Tietoa vanhoista mersuista? luotettavuus? ketjukone?

eka mersedes

Aikaisemmin ajellut toyotalla ja volkkarilla, ny auton vaihto edessä huomioni kiinnittyi että mersuja saa diesel alle 4000e ja alle 500t ajettuja.
Onko jotain tiettyä mallia mikä ois luotettavammasta päästä? ja minkalaisia vikoja tietyissä malleissa? sähkövioista ainakin peloteltu? onko kaikki ketjukoneella? miten ketjun kestävyys jos ajetaan yli 600t. tokiha tehdas lupaa että kestää auton iän?
Oon aikaisemmin pitäny mersua kalliimpana ja n.s paremman väen autona, oletukseni ilmeisesti ihan väärä. aina ainakin kehutaan mersut on hyviä ajaa.
iso kiitos jos sais mersuista lisä tietoa.

65

4425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä mersun koneet kestää. Ketju kannattaa vaihtaa 500 tkm kohdalla tai kansiremontin yhteydessä. Ketjunvaihto on melko edullinen toimenpide joten se kannattaa tehdä siinä puolen millin tienoilla. Kannattaa lukea mersuforumia niin saa oikeaakin tietoa. Täällä sitä ei saa.

      Ja mitä tulee tuohon kalliimpaan autoon niin se on ihan urbaania legendaa. Varaosat ovat halpoja ja niitä pystyy itsekin vaihtamaan tarvittaessa. Jos joutuu ostamaan vanhan auton niin kannattaa valita laatumerkki kuten MB.

    • Oikea_Mersumies

      Joo, mersuforumilla sitä asiallista tietoa saa. Katselin äsken siellä keskustelusta. miten sprinter 315 on varustettu kahdella turbolla! Ja kirjoittaja oli ylennetty mersuforumilla asiantuntijaksi.

      • Jossei sua olis

        Ja sinäkin koet tarpeelliseksi levittää suurta "tietomäärääsi".


    • 10kpl mersuja

      Kysyt tietoa vanhoista mersuista? no saat sitä nyt olen omistanut ja ajanut aikapaljon 10 eri mersulla jotka on olleet minulla pitoautona.

      1)Ensin kerrottakoon että tiukkaa on saada 4000e hyvä mersu toki saa mutta pitää etsiä melko kauan.

      2)Ketjuhan kestää yleensä,toki venyyhän sekin jotkut vaihtavat 300000km tietämillä mutta itse en ole vaihdattanut yhteenkään mersuun.

      3)Ajo ominaisuuteen,on hyvä kun tottuu ja yleensä sen kokonaiskuvaan,käyttömersu kuten diesel ei ole niin hyvä kun monet sen olettavat, monet muut merkit on ajoominaisuuksiltaan parempia.

      4)Sitten se tärkein ja pommi jota kannattaa uskoa hyvällä.

      Jos ajatellaan käyttö autoa vuosiksi niin nyky mersu kuten c ja e sarja pitää unohtaa samantien.

      4000Eurolla saa 124 korisen jonka valmistus päättyy 1995.

      C sarja alkaa 1993 (älä osta).


      124 korisen saat 4000e hyvän mutta etsiä pitää sitäkin,kyseessähän on jo vanha auto jota ei ole pilattu tekniikalla esim:(sähköviat) .

      saat toki 210 mallinkin eli niin kutsutun pyöreälamppuisen (väyrysmersu) sekin on E sarjaa alkaen jo 1995-1996 ,tämä malli kannattaa heti unohtaa jos et suuria harmeja kaipaa,noissa on etenkin ruosteet riesana ja pahat onkin,myös paljon muuta.


      Sinulle jää käyttöautona vain teini mersu tai 124 korinen,molemmat on jo vanhoja ja erittäin vaikeita löytää huippuhyvää.Tai sellaista että kori on oikeasti hyvä.

      Itsekkin haen hyvää 124 farmaria ilmastoinilla,2000 luvun mersu sato on kokeiltu, enään ei kokeilla,myyn tämän nykyisen pois ja palaan jos saan hyvän 124 vanhaan hyvään aikaan takaisin.

      Vielä siihen huolettavuuteen,1995 jälkeen ei ole oikeasti olemassa mersua tai entisenlaista kestävyydessä,ne on nykymersuja jotka ei todellakaan ole kestäviä ja on erittäin kalliita huoltaa.


      Muista tämä, tähti ei kerro enään nykyään laadusta,merkkiliike jos vika pitää korjata on kierettävä hyvin kaukaa.

      Jäljelle jää ostattavaksi lähes 20 vuotta vanhat oikeat mersut,saattaa olla kova pala monille katsoa niin vanhaa autoa,mutta jos sillä meinaa ajaa huolettomasti ja halvalla niin jäljelle ei jää vaihtoehtoa.

      RUOSTE ON KAIKKIEN MERSUJEN ONGELMA,HYVIN SUURI ONGELMA,ja tämän kun vielä muistat mersu miehet ei korjaa, ne vaan huoltaa mersua.

      Mitään 2000 luvun mersua ei pidä ottaa riesaksi jos ajat sillä satoja tuhansia esim:ostat 400000km-500000km ja meinaat ajaa 800000km jne...

      Ja mersu on sitten vaikea auto jälleen myydä.Suurin osa tällä palstallakin ei aja satojatuhansia samalla autolla,useimmat eivät käsitä kun autoa pidetään vuosia ja siihen kertyy puolimiljoonaa ajankuluessa.

      • kalle218

        Jos omistatte W124 n älkää luopuko siitä. Parempaa autoa ei enää saa. Moni uusimpien mersujen omistajat etsivät niitä. Se kertoo jo paljon.


      • Mersu on OK
        kalle218 kirjoitti:

        Jos omistatte W124 n älkää luopuko siitä. Parempaa autoa ei enää saa. Moni uusimpien mersujen omistajat etsivät niitä. Se kertoo jo paljon.

        Niinkun se oli joku yleinen suuntaus. Ei kerro mitään!


    • W124 1993-1999

      Olen omistanut 90-luvulla W124 mersun joka oli ihan hyväkuntoinen ja minulla 6v. Tämä oli huonoin auto joka mikä minulla milloinkaan ollut. 30 vuoden aikana ei minulla ole ollut kuin 7 autoa koska pidän yleensä pitkään ja tästä saa hyvän käsityksen mikä toimii ja mikä ei. W124 oli jatkuvasti pajalla esim. aivan käsittämätöntä ettei kierrejouset kestä edes 1v. lämmönsäätöpaneelia, pässinkivekset konehuoneesta ja kaikkien monien muiden riesojen jälkeen 250D kone särkyi. Jos tästä mallista W124 vaahdotaan että on hyvä mersu niin minkälaisia UUDEMMAT MERSUT sitten ovat??

    • 10kpl mersua

      "W124 oli jatkuvasti pajalla esim. aivan käsittämätöntä ettei kierrejouset kestä edes 1v."

      Juuri tuon olen kuulut hyvin monilla mersujen kohdalla,ihmettelen onko minulle käynyt munkki kun 10 eri mersussa tätä ei ole ollut.

      Jokaisen mersun kohdalla on soratieosuudet olleet merkittävänä kuluttajana.

      Miten sen saa katki kun ei ole minulla mennyt,vaikka olen välillä ajanut kuin tuulispää 230km tunnissa useimilla eriteillä (pikiteillä) 300e mersulla,silti ehjänä.

      Ainoat ongelmat on olleet takapöntön eli pakarin tippuminen (johtuen ruosteesta)jokaisessa mersussa.

      Perä ääntelee monissa puolen millin tienoilla olevilla,kuin myös automaatti laatikko ei ole kestävä,kolme on ollut ja ei toimi niin kuin uudehko,yhteen teetätin remontin tuolla 670000km kohdilla.

      Valitettettavan usein nuo 124 koriset on nykyään tura ukoilla omistuksessa ja huoltokirjaa ei missään ja jos se on niin ei ole tarkkaa kirjaa.

      Rengas sarjat huonot tai puutteelliset ,sisusta epäsiisti tai auto ei kulje suoraan niin kuin pitäisi,on vaihdettu osaa ja ei aurauskulmia säädetty aika monilla tätä.

      Auton historiaa huonosti tuntevia yleensä,jos kysytään laatikon öljynvaihdostakin,joku voi sanoa ettei sitä tarvii vaihtaa,no niin saattaa vehokin sanoa.

      Täyttä puppua,ne pitää vaihtaa,manuaaliin vanhemppiin laitetaan automaatti öljy,siis automaattiöljy.

      • W124 93-99

        kerroin juuri edellisessä viestissä että minullaoli 1kpl. W124 mersuja 6 VUOTTA ostin reilu 200 tkm ajettuna loppu tuli noin 500 tkm ajettuna noin 50 tkm per vuosi. Tällaisella kokemuksella näkee paremmin mikä kestää mikä ei, toisin kuin nämä kehujat minulla ollut 10 kpl W124 mersuja vai onks sulla noi autotollut käytössä 10kpl krt 6v yht 60vuotta?? Todellakin kierrejousi meni pahimillaan alle vuodessa poikki, Kokeiltiin KL-varaosan ns. taksimallin jousia ei apuja jne. Ei toi W124 vakuuttanut ei voi mitään. PISTE


      • W124 93-99
        W124 93-99 kirjoitti:

        kerroin juuri edellisessä viestissä että minullaoli 1kpl. W124 mersuja 6 VUOTTA ostin reilu 200 tkm ajettuna loppu tuli noin 500 tkm ajettuna noin 50 tkm per vuosi. Tällaisella kokemuksella näkee paremmin mikä kestää mikä ei, toisin kuin nämä kehujat minulla ollut 10 kpl W124 mersuja vai onks sulla noi autotollut käytössä 10kpl krt 6v yht 60vuotta?? Todellakin kierrejousi meni pahimillaan alle vuodessa poikki, Kokeiltiin KL-varaosan ns. taksimallin jousia ei apuja jne. Ei toi W124 vakuuttanut ei voi mitään. PISTE

        lisätään nyt vielä että toi oma w124 oli vm 88 11 vuotta vanhana oli mersu aika mätä monesta paikkaa. Nykyinen A6 on 10 v vanha ja ajettu yli 400tkm ei ole juuri ruostetta, toki kyllähän tätäkin on pitänyt korjata. Olen lueskellut näitä ristiirastiin kun olisi aika vaihtaa autoa, mielenkiinnolla luen tätäkin palstaa, mutta jos täällä W124 pidetään hyvänä autona ja uudemmat heikompia niin taitaa olla niin etten osta mersua. Ehdotuksia uudeksi Autoksi kokoluokka M-B E, Audi A6,


      • 11 kpl mersua
        W124 93-99 kirjoitti:

        kerroin juuri edellisessä viestissä että minullaoli 1kpl. W124 mersuja 6 VUOTTA ostin reilu 200 tkm ajettuna loppu tuli noin 500 tkm ajettuna noin 50 tkm per vuosi. Tällaisella kokemuksella näkee paremmin mikä kestää mikä ei, toisin kuin nämä kehujat minulla ollut 10 kpl W124 mersuja vai onks sulla noi autotollut käytössä 10kpl krt 6v yht 60vuotta?? Todellakin kierrejousi meni pahimillaan alle vuodessa poikki, Kokeiltiin KL-varaosan ns. taksimallin jousia ei apuja jne. Ei toi W124 vakuuttanut ei voi mitään. PISTE

        w124 93-99

        Arvostan näkemystäsi mutta olen aina sanonut kaikille (tässä en juuri nyt tarkoita sinua).

        Monet kertoilevat yleensä kuinka heillä on niin ja niin pitkään ollut auto esim:heitetään vaikka 8 vuotta.

        Tämä ei kerro yhtään mitään vaan ne kilometrit joilla ajetaan mitä sattuu missäkin kohtaa.

        Kun ajetaan suhteelisen paljon,esim:50000km-70000km vuodessa niin kyllä sielä nyt vaan näkee mitä kuuluu ja mitä vaihdetaan.

        Ajoin eräällä diesel mersulla 124 korisella 600tkm ja kone oli hyvässä kunossa perän tosin vaihdoin kun piti jo ääntä,tuolla autolla ajoin hieman yli vuodessa 120000km se oli viimeinen vuosi tuolla autolla.

        Jopa 300:sella bensalla ajoin automaatti ilmastointi 1989 mallin 70000km vuodessa hämeenlinna helsinki väliä muut matkat päälle.

        Se että olisin väittänyt ettei mene poikki ei pidä paikaansa,ihmettelen vaan kuinka sen saa poikki.Kun itselläni ei ole mennyt yhdessäkään mersussa ainostaan iskunvaimentimet hieman ventoitui eräässä mersussa tuolla 500-600000km välissä tuohon tosin jouduin myös vaihtamaan vaihdelaatikon ja pakoputkia.

        Harmi että koit minut kehujaksi,en ole halunnut kehua, kertoa vain totuuden.

        Sillä yhdellä mersun omistuksella ei voi kokonaiskuvaa kertoa edes,se oli vain sinun kokemus ja kuka tietää paljonko autollasi olikaan ajettu oikeasti,monet väittävät ostaneensa vähän ajetun mutta ei tiedosta totuutta.

        Ostimme itsekkin niin erään mersun 160000km ajetun 124 korisen sukulaismiehelle,kovin on kuule vaikea sanoa vaikka on kuinka uuden näköinen Siis 2000 taitteessa,no menin herttoniemen vehoon ja ja asentajan kanssa tarkastelimme ja hieman aukaistiin paikkoja kuten laturin hiilipakan alkuperäisyyttä ja kuluneisuutta kurkattiin ja jne.... alustaa.....jne no monikaan ei tee noin kun ostaa mutta tuolloin ostettiin hyvä mersu.

        Sen muuten jouduin myydään kun ukosta aika jätti joten se oli minulla käytössä yhden kesän ja möin sen miehelle joka oli tarkka etsien 5 vuotta 124 mersua ,joten tämähän 11 kpl tavallaan jonka möin.


      • Hyvä kun löysit
        W124 93-99 kirjoitti:

        lisätään nyt vielä että toi oma w124 oli vm 88 11 vuotta vanhana oli mersu aika mätä monesta paikkaa. Nykyinen A6 on 10 v vanha ja ajettu yli 400tkm ei ole juuri ruostetta, toki kyllähän tätäkin on pitänyt korjata. Olen lueskellut näitä ristiirastiin kun olisi aika vaihtaa autoa, mielenkiinnolla luen tätäkin palstaa, mutta jos täällä W124 pidetään hyvänä autona ja uudemmat heikompia niin taitaa olla niin etten osta mersua. Ehdotuksia uudeksi Autoksi kokoluokka M-B E, Audi A6,

        Jos valikointitaitosi on sellainen, että menet ostamaan Suomen huonoimman Mersun, niin kyllähän tuollainen kuvaamasi yksilö varmaan löytyy. Mutta mitä esittää asiaa, jos sillä ei ole mitään yleistä merkitystä. Kun tiedetään, että joka merkillä on se loppuun lintattu ja pantu puolivarastettu ja itse jatkettu tuontimysteerio, joka vielä sitä sun tätä. Tunnustat, että ostit ruosteisena. Minä en olisi ostanut.

        Kun normitilanne, kun kysyt kymmeneltä tai vaikka sadalta mersumieheltä peräjälkeen, on se, että Mersu kestää. Ja on erinomainen ajaa. Jne. Silloin on tietenkin kysymys siitä, että esim. ostat aidosti vähän ajetun (se on Mersulla vaikka 200 tkm) ja aidosti ehjänä ja siististi pidetyn. Ja sitten ajelet sillä seuraavat 400-600 tkm. Yleensä normihuolloilla mutta monessa tapauksessa niitä kovastikin laiminlyöden.

        Eli kun ostat Mersun uutena tai muuten ehjänä ja sitä siivosti pitelet, niin pienellä rahalla ja pienellä vaivalla aaja komeasti ja kauan. Ja siksi mersuja ostetaan. Siinä ei yhtään paina se, vaikka saisit ymmärtämättömänä ostamastasi huonosta yksilöstä ruudullisen kupan ja siihen kuuluvan vuotavan veneen. Ihan turha yrittää pistää korvienvälystääsi Mersun tai minkään muunkaan automerkin vastuulle.


    • 11 kpl mersuja

      .( W124 oli jatkuvasti pajalla esim. aivan käsittämätöntä ettei kierrejouset kestä edes 1v. )

      Miten se auto on ollut jatkuvasti pajalla ja väität ajaneesikin sillä?

      Ja nyt ukko hyppää jo kuuseen sen audin kanssa sitä ei kuule edes voi risnnastaa mersuun ja sen osiin.

      Herran ju-mala mikä sähläri,se audi ei olesinne päinkään wolkkareita oli meilläkin dieseleinä turbona 4 kpl ja se auto on oikeasti joka viikonloppu hallissa läjättävänä uusilla osilla että kestää ajaa.

      Eräässäkin volkkarissa ajoin myös reippaan vuoteen 120000km huh huh sitä osien vaihtoa markka aikaan 17000mk kuitit vuodessa jotka siirtyivät seuraavalle omistajalle kaupassa mukaan,auto keritty ympäri ämpäri moneen kertaan.

      Vie kuule nyt se audisi ja kaus täältä,piste .järki käteen ja tietoa enemmän kun ajetaan oikeasti eikä pidetä pihassa.

    • 11kpl mersuja

      Mitä vanhempi ja hyväkorisempi auto on sen parempi on kun ei ajeta ammattimaisesti,sen helpompaa on huolot yleensä.Ja halvempaa,audi pitää unohtaa samantien siitä ei ole kuin harmia joka käy kalliiksi jos pitää ajaakin.

      Sama wolkkarilla koneet ja muut jne .. ei kestä huikeita kilometrejä.

      Nykyinen cdi mersut 2000-2010 olevat ovat jo kalliita huolettavia jos niihin kertyy kilometrejä.

      Hyvin huomaa audimiehen tietämättömyyden automaailmasta muutama hassu auto ja kilometri ja vintti on pimeenä.

      Minä kirjoitan hieman laajemmalla kokemuksella autoja on ollut ajossa meillä 70-80kpl .

      Vieläkö mukiset ajamisesta?Se sinun audisi on koneen puolesta parhaat jo nähnyt.

    • 11kpl mersuja.

      Luinpa hieman tarkemmin tuota huru ukkoa,joka kirjoittaa nimimerkillä.

      W124 1993-1999

      Miten he-levetissä sinä olet kaikki saanut pas-kaksi?mainiten.

      (ja kaikkien monien muiden riesojen jälkeen 250D kone särkyi.)


      Ei juma-lauta.

      Mikähän tollero sielä on pitänyt mersua?ajoit tietysti ilman öljyjä jne..jouset särit ja koko auton tekniikka mäsänä.


      Tuollaisella autolla ajetaan miljoona km helposti,kaksimiljoonaa kestää kone mukavasti kun öljyt vaihdetaan mielellään 10000km.
      vaihtovälillä.


      Sinä todennäköisesti ostit loppuunajetun tai et vaihtanut hyviä öljyjä vaihtojen välillä tai käynistelit miten sattuu tai et pitänyt käynissä hetken aikaa ajon jälkeen koneen lämpöjen tasaamiseksi.

      Minullakin tuttava hönnö osti 200dieselin näytti minulle ennen ostoa konetta kannattaako ostaa,no auto oli 600tkm ajettu ja oli hyvä kone.

      Tämä viisas ostaa sitten matkailuvaunun ja kiskoo sitä 120km joka paikassa vaihtamatta öljyjä 30000km aikana,no kuinka kävi kone meni.

      Seillainen särkijä sinäkin olit sen tietää kaikki koska kaikki sinulla on hajonnut .Sinunlaisia on siis muitakin jotka ei raahdi laittaa hyviä öljyjä 6.5 litraa voi mennä enemmänkin niin kuin minulla menee cdi mersuun 8l öljynvaihdossa.

      Ne vaan on vaihdettava eikä miihattava.

      • pertsa7

        Tuo kierrejousen jatkuva rikkoutuminen on täysi valhe. Itsellä on ollut samanlainen auto käytössä 8 vuotta eikä yhtään jousta ole vaihdettu. Iskarit kylläkin. 250D konetta ei tarvitse korjata alle 1 milj. km jos vedet ja öljyt ovat vaihdettu ajallaan.
        Mene Audipalstalle ja lue sieltä kuinka surkea auto A6 on. Kertomuksia riittää äläkä tule tänne paskaa jauhamaan.


    • 350 000km

      Luotettava: On.

    • Ei Ei ja ei mersua !

      Kait ne mersun moottorit kestää, mutta siitä ei ol epaljon iloa, kun korit rapiseen j aruostuu puhki ympäriltä. Onhan noissa testeissäkin todettu, että mersu on aivan kärkipäässä autojen ruostumisessa. Joidenkin testien mukaan pahin! Joten, se siitä statusksesta, sillä joku japsi , esim Toyota Avensis on vähintään yhtä hyvä ajaa, kauniimpi katsella ja paljon halvempi. Mutta- aina löytyy henkilöitä, jotka haluavat maksaa statuksesta, vaikka sitten valheellisestakin. Sama on tämä Audi, renkaat maksaa siinäkin ja status. Hinaustilastot kertovat myös pajon, ja kärkinimi on niissäkin mersu ! Onhan mersu toki turvallinen ja hyvä ajaakin, mutta se on vaihdettava joka toinen vuosi uuteen, viimeistään joka kolmas vuosi!! Enkä todellakaan ole kateellinen, ajelen vaan herroiksi bemarilla, joka hakkaa mennen tullen minkä tahansa mersun !

      • Hei haloo pösilö. Nyt puhutaan 85-95 vuosina valmistetusta automallista. Tällöin ei Avensista ollut edes suunniteltu.


      • ne mainostaa
        mersumies_ kirjoitti:

        Hei haloo pösilö. Nyt puhutaan 85-95 vuosina valmistetusta automallista. Tällöin ei Avensista ollut edes suunniteltu.

        90-luvun puolella oli muutama vuosimalli mersuja, joissa oli ruosteongelmaa. Johtui ensimmäisen sukupolven vesipohjaisista maaleista. Moni muu merkki ongelmissa samoihin aikoihin. Itselläni oli tuon ikäluokan Mersu. Siinä oli hoidettu asia niin, että merkin laskuun oli takuumaalautettu ja se riitti siihen, että ei tullut ruosteongelmia. On tuttuja, jotka valittavat, että esim. takaluukun taipeet ruskistuvat noissa, mutta eivät ole nähneet vaivaa käydä korjauttamassa, vaikka tarjolla on ollut. Mitä sitten valittaa...

        Jotain japskikärryä en toisi esille lainkaan kun puhutaan ruostumisesta. Niitä ollut melki kaikkia merkkejä, ja niillä on niin, että hyvän tuotantolaadun avulla niillä ajelee melko harmitta ne ekat 150000-200000 km. Sen jälkeen alkaa tapahtua. Koreissa alkaa tapahtua jo paljon aiemmin. Viimeisin diisseltojota, joka oli, mittarissa lopulta n. 150000 km, useammassa kohdassa ruskea puski läpi. Tekniikaltaan vielä timmi. Sitä yksilöä en itse asiassa tekniikaltaan korjannut ollenkaan. Muiden tojotien kanssa ei ollut yhtä hyvä onni.


    • renaultmies1

      Kuka järkevä ihminen katselee 20 vuotta vanhaa mannelavettia tosissaan?? Onko ihmiset tosiaan näin typeriä? Merkistä riippumatta auto on romu 20 vuotta vanhana. Tuolla 4000,- saa 2000-luvulta toimivia autoja, paitsi jos se nyt on pakko olla mannelavetti niin sitten ostaa sellaisen.

      • AMG2

        Tyhmähän se on joka ostaa jonkun Ranskalaisen auton kun paljon enemmän ajamista kestävän Mersunkin voi ostaa.


      • Yli20v.

        Minulla on yli 20v. vanha Mersu,jota kaikki katsastusmiehet kilpaa ylistävät. Perheen kakkosauto,mallia-90 C. Ajettu n.80tuhatta km.Ei ruostevaurioita ei minkäänlaista remonttia tehti, säännöllisesti tehty vuosihuollot.


      • +-0

        sääliksi käy renaultmiestä. rapeita ranskalaisia ostaa ne,jotka ei tiedä mikä on auto!! etkö tiennyt että ne on ongelmajätettä??

        mersumies on taas hyvin perillä eri vuosimallien ongelmista.


    • ON ! , jos huoltaa ,käynnisestoelekroniikka joskus harvoin talvella estää käyntiin lähdön pyörittää vaan ei pamahda ,tarkistuta mesen-liikkeessä ; )

    • eroja löytyy

      Kyllä Mersullakin on omat maanantai-kappaleensa!
      Muuten; Saksassa Mersua pidetään "kansanautona", mutta BMW ja Audi ovat laatuautoja!

    • Halloo hei

      Köyhälle kaikki on kallista kuten vanha sanonta menee, mutta jos pidät 4000 euroa tyyriin auton synonyymina niin hoh-hoijjaa.
      Kyllä auto sen puoli miljoonaa kestää huollettuna, mutta uusikin saattaa hajota käsiin.

    • avohattu

      Olen ajanut 97 slk mersulla 2 vuotta ilman vikoja...

      • Ei mikään raketti

        Mää ainaskii tykkään ajella vuoden -92 mallisella Mersu 190 E autollani. Ei oo kori tai muutkaan paikat ruostunut. Jotkut puslat on jouduttu vaihtamaan ja öljyt joskus.
        Vähän hidas ja jäykkä se on.


      • Melko mieto
        Ei mikään raketti kirjoitti:

        Mää ainaskii tykkään ajella vuoden -92 mallisella Mersu 190 E autollani. Ei oo kori tai muutkaan paikat ruostunut. Jotkut puslat on jouduttu vaihtamaan ja öljyt joskus.
        Vähän hidas ja jäykkä se on.

        ilmaus tuo "vähän hidas ja jäykkä se on."
        Toisaalta, ajoituksen ollessa kohdallaan piisaa pienempikin vauhti.


    • KALLE KELLO

      Ei kai se sen kummosempi ole, kun muutkaan, mutta tarkista yksi asia. Uudemmista puuttuu vilkut, varmista että tuossa vanhemmassa se olisi. Liekö uusissa se, että ne tarvii erikseen hankkia.

    • Väyrynenysikuus

      Mersua suosittelen myös minä, tekniikaltaan erittäin kestäviä ja varmatoimisia autoja. Pahimpana miinuksena noissa aloittajan mainitseman hintaluokan Mersuissa ovat ruosteongelmat. Tuohon 4000e hintaan saa jo w210 (E-sarja, 1999-2002) "facelift" mallia ja w202 (C-sarja, 1998-2000) "facelift" mallia. Näissä kuitenkin kori on hyvin ruosteherkkä, herkempi kuin faceliftaamattomissa malleissa. Nämä kyseiset autot ovat CDi-dieselmoottorilla, mikä on kyllä hyvin toimiva ja luotettava moottori, tosin vanhempien mallien diesel-moottoreita pidetään vielä luotettavimpina.
      Suosittelisin aloittajaa harkitsemaan w210 (vm. 1996-1999) Mersua. Paras moottorivaihtoehto on ehdottomasti 290Turbodiesel. Tällä moottorilla olevat Mersut ovat varustettuja kestävällä Boschin pumpulla. Hyvä vaihtoehto on myös 220D-koneella oleva E-Mersu. Tässä on tosin Lucasin pumppu, joka ei ole läheskään niin hyvä kuin boschilainen. Vuonna 1998 E-sarjan 220D-moottori vaihtui 220CDi:ksi, näihin alkupään CDi-koneisiin ei kannata sekaantua. Mainitsemallasi 4000e hinnalla saat hyvän w210-Mersun 290TD tai 220D moottorilla, ajomäärä n. 300tkm, ja tuon verran ajetulla Mersulla ajetaan vielä kauan. Ruosteet kannattaa tietenkin tarkistaa, tyypillisesti nämä ruostuvat kaarista, helmoista, ovien muovilistojen alta, peräluukun lukon ympäriltä ja ovien tiivisteiden alta sekä ovien alareunoista. Huoltohistoria kannattaa myös tarkistaa, mikäli kyseessä on tuontiauto, niin huoltokirjasta olisi suotavaa löytyvän auton valmistenumero.
      C-sarja on myös hyvä vaihtoehto, toki se ei ajo-ominaisuuksiltaan ole E-sarjan veroinen, mutta varmatoiminen ja hyvä auto. C-sarjassa suosittelisin vuoden 2000 "facelift" mallia. Tällöin on valmistettu viimeiset w202-koriset Mersut, ja kaikki lastentaudit on jo korjattu. Moottorivaihtoehtoina ovat 200CDi ja 220CDi, joista molemmat ovat hyviä, 200CDi ehkä luotettavampi. Ruostevikaa näissä on kyllä paljon, se on tosiasia, ja ruosteetonta yksilöä on lähes mahdoton löytää, toki maalailtu näitä on jo paljon.
      Vanhemmat w124-Mersut sun muut suosittelisin jättämään väliin, vaikka hyviä autoja ovatkin, mutta ikä alkaa noissa jo painamaan ja suurimpaan osaan kilometrejä kertynyt jo hyvin paljon

    • mb200d124

      Itselläni on w124 200D, -86, mittarissa 470000. Itse ajanut silla reilu 35000. Maksoin siitä 700€. Laitoin uudet jarrupalat, ja etupyörien laakerit, osat yhteensä alle 40€. katsastuksestakin meni helposti läpi. Kulkee hyvin ja alle 5L/100km. Olen ollut tyytyväinen. Ei pahasti ruosteitakaan. Vetää hyvin, käy nätisti. Minusta se on hyvä. minulla ollut uudenpiakin, mutta huonompia autoja. Niinkuin octavia turbo-diesel. oikea murheenkryyni. 240000 meni kone. Vaihtokone ajettu alle 100000, tuli kansiremontti. iskunvaimentimet, jouset, jarrut, yms yms...

    • hitsari1

      Ei se mersu ikäänsä kestä kun ei muutkaan,ei sitä huoltaa tarvi sanotaan ja jakopää kestää auton iän monessa autossa ,ja paskat kestää,järki käteen .
      Sama minkä ostat jos niitä ei ole huollettu,korjattu,kunnostettu ja pidetty hyvin saat paskan alle 4000e ,mut elä välitä myös 10000e auto voi olla huonompikin ja remontit sit maksaa .
      On ollut noita teidän kunnon mersuja joku 1990 luvun molemmin puolin ,empä löydä muuta hyvää kuin luja 200d moottori.
      Ruostekasoja,jopa poikkinaisia koreja ja joka maailman osa saa vaihtaa ,taitaa vielä löytyä jokunen uusi osakin mersuun kun meni hermot ja merkki vaihtu,on kyl melekonen kardaani vetonen ,anhiton talvella,ja lonksuu vähän joka osa.Audiin tossa nyt tehty koko auto pian et ihan sama on sekin vanhoilla kun ajetaan paljon ja huollot ja osan vaihdot jätetään tekemättä niin kyllähän sit vikojakin on ja auton käyttäjä aiheuttaa omalla ajollaan loput,huollon laiminlyönnillä.Kyllähän autoilla ajaa kun ne pidetään kunnossa ,niin pohja ,helmat,kuin kone ja tekniikkakin ,putsaillaan ravat ,rasvataan ja kiristellään,uusitaan osia.Tuossa olen hitsaillut monia ja näkyy olevan että ihmiset eivät puhdista mm alustan koteloita ja helmoja ,polttoainetankin luona olevia letkuja ,koteloita,takapuskurin luona olevia koteloita niin sivuissa kuin allakin ,märkä rapa pesii ja tekee tuhoja ajan mittaan ,nytkin polttoaine luukun aluslevyn /kiinnituspeltin hitsaus käynnistynee kun tippui kansi tielle ,täynnä kuraa ja lahonut täyttöputken seutu ihan vm.2000.Toki mersuillakin ajetaan paljon joten kuluuhan autokin ja kori menee veltoksi,empä enää mieti itte minkä laitan kun jokainen auto täytyy hyvin katsella ja rauhassa tutkia,jokaisessa on jotain vikaa toisissa vaan ne hoksaa helpoimmin toisissa ei ,mut tulee kyl myöhemmin eteen .Voit saada hyvän mersun asiantuntijalta joka tuntee mersun läpikotaisin ,tietää vikapaikat ja osaa ne etsiä,tuntee pirssit.Itse ostasin 500e auton ja merkki seat toledo 1998-2000 se vanhempi korinen ,koska kaikki moittii ja varmaan vihaakin niin siksi,tekniikka kestää ja kuluttaa vähän ,ainoo on korin heikkous tietyistä paikoista ,mut kun halvalla saa ja ajaa 500tkm mukisematta niin mikä ettei.Kevättä ja rasvasia kouria

    • etuvetoinen oltava

      Todellinen talviauto. Takaveto - ja kaikki työntämään!

      • Apua sinulle

        Juuri noin. Jos et osaa ajaa.


      • mb85e

        Ne on kyllä etuveto vehkeet kun työnnellään talvella ojista ylös ja mäkien päälle.Mersun luiston esto thdistettynä automaattilaatikkoon toimii kuin perän kitkalukko.EI jää pahempaankaan ylämäkeen.


      • Juurikin näin.
        mb85e kirjoitti:

        Ne on kyllä etuveto vehkeet kun työnnellään talvella ojista ylös ja mäkien päälle.Mersun luiston esto thdistettynä automaattilaatikkoon toimii kuin perän kitkalukko.EI jää pahempaankaan ylämäkeen.

        Joo. Se on juuri etuveto, joka sinkoaa kierrerampista liukkailla ulos kun ei ole tuntumaa todellisesta pidosta. Ja kun lähtee niin ei ole enää mitään millä pitelee.


    • Kohta museo auto

      Minulla on bensa mersu mallia-90. C-malli. Pelaa kuin uusi auto. Katsastusmies ihmetteli kun ei ole ruosteesta edes alkua missään. Sanoi tämä on todellinen"HELMI".'

    • hyvä.kallis..

      Meillä yks mersu oli 2003 vm 200c compressor, ostohetkellä ajettu 63500km, myytiin 141 000km, ei vikoja, vaihdettiin palloniveliä ja kompuran läpän rele. Hinta käytettynä oli 30 000e ostaessa ja 7v jälkeen saatiin 11500e
      Arvo tippui 2650 e vuodessa, km 11000/v /hinta 230eur /1000km bensat.
      Autoveron alennus vielä muutti tilannetta.
      Hieno auto jolla hyv fiilis ajella, muttei ole köyhän auto. joka on esim Dacia...

    • EinoLeino699

      Mersuhan on kylmä auto.
      - Rouvat ajaa sitä turkki päällä

    • Hihittelijä

      aito jenkkifordi 6.0 koneella kestää paremmin ku yksikää mersu, myös turvallisempi. ei ole mitään mersua vastaan paitsi nykymersut eivät ole sitä A-luokkaa enään vaikka niin sanotaan

      • kari218

        Miksi helvetissä te jotka ette omista Mersua kerrotte kuinka se ruostuu ja tekniikka oireilee. 25 vuotta vanha Mersu käy ja kukkuu eikä sille tarvi tehda yhtään mitään ja kaikki pelaa vuodesta toiseen. Jos oma kotteronne oikkuilee ja teitä se vituttaa niin se ei ole Mesen vika. Harmittattaahan se että on olemassa automerkki joka kestää mutta sekään ei ole Mersun vika. Menkää oikeesti itseenne ja myöntäkää mikä teitä oikeasti ottaa päähän. Mersu on paras koskaan tehty auto ja siitä ei pääse mihinkään. Itsekkin on se pakko myöntää 8 vuoden omistajuuden jälkeen vaikka olen omistanut monet Bemut, Tojot ja ranskikset- Mersusta voi jokainen omistaja olla ylpeä!


      • uudeltamaalta
        kari218 kirjoitti:

        Miksi helvetissä te jotka ette omista Mersua kerrotte kuinka se ruostuu ja tekniikka oireilee. 25 vuotta vanha Mersu käy ja kukkuu eikä sille tarvi tehda yhtään mitään ja kaikki pelaa vuodesta toiseen. Jos oma kotteronne oikkuilee ja teitä se vituttaa niin se ei ole Mesen vika. Harmittattaahan se että on olemassa automerkki joka kestää mutta sekään ei ole Mersun vika. Menkää oikeesti itseenne ja myöntäkää mikä teitä oikeasti ottaa päähän. Mersu on paras koskaan tehty auto ja siitä ei pääse mihinkään. Itsekkin on se pakko myöntää 8 vuoden omistajuuden jälkeen vaikka olen omistanut monet Bemut, Tojot ja ranskikset- Mersusta voi jokainen omistaja olla ylpeä!

        ime sinä jotain.jokaisessa autossa on vikoja jotka rokottaa omistajansa lompakkoa joskus reilustikkin. toisesta hajoaa turbo,toisesta vaihteisto,toisessa taas ruostuu kaikki mahdollinen. itse olen oppinut sen että kannattaa valita varma perus veturi,eli auto joita on paljon. nissan,toyota, yms. niitä saa huokeasti ja alle satkun ajettuja.samoi vuosimalliltaan mahdollisimman tuoreita..jos autolla on ajettu yli 200000 on se jo kauhean paljon joka merkille,oli sitten diesel tai ei. itse en ostaisi mersua ikinä jos haen käyttö autoa,mutta jos haen harrastus peliä voisin ajatellakkin.samoin bemu ja audi,ne on käyttöautoina surkeita mutta jos haluat harrastaa ja korjailla niin sitten. mutta jos haluat kunnon harraste auton se on porsche gt3.


    • s124

      paras auto ikänä verrattuna muihin merkkeihin.myös uudemmat on lujia verrattuna kilpailijoihin.väykky on poikkeus mutta w211 on hyvä.
      tosin jos väykyn saa tonnilla parilla niin voi olla vastinetta koko rahan edestä siinäkin.

    • 11kpl omistanut.

      s124

      ("paras auto ikänä verrattuna muihin merkkeihin") Ei 1995 jälkeen mersua pidä enään edes katsoa.

      Olen tuo 10-11 kappaleen omistanut ja ajanut muilla lukuisilla mersuilla.

      Nyt tosiaan katsastelen mersuja 124 korisia ,on todella vaikeaa kun ei ole pidetty kunnolla,230 bensa farkku tai 250-300 diesel tulee kysymykseen ja farkkuna oltava ehdottomasti ilmastointi ja toimiva.

      Yhtään ei näy järkevää nettiautossa,paitsi( yksi kuvista päätellen) ja puhelimessa jutellen ei siis nähty.

      -Mersumiesten suuri ongelma on ku he eivät korjaa tarpeeksi,jos kori on melko hyvä niin koko tekniika ei ole sinne päinkään että voisi ostaa.

      -Moitteet annan 124 koristen omistajille,jos meinaa pitää yksilöä niin se maksaa,jos ajaa tuhansia tai kymmeniä tuhansia vuodessa,sitä on myös laitettava säännöllisesti,muuten käy niin kuten näätte nettiauto myy sellaisia roskia ettei niitä vanhoja ilmoituksia enään edes pidä lukea samona ne pysyvät,esim:toinen sanoo perässä on normaalia kulumaa lonksaa,ja samalla on maalutettu auto,myös lisää samaan hengenvetoon ettei manuaali laatikko enään oikein toimi,silti myy huippuhyvänä kehuen ja kumminkin on itse mieluilemassa väyrys sarjaa,ooh hooooo ,karmeeaa niin hirvittävän karmeaaa.

      Vielä 2003 kun katselin 124 koria jonka hankimme sukulaismiehelle tuolloin sai jotenkin hyvän mutta aikaa meni reilu 2 vuotta aktiivista etsintää,tuoloinkin jouduimme ottamaan tuonti auton.

      Suoraan sanottuna farkku mersut 124 koriset joita katselen alkaa olla kohta unohdettu,tällöin merkkikin vaihtuu,mersua nimmittäin en osta 2000 luvun autona ja se väyrynen en ota ilmankaan yksi riitti joka oli 290td ei enään ei.

      Mersun omistajat jos te meinaatte myydä niin nuolkaa ne autot,vaihtakaa osat ajoissa laatu osiin,älkää pitäkö romuja sielä myytävänä kun ei niitä kukaan mersumies osta kun autot ei ole sinne päinkään kun pitäisi.

      Rahaa palaa sen tiedän 3000e arvoisen mersuun palaa joka vuosi 1000e ja enemmänkin mutta silloin sen saa pidettyä kunnossa.

      Joten pyyhkikää nettiautosta romunne pellolle ei sielä ole montaa hyvä kuntoista joita viittii ottaa enään.

      Uskon merkin vaihtuvan meillä hyvää siis hyvää 124 korista suomesa alta 4000e on erittäin vaikeaa löytää jossa on ilmastointi ja on farmari ja mieluiten manuaali käy automaattikin.

      • mb85e

        Jos kerranolet mersumies niin tiedät ättä automaatti on aina oikea ratkaisu.


    • 250D A

      Itsellä W124 250D A -90, mittarissa tällähetkellä 248tkm, auto on ruosteeton.

      Uudempi MB on harkinnassa (W211) tuo vanha taitaa jäädä tallin perukoille kun ei siitä oikein raha-asiat parane ja on sitten turvana jos tulee joku katastrofi uudemman kanssa.

      Faceliftiin (v-kelaan) ei oikein ole varaa, alle 300tkm ajetuista pyydetään kuitenkin lähes järjestään vielä 20th euroa.

      Alkupään W211:sen kun ostaa niin sitten pitää tietysti olla tarkkana ettei ole mikään glygolilaatikkovikanen (tosin taitavat kaikki valeon laatikolla olleet olla jo korjattu)
      SBC - jarruista on myös peloteltu mutta jos jarrunesteet on vaihdettu parin vuoden välein pitäisi siinä keskusyksikössä olla 10v takuu.

      No eipä tässä kiirettä ole, kyllä tuolla satakaksnelkullaki paikasta toiseen pääsee.

      • mese5

        Kyllä pääsee, ei kannata pitää kiirettä kun on helmi autona.


    • lankkumese

      Itsellä 250D -88 eli ei muovihelmoja, mittarilukema 889tkm, kansipahvi vaihdettu 150tkm sitte. Savuarvot katsastuksessa 1.9, koneen puolesta menisi vielä mutta pellit alkaa oleen finaalis.
      Haussa kohtuuhintanen alle 300tkm ajettu w124.

    • Wagen 124

      Ittellä on varmasti vain 280 tkm ajettu E 200 D vuodelta 1994, uitettu Saksasta Suomeen jokunen vuosi sitten. Kilometrit eivät niinkään paina, mutta aika tekee tehtävänsä. Korin yleisilme on toki erittäin siisti, mutta pyöränholveissa tuli vastaan pahojakin ruostereikiä ja takakonttiin vuotaa joskus vettä (pahoin pelkään, että takalasin alakulman alla olevasta ruostereiästä). Eipä olisi varmaankaan ollut noita vikoja, vaikka ajomäärä olisi sama, mutta ikää toistakymmentä vuotta vähemmän.

      Toisaalta tekniikka pelaa ajomäärän mukaisesti hyvin, eikä tarvitse pelätä ilma- ja suutinvuotoja tms. "yllättäviä" vikoja. Ainoa yllätys oli starttimoottorin särkyminen noin 200 000:n kohdalla. Syykin selvisi: Valeo. Vanhemmissa W201- ja W124-Mersuissani on kaikissa ollut Boschin startti, eikä se pettänyt, vaikka kilometrejä ehti kertyä 550 000 - 600 000. Ehdin jo pitkään elää siinä käsityksessä, että Valeot on jätetty C-mallin harmiksi, mutta näkyy niitä käytetyn näissä loppupään satakaksnelosissakin.

      • huh3

        Mersu kestää isältä pojalle. Eli ihmisen eliniän ja vähän pitempääkin.
        Mitenkähän Tojot ja Datsunit kestää?


      • Alussa hyviä
        huh3 kirjoitti:

        Mersu kestää isältä pojalle. Eli ihmisen eliniän ja vähän pitempääkin.
        Mitenkähän Tojot ja Datsunit kestää?

        Ne kestää sen vaihtovälin. Ostetaan paljolti uusina. Vaihdetaan hyvissä ajoin, ennenkuin alkaa aika nakertaa. 200000 km on japskille jo paljon.


    • Älä osta mersua !

      Jos mahdollista niin kierrä Mercedes merkkiset autot kaukaa ja jatka ajamista Toyotalla, sillä huollot ja ylläpito tulevat Toyotassa paljon halvemmaksi kuin mersussa.

      Mersun tyyppiviat ja muut huonot puolet:

      - Erilaisia antureita saa vaihtaa vuosittain. Anturit kalliita ja vikadiagnostiikkaa ei pysty itse tekemään. Mersun "star" diagnostiikkalaita on pelkkä vitsi, sillä ei löydä edes peukaloa kämmenestä.
      - Tukivarsia ja niveliä saa vaihtaa vuosittain (ei mene katsastuksesta koskaan ensimmäisellä kerralla läpi)
      - Diesel malleissa eli CDI koneissa ruiskusuuttimet ovat kuluvia osia. Yksi ruiskusuutin maksaa 400 euroa vaihtotyö korjaamolla. Suuttimia menee noin 2 kpl per vuosi.
      - Huollot ovat kalliita (400 euroa ... 1500 euroa A/B huolto)
      - Varaosat ovat kalliita

      Vaikka CDI kone on taloudellinen (maantiekulutus 5,5 l/100 km), niin ei siinä mitään säästä kun tyyppivikojen korjaamiseen menee vuosittain 3000 euroa.

      • masalta

        Oletkohan erehtynyt automerkistä vai oletko sieltä Tattiksen konepajalta missä korjauksessa olevat Mersut ovat paalissa kolmessa kerroksessa, vikadiagnostiikkaa ei tarvita


      • mb85e

        Puhut paskaa.Itselläsi ei siis ole ollut meseä


      • Masalta
        mb85e kirjoitti:

        Puhut paskaa.Itselläsi ei siis ole ollut meseä

        Itselläni on siis juuri nyt jo monesko lie Mese omistuksessa, siksi vituttaa kuunnella tuollaista paskaa.
        Mese kulkea jolkuttaa vuodesta toiseen eikä sille tarvi tehdä yhtään mitään. Se ottaa päähän muiden kulkuneuvojen( =ei autojen) omistajia.
        Maailma tarvitsee esikuvia!


      • Harmittaa se
        Masalta kirjoitti:

        Itselläni on siis juuri nyt jo monesko lie Mese omistuksessa, siksi vituttaa kuunnella tuollaista paskaa.
        Mese kulkea jolkuttaa vuodesta toiseen eikä sille tarvi tehdä yhtään mitään. Se ottaa päähän muiden kulkuneuvojen( =ei autojen) omistajia.
        Maailma tarvitsee esikuvia!

        Kun ostaa Mekeä, niin kannattaaa ekana tsekata, että ei oo ruuvattu mittari. Meken mainetta on Suomessa pilanneet ne tuhannet uitetut meket, joissa mittarissa joku (muka) 200tkm, mutta oikeesti 450tkm. Ja autohan voi olla vielä nätin näköinen. Mutta kyllä siinä joutuu kuluvia osia jo uusimaan eri lailla kuin aidossa 200tkm ajetussa. Ja ruostettakin voi tulla kun Euroopassa ei välttämättä laiteta ruosteen estämiseksi mitään. Ostettaessa tuollainen voi olla vielä ehjä, mutta ottaa siinä iässä Suomessa nopeasti ruostetta kun saa kovan talvikelin ja suolat rasitteekseen.

        Kun saa sellaisen aidon 200tkm-yksilön ja kattoo, että ruosteenesto on OK, niin sillähän ajelee nätillä pidollla näppärästi sinne 500-600tkm. Ja enemmänkin. Ja sehän sieppaa muiden merkkien faneja.


      • Ruuvaten onneen
        Harmittaa se kirjoitti:

        Kun ostaa Mekeä, niin kannattaaa ekana tsekata, että ei oo ruuvattu mittari. Meken mainetta on Suomessa pilanneet ne tuhannet uitetut meket, joissa mittarissa joku (muka) 200tkm, mutta oikeesti 450tkm. Ja autohan voi olla vielä nätin näköinen. Mutta kyllä siinä joutuu kuluvia osia jo uusimaan eri lailla kuin aidossa 200tkm ajetussa. Ja ruostettakin voi tulla kun Euroopassa ei välttämättä laiteta ruosteen estämiseksi mitään. Ostettaessa tuollainen voi olla vielä ehjä, mutta ottaa siinä iässä Suomessa nopeasti ruostetta kun saa kovan talvikelin ja suolat rasitteekseen.

        Kun saa sellaisen aidon 200tkm-yksilön ja kattoo, että ruosteenesto on OK, niin sillähän ajelee nätillä pidollla näppärästi sinne 500-600tkm. Ja enemmänkin. Ja sehän sieppaa muiden merkkien faneja.

        Kun tullasin omaani, tullin immeinen kertoi matkamittareista ja niiden luotettavuudesta. Ensin ruuvataan rajan toisella puolella kilometrejä pois, että saadaan hyvä hinta. Sitten ruuvataan kilometrejä lisää, että saadaan halvemmalla rajan yli. Ja sitten taas kilometrejä pois, että saadaan Suomessa hyvä hinta.

        Tästä tosin useampi vuosi aikaa. Tullaussysteemit voineet muuttua. Miten vaikuttavat kilometrit nyt?

        Mutta selväksi tuli, että se joukko suomalaisia, joita on huijattu mersujen kilometrimäärillä, on suuri. Tässä on paradoksi: Mersun hyvä laatu tekee sen, että on vaikea auton kunnosta havaita auton todellista km-määrää. Mutta kulutusosien kulutuksessa ja remonteissa se tietysti alkaa tulla esiin, jos ei olekaan totta se pieni lukema, joka mittarista ilmenee.


      • pertsa7
        Ruuvaten onneen kirjoitti:

        Kun tullasin omaani, tullin immeinen kertoi matkamittareista ja niiden luotettavuudesta. Ensin ruuvataan rajan toisella puolella kilometrejä pois, että saadaan hyvä hinta. Sitten ruuvataan kilometrejä lisää, että saadaan halvemmalla rajan yli. Ja sitten taas kilometrejä pois, että saadaan Suomessa hyvä hinta.

        Tästä tosin useampi vuosi aikaa. Tullaussysteemit voineet muuttua. Miten vaikuttavat kilometrit nyt?

        Mutta selväksi tuli, että se joukko suomalaisia, joita on huijattu mersujen kilometrimäärillä, on suuri. Tässä on paradoksi: Mersun hyvä laatu tekee sen, että on vaikea auton kunnosta havaita auton todellista km-määrää. Mutta kulutusosien kulutuksessa ja remonteissa se tietysti alkaa tulla esiin, jos ei olekaan totta se pieni lukema, joka mittarista ilmenee.

        Taas puhuu "olen jostain kuullut"- asiantuntijat.Vaikka Mersulla olisi ajettu 200- , 400- tai 600 000km ei ole mitään väliä. Mersun teknikka on rakennettu äärimmäisen huolella huippuosilla että sitä ei voi edes verrata tavis autoon. Jokainen joka on tehnyt remonttia Mersuun niin on sen varmasti havainnut.
        Osat on tehty kestämään todella pitkään. Tähän joukkoon ei ´kuulu alihankkijoiden osat laturit ja startit ynm. Mikä on Mesen omaa, ne kestää kyllästymiseen asti.
        Itselläni on Väykky 220D ei syö öljyä ja toimii uuden veroisesti.
        Mikään ihmehän se ole koska mittarissa on vain 870 000 km.


    • hienuakyytiä

      oltiin emännän kans Playa del Inglesis viime talvena, taxi kyytiä naatittiin mallin -90 w124 suora vitoskoneella.
      Shaför vannoi jotta on suhannu,,
      2miljoonaa7sataatuhatta automaatti, ja loisti kuin uusi .

      öljynpaine tyhjäkäynnillä 0,5 bar, kierroksilla 3.

    • ei turhia hommia

      ketju on tupla ketju, eli sitä ei tarvi vaihtaa milloinkaan.
      joku muu pitää vaihtaa ennen sitä.

    • Anonyymi

      Hyvä tietää noista uudemmista, muutaman vuoden vanhoista ettei valmistaja, maahantuoja ja jälleenmyyjä kunnioita kuluttajan suojaa.

      Hankalahan noita on kkv (kuluttaja kilpailu viraston) tutkia, mutta kyllä sana leviää miten Mercedes-benz hoitaa asioita.

    • Anonyymi

      Viestistä puuttuu otsake!
      Selvitä, mitä tarkoitat?!

    • Anonyymi

      Kyllä Kooriakki on turuvalliseen ja väkiän poijaan autuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe