Kopioinnin hitaus

iSlow

Miksi mäkissä suurten tiedostojen ja lukuisten kansioiden kopioiminen paikasta toiseen on niin tuskastuttavan hidasta? Miksi käyttis pysty niinkään yksinkertaiseen hommaan kohtuullisessa ajassa vaan vain valmistelee ja kalkureeraa operaatiota aikansa ja aikansa ja aikansa...

Käyttis lumileopardi viimeisine päivityksineen Mac-minissä (late 2009).

2

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielenkiintoista!

Hmm, mielenkiintoista! Onhan se hidasta, mutta minulla ei ole aavistustakaan siitä, onko se hitaampaa kuin Windowsissa, jota en ole koskaan käyttänyt. Enkä juurikaan kopioi tiedostoja.

En myöskään ole jäänyt tuijottamaan kopioinnin edistymistä vaan jatkanut töitä, mutta voin kyllä uskoa, että jos työnä on suurten tiedostojen kopiointi tai se muuten edellyttää sitä, hitaus on ikävä juttu.

Kopioitko muuten ulkoiselle levylle? Langattomasti? Ja ehkä uskallan kysyä myös syytä?

• iSlow

Olen kopioinut sekä sisäiselle kansiosta toiseeen että ulkoiselle kovalle ja aina on ollut huomattavasti hitaampaa kuin wintoosan puolella. Ulkoisen levyn usb-2:sen siirtonopeus nyt onkin jo oletuksena suht' hidas, mutta sisäisen levyn kansiosta toiseen kopioimisen hitaus hämmästyttää. Kun katsoo "activity meteriä" niin prossun, muistin ja levyn käyttö on kopioinnissa alhaisella tasolla - jotenkin vaikuttaa kuin käyttis hukkaisi käytettävissä olevat resurssit täysin. Varsinkin kopioimisen valmistelun hitaus ihmetyttää.

Toinen ihmeellinen asia lumileopardissa on käyttiksen palauttaminen aikaisempaan tilaan "Time Machinella". Palauttamisen päästyä 100%:aan koko palauttaminen jumittuu vaikka ei ole vielä valmis - mitään ilmoitusta seuraavasta toiminnasta ei tule. Ainoa keino päästä eteenpäin on painaa "peruuta"-valintaa, jolloin käyttis kysyy haluanko varmasti peruuttaa toiminnon. Tähän tulee vastata, että en ja "time machine" jatkaa palauttamista kunnes jumittaa uudelleen. Tätä pitää tehdä noin kolme kertaa uudelleen ja palautus on viimeinkin valmis. Huvittavinta on palautuksen ilmoittamat tiedot kestosta - jotain 110% valmis ja aikaa kului jotain kymmeniä miljoonia minuutteja. Ilmeisesti muistinhallinta ei ole macin paras puoli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      209
      1628
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      140
      1394
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1133
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      1005
    5. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      54
      1005
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      922
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      903
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      860
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31