Mazda 6 ostoon?

joo

Olis tarkoitus käydä tilaamassa Mazdan 6 Sport Wagon 2.0 Elegance tällä viikolla. Haluaisin tietää etukäteen mahdollisista tyyppivioista, ominaisuuksista, kulutuksesta tai muista vastaavista (risuja ja ruusuja).

Olisiko jollain kokemuksia xenon-ajovaloista?

Mitkä olisivat vähemmän äänekkäät renkaat vakioiden (bridgestonit?) tilalle?

Muista merkeistä en ole tällä hetkellä kiinnostunut, joten mainostajat älkää vaivautuko.

9

2918

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuutosen GT

Vaikka et kaipaa mainostajia, niin et ole harkinnut uutta Touring-mallia. Tyylikkäämpi sisustus, Xenonit ja Bosen audiosysteemi ja 16 tuuman aluvanteet.

Ota ihmeessä ainakin Xenonit varustelistalta, on nissä sen verran tehokkaat ja ennen kaikkea leveät lähivalot. Hyvät renkaat on ainakin Nokian NRVi, jotka itselläni on GT-mallin alla. Tuulilasi totesi ne V-nopeusluokan rengastestissä äänettömimmiksi.

Kuutonen on vähävikainen auto, joten kyllä sen uskaltaa ostaa. Merkittävin tyyppivika taitaa olla se, että niitä tulee nykyään joka kulman takaa vastaan. :-)

• Gukko

Mainitsemasi kuutonen xenon valoilla on ollut alla vajaat puolivuotta ja matkaa on taitettu vajaat 20tkm. Tyyppivikoja tai vikoja yleensäkään ei ole tullut eteen. Ominaisuuksista sen verran että ajettavuus on hyvä, mutta se vaatii totuttelua, jos aikaisemmin on ollut alla e. Opel. Ohjaus on tarkka ja tunnokas. Kulutus on ollut meikäläisen ajossa luokkaa 7-8 litraa, sekä hieman alle että ylle.

Risuja voisin antaa autolle äänentoistosta (siitä vakiosta), jolla nyt pärjäilee mutta ei siitä mitään kiksejä saa.

Ruusuja voisin taasen antaa ohjauksen tuntumalle, vaikka se aluksi tuntuikin oudolta.

Ota xenon valot. Ne on hyvät.

• M6 Swg eleg.

ajelen just tuollaisella autolla mitä olet
      kaavailemassa. Ainoa ehkä huono puoli autossa
      on että se on iso ja vähän kömpelö ahtaissa pysäköintipaikoissa. Mutta niinhän ne on kaikki
      noin pitkät autot, joissa raideväliä on kasvatettu.
      Vinkki: Tingi takaroiskeläpät kaupan päälle, niin pysyy perä puhtaampana.

• Zyde

Ei kyllä kannata ottaa xenoneita, kun ne on ainoastaan lyhyissä valoissa.. Eihän niillä tee mitään niissä. Jos ne olis pitkissä, niin sitten olisi asia toinen. Käykää kokeileen autoa jossa ne on pitkissäkin! Xenonin vaihto yli 100€ ja menee yhtä usein kun tavan polttimia.

• Kuutosen GT

Et tiedä selvästi Xenoneista yhtään mitään eli oma kokemus taitaa puuttuua. Xenoneita ei todellakaan mene yhtä usein kuin tavallisia polttimoita ja polttimot ei pala yhtäkkiä, vaan himmenee vähitellen. Xenonit kestää monta kertaa halogeeneja pitempään. Mazda6:ssa on hyvin vaikea itse vaihtaa lähivalopolttimoita ja jos ne sattuu pimeällä palamaan, niin pulassa ollaan. Itse olen taskulampun valossa vaihtanut edelliseen Opel Vectraani matkalla palaneet lähivalopolttimot ja olipahan melkoinen urakka siinäkin, vaikka homma on paljon Mazda6:tta helpompi. Suurin osa kuutosen omistajista joutunee vaihdattamaan myös lähivalohalogeeni-polttimonsa liikkeessä, koska vaihtotyö on tehty niin hankalaksi.

Aina parempi jos olisi kaukovaloissakin xenonit, mutta lähivaloissa ne on oikeastaan tärkeämmät ja niiden leveys auttaa myös kaukovaloissa. Taajamissa ei juuri voi käyttää kuin lähivaloja ja myös matka-ajosta suurimman osan joutuu ajamaan lähivaloilla, jos on vähänkään vastaantulijoita tai jos ajaa jonossa. Sanonpa vaan kokemuksesta, että olen erittäin tyytyväinen kuutosen xenon-lähivaloihin, mutta myös mielelläni ottaisin sellaiset kaukovaloihinkin. Minun autoissani ei enää tämän kokemuksen perusteella tule ikinä olemaan lähivalohalogeeneja!

• Kuutosen GT

Et tiedä selvästi Xenoneista mitään eli oma kokemus taitaa puuttuua. Xenoneita ei todellakaan mene yhtä usein kuin tavallisia polttimoita ja polttimot ei pala yhtäkkiä, vaan himmenee vähitellen. Xenonit kestää monta kertaa halogeeneja pitempään. Mazda6:ssa on hyvin vaikea itse vaihtaa lähivalopolttimoita ja jos ne sattuu pimeällä palamaan, niin pulassa ollaan. Itse olen taskulampun valossa vaihtanut edelliseen Opel Vectraani matkalla palaneet lähivalopolttimot ja olipahan melkoinen urakka siinäkin, vaikka homma on paljon Mazda6:tta helpompi. Suurin osa kuutosen omistajista joutunee vaihdattamaan myös lähivalohalogeeni-polttimonsa liikkeessä, koska vaihtotyö on tehty niin hankalaksi.

Aina parempi jos olisi kaukovaloissakin xenonit, mutta lähivaloissa ne on oikeastaan tärkeämmät ja niiden leveys auttaa myös kaukovaloissa. Taajamissa ei juuri voi käyttää kuin lähivaloja ja myös matka-ajosta suurimman osan joutuu ajamaan lähivaloilla, jos on vähänkään vastaantulijoita tai jos ajaa jonossa. Sanonpa vaan kokemuksesta, että olen erittäin tyytyväinen kuutosen xenon-lähivaloihin, mutta myös mielelläni ottaisin sellaiset kaukovaloihinkin. Minun autoissani ei enää tämän kokemuksen perusteella tule ikinä olemaan lähivalohalogeeneja!

• senon

Puhut osittain asiaa. Jos xenon olisi pitkissäkin olisi tilanne parempi.

Itselläni on myös xenon valot mazdassa ja olen ollut niihin erittäin tyytyväinen. Valokeila on leveä ja mm. mätsäneläimet näkyvät kiiluvista silmistä jo kaukaa vaikka ajaisi vain lyhyillä valoilla.

Niin ja saahan noita myös pitkiin hintaan n.300eur mm. blöötemasta.

Periaateessahan lyhyiden valojen tulisi olla paremmat kuin pitkien. Tämä perustuu siihen kun vaihdat lyhyet kirkkaiden pitkien jälkeen, et näe mitään....toisinpäin homma kyllä luonnistuu.

• Zyde

Tämä on mun mielipide asiasta. Kokemusta löytyy niin masin xenoneista kuin saabin xenoneista. Miten sulla? Kyllähän se on niin että ne xenonit pitää olla pitkissäkin! Siihen 50 metriin näkee kyllä ihan normaaleillakin valoilla ja niiden tehoilla. Ainakin minä. En tiedä sitten kun on tullu ikää ja hämäränäkö on heikentynyt niin kuin teillä? En väitä etteikö xenonit olisi hyvät, mutta kun ne on vaan lyhkäsissä niin...

Mitä tulee kestoikään niin ei ne nyt moninkertaisesti verrattuna halogeeneihin kestä. Kyllä mua ainakin niiden hinta mietityttää kun oon vaihtamassa käyny.

• Kuutosen GT
        Zyde kirjoitti:

Tämä on mun mielipide asiasta. Kokemusta löytyy niin masin xenoneista kuin saabin xenoneista. Miten sulla? Kyllähän se on niin että ne xenonit pitää olla pitkissäkin! Siihen 50 metriin näkee kyllä ihan normaaleillakin valoilla ja niiden tehoilla. Ainakin minä. En tiedä sitten kun on tullu ikää ja hämäränäkö on heikentynyt niin kuin teillä? En väitä etteikö xenonit olisi hyvät, mutta kun ne on vaan lyhkäsissä niin...

Mitä tulee kestoikään niin ei ne nyt moninkertaisesti verrattuna halogeeneihin kestä. Kyllä mua ainakin niiden hinta mietityttää kun oon vaihtamassa käyny.

Kommenttisi vaikutti vaan siltä ettei olisi kokemusta xenoneista. Hyvä jos on, niin sittenhän tiedät niiden lähivalo-xenoneidenkin hyödyn. Lähivalojen pitää näyttää lähemmäs sata metriä ollakseen kunnolliset. Suurimmassa osassa nykyautoja on täysin kelvottomat lähivalot, jotka tosiaan näyttää vain sen 50 m.

Mazda6 tosin on tästä poikkeus, koska halogeeni-lähivaloillakin näkee TM:n mittauksen mukaan yli 70 m. Xenoneilla näkee TM:n mukaan 95 m ja valokeila on lähes 10 m leveämpi eli se tien piennar tulee kunnolla valaistua ja ne mahdolliset tielletulevat eläimetkin on mahdollista nähdä ajoissa. Xenonit on tietysti myös selvästi kirkkaammat, mitä ei voi päätellä pelkästä TM:n valokuviosta. Yksi lisähyöty on ettei xenonit heijasta hajavaloa, joten niillä näkee myös sumussa ja valon sävy on lähellä luonnonvaloa. Xenonit myös näyttää koko ajan parhaalla mahdollisella tavalla, koska niissä on automaattinen valon korkeuden säätö.

Kuutosen kaukovaloista puuttuu kantamaa ja 20 m lisää niihin olisi paikallaan, mutta kyllä niilläkin näkee hyvällä näöllä, kuten itselläkin vielä alle nelikymppisenä ja silmälasittomana on.

Mitä xenoneiden hintaan tulee, niin nehän kuuluu GT-ja Touring-mallin varusteluun ja maksaa 1400 € muihin malleihin, mutta samalla saa 16 tuuman aluvanteet. On niitä turhempiakin lisävarusteita tuohon hintaan autoissa nähty, mutta eihän ne kuutoseen pakolliset ole, koska vakiovalotkin on jo kelvolliset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3655
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      25
      3202
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      80
      2645
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1728
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1670
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1497
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1455
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1454
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      27
      1425
    Aihe