Passat 2012 ja ajettavuus

Ismo ja alusta

Ostin Passat 2012 Farmarin vuosi sitten uutena. Auto on tuuliherkkä ja löysä alustaltaan. Kuinka löysäksi alusta kannattaa tehdä mukavuuden kustannuksella. Pitkillä matkoilla rasittava ajaa.

10

560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • afdadfadf

      Mulla on Passat 3C vuosimallia 2005. EI ole sporttialustaa ja normaalit renkaat 205/55.

      On jämäkkä ajaa, ehkä omaan makuuni liiankin. Jos olisi hivenen löysempi niin mielestäni olisi parempi.

      Ehkä B6 on alustan osalta joltakin osin erilainen kuin B7?

    • Että näinpäin

      Sama itsellä, eli 2012 Passat farkku TDI ja automaatti. Aivan loistava ajaa. Ajan n. 65 tkm vuodessa ja juurikin noita pitkiä maantieajoja. Yhtä soittoa voi kevyesti vetää 600 km ja olo on kuin ei auton ratissa olisi ollutkaan. Jämäkkä, ei mitään sivutuulivaikutuksia jne. On se jännä kuinka voi samasta autosta olla näin eriäviä mielipiteitä.
      Omalta kohdalta voin sen verran kertoa, että ajokokemusta on 30 vuotta. Ajoa n. 1,5 miljoonaa kilometriä ja tietenkin on eri merkkejä tullut vuosien saatossa kokeiltua mittava määrä. En kyllä ymmärrä tuota "löysää" alustaa, enkä myöskään sivutuuliherkkyyttä. Ei tämä toki paras ajamani auto ole, mutta todella hyvä kuitenkin. Ajelin tuossa vuosi sitten E-sarjan mersua muutaman viikon, vuosimalli oli 2010. Siihen päti aika hyvin tuo sivutuuliherkkyys, eikä muutenkaan pysynyt suoralla tiellä ns. lapasessa. Koko ajan sai olla ottamassa uutta kurssia.

      • Last Passat

        Itselläni on 2012 Passat Comforline Farmari DSG laatikolla. 16 tuuman vanteet Michelinin renkailla. Keikkuu niin pirusti, että perhe ei suostu mukaan enään kyytiin. Siis lapsille tulee paha olo, kun istuvat mukaan.
        Tämä mukavuusalue iskunvaimennuksessa keikuttaa...ei toimi meidän Suomen teillä!
        ajanut olen auolla 30 vuotta 60-120 000 tuhatta kilometriä vuodessa.
        Nyt kyseisellä autolla ajettu 70 000 kilometriä.


      • sedanko?

        Mersun ja VW Passatin Comforline alustasta on tehty samanlaiset. Eivät ne toimi Suomen teillä. Liian löysiä kumpikin.
        Sedanin VW:n alusta toimii, koska jouset lyhyemmät siinä.


    • --------

      Mene mäkeen tollo.

      • tollonisti

        Kun uskoo mitä kaverit sanoo autosta ovat lausahdukset tuollaisia...
        Kannattaa uskoa mitä itse näkee ja kokee, voi sinusta joskus kasvaa aikuinen, vai voiko?


      • ketuttako

        Tällä osastolla näyttäisi olevan Keskon palkkaamia kavereita, jotta VW:n maine saadaan pidettyä yllä...


    • Pasatisti

      Passat 2012 Farmarissa on sama vika kuin -90 luvulla Monroe teki iskunvaimentajat, josta käyttivät nimitystä MUKAVUUSISKUNVAIMENTIMET.
      Eli vaimentimen jouston yläpäähän tehtiin mukavuusalue joka keikkui ja huojui/huojuu, kuin jenkkiautot konsanaan tuolloin.
      Sach ilmoitti samantien, ettei he suostu tekemään RIKKINÄSTÄ iskunvaimentajaa tuolloin.
      Ajoi tulloin kaksi vikkoa kyseisillä Monroen iskareilla ja vein ne takaisin liikkeeseen..

      Passatissa 2012 Farmari Comforlinessa sama vika vaimentimissa ja kun menin valittamaan VW korjaamolle vastaus oli:
      LAITA JALKATILAAN PAINOJA JOTTA SAADAAN HUOJUMINEN LOPPUMAAN!
      Osta auto joka maksaa 45 000 ja rupea sen jälkeen lisäilemään painoja, että saadaan se toimimaan.
      Yksinkertaisesti jouset liian pitkät alustassa!
      Ilmeiseti samaa mallia yritetään markkinoida Amerikaan päässä, heille auton pitää olla mukavuusalustainen...
      Kun pääsen tästä työsuhdeautosta eroon, on taatusti viimeinen PASSAT minulle.

    • stara12

      Pyörän kulmat oli pielessä uudessa 2011 mallissa, seilasi 100km vauhdissa laidasta laitaan. Aurauskulmien säädön jälkeen meni suoraan.

    • Ldmfmfmmfmfmfmf

      B6 oli minustakin liian terävä ja kova, pyritty ”urheilullisuuteen”. Ilmeisesti B7 sitten löi toisesta päästä yli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe