Apua kaivataan

Minttuna

Kauhistuneena tuosta koirapuistoviestistä, kysynkin teiltä nyt neuvoa.

Minulla on 5kk ikäinen kultsityttö. Olemme tähän asti ulkoilleet lähimetsässä vaikka aivan talomme vieressä on koirapuisto (no aitaus se pikemmin on kuin varsinainen puisto).

Nyt olen kuitenkin loukkaantunut ja seuraavan kuukauden ajan ainakin metsälenkit ovat poissa pelistä. Sukulaisia tai ystäviä ei lähellä asu, sellaisia jotka voisivat koiran ulkoiluttamisen hoitaa puolestani.

Olin ajatellut, että voisimme siirtyä siksi aikaa koirapuiston käyttäjiksi, kun minä olen kykenemätön metsään menemään. Vaan ilmeisesti tämä nyt ei olekaan ns. sallitua. Käytänkö koiran vain ulkona tarpeillaan lähimmän puskan juuressa ja varsinaiset ulkoilut jäävät kuukaudeksi.

Ja joku taatusti ehdottaa, että koirapuistoon vain silloin kun siellä ei ole muita... ei ole mahdollista tämä.

11

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sleepyhollow

Kokeile. Puhu ensin vaikka muiden koiranomistajien kanssa ja kysy miten niiden koirat ottaa nuoret vieraat vastaan ja jos uskallat sitten päästää koiraasi aitaukseen, katselkaa kaikki ensin vähän aikaa miten koirat pärjää. Muista vaan se, että koirien leikki näyttää paljon rajummalta kuin mitä se niille on. :)

• Ajattelija

Miksi ei ole mahdollista mennä puistoon silloin kun siellä ei muita ole? Myöhään illalla, aikaisin aamulla tai väikkä yöllä?

• Minttuna

puistossa on käyttäjiä lähes koko ajan ajalla 08-23.

Aamulla käydään 04.30 pikaisesti koiran kanssa ulkona, ennen kuin lähden töihin. Ja koska herään arkiaamuisin säännöllisesti 04.00, en ole enää klo 23 jälkeen edes hereillä. (itseasiassa en ole enää klo 21 jälkeen hereillä :))

Asun alueella, jossa on uskomattoman paljon koiria ja koirapuistoa käytetään läpi päivän todella aktiivisesti.

• Ajattelija
        Minttuna kirjoitti:

puistossa on käyttäjiä lähes koko ajan ajalla 08-23.

Aamulla käydään 04.30 pikaisesti koiran kanssa ulkona, ennen kuin lähden töihin. Ja koska herään arkiaamuisin säännöllisesti 04.00, en ole enää klo 23 jälkeen edes hereillä. (itseasiassa en ole enää klo 21 jälkeen hereillä :))

Asun alueella, jossa on uskomattoman paljon koiria ja koirapuistoa käytetään läpi päivän todella aktiivisesti.

Eikös sitten olisi ihan mahdollista että heräisit aikaisemmin niin voisit mennä aamulla aikaisin puistoon?
        Miksi et ole sairaslomalla jos et kykene edes koiraa liikuttamaan?

• Minttuna
        Ajattelija kirjoitti:

Eikös sitten olisi ihan mahdollista että heräisit aikaisemmin niin voisit mennä aamulla aikaisin puistoon?
        Miksi et ole sairaslomalla jos et kykene edes koiraa liikuttamaan?

työtä, jossa istun kauniisti toimistossa ja vastaan puhelimessa asiakkaille. Tätä pystyy tekemään vaikka onkin polvi leikattu ja jalka kipsissä.

Viikon jonka olin sairaalassa ja viikon sen jälkeen koira oli koirahoitolassa ja nyt olemme tämän viikon olleet yhdessä kotona ja valitettavasti kultsineiti on päässyt vain takapihan pieneen puistikkoon hetkeksi riehumaan.

Voinhan toki herätä aiemmin. Koira ei tosin halua olla aamulla kuin 10 minuuttia ulkona ja sitten haluaa takaisin sisään jatkamaan uniaan :)

Mutta pahoillani olen kovasti, että vaikka omistan koiran menin loukkaantuman onnettomuudessa sen verran etten kykene kunnolla liikkumaan. Kunnon koiranomistajahan ei tällaista tekisi ;)

• Jani

...nämä suuret tietäjät kohta kerro sulle sen oikeankin vastauksen ;)
      Ketään ei tunnu kiinnostavan se, että koirapuistosta pitäisi pysyä poissa niiden, jotka hyökkäilevät muiden kimppuun eikä niiden joiden kimppuun saatetaan hyökätä siksi että ovat uroksia / narttuja / pentuja / koiria muuten vaan.
      Meillä lähipuistossa on säännöllisesti pentuja, ja muut ottavat ne huomioon jos omalla koiralla on ongelmia...

Yhtenä vaihtoehtona voisivat olla koulutetut dogsitterit. Jos he hoitaisivat ainakin kerran päivässä jonkun vähän reippamman lenkin, sellaisen mitä pentu normaalistikin tekee ja kävisit itse sitten rauhallisemmin keppien kanssa muita pissa/kakkalenkkejä.

• Minttuna

sanoa, mistä dog/petsittereitä voisi kysellä?

Ollaan nyt kahtena päivänä tuossa koirapuistossa käyty ja tuurilla siellä on ollut kolme muuta suunnilleen saman ikäistä pentukoiraa paikalla. Pennuilla on mennyt kivasti keskenään ja pennuista peräti kolme on kultseja ja yksi on labbis :)

Olen aikaisemminkin tuota puistoa seurannut (kivasti voi katsella parvekkeelta) ja kivasti siellä ainakin aikuisilla koirilla näyttää keskenään menevän. Yhden noiden kultsipentujen omistajista lupasi viikonloppuna viedä tuon minun koiruuteni metsään lenkille yhtä aikaa omansa kanssa. Ehkä tästäkin voisi jotain saada kehiteltyä, pääsisi tytsy edes parina päivänä viikossa metsään riehumaan käpyjen kanssa.

• Helinä
        Minttuna kirjoitti:

sanoa, mistä dog/petsittereitä voisi kysellä?

Ollaan nyt kahtena päivänä tuossa koirapuistossa käyty ja tuurilla siellä on ollut kolme muuta suunnilleen saman ikäistä pentukoiraa paikalla. Pennuilla on mennyt kivasti keskenään ja pennuista peräti kolme on kultseja ja yksi on labbis :)

Olen aikaisemminkin tuota puistoa seurannut (kivasti voi katsella parvekkeelta) ja kivasti siellä ainakin aikuisilla koirilla näyttää keskenään menevän. Yhden noiden kultsipentujen omistajista lupasi viikonloppuna viedä tuon minun koiruuteni metsään lenkille yhtä aikaa omansa kanssa. Ehkä tästäkin voisi jotain saada kehiteltyä, pääsisi tytsy edes parina päivänä viikossa metsään riehumaan käpyjen kanssa.

Tuossa on ainakin linkki, jonka takaa löytyy tietoa dogsittereistä ja niiden toiminnasta mm. hinnasto. Koska en tiedä miltä paikkakunnalta olet, en voi enempää neuvoa, mutta eiköhän mukava sitteri löydy.

http://www.kolumbus.fi/4h.jkl/dog.htm

Myös tuo toisen pennun omistajan apu kuulostaa hyvältä :) Pikaista paranemista sinulle ja riehakkaita pentutuokioita koirallesi!

• dobermann

Eikö sulla ois sellasta kaveria joka vähän auttas?
      Harmi tollanen juttu. Toivottavasti löydät apua.
      Mutta luulisin et voit huoletta käyttää vauvaasi puistossa. hyvähän sen ois opetella jo olemaan isompienkin kans. ja niiden omistajien kuuluu varoa sinun pentua. Eikä kultainen noutaja 5kk ole enää niin pieni että se kaatuessa tai käpälällä kokeiltaessa särkyisi.. pienempien rotujen kans ongelma voi olla se. Mutta omja koira ainakin varoo tosi paljo pentujen kans.

• Minttuna

Koiruus on nyt metsälenkillä toisen pennun kanssa, ovat olleet jo tunnin eli ilmeisesti kaveruksilla on hauskaa :)

Tämän toisen pennun omistaja on luvannut tulla hakemaan tuon kultsuneidin muutaman kerran viikossa pitkälle lenkille ja muutoin käymme sitten tuossa koirapuistossa.

Ei tosiaan ole enää mikään pieni ja hentoinen koira tuo neiti, joten tuskin siellä koirapuistossa sen vakavampaa sattuu kun muistetaan vaan kaikki kaksijalkaiset pysyä valppaina.

Dogsittereitä täältä löytyi aika huonosti vapaana, mutta eiköhän tämä tästä suju. Päivä päivältä kuitenkin tässä itsekin olen paremmassa kunnossa :)

• dobermann
        Minttuna kirjoitti:

Koiruus on nyt metsälenkillä toisen pennun kanssa, ovat olleet jo tunnin eli ilmeisesti kaveruksilla on hauskaa :)

Tämän toisen pennun omistaja on luvannut tulla hakemaan tuon kultsuneidin muutaman kerran viikossa pitkälle lenkille ja muutoin käymme sitten tuossa koirapuistossa.

Ei tosiaan ole enää mikään pieni ja hentoinen koira tuo neiti, joten tuskin siellä koirapuistossa sen vakavampaa sattuu kun muistetaan vaan kaikki kaksijalkaiset pysyä valppaina.

Dogsittereitä täältä löytyi aika huonosti vapaana, mutta eiköhän tämä tästä suju. Päivä päivältä kuitenkin tässä itsekin olen paremmassa kunnossa :)

itse juuri olen taas aamun taistellu koiran kans lenkillä. on tullu käytettyy sitä vain irti juoksemassa vesisateiden välillä, ni on unohtunu tuo narussa kävely..huh.. me vielä painetaan n. saman verran ni ei tuo kiskominen ole hirmu mukavaa..mut kyllä se oppi..onnex.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      70
      4868
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      113
      4580
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      79
      4050
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3937
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      2984
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2728
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2667
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2652
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      39
      2623
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2474
    Aihe