ostospaikka nri1.
Aloittelijat ja ruotsinkieliset vanhat gubbet ostaa Maritimista roskaa kalliilla
BILTEMA ON OIKEITTEN PURJEHTIJOIDEN
26
955
Vastaukset
- Jo vuosien kokemus
Olen täsmälleen samaa mieltä. Bilteman venetarvikkeiden hinta-laatu -suhde on ylivoimainen.
- Just näin!
Samaa mieltä Maritimista, ja osin Biltemastakin.
Biltemasta saa esimerkiksi lasikuitumattoa, polyesteriä ja kovetinta ehkä kolmasosalla siitä hinnasta, jolla Maritimissa myydään "Glassfibre repair kit" :-)
Maritimista kannattaa ostaa joidenkin varusteiden varaosia, ei mitään muuta.
Kaikki kemikaalit ja maalit kannattaa hakea Biltemasta Motonetistä.
Kaikki köydet Marnelasta.
Parhaan "herra jahdinomistaja Espoosta" -fiiliksen saa vinguttamalla platinaista luottokorttia Maritimin kassatytön kanssa på Svenska. Sekin fiilis kyllä aina välillä tarvitaan. - vain puolet totta
Joo, olen ostanut minäkin Biltemasta tiikkitappeja ja ohutta nylon-narua. Varmaan se lasikuitumatto ja tunnetut kemikaalitkin olis ostettavissa sieltä, moni muu asia ei. Esimerkiksi rosterisakkelit sun muut saa jäädä sinne hyllylle. Maritimin korkea hintataso on yhtä paljon urbaania legendaa kuin tottakin. Ja sekä Biltema että Motonet sijaitsevat niin kaukana, että paljon pitää säästää, että kannattaa mennä.
- Bossu
Bilteman rosterisakkelit on jumissa ja ruostuneita jo yhden kesän jälkeen.
- A4 ei ruostu
Bossu kirjoitti:
Bilteman rosterisakkelit on jumissa ja ruostuneita jo yhden kesän jälkeen.
Bossu, Biltema on siitä hyvä kauppa, että siellä ovat hyvät tuotemerkinnät esillä. A2 = rosteri, eli tavallinen ruostumaton teräs, joka ruostuu meriolosuhteissa. A4 = haponkestävä teräs joka kestää hyvin meriolosuhteetkin.
Jos olet ostanut A4 merkittyä tavaraa, niin ei varmasti ruostu. Ainakaan minun ostamat eivät ole ruostuneet.
Se huono puoli Biltemassa on, ettei siellä saa palvelua, ellei itse ala kyselemään. Näin siis asiantuntematon kuluttaja ostaa itselleen sopimatonta tavaraa ja haukkuu sen takia tavaran myyneen liikkeen. - Kaxxviiskuus
A4 ei ruostu kirjoitti:
Bossu, Biltema on siitä hyvä kauppa, että siellä ovat hyvät tuotemerkinnät esillä. A2 = rosteri, eli tavallinen ruostumaton teräs, joka ruostuu meriolosuhteissa. A4 = haponkestävä teräs joka kestää hyvin meriolosuhteetkin.
Jos olet ostanut A4 merkittyä tavaraa, niin ei varmasti ruostu. Ainakaan minun ostamat eivät ole ruostuneet.
Se huono puoli Biltemassa on, ettei siellä saa palvelua, ellei itse ala kyselemään. Näin siis asiantuntematon kuluttaja ostaa itselleen sopimatonta tavaraa ja haukkuu sen takia tavaran myyneen liikkeen.Tämä on totta. Ja myös liian usein tavara loppu hyllystä. Kun sitten kysyy myyjältä, niin tämä katsoo koneelta että pitäisi olla hyllyssä vaan ei ole. Eikä tavaraa ole tilattu lisää kun ei ole tarvetta vielä, kun kerran varastosaldot on plussalla.....
- Bossu
A4 ei ruostu kirjoitti:
Se huono puoli Biltemassa on, ettei siellä saa palvelua, ellei itse ala kyselemään. Näin siis asiantuntematon kuluttaja ostaa itselleen sopimatonta tavaraa ja haukkuu sen takia tavaran myyneen liikkeen.Kyllä nekin voi ruostua, tunnen kyllä tuon eron. Parissa sakkelissa ei itse sakkeli ruostunut, mutta jousi, joka vetää sakkelin suun kiinni oli ruostunut niin, että koko laite oli jumissa. Parempien firmojen sakkeleilla ei tuollaista tapahtunut.
- 8+10
Bossu kirjoitti:
Kyllä nekin voi ruostua, tunnen kyllä tuon eron. Parissa sakkelissa ei itse sakkeli ruostunut, mutta jousi, joka vetää sakkelin suun kiinni oli ruostunut niin, että koko laite oli jumissa. Parempien firmojen sakkeleilla ei tuollaista tapahtunut.
Sakkelissa mitään jousta ole!
- Bossu
8+10 kirjoitti:
Sakkelissa mitään jousta ole!
Totta, kirjoitin vahingossa sakkeli, kun tarkoitin hakaa
- säästöä
Ääni biltemalle. Sieltä saa kaikki mitä veneessä tarttee ja halvalla. Laatukin on hyvää.
- plausible...
Kaikki? Jotain sitä sun tätä sieltä saa, todella kaukana kaikesta. Ja se laatu...osa on täysin kelpoista, vaikkapa fendarit, mutta osin sitä mitä Bossu edellä kuvasi. Eli Biltemastakin voi ostaa, kun tietää mitä ostaa.
- webbishoppaaja
Viime kesänä piti saada 10mm dyneemaa järkihintaan. Päädyin Hjertmanssiin, ääni siis tälle:
http://www.hjertmans.se/
Muutakin olen sieltä ostanut, hyvä kauppa ja nopea toimitus, viikossa parissa tulee. - 1+9
Herrajestas tavara on loppu hyllystä. Tämä on sitä heti mulle kaikki polven kitinää. Nyt on ollut monta viikkoa aikaa selvittää mitä veneeseen tarvitaan ja laittaa se veteennosto kuntoon.
Onko todella niin että tajutaan että jäät on lähteneet ja yhteisnosto on perjantaina ja sitten itketään torstaina kun ei löydy liikkeen 20 sakkelin koukusta enää itselle.
Ettekö tajua yhtään millainen logistinen homma on pitää ison yksikön tuoterepertuaari sillä tasolla että kaikkea on tarjolla. ja joidenkin sakkeleiden kate voi olla pienempi kuin niihin tilaajan käyttämä aika.- ei sakkelia
Just sitä sakkelia ei kuitenkaan pidä Bilipalista ostaa, jos sen paikalla on merkitystä. Kyllä niitä vaatimattomiin tarkoituksiin voi käyttää, mutta oikeat koevedot kertovat hyvin vaihtelevasta laadusta. Seoksen koostumus voi olla oikeakin, mutta se ei kerro koko totuutta rosterista.
- kaxxtoist
Onhan se vaan huonoa tuuria kun olen sattunut myymälään aina silloin, kun vetolaitteen sinkit ovat loppuneet. (VP120s) Viimeisen kahden vuoden aikana olen yhdet löytänyt hyllystä. Olen katsonut hyllyn likimain joka kerta kun olen myymälässä käynyt. Käyntejä kymmenestä kahteenkymmeneen vuodessa. Ja ei, en hae tuotteita vain keväisin.
Mikäs logistinen homma se on korjata varastokirjanpito ajan tasalle, kun asiakas siitä ilmoittaa? - 2+2
kaxxtoist kirjoitti:
Onhan se vaan huonoa tuuria kun olen sattunut myymälään aina silloin, kun vetolaitteen sinkit ovat loppuneet. (VP120s) Viimeisen kahden vuoden aikana olen yhdet löytänyt hyllystä. Olen katsonut hyllyn likimain joka kerta kun olen myymälässä käynyt. Käyntejä kymmenestä kahteenkymmeneen vuodessa. Ja ei, en hae tuotteita vain keväisin.
Mikäs logistinen homma se on korjata varastokirjanpito ajan tasalle, kun asiakas siitä ilmoittaa?Tuotteilla on automaattiset hälytysrajat joten turha on höpötttää käyn "20 kertaa ja vuodessa ja koskaan ei ole"
Oletko koskaan kysynyt myyjältä? - tavaraa lisää
2+2 kirjoitti:
Tuotteilla on automaattiset hälytysrajat joten turha on höpötttää käyn "20 kertaa ja vuodessa ja koskaan ei ole"
Oletko koskaan kysynyt myyjältä?Mutta ku saldot väärät, niin automaatit eivät pelaa ja tavara ei hyllylle ilmesty!
- kaxxtoist
2+2 kirjoitti:
Tuotteilla on automaattiset hälytysrajat joten turha on höpötttää käyn "20 kertaa ja vuodessa ja koskaan ei ole"
Oletko koskaan kysynyt myyjältä?En näistä sinkeistä. Mutta jostain syystä hylly on ollut niiden osalta tyhjä viime kesästä lähtien... Automaattiset hälytysrajat eivät ilmeisesti huomioi hävikkiä
Mutta kun toissa vuonna kysyin loppuneista happisruuveista, ja varastosaldo näytti reilusti plussaa, ilmoitti myyjä että ovat matkalla Ruotsista. Eivät olleet hyllyssä vielä suraavalla, eikä vielä seuraavallakaan viikolla. Olivat myyjän mukaan tulossa Ruotsista......
Tuolloin kävin kyseisessä liikkeessä noin kaksi ketaa viikossa. Joten kysytty on. Turhaan. - sakkelipakkelikakkel
tavaraa lisää kirjoitti:
Mutta ku saldot väärät, niin automaatit eivät pelaa ja tavara ei hyllylle ilmesty!
inventaarion paikka !!!!!!
- -Mika-
Mielestäni Motonet on Biltemaa parempi ostopaikka yhdestä syystä: Motonetissa on tuotteet alkuperäisillä tuotemerkeillä myynnissä kun Biltema brändää lähes kaiken omalla nimellään. Biltemasta voi saada ihan samaa tavaraa kuin Motonetista tai Maritimista, mutta sitä ei voi tietää. Samaa tuotetta on saattanut ensin valmistaa tunnettu valmistaja ja seuraavalla keralla kiinalainen halpatehdas.
Motonetista kun ostaa tuntemattomalla tuotemerkillä olevan osan/työkalun, tietää saavansa kiinankuraa. Biltemasta kun ostaa vastaavan osan/työkalun, ei koskaan voi tietää mitä saa. - Biltsun romua
Ostakaa vaan Bilteman paskoja vehkeitä... Tässä linkissä vähemmän tyytyväinen entinen Bilteman asiakas kertoo miten kävi letkuklemmareiden kanssa
http://www.saunalahti.fi/harrihoo/septi.html - oikea purjehtija?
Veneessä on kansihelojen vaihtokierros meneillään. Tänä vuonna vaihtoon menivät ison skuuti, barduunaplokit ja spinnuplokit. Seisovaa rikiä myös huolletaan päättämällä uusiksi rodien päät ja vanttiruuvit vaihtaen. Lisäksi muutama knaapi sun muuta pientä tuli lisää ja parit paukkuliivit arvioin olevan uusintaikäisiä, vaikka aivan ehjiä vielä ovatkin. Yhteensä melkoinen läjä tavaraa ja laskua ainakin pari tuhatta.
Pientäkään nippeliä siitä läjästä ei voi ostaa biltsusta, niiden valikoimissa ei kerta kaikkiaan ole mitään sopivaa. Miten joku saa hankittua sieltä kaiken? Edellinen hankintani siitä kaupasta oli muuten pieni pussillinen alumiinisia karbiinihakoja. Käytin niitä avainrenkaassa, mutta hajosivat yksi toisensa jälkeen. Jostakin piti jo käyttöön ottaessa lyödä niittiä vähän tiukemmalle. Luki niissä kyllä "not for climbing". - Suomenruotsalainen1
Biltema on hyvä kauppa, ostin sieltä kerran linnunpöntön ja hyvin on puussa pysynyt
- Fin26
Entäs Biltsun Bruce-kopio? Haussa olisi 15kg Bruce-ankkuri ja mietin mistä halpakaupasta sen ostaisin. Biltema, Motonet vai joku muu?
- seglare2
Sen verran tähän ketjuun lisää että jos kyse on oikeasti rasitukseen tulevasta tavarasta (sakkelit, haat jne.) niin kannattaa tsekata Swl ja murtolujuuus. Vaikka tuoteessa lukisi AIS 316, niin noissa luvuissa on huomattavia eroja. Tyypillisesti halpisversiot on alle puolet merkkitavarasta. Eihän siinä sinänsä mitään, mitoittaa vaan sakkelin yms. sen mukaan vaikka tuplakokoiseksi. Vaikeuksia tulee tosin siitä että Biltema ei noita SWL-lukuja paljon kerro...
- paskan möivät
Erehdyin ostamaan veneen bensaletkuun (yamaha)liittimen. Eka reissu järvelle ja soutamalla takaisin rantaan. Muuten hyvä liitin mutta bensa ei mene läpi! Työkaveri kertoi yhden kesän rassanneensa moottoria ja vaihdelleensa osia samanlaisen biltema-liittimen takia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63849
- 61835