Olen jo ehkä vanha eukko verrattuna muihin kirjoittajiin (?). Mutta haluaisin kertoa oman kokemukseni. Olin 20 vuotias, kun aloin seurustelemaan ensimmäisen mieheni kanssa. Menimme kihloihin n. 8 kuukauden päästä. Minusta tuntui, että mies oli se oikea ja olin hyvin rakastunut. Noin vuoden päästä oli häät. Aluksi meillä meni hyvin ja kaikki näytti lupaavalta. Myöhemmin tuli ongelmia ja ne paisuivat niin suuriksi ja vaikeiksi, että ero tuntui ainoalta ratkaisulta. Vaikka sillä periaatteella tietysti naimisiin menimme, että avioliitto kestäisi. Avioliitto kesti vajaa kolme vuotta.
Löysin onneksi uuden ja ihanan miehen. Mutta vaikka mies tuntui oikealta ja halusin viettää hänen kanssaan loppuelämäni, en halunnut kiirehtiä kihloihin/naimisiin menon kanssa. Vasta 6 vuoden yhdessä olon jälkeen (kuukausi sitten) menimme kihloihin. Ja pian on tarkoitus mennä naimisiin! Kun osaamme vain päättää haluammeko syksy,talvi,kevät vai kesähäät! Vaikkei sillä ole niin merkitystä, kunhan menemme naimisiin! Ja lapsikin yritetään heti laittaa aluille. Onneksi mieheni jaksoi odottaa. Minun kohdalla viivyttely johtui edellisen suhteen tuomasta pettymyksestä. Vaikka uskoinkin tähän uuteen suhteeseen ja rakastin avomiestäni, jossain häily pelko, että mitä jos tämä ei kestä. En halua naimisiin enää kolmatta kertaa! Vaikka avoerokin tuntuisi varmasti vaikealta.
Paras ystäväni alkoi seurustella oman miehensä kanssa samana vuotena, kun minä ensimmäisen mieheni. He menivät naimisiin kahden vuoden seurustelun jälkeen ja ovat edelleen onnellisesti yhdessä ja lapsiakin on. Heille kävi paremmin. Siskoni meni 7 vuoden seurustelun jälkeen naimisiin ja he ovat olleet nyt 2 vuotta naimissa. Heillä mies jahkaili. Mutta onnellisia tuntuvat olevan. Aina ei tietysti kannata odottaa, jos toinen kovasti haluaa naimisiin ja toinen on todella asiaa vastaan. Ja tuntuu, että toinen ei ole tosissaan. Ja iästäkin se riippuu. Ei sitä montaa kertaa viitsi odottaa vuosia, jos seurustelu ei päädy avioliittoon!
Vihdoin uskalsin...
2
715
Vastaukset
- happy 4 U
Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa itsekin - tosin en naimisissa saakka, vaan parikymppisenä 6 kk:n seurustelun jälkeen kihloihin (jota kesti 3 v).
Nykyisen miesystävän kanssa yhteistä taivalta takana pian kolme vuotta, mutta kihloista ei olla vielä puhuttu. Haluaisin toki, mutta en tiedä uskallanko vielä. Toisaalta odotan, että hän ottaisi aiheen puheeksi - jotenkin tuntuisi aidommalta; "hän todella välittää minusta". ;) En ala tyrkyttämään itseäni.. wait and see.- Onnellinen pelkuri
Kiitos!
Nyt ajattelen tietenkin, että olisimme sittenkin voineet aikaisemmin mennä naimisiin. Kun kerta kaikki sujuikin hyvin! (ja toivottavasti sujuu jatkossakin, merkit on ainakin hyvät!) Ensimmäisen mieheni kanssa olisi voinut odottaa pidempään. Mutta kun ei näistä aina tiedä etukäteen mitä elämä tuo eteen. Ja olemme kuitenkin toisaalta olleet onnellisia näinkin, eikä kumpaakaan ole kauheasti vaivannut se ettemme ole naimisissa. Mieheni kyllä olisi aiemminkin voinut mennä, mutta jaksoi odottaakkin. Ainoa mikä harmittaa on se että kun en uskaltautunut naimisiin, en tietysti uskaltanut lapsiakaan hankkia. Ja haluaisin enemmän kuin yhden. Ja ikää alkaa olemaan. Mutta onneksi ei viimeiset hetket ole vielä käsillä! Mutta kyllä se ikä lisää riskiä. Työkaverillakin meni hormonit ihan sekaisin, mutta toisella ei taas ollut mitään ongelmia vaikka oli vielä vanhempi. Mieheni on vielä vanhempi, mutta miehillä ei niin pian biologinen kello tikitä.
No parempi myöhään kun ei milloinkaan!
Onnea sinullekkin, että olet löytänyt kumppanin jonka kanssa voi ajatella menevänsä naimisiin. Toivotaan, että menettekin ja onni kestää ikuisesti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi494143Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal663803- 703328
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963230Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no942227- 352138
- 241999
- 361989
- 381969
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231874