Kuulema Mazda 6 on ollut kaikenlaista pientä ongelmaa, niin miten on Mazda 3 tilanne, mielessä on käynyt jos ostaisi uuden. Civic on kans käynyt mielessä mutta siihen ei kuulu varusteluissa mp3 soitin.
Kannattaako ostaa
9
1715
Vastaukset
- Kutonen
Minkään auton ostamien ei kannata. Liikkumisen vuoksi sellaista kuiten monet tarvitsevat. Siinä suhteessa Mazda 3 kyllä puolustaa paikkaansa. En ole vielä tavannut autoa, jossa ei ole mitään ongelmaa, mutta Mazdassa ongelmia on varsin vähän. Olen ajanut Mazdalla kuusi vuotta (2 323:sta)hieman yli 30 000 km/vuosi ja olen selvinnyt määräaikaishuolloilla.
Kolmonen on niin uusi malli, että on vielä varhaista sanoa mitään varmaa. Nähtävästi mitään kummallista ei ole ilmennyt. Civicin varustelu ei yllä kolmosen tasolle, luotettavuudessa ei liene ongelmia. Jos perusmalli riittää, varustelussakaan ei ole suuria eroja. - Ville
Jos pelkäät "kaikenlaista pientä ongelmaa" niin suosittelen että et osta. Eikä auta sekään että ostat Civicin.
Kaikkien teknisten vehkeiden kanssa on aina riski, että tulee jotain ongelmaa. On vain päätettävä että kestänkö nämä pienet ongelmat vai ajanko bussilla. Tosin voi se bussilippukin unohtua kotiin tai voi bussi olla myöhässä...
t. M6 omist.
ps. I prefer small problems...- Mazda 3
Se on kaksi eri asiaa, pieni ongelma ja iso ongelma. Honda ja Toyota on luotettavampia autoja mitä on olemassa. Mazda kun sattuu olemaan Fordin omistuksessa, niin suuri riski on se, että sielä on Focuksen ongelmat, vetonivelet menee 20 000km, sähköt ei pelaa ym. Tarkoitinkin onko Fordin tauti tarttunut Mazdan. Civicissä ei ole niitä ongelmia mitä t-taukojen pitäjillä on, tai oikeastaan Accordilla.
- Mazda 3
Eikös muuten 6 ole haukuttu aivan paskaksi näillä sivuilla, tietääkseni kukaan ei ole haukkunut Hondan tai Toyotan sivuilla niitä paskoiks. Kulkeeko se sun 6 eres suoraan ;)
- Gukko
Mazda 3 kirjoitti:
Se on kaksi eri asiaa, pieni ongelma ja iso ongelma. Honda ja Toyota on luotettavampia autoja mitä on olemassa. Mazda kun sattuu olemaan Fordin omistuksessa, niin suuri riski on se, että sielä on Focuksen ongelmat, vetonivelet menee 20 000km, sähköt ei pelaa ym. Tarkoitinkin onko Fordin tauti tarttunut Mazdan. Civicissä ei ole niitä ongelmia mitä t-taukojen pitäjillä on, tai oikeastaan Accordilla.
Voisitko hieman selventää seuraavaa lausettasi:
- 30%
Gukko kirjoitti:
Voisitko hieman selventää seuraavaa lausettasi:
Jätkä puhui asiaa, Ford omistaa 30% Mazdasta, joten voi olettaa 30% huonompaa autoa, mitä oli aikaisemmin.
- lausees paljastaa
Mazda 3 kirjoitti:
Eikös muuten 6 ole haukuttu aivan paskaksi näillä sivuilla, tietääkseni kukaan ei ole haukkunut Hondan tai Toyotan sivuilla niitä paskoiks. Kulkeeko se sun 6 eres suoraan ;)
reppana sinunkin juttujes tason. Taidat ollakin se viisas, joka tällä palstalla näitä jaksaa jauhaa viikosta ja kuukaudesta toiseen, vaikka muutama alkuvaiheen ongelma on jo aikapäiviä sitten poistunut päiväjärjestyksestä. Ja tuohon palstoilla haukkumiseenhan on itsestäänselvä syy. Sitähän harrastaa kateelliset naapurimerkkien kannattajat ja siihenhän ei Mazdan omistajien tarvi alentua.
Kysehän on vain siitä, että Mazda 6 herättää tunteita! Jos ei ole mitään asiallista sanottavaa niin sitten keksitään jotain muuta kommenttia.
Itselläni on yksi ensimmäisistä Suomen Mazda 6:sta (nyt 50 tkm) joten tiedän mistä puhun. Autossani on myös ollut kaikki te "tyyppiviat" joista olen tällä palstalla lukenut. Oleellista on kuitenkin se, kuinka vakava tämä "tyyppivika" on. Jos sen korjaus hoituu normaalin huollon yhteydessä eikä maksa mitään, niin minun mielestä se on pieni harmi eikä vaikuta minun päivärutiineihin. Minusta on oleellista se, joudunko muuttamaan päivärutiineitani auton ongelmien takia ja ostamaan kymmenen matkan seutulipun takataskuun; tätä en ole joutunut tekemään. Häiritseväksi tyyppiviaksi voi mielestäni lukea lämmityslaitteen hitauden, muuten olen tyytyväinen.
t. Ville - Heino
30% kirjoitti:
Jätkä puhui asiaa, Ford omistaa 30% Mazdasta, joten voi olettaa 30% huonompaa autoa, mitä oli aikaisemmin.
jos ford omistaa 30% mazdasta se ei tarkoita että ford omistaa mazdan. Tämä ei sitten meinaa millään mennä kaikkien jakeluun. Muita omistajia lienee tuhansia ja seassa varmasti sellaisiakin joilla omistussuhde on samaa luokkaa kuin fordilla tai jopa enemmänkin.
100% - 30% => 70% päätäntävallasta jää muille omistajille.
Minulla ei ole mazdaa, mutta olen ollut läheisessä tekemisissä kyseisen konsernin kanssa ja olen sitä osittain edelleen.
Itse autoon en ota kantaa, mutta uskoisin sen olevan hinta/laatusuhteeltaan hyvä.
Ps. Yksikään suurempi autotehdas tai paremminkin konserni ei ole ns. itsenäinen.
Ps2. Jos otetaan 10 autoa, niistä jokaisesta löytyy ainakin pari muovipussilista saman valmistajan tekemiä identtisiä osia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal293245- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 231528
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474