Olemme rakentaneet kauan unelmoimaamme kesämökkiä alkukeväästä asti ja eräänä lauantaina mökin sauna sitten oli tarkoitus vihkiä käyttöön. Olin hakenut Alkosta kaksi pikkolopulloa kuoharia jotka oli tarkoitus poksauttaa uudessa, ihanassa, itse suunnittelemassamme ja rakentamassamme saunassa. Ennen saunan neitsytlämmittämistä sisustimme saunaa, asensimme naulakot, peilin ja vadit pesuhuoneen seinille, levitimme pellavaisen laudeliinan lauteille, piilotimme saunatuoksukiven löylykivien joukkoon, asetimme kiulun paikoilleen ja mittarin seinään. Tunnelma oli suorastaan harras.
Kun vihdoin aloimme saunomaan ja istuimme löylyissä, niin mieheni vastoin tapojaan ei heittänytkään ollenkaan löylyä. Aikani nautin tasaisesta lämmöstä kunnes aloin ihmettelemään, että miksei se heitä sitä löylyä ollenkaan vaikka yleensä räiskii niin että minulla on selkänahka rullalla. No, kohta sekin selvisi: löylykauhassa oli sormus, ja mieheni lausui jotenkin näin "kun nyt olet kestänyt minua kaikki nämä vuodet ja rakennusprojektia koko kesän niin mahtaisitkos kestää minua ja tuleviakin projekteja minun kanssani vaimonani?"
Se tuli kyllä täysin puskista, mitään en osannut aavistaa etukäteen. Ja miten omaperäinen kosinta, miten mietitty ja juuri hänelle sopivasti aseteltu kysymys; hänen kohdallaan jokin ravintolassa drinkin jääpalasta esiin tuleva sormus olisi tuntunut liikaa jonkun toiselta idealta, ja kuluneeltakin vielä. Tämä oli ihan häntä itseään, eikä kenenkään valmis ohje miten kosia. Vastasin tietysti myöntävästi!
Ne pikkolokuohuviinipullot on edelleen mökillä jääkaapissa. Paitsi, että mieheni salakuljetti sormuksen mökille yhteisissä kasseissamme, oli hän onnistunut piilottamaan tavaroihin myös oikean shamppanjapullon, enkä mitään ole huomannut! Shamppanja muuten sopii saunajuomaksi oikein loistavasti =o)
Loppuiltaa juhlistimme grillaamalla peuranlihaa (vielä keskeneräisen) mökkimme terassilla, valonlähteenä pelkät myrskylyhdyt, ja juomalla tolkuttoman hyvää punaviiniä.
Täydellinen päivä, ilta ja yö, jota en tule koskaan unohtamaan!
Minua kosittiin näin
inna
2
1334
Vastaukset
- Kaisa
Onnea teille kyyhkyläisille, ihanan romanttinen kertomus! Kaikkea hyvää tulevaisuudelle.
- puh
thanks for sharing..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?412326Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä211113Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1735062Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa263659Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1863495Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss423007Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082739Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie342106Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121994Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191925