Miehet & seksiunet

keymaster1

Pakko tulla tänne kysymään kokemuksista ja mielipiteistä kun asia on vaivannut minua jo jonkin aikaa.

Kyse on avokistani jonka kanssa on oltu yhdessä kohta kuusi vuotta. Hän on aina sanonut että on minun vastakohtani unien näkemisen kohdalla eli ei muista juuri mitään näkemistään unista (tutkitusti jokainenhan näkee unia eikös? muistamisesta se vain on kii?) Itse olen pienestä asti muistanut värikkäimmätkin unet joita yöllä katseltu ja ne ovatkin aikamoisia unia joskus kun mielikuvitukseni on mitä on. Eroottisia unia en tosin juuri näe.

Ne kerrat kun äijä on kertonut minulle jotain unistaan, voi laskea kahden käden sormilla. Minulla on ollut tietynvärinen hame, piste. Hän oli käymässä mökillä, piste. Pisteellä viittaan siihen että kun unesta kysyy enemmän niin tuota yhtä lauseen vertaa enempää hän ei muista.

Mutta asiaan, tässä hiljattain mies tunnusti minulle pitkään pohtineensa olisiko hän vähän seksiaddikti kun mielestään liiankin usein seksi on mielessä. Sanoo kyllä ajattelevansa silloin aina minua tai sitten omaa mielenkiintoaan, eli joko kuvittelee itsensä katsomasta sivusta kun kaksi täysin tuntematonta nussii tai kun kaksi hänen tuntemaansa henkilöä nussivat. Itse nukahdan paljon vaikeammin ja saatan joutua jopa tunnin katselemaan kattoa ja ukkoani ennen kuin uni tulee ja olen huomannut että mies liikehtii todella paljon unissaan lantiosta alaspäin, monesti liikkeet muistuttavat äkkinäistä työntöliikettä. Ei kääntelehdi saati liikuttele jalkoja unissaan, mutta voi ihan parin minuutin sisään toistaa usein näitä "työntöeleitä".

Nyt aamuyöllä herättyäni sama juttu juttu toistui, kokeilin peiton alta ja siellähän oli valmis erektio kunnolla pystyssä. Mies heräsi ja kysyin mitäs unta näit? Työkoneista. Ihmettelin että työkoneistako sä saat tämmöiset erektiot? Käänsi kylkeä ja back to sleep.

Itsestä alkaa tuntua ettei tuo mies halua tunnustaa näkevänsä eroottisia unia, vaikka itse tässä kuuden vuoden aikana olen muutamat kerrat rehellisesti tunnustanut nähneeni eroottisesti latautunutta unta, tosin unissani katsoin asioita lähes aina sivusta. Ja olen aina suoraan maininnut asiasta unia nähtyäni, mies ei ole tivannut minulta että näenkö seksiunia ym.

Mielipiteitä?

12

774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en kerro muille

mun miehellä on aina aamuseisokki, oli nähnyt unia tai ei
      unet onaika yksityisasia, sille kun ei itse voi mitään mitä unia näkee niin on aika sairasta syyllistää toista seksiunien näkemisestä

• keymaster1

minua vain hämmentää se että kerta itselläni ei ole mitään salattavaa omien eroottisten unieni kohdalla, niin mikä (ehkä) estää häntä olemasta avoin niiden suhteen? Jos itse näkisin lähes joka yö unta jossa esim. sekstailen toisen miehen kanssa niin kaikki ei kyllä ole kohdallaan korvieni välissä suhdettamme ajatellen. Tai jonkun mielestä voi illa ohan ok jos kumppani kertoo näkevänsä paljon moisia unia mutta se mielestäni vain kertoo siitä että kyseinen henkilö myös ajattelee paljon vieraiden ihmisten nussimista.

• anna olla
        keymaster1 kirjoitti:

minua vain hämmentää se että kerta itselläni ei ole mitään salattavaa omien eroottisten unieni kohdalla, niin mikä (ehkä) estää häntä olemasta avoin niiden suhteen? Jos itse näkisin lähes joka yö unta jossa esim. sekstailen toisen miehen kanssa niin kaikki ei kyllä ole kohdallaan korvieni välissä suhdettamme ajatellen. Tai jonkun mielestä voi illa ohan ok jos kumppani kertoo näkevänsä paljon moisia unia mutta se mielestäni vain kertoo siitä että kyseinen henkilö myös ajattelee paljon vieraiden ihmisten nussimista.

uniaan ei voi hallita, eivätkä ne useinkaan liity mihinkään mitä ihminen todellisuudessa ajattelee, ymmärrän hyvin miksi hän ei kerro jos tietää miten sinä asian omassa mielessäsi ajattelet

• keymaster1
        anna olla kirjoitti:

uniaan ei voi hallita, eivätkä ne useinkaan liity mihinkään mitä ihminen todellisuudessa ajattelee, ymmärrän hyvin miksi hän ei kerro jos tietää miten sinä asian omassa mielessäsi ajattelet

itse ainakin näen aina unia vain asioista joita nimenomaan ajattelen usein, pidän tai ovat nyt tai ennen olleet osa arkipäivääni. Tietenkään unia ei voi hallita, mutta olisihan sanonta "unet kertovat paljon ihmisestä" hassu jossei unissa ilmenisi aiheita jotka päivittäin pyörivät henkilön mielessä ja ovat osa heidän elämäänsä.

• Syvä suo
        keymaster1 kirjoitti:

itse ainakin näen aina unia vain asioista joita nimenomaan ajattelen usein, pidän tai ovat nyt tai ennen olleet osa arkipäivääni. Tietenkään unia ei voi hallita, mutta olisihan sanonta "unet kertovat paljon ihmisestä" hassu jossei unissa ilmenisi aiheita jotka päivittäin pyörivät henkilön mielessä ja ovat osa heidän elämäänsä.

Itse näin juuri unta että olin jossain järvellä, jossa oli joku laituri ta iso silta minkä oli määrä räjähtää jossain vaiheessa. En ole mielestäni ajatellut mitään, siltoihin, laitureihin, järviin tai räjähdyksiin viittaavaa. Siinä unessa tiesin että tulen kuolemaan sen sillan räjähdyksen mukana. Kuolemaa olen kyllä ajatellut ja olen ollut aika ahdistunut, joten oli siinä unessa ehkä jotain todellistakin. Se miljöö oli silti täysin omaa mielikuvitustani.

Ehkä miehesi on ajatellut seksiä sinun kanssasi ja nähnyt unta seksistä. Se unen seksi voi sitten olla ihan mitä tahansa. Siinä kertomassani unessa kaikki muuttui jossain vaiheessa. Heräsin semmoiseen tapahtumaan, missä joku mies suuteli omaa lastaan joka oli jonkun muun sylissä. Tämä lapsi oli kuollut. Kun heräsin minulla oli täysi seisokki päällä, eikä siinä kuoleessa lapsessa ollut tippaakaan mitään erotiikkaa. Eli erektio ei tarkoita yhtään mitään välttämättä.

Kaikki ihmiset eivät näe niin värikkäitä unia. Itse asiassa mitä laimeampia unet ovat, sitä huonommin ihmiset niitä muistavat. Miehesi kuulunee tähän tylsien unien näkijöiden ryhmään. Olet silti turhan mustasukkainen, anna miehesi nähdä niitä unia mitä hän nyt sattuukaan näkemään. Minä joskus näin eroottisia unia seurustellessani, ja omalla mielikuvituksellani ne olivat todella voimakkaita. Silti herättyäni oli kiva nähdä oma tyttöystävä siinä vierellä.

• Ei hitto soikoon
        keymaster1 kirjoitti:

Ymmärrätkö, että vaikka SINÄ näet unta vain arkipäiväisistä asioista, ei se tarkoita, että kaikki näkevät samankaltaisia unia? Pidät omia uniasi normaaliuden mittarina ja kuvittelet muidenkin unien olevan samanlaisia, mikä viestii paitsi siitä, ettet tajua mitään unien psykologiasta tai ihmismielestä, myös siitä, että sinun on hyvin vaikea asettua kenenkään muun ihmisen asemaan.

Toisekseen mainitsemaasi sanontaa ei ole olemassakaan, sellaisen sanonnan olet keksinyt itse. Toki unet saattavat kertoa ihmisestä jotain, mutta ne eivät ole niin ylsioikoisesti tulkittavissa kuin tahdot kuvitella. Useasti ihmiset näkevät unia vuosien tai vuosikymmenten takaisista asioista ja ihmisistä, vielä useammin täysin kuvitteellisista asioista.

Ymmärrän, että jos omat unesi rajoittuvat vain arkisiin aiheisiin ja ihmisiin, sinun voi olla vaikea ymmärtää, että muu saattavat nähdä paljon mielikuvituksellisempia unia, mutta niin asia nyt kuitenkin on.

Viime yönä näin unta, että ratsastin lentävällä kirahvilla vuoristojen yllä ja jossain vaiheessa harrastin seksiä vaimoni kanssa, joka tosin oli unessa täysin kuvitteellinen henkilö, eikä edes täysin ihminen vaan jonkinlainen ihmisenkaltainen avaruusrodun jäsen. Uni kertoo varmaankin minusta jotain, mutta sinun suoraviivaisen unitulkintatapasi mukaan varmaan sitten siitä, että minulla on tapana toisinaan lentää kirahveilla avaruusolioiden kanssa.

• keymaster1
        Syvä suo kirjoitti:

Itse näin juuri unta että olin jossain järvellä, jossa oli joku laituri ta iso silta minkä oli määrä räjähtää jossain vaiheessa. En ole mielestäni ajatellut mitään, siltoihin, laitureihin, järviin tai räjähdyksiin viittaavaa. Siinä unessa tiesin että tulen kuolemaan sen sillan räjähdyksen mukana. Kuolemaa olen kyllä ajatellut ja olen ollut aika ahdistunut, joten oli siinä unessa ehkä jotain todellistakin. Se miljöö oli silti täysin omaa mielikuvitustani.

Ehkä miehesi on ajatellut seksiä sinun kanssasi ja nähnyt unta seksistä. Se unen seksi voi sitten olla ihan mitä tahansa. Siinä kertomassani unessa kaikki muuttui jossain vaiheessa. Heräsin semmoiseen tapahtumaan, missä joku mies suuteli omaa lastaan joka oli jonkun muun sylissä. Tämä lapsi oli kuollut. Kun heräsin minulla oli täysi seisokki päällä, eikä siinä kuoleessa lapsessa ollut tippaakaan mitään erotiikkaa. Eli erektio ei tarkoita yhtään mitään välttämättä.

Kaikki ihmiset eivät näe niin värikkäitä unia. Itse asiassa mitä laimeampia unet ovat, sitä huonommin ihmiset niitä muistavat. Miehesi kuulunee tähän tylsien unien näkijöiden ryhmään. Olet silti turhan mustasukkainen, anna miehesi nähdä niitä unia mitä hän nyt sattuukaan näkemään. Minä joskus näin eroottisia unia seurustellessani, ja omalla mielikuvituksellani ne olivat todella voimakkaita. Silti herättyäni oli kiva nähdä oma tyttöystävä siinä vierellä.

Kiitos vastauksestasi ja unesi kertomisesta. Ymmärsin pointtisi ja kenties mieheni kuuluu mainitsemaasi ns. tylsien unien näkijä ryhmään. Kun joskus olemme puhuneet mielikuvituksesta yleisesti hän on toistuvasti myöntänyt omansa olevan lähes olematon. Tai siis toki hän ajattelee asioita kuin kuka tahansa normaali ihminen muttei ns. fiktionaalisia asioita joista oma pääni täyttyy päivittäin. Ja kun menemme nukkumaan hänen on saatava päänsä tyhjäksi nukahtaakseen, kun taas minun on pakko ajatella jotain miellyttävää pystyäkseni sammumaan.

• keymaster1
        Ei hitto soikoon kirjoitti:

Ymmärrätkö, että vaikka SINÄ näet unta vain arkipäiväisistä asioista, ei se tarkoita, että kaikki näkevät samankaltaisia unia? Pidät omia uniasi normaaliuden mittarina ja kuvittelet muidenkin unien olevan samanlaisia, mikä viestii paitsi siitä, ettet tajua mitään unien psykologiasta tai ihmismielestä, myös siitä, että sinun on hyvin vaikea asettua kenenkään muun ihmisen asemaan.

Toisekseen mainitsemaasi sanontaa ei ole olemassakaan, sellaisen sanonnan olet keksinyt itse. Toki unet saattavat kertoa ihmisestä jotain, mutta ne eivät ole niin ylsioikoisesti tulkittavissa kuin tahdot kuvitella. Useasti ihmiset näkevät unia vuosien tai vuosikymmenten takaisista asioista ja ihmisistä, vielä useammin täysin kuvitteellisista asioista.

Ymmärrän, että jos omat unesi rajoittuvat vain arkisiin aiheisiin ja ihmisiin, sinun voi olla vaikea ymmärtää, että muu saattavat nähdä paljon mielikuvituksellisempia unia, mutta niin asia nyt kuitenkin on.

Viime yönä näin unta, että ratsastin lentävällä kirahvilla vuoristojen yllä ja jossain vaiheessa harrastin seksiä vaimoni kanssa, joka tosin oli unessa täysin kuvitteellinen henkilö, eikä edes täysin ihminen vaan jonkinlainen ihmisenkaltainen avaruusrodun jäsen. Uni kertoo varmaankin minusta jotain, mutta sinun suoraviivaisen unitulkintatapasi mukaan varmaan sitten siitä, että minulla on tapana toisinaan lentää kirahveilla avaruusolioiden kanssa.

"Ymmärrätkö, että vaikka SINÄ näet unta vain arkipäiväisistä asioista, ei se tarkoita, että kaikki näkevät samankaltaisia unia? "

en missään missään vaiheessa kirjoittanut että näkisin unta vain arkipäiväisistä asioista. Ajatuksissani pyörivät asiat joista pidän liittyvät pääosin täysin fiktionaalisiin maailmoihin (kirjahyllyni on täynnä fantasia kirjallisuutta ja elokuva makunikin koskee kaikkea muuta kuin arkipäiväisiä aiheita). Listasin vain tuon arkipäivä-osuuden jatkeeksi koska sen perusteella mitä olen erilaisten ihmisten kanssa jutellut heidän unistaan, ns.arkisten asioiden esiintyminen unissa on todella yleistä. Ja nyt tarkoitan että arkinen asia voi esiintyä unessa aivan muulla tavoin kuin oikeassa elämässä, vähän kuin susi lampaan vaatteissa.

"Toisekseen mainitsemaasi sanontaa ei ole olemassakaan, sellaisen sanonnan olet keksinyt itse. "

"unet kertovat paljon ihmisestä" on oikeastaan melkoinen klisee sanonta joten en todellakaan ole sitä itse keksinyt. Tuota lausetta on näkynyt niin netissä, kuin lehtien artikkeleissa, keskustelupalstoilla ja kasvotusten tapahtuneiden keskustelujen lomassa. Mutta jos itse et ole koskaan moista kuullut niin sille en voi mitään.

kiitos unen kertomisestasi. En ole vielä kirahvia unissani kohdannut mutta joskus olen päässyt ratsastamaan talvisella saaristomerellä miekkavalaan selkään :) Ja jos sanojasi lainaten tulkitsisin noin suoraviivaisesti unia kuin luulet, olisin varmasti pyytänyt vanhempiani maksamaan minut psykiatrin kuultavaksi reilusti ennen lukiota.. Mutta kuten aiemmin mainitsin, omissa unissa susi hiippailee lampaan vaatteissa silloin tällöin, mutta sitä ei ymmärrä kuin vasta sitten kun on herännyt ja kelaa unta mielessään taaksepäin.

• Ei hitto soikoon

Onneksi en ole miehesi, sillä olisi hyvin ahdistavaa elää kontrollifriikin kanssa, joka pakottaisi kertomaan jopa unistani. Onko tuollaisia pirttihirmuja oikeasti olemassa vai onko tämäkin avaus vitsi?

Ohje tilanteeseesi: eroa. Mustasukkaisuutesi on sairaalloista, eikä kukaan ihminen ansaitse tuollaista kohtelua.

• nahkaseppä

Mitä vähemmän runkkailen tai harrastan seksiä, sitä enemmän näen myös yleensä unia, erityisesti, jos vielä syön monipuolisesti ja harrastan liikuntaa. Eivätkä edes välttämättä ole seksiunia. Tai sitten vain muistan unet paremmin. Saattaa olla, että molemmat.

Ja aamuerektiot toki ovat täysin normaaleja miehille, eikä niihin yleensä edes liitty seksuaaliset unet, tai unet ollenkaan. Ne pääasiassa tarkoittaa, että on saavuttanut tarpeeksi rentoutuneen unitilan, ja elimistö toimii normaalisti. Toki jos ei ole vähään aikaan laukeillut, niin aamuerektio voi aiheuttaa myös seksuaalisia unia.

• keymaster1

"Ja aamuerektiot toki ovat täysin normaaleja miehille, eikä niihin yleensä edes liitty seksuaaliset unet, tai unet ollenkaan. Ne pääasiassa tarkoittaa, että on saavuttanut tarpeeksi rentoutuneen unitilan, ja elimistö toimii normaalisti."

kuinka ollakaan mieheni puhui juuri tuollaisesta eilen, siis siitä että erektio olisi usein seuraus kehon ja mielen rentoutumisesta kun ihminen nukkuu hyvää unta. Kuinka erilainen naisen ja miehen unimaailma oikein onkaan mitä tulee ns. erektiotilaan? Eli voisiko joku toinen nainen, jolla on samanlaiset unikuviot kuin minulla, herätä aamulla pimpsa aivan märkänä vaikkei olisi nähnyt mitää eroottista unissaan? Omissa unissa on aina ollut melkoisen eroottinen lataus jos alapääni on herätessäni aivan märkänä, ehkä tämä nimenomaan sotkee päätäni kun yritän ajatella aihetta miehen kohdalla..?

• ghghdghdgh

Kaikki näkee unia, itse kuulun niihin,jotka eivät muista niitä juuri lainkaan. Muistan ehkä 1-2 unta kuukaudessa. Psykoanalyyttisen teorian mukaan silloin niissä on jotakin niin aggressiivista tms ainesta, että mieli kieltäytyy muistamasta niitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      212
      3916
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      63
      2485
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      392
      2326
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2243
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1257
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      72
      1186
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe