Hei löytyykö tietoa tuoda vanha putkiradio suomeen,oli jo kyydissä kun tultiin vaalimaan kautta suomeen,mutta tarkastuksessa tutkivat tarkkaan ja kutsui lisää henkilöitä ns.viisaampia päättämään.Tuomio oli liian arvokas ei saa tuoda.Passit tullivirkailijalle ja autolla tullin ympäri ja meno systeemi uudestaan.Jonota ja tee uudet paperit.Radio toistaiseksi rajalle talteen ja sitten uudestaan venäjän tulliin jonottamaan.Oli kuulema venäjän aarre kun liian vanha venäläinen radio.Ei auttanut vaikka sanoi oma radio.
tullituonti kysymys
5
447
Vastaukset
- Tulli tietää
Soita asiasta Suomen tullineuvontaan, siellä osaavat kertoa oikeat menettelytavat:
http://www.tulli.fi/fi/yhteystiedot_ja_palaute/index.jsp
Itse olen saanut aina suorat ja oikeat vastaukset viivytyksettä sieltä. - tullissa
Siis ongelmahan oli Venäjän tullin. Lue tuosta.
http://www.rusembassy.fi/FLInfFCS.htm
Radiolaite on tuossa luettelossa, joten sinne taitaa jäädä. Vielä jos on yli 50 vuotias antiikkivehje, niin taitaa olla turha yrittää muuten kuin lahjomalla. Laita radio seuraavalla kerralla isoon kassiin ja päälle likaiset kalsarit ja pari märkää kylpypyyhettä ja muuta rättiä.Ja kassi sen verran raolleen että kalsarit ja pyyhkeet näkyvät.. Ja kassi auton matakatavaratilan perälle. Eteen jotain houkuttelevampaa kuten bensakanisteri ja normaalituliaiset...
- Susi
Jos radio on wanhaa mallia, sen mitat voivat olla 1 * 1 * 0,5 metriä ! Sen kätkeminen voi olla vaikeaa. Jotkut radiot on tosi koristeellisia. Tuurilla voi mennä läpi, mutta tällaisen 'antiikin' vieminen Venäjältä on laitonta.
- Julkis
oikeasti kyse on siitä että yli 30 v vanhat esiteent lasketaan antiikiksi, joilel pitää olla maastavientilupa, sen ois saanu Viipurista, putkiradio on sen verran tavallinen että olisit sen luvan todennäköisesti saanut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466