Hei,
vinkkiä kaivataan. Elikä tiedossa on reissu Floridaan ja matkassa on mukana yksi keliaakikko. Tietäiskö kukaan löytyykö keliaakikolle gluteenitonta leipää tms paikallisista kaupoista? Olen lukenut että elintarvikkeita ei USAan saisi kannella, mutta olisiko ruoka-allergia tarpeeksi hyvä syy, onko kokemuksia?
Keliaakikko Floridaan
8
823
Vastaukset
- Vehnäallergikko
Olen menossa Kaliforniaan ja löysin tällaisella yhdistelmällä hyviä vinkkejä: Googleen hauksi sanat gluten-free food in usa.
Jopa Macci on herännyt nykyaikaan siellä. Kuulemma kaupasta löytyy gluteenitonta leipää yms!- Vehnäallergikko
Selvennykseksi vielä, että tiedän että kyse on aivan eri asiasta kuin keliakiasta...mutta minun on helppo noudattaa gluteenitonta kun siinä ei ainakaan ole minulle pahaa tekevää vehnää:-))) Siksi haen itsekin aina keliakia tai gluteeniton hauilla!
- tipsy
Ainakin whole foods-ruokaketjusta (tasta paaset suoraan sivuille, jossa myos kauppojen osoitteet http://www.wholefoods.com/ )loytyy myos keliaakikoille sopivaa ravintoa, ja eikohan sita loydy muualtakin kunhan itse tietaa mita hakee.
Leipaa ei ole kielletty tuomasta, kielto koskee elainjaloste- ja lihatuotteita, omaan kayttoon tuodessa ei myoskaan tarvitse tehda erillista etukateisilmoitusta (prior notice, kuten postitse lahettaessa) eika maksaa tullia.
Koska ajattelitte matkustaa?- MiSs
Hei,
ja kiitos vastauksestasi. Joulukuussa olis tarkotus matkustaa... Liput ja majoitus on jo kondiksessa, auton vuokrausta ollaan suunnittelemassa ja hoidetaan sekin etukäteen. Ensin suunnistetaan Miamista Kissimmeehen ja ollaan siellä vajaa viikko. Reilu viikko vietetään Fort Laurendalessa sekä sen ympäristössä, joulun jälkeen tullaan takaisin Suomeen. Osaisitko muuten kertoa, minkälaista säätä Floridassa on yleensä joulukuussa? - tipsy
MiSs kirjoitti:
Hei,
ja kiitos vastauksestasi. Joulukuussa olis tarkotus matkustaa... Liput ja majoitus on jo kondiksessa, auton vuokrausta ollaan suunnittelemassa ja hoidetaan sekin etukäteen. Ensin suunnistetaan Miamista Kissimmeehen ja ollaan siellä vajaa viikko. Reilu viikko vietetään Fort Laurendalessa sekä sen ympäristössä, joulun jälkeen tullaan takaisin Suomeen. Osaisitko muuten kertoa, minkälaista säätä Floridassa on yleensä joulukuussa?Joulukuussa ilmat alkavat olla kohtalaisen viileat (heh), ainakin viime joulukuun lampotilat olivat siina hieman 20C lampimammalla puolella, alin taisi olla perati 17C.
Reissusuunnitelmanne kuulostaa varsin hyvalta, Kissimmeesta tulee varmasti kaytya Disney Worldissa ja Universalilla ja Miamista taas Keysissa ja muissa etelapaan kohteissa, etta tekemista riittaa jos tuntuu etta haluaa touhuta.
Ei muuta kuin paljon salmiakkia mukaan suomalaisten varalta =D Hauskaa matkaa =) - Lissu
MiSs kirjoitti:
Hei,
ja kiitos vastauksestasi. Joulukuussa olis tarkotus matkustaa... Liput ja majoitus on jo kondiksessa, auton vuokrausta ollaan suunnittelemassa ja hoidetaan sekin etukäteen. Ensin suunnistetaan Miamista Kissimmeehen ja ollaan siellä vajaa viikko. Reilu viikko vietetään Fort Laurendalessa sekä sen ympäristössä, joulun jälkeen tullaan takaisin Suomeen. Osaisitko muuten kertoa, minkälaista säätä Floridassa on yleensä joulukuussa?Jos saa kysyä, niin mistä otit lennot ja majoituksen ja paljonko maksoi. Olen itse menossa tammikuussa ja vertaillut hintoja jo jonkin aikaa. Erot ovat aika huikeat, joten otan vinkkejä vastaan. Saman huomasin myös autovuokraamoissa. Taitaa olla Dollar halvimmasta päästä.
- MiSs
Lissu kirjoitti:
Jos saa kysyä, niin mistä otit lennot ja majoituksen ja paljonko maksoi. Olen itse menossa tammikuussa ja vertaillut hintoja jo jonkin aikaa. Erot ovat aika huikeat, joten otan vinkkejä vastaan. Saman huomasin myös autovuokraamoissa. Taitaa olla Dollar halvimmasta päästä.
Otettiin Finskin suorat lennot Hki-Mia, ajateltiin et on nopein ja helpoin tapa. Aluks yritettiin jotain halpalentoyhtiöitä, mutta luovuttiin sitten siitä ajatuksesta. Saa nähdä sattuuko meillä ateriat kohdalleen: itse olen toivonut maidotonta ruokavaliota ja toinen on keliaakikko.
Majotuksia en nyt ulkoa muista, mutta netistä ne kaivettiin... Orlannon paikka tais löytyy sellasen osoitteen alta kun interhome.fi. Fort Lauderdalen majoitusta en nyt muista (en ollut näissä majoituksien etsinnöissä ihmeemmin mukana). Rapakon taakse on myös (jouduttu) soittelemaan.
Mites tuo Dollar, mitä nuo takakonttitilat tarkoittaa (esim. 18.4 CU. FT)? Meitä kun on viisi aikuista, ni aina isompi auto ois kivempi mutta silloin myös kalliimpi.
- Pukee
Lissu, iskepä Googleen: Condos rental ja saat väljemmät ja edullisimmat majoitustilavaihtoehdot, myös suuremmalle porukalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi614659Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal954365- 733815
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963737Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1182772- 352558
- 372462
- 242439
- 382439
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232304