hyviä vinkkejä:

      "Kyproksella on paljon upeita rantoja! Lähellä Loutsiana hotellia sijaitsee
      kaksi lapsiystävällistä rantaa. Kävelyetäisyyden päässä on rauhallinen
      Macronissoksen hiekkaranta ja noin 3 kilometrin päässä on Sandy Bay, joka
      on matala ja vähä aallokkoinen ranta. Sandy Bayhin pääsee paikallisbussilla
      101. Hinnaltaan paikallisbussi on 1e ja bussikuskista riippuen lapset
      matkustavat monesti ilmaiseksi. Erityisesti nuorison suosima ranta on Nissi
      Beach, joka sijaitsee 2 km päässä. Nissi Beach on erittäin kaunis ranta,
      mutta nuorten juhlat voivat aiheuttaa meluhäiriöitä.

      Fig Tree Bay sijaitsee noin 17 kilometrin päässä teidän hotellistanne. Fig
      Tree Bay on tunnettu sen kauniista turkoosista merestään ja hienosta
      hiekastaan. Rannan lähellä on paljon ravintoloita ja vesiurheilu
      mahdollisuuksia. Protaraksen pääkadulla, joka kulkee rannan suuntaisesti,
      on jonkin verran ostosmahdollisuuksia kuten London Clothing sekä Westcoast,
      joka myy mm. Quicksilveria.

      Konnos Bay sijaitsee lähellä saaren kaakkoisinta kärkeä, Cape Grecoa.
      Konnos Bay on pieni mutta erittäin suosittu ranta, jossa on mahdollista
      vuokrata käyttöönsä kelluvat aurinkopedit, joiden kanssa voi kellua
      meressä. Ihana idea erittäin kuumina kesäpäivinä! Suosittelen myös
      lämpimästi vierailemaan Cape Grecolla lomanne aikana. Legendan mukaan Agia
      Napan merihirviö asuisi juuri täällä. Kaunis paikka etenkin auringonlaskun
      aikaan (noin klo 19). Mukaan voi ottaa vaikka omat piknik eväät! Myös
      lähellä sijaitsevat Sea Caves luolat ovat suosittu nähtävyys
      kristallinkirkkaan meriveden takia.

      Kouluikäisen kanssa voi mennä vierailemaan vaikka Agia Napan Water World
      vesipuistoon, joka sijaitsee kävelymatkan päässä hotellilta. Agia Napan
      keskustassa on pieni tivoli nimeltä Luna Park, jossa on esimerkiksi pieni
      vuoristorata! Paralimnissa, noin 10 km päässä Agia Napasta, sijaitsee pieni
      akvaario nimeltä Ocean Aquarium, jossa on kalojen lisäksi pingviinejä ja
      krokotiileja. Ocean Aquariumiin voi lähteä tutustumaan myös Finnmatkojen
      retkellä Road trip, jossa käydään akvaarion lisäksi katsomassa vuohia ja
      vieraillaan jäätelötehtaassa. Sunnuntaisin järjestetään suosittu
      suomenkielinen retki Sunnuntaimarkkinat ja kamelipuisto, joka on suosittu
      etenkin lapsiperheiden keskuudessa.

      Polkupyörät voi vuokrata esimerkiksi Agia Napan keskustassa sijaitsevasta
      Rainbow pyörävuokraamosta. He hakevat mielellään veoituksetta heidän
      liikkeelle katsomaan ja valikoimaan itselle sopivia pyöriä. Vuokrahinta on
      alk. 15e päivä ja heillä on myös kypäriä lainattavaksi.

      Agia Napan keskustassa on paljon hyviä ravintoloita! Voitte lukea lisää
      Finnmatkojen suosikki ravintoloista opasvihkosesta, jonka saatte
      saapuessanne Kyprokselle. Lapsiystävällisiä ravintoloita ovat mm. Paulas
      Restaurant & Steak House, Odin ja Nikitas, joissa kaikissa on lapsille omat
      menut. Keskustaan pääsee helposti bussilla 101 ja hinnaltaan paikallisbussi
      on 1e.

      Agia Napassa sekä Protaraksessa on jonkin verran ostosmahdollisuuksia,
      mutta lähinnä vain pieniä turistiputiikkeja. Ostoksille suosittelen
      suuntaamaan Larnacaan! Larnacassa on paljon erilaisia kansainvälisiä
      kauppoja, joista löytyy hyvä hinta-laatusuhde. Larnacaan pääsee helposti
      paikallisbussilla 711, johon voi hypätä kyytiin vaikka Water Worldin
      edestä. Larnacassa on kaunis palmujen kehystämä ranta boulevardi ja paljon
      viihtyisiä pieniä ravintoloita. Ehdottomasti yksi minun suosikki
      kaupungeista Kyproksella!".

      Tasan viikko lähtöön, alkaa matkakuume olemaan jo aika korkealla :) Kirjoittelen sitten loman jälkeen kokemuksia

      Mukavaa ja rentouttavaa lomaa teille!

    • LiiaLotta

      Mimmut2, kiitos hyvistä vinkeistä, ollaan lähdössä sinne 13.5.
      Melli8, ymmärsin että ykkösessä on ravintola ja respa, ja kakkosessa hotellihuoneet.

    • Mia & Max

      Hei, olin toukokuun alussa kyseisessä paikassa. Ihan mukava hotelli, mutta tuohon kakkoseen on kyllä reilusti enemmän kuin 350 m, ainakin tietä pitkin. Siinä on jopa muita hotelleja välissä. Hotellin kauppa on tyypillinen supermarket, kallis ja tuoretavara vähissä. Kävelymatkan päästä löytyy kyllä hieman isompia.
      Mutta ok paikka, voisin mennä toistekin. Positiivista oli hyvät ja edulliset bussiyhteydet. Ja pyörän vuokra halpenee kun ottaa useammaksi päivää, yksi päivä maksoi 8 euroa. Kannattaa kokeilla.
      Aamiaista en otttanut, mutta siellä näytti olevan ainakin useammanlaista lämmintä ruokaa. Muutenkin Aya Napa on mainettaan parempi paikka.

    • mimmut2

      Hei,

      reissusta palattu n. viikko sitten ja edelleen haikea mieli. Me menetimme tyttäreni kanssa sydämemme tälle paikalle täysin! Kokonaisuudessaan meidän reissu oli täysi kymppi, enkä keksi mitään pahaa sanottavaa. Huoneistohotelli Loutsianna ylitti odotukset. Paikka oli todella siisti ja henkilökunta aivan ihana ja ystävällinen. Loppulomasta tuntui jo, kuin olisimme yhtä suurta perhettä :)
      "Päärakennuksesta" löytyy respa, joka on 24 h auki. Aamupala tarjoillaan klo 7.30-10.30 tässä samaisessa rakennuksessa. Mielestäni se oli melko monipuolinen ja runsas, itse söin seuraavan kerran jotain tuhdimpaa vasta illemmalla. Leipää, leikkeileitä, juustoja, hedelmiä, munakasta, papuja, pekonia, nakkeja, tuoremehua, kahvia... kyllä noilla pärjäs :) Päivän mittaan tuli naposteltua jotain pientä ja varsinkin jäätelöä meni paljon, se oli hyvää ja halpaa! Hotellin yhteydessä oleva supermarket ei tosiaan kovin suuri ollut, niinkuin nimimerkki Mia & Max totesi, mutta kaiken tarpeellisen aina löysin ja mitä hintoja vertailin, niin melko lailla suomen tasoa. Kävelymatkan päästä löytyy sitten enemmänkin kauppoja.
      Ihania rantoja siellä on paljon! Macronissos löytyy n. 300 m. päästä, joka oli oikein kiva. Myös Nissi Beach jäi mieleen, siitä pääsi kävelemään saareen, jonka päältä näki koko rannan. Ihana paikka! Paljon oli muitakin loistavia rantoja, mutta ihan kaikkea en jaksa tähän listata, tulisi tekstistä liian pitkä.. :)
      Jos lapsen näkökulmasta katsotaan, suosittelen ehdottomasti WaterWorldia ja Luna Parkia. Ainakin ne olivat 7-vuotiaan tyttäreni kohokohdat! WaterWorld sijaitsee ihan hotellin vieressä ja siihen kannattaa varata koko päivä, sillä tekemistä riitti! Liput olivat aikuiselta 35 e ja lapselta 20 e, mielestäni kaiken sen riemun ja ilon arvoista :) Luna Park sijaitsee aiya Napan keskustassa ja on auki 17-23. Paljon laitteita ihan taaperoista meihin aikuisiin ja hyvin sielläkin sai ajan kulumaan. Ranneke maksoi 25 e tai sitten sai ostettua irtolippuja 1e/kpl. Meidän aikaan siellä oli ainakin tarjous 12 lippua/10 e. Pienimpiin laitteisiin meni 1-3 lippua, isompiin saattoi mennä enemmänkin. Ruokapaikan yhteydessä oli myös HopLopin tapainen iso sisäleikkipuisto, se oli ilmainen.
      Camel Parkia kehuttiin myös paljon. Itse emme valitettasti sinne ehtineet, mutta ehdottomasti seuraavalla kerralla sitten!
      Aiya Napan satamasta lähtee monemmoista laivaa, joilla pääsee seilaamaan pientä maksua vastaan. Itse maksoimme yht. 10 e kahden tunnin risteilystä, joka vei meidät Cape Grecon luolastoihin, jossa oli aivan kristallinkirkasta vettä. Pääsimme myös uimaan ja snorklaamaan ja näkemään delfiinejä :)
      Jos shoppailemaan halajaa, suosittelen Larnacaa. Siellä oli paljon kivoja kauppoja ihan merkkiliikkeisiin asti ja mielestäni hinta-laatusuhde kohdillaan. Löysimme paljon kivoja vaatteita ja tuliaisia edullisesti. Muissakin kaupungeissa kauppoja löytyy, mutta ovat lähinnä turistiputiikkeja. Larnacasta löytyy myös oikein kiva ranta, jonka meressä kävimme shoppailun ohessa vilvoittelemassa. Oli nimittäin oikeasti aika kuuma, koko viikon ajan 30 astetta ja minä joka en ole koskaan polttanut itseäni, kärähdin täysin! Muistakaa siis korkeat suojakertoimet ;)
      Paikallisbussi on näppärä ja edullinen tapa kulkea, hinta 1 e, lapset ilmaiseksi. tai päivälippu 3 e.
      Paljon kerettiin nähdä ja kokea, mutta paljon jäi vielä näkemättä! Ehdottomasti tutustumisen arvoinen paikka, itselläni jäi ainakin pelkästään positiiviset kokemukset. Uutta reissua olemme nyt kaverin kanssa suunnitelleet syksylle, jolloin pääsen tapaamaan ihmisiä, joihin siellä tutustuin :)
      Ihanaa ja rentouttavaa lomaa teille, joilla matka vasta edessä!

    • mammutti4

      matkakuume vain nousee! Ihana lukea tämmöistä palautetta. Matkalle matkalle...ei malttais odottaa.. Ekaa kertaa tonne menossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe