Kumppanillani näyttäisi joka kevät lähtevän hypomania pyörimään. Syksyllä alkaa masennus ja palailee kotinurkkiin reissuiltaan.
Onko muilla kokemuksia miten vuodenajat ja valo vaikuttavat bipoon?
Harmittaa kun olisi kiva olla kesätkin kumppanin kanssa ja tehdä kaikkea mukavaa mitä kesällä voi tehdä mutta ei talvella, mutta tuo lähtee aina "kesäihmistensä" matkaan. Jään joka kesä yksin.
Valon lisääntyminen ja maniat?
29
4526
Vastaukset
- juttelueiauta
Vaihda kumppania tai muuta erilleen.
- Bipon kumppani
Heippohan se on sanoa, kun toisesta kuitenkin välittää. Pitäisi välittää tietysti itsestäänkin. Ei tämä helppoa ole.
Ero on työn alla. Ei suostu hakemaan apua. Hän sairastaa mielestään vain masennusta, johon saa kyllä lääkkeet.
- bipom
minulla sama asia ,ekat päivät kuin aurinko paistoi tunsin mahtavaa eufooria,ja ne päivät kuin oli pilvistä olin vain huonolla tuulella,jos aurinko paistoi minutin olin minutin eufoorinen,ja sama syksyl alkaa masennus,joulukuus alkaa toinen mania just sopivasti kuin täyttää vuosia :D sitten tulee masennus loppu talvel, olen ymmärtänyt että aurinko voi laukaista manian usealle.mutta se oikeuta että jätetään partneri,lyö hanskat tiskiin ja sano minä tai hypomania,pyydä häntä hakemaan apua(neurotol slow 100mg muuten on lääke joka ei poistanut minun hyvää oloa se rauhoitti ajatuksiani ja käyttäytymistä,suuri osa bipoista ei halua lääkitystä koska silloin häipyy hypot ja maniat)
- Bipon kumppani
No voihan vee... Ihan samaa kaavaa meillä mennään! Keväällä alkaa hypo, syksyllä masis, joulun jälkeen taas menokausihypo, sitten masis ja taas alusta! Mahtaakohan tuo olla kuinka yleistä??
- täh?????
Onx kaikki keväthullut bipoja?Niitähän on vaikka kuinkapaljon jotka menee keväisin sekaisin jotenki.
- bipom
on! ja se on erittäin loogista jos ajattelette,kaikkihan saa kevällä hyvän fiiliksen kuin aurinko rupee paistaa,ja ettekö olleet koskaan kuullet kuin jengi puhuu syys masennuksesta, minulle syys masennus jakso loppui kuin menin barceloonaan viime syksynä,saman tien kuin pääsin barcan lentokentästä ulos iski hypomania,kuin tulin kuukauden jälkeen takas jatko masennus.psykiatrini kanssa keskusteltiin siitä jos yrittäisin suunitela etukääteen matkan ja mitä teen siellä,ja piti suunitella niin että saisin mahdollisemman paljon kokemuksia reissusta ulos,tällä tavalla mania jaksot pitäisi rauhoittua ,eli tä juttu toimis samal logiikalla kuin lapsilla pieninä on oltava ulkona leikkimässä jne muuten lapsella on liikaa energiaa illalla.eli yrittää käyttää mania silloin tällöin ettei se purkaudu täysillä kerran vuodes
- bipom
jotkut bipot eivät koskaan koe maniaa tai edes hypomaniaa,vaan heillä on pelkästään bipo masennus joko tuulee jaksoittain. jokaisesta ihmisestä löytyy bipo oire,skitso oire,masennus oire,ocd("pakkomieli") oire,borderline oire,antisociaalinen persoonallisuus häiriö oire...... lista vain jatkuu ja jatkuu,kaikki ovat jossain vaiheessa enemmän tai vähemmän hulluja, yritä arvata kuinka moni ihminen diagnosoi ittensä sille perusteella mitä netissä lukee,tai pahempaa leimaa henkilön sairaudella vain koska hän on erillainen,antakaa lääkäreitten diagnostisoida,vaikka tulee usein vääriä vastauksia on vaan jaksettava etsiä sitää oikeata,keskimäärin kestää SEITSEMÄN VUOTTA SAADA OIKEA AITO BIPO DIAGNOOSI,think about that
- kmah1963
jenkeissä on jopa niin nuori kuin 3 vuotias aloittanut lääkityksen bipoo vastaan?!? tämä on kerta kaikkia sairasta! syömällä kourallisen lääkkeitä päivässä ei auta se pahentaa,monet jotka syövät lääkkeitä eivät voi lopettaa muuten iskee kova mania/masennus,sitten potilas on paskana taas ja pakko aloittaa lääkityksen,olkaa varovaisia lääkkeiden kanssa älkää syökö niitä ennen kuin tiedätte mitä ja tasan tarkkaan mihin te sitä syötte,olen itse käynnyt läpi koko lääke arsenaalin ja ne jotka auttoivat pahensi minun manioita(ssri) ,minulle paras lääke on kannabis(matala THC(~5%) ja korkea CBD(luonnon oma antipsykoosi,jota kaikki ovat saanneet vauvoina äidin maidosta) joka valitettavasti on laiton jos ei reseptiä saa.
- 28 + 28 + 28
Voi Jessus tätä touhua... onko jo normaalista vuodenaikojen mielialojen vaihtelusta tehty sairaus?
Kautta aikojen ihminen on reagoinut valoon ja sen puutteeseen tietyllä tavalla. Jos nyt joku haluaa uskotella itselleen sen olevan sairautta niin se on sääli.
Kautta aikojen on ollut ihmisiä jotka ovat ilkeitä, omaan napaansa tuijottelijoita, selkään puukottajia, aikaan saavia, ahkeria, luovia, omissa oloissaan viihtyviä, pettäjiä, jättäjiä, epäluotettavia jne jne
Nytkö se on saanut nimen bipo? Jota hoidetaan päätä sotkevilla neurolepteillä jotka tuohoavat keskushermoston?
En halua kuulla yhtään enempää- Bipon kumppani
Älä nyt hölmöile.
Vilkkuvaloista tulee jokaiselle levoton ja häiritty olo, mutta epilepsiakohtauksen ne aiheuttavat vain vain epileptikoille.
Sama valon kanssa - se virkistää. Mutta bipoilta voi lähteä homma lapasesta. Ei ole enää kyse normaalista virkeydestä, kun se menee sairauden puolelle - maniaan tai hypomaniaan. Valon lisääntyminen siis voi toimia laukaisevana tekijänä. Kiinnostaa tietää miten paljon sitä tapahtuu. - nappihiiri
Oikeesti haluut kuulla kaiken.Et pääse napeistas eroon ikinäääääääääää.
- minäkinläksin
Lähtekää pois suhteesta mielisairaan kanssa.
Seurustelkoot hullut keskenään ei meidän terveiden elämää tarvitse tuhota. - tiinatintti123
Taas yleistämistä että kaikki bipot tuhoaa toisten elämät. Keksikää nyt jo jotain uutta ton saman virren tilalle. Just tästä asiasta keskusteltiin mun läheisten kanssa eikä he koe että oisin heidän elämäänsä tuhonnut millään tavalla. Mun vanhemmat sai sätkyn ku luin niille näitä juttuja täällä miten kaikkia bipot yleistetään samanlaisiksi hirviöiksi. He eivät ymmärtäneet miten muka terveet ihmiset voivat olla suustaan niin kauheita mitä täällä ovat. Katkeruus ja ilkeys ei ole kaunista.
- viisas ei usko
oot varmaan valikoinu mieleisesi palat,manipulointi kuuluu bipon luonteeseen.
toiset uskoo toiset ei. - tiinatintti123
viisas ei usko kirjoitti:
oot varmaan valikoinu mieleisesi palat,manipulointi kuuluu bipon luonteeseen.
toiset uskoo toiset ei.Ihan kuule yhessä katottiin näitä tekstejä täällä koneelta. Manipulointi kuuluu johonki maniaan eikä sitäkään kaikilla ole. Kaippa mun vanhemmat ite tietää miten oon heitä ja muita läheisiäni kohdellu. Meillä on aina suoraan puhuttu asiat läpi. En tie miten sut on kasvatettu mut järjestä tai viisaudesta et voi mitään puhua, koska viisas ja älykäs ihminen ei yleistä tolleen. Sellanen ihminen tietää ettei kaikki ole mustavalkoista eikä kaikki yhteen ihmisryhmään kuuluvat voi olla samanlaisia. Jos sulla sitä järkee ja viisautta on ni koita käyttää sitä. Teksteistä päätellen ei ole.
- miinusta lisää
tiinatintti123 kirjoitti:
Ihan kuule yhessä katottiin näitä tekstejä täällä koneelta. Manipulointi kuuluu johonki maniaan eikä sitäkään kaikilla ole. Kaippa mun vanhemmat ite tietää miten oon heitä ja muita läheisiäni kohdellu. Meillä on aina suoraan puhuttu asiat läpi. En tie miten sut on kasvatettu mut järjestä tai viisaudesta et voi mitään puhua, koska viisas ja älykäs ihminen ei yleistä tolleen. Sellanen ihminen tietää ettei kaikki ole mustavalkoista eikä kaikki yhteen ihmisryhmään kuuluvat voi olla samanlaisia. Jos sulla sitä järkee ja viisautta on ni koita käyttää sitä. Teksteistä päätellen ei ole.
kilahdatko useinkin kun kommentoidaan?bipot osaa vedättää myös vanhempiaan oikeinkin hyvin vaikka perittyähän se on kuten hyvin tiedätkin.
- tiinatintti123
Oonko mä kilahtanu vai? =D En kyllä omasta mielestäni. Jos et tekis päätelmiä tuntemattomista ihmisistä. Ei oo kyl meijän suvussa bipoa tavattu mua ennen. Ehkä jossain kaukana, mut ei lähisuvus. Miten voi vedättää läheisiään käytöksellä? Jos kohtelee läheisiään hyvin ni se on vedättämistä?
- aivan sama mulle
"Mun vanhemmat sai sätkyn ku luin niille näitä juttuja täällä miten kaikkia bipot yleistetään..."
entä ne bibojen omat toilailujutut?luettiko nekin ihan sillei kuinka terveet ihmiset ne lukis?
pettämiset,kusetukset,katoamiset,haukkumiset,manipuloinnit,rahasotkut,yms.yleistykset mitä itse itsestään kertovat masiksessa kun totuus pukkaa ahdistamaan? - tiinatintti123
aivan sama mulle kirjoitti:
"Mun vanhemmat sai sätkyn ku luin niille näitä juttuja täällä miten kaikkia bipot yleistetään..."
entä ne bibojen omat toilailujutut?luettiko nekin ihan sillei kuinka terveet ihmiset ne lukis?
pettämiset,kusetukset,katoamiset,haukkumiset,manipuloinnit,rahasotkut,yms.yleistykset mitä itse itsestään kertovat masiksessa kun totuus pukkaa ahdistamaan?Täs oli kyse siitä että täällä yleistetään bipojen olevan samanalaisia. Toki he tietävät ja tajuavat että bipoja on hyviä ja huonoja ihmisiä. On erilaatuista sairautta. Jotkut tekevät kertomiasi juttuja ja toiset taas eivät. Siitä tässä oli kyse. Ei siitä etteikö olisi paljon bipoja jotka tekevät kaikkea paskamaista. Sitä mä just haluan tuoda esille ettei kaikki bipot tosiaankaan ole samanlaisia. Täällä vaan ei sitä tajuta ollenkaan. Mun vanhemmat on terveitä ja tajuaa sen mutta täällä monetkaan muka terveet ei tajua sitä. Outoo. Mun muutkin läheiset tajuaa ettei kaikki voi olla samanlaisia.
- bipom
hypomaaninen tai maaninen henkilö voi olla erittäin ystävällinen!Monta monta kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä kärsivä monta kertaa laittaa ittensä kuseen koska olivat liian kilttejä,tuhlanneet koko palkkansa siihen että ystävät voisivat kokea mahtavan illan heidän kanssaan,he voivat ihan impulsista maksaa vaikka kaverin vuokran,
MIKSI KUKAAN EI MAINITSE TÄSTÄ MITÄÄN????????
EI KOSKA IHMISET NÄKÖJÄÄN VAIN HALUAA KESKITTYÄ SIIHEN MITÄ VÄÄRÄÄ KAIKKI MUUT TEKEVÄT,OTTAKAA HYVÄ KANSA JA KATTOKAA ITTEÄNI PEILIIN JA KYSYKÄÄ MITÄ VÄÄRÄÄ MINÄ OLEN TEHNYT JA SEISOKAA SEN TAKANA,JOS SELKÄRANKAA RITTÄÄ
ESIM.
OLEN BIPOLÄÄRINEN,JA OLEN OLLUT ILKEÄ,AGRESSIIVINEN,KONTROLOIVA JA MANIPULOIVA RAKKAITA IHMISIÄ KOHTAAN ,JA PYYDÄN ANTEEKSI KAIKILTA JOITA OLEN SATUTTANUT ELÄMÄNI AIKANA,JOS SAAN MAHDOLLISUUDEN HYVITTÄÄ TEKOJANI TEEN SEN.
minulla täys empatian puute?!?
älkää keskittykö ihmisten negatiivisiin puoliin koska niitten alta löytyy AINA jotain positiivistä, - Bipon kumppani
Näemmä keskustelu on siirtynyt vähän sivuraiteille.
Me päädyimme eroon. Tuntuu helpottavalta, ettei tarvitse enää pingottaa, odottaa kotona, elää jatkuvassa pettymyksessä ja ahdistuneisuudessa. Jo nyt tunnen itseni vähän iloisemmaksi. Toivon että opin vielä arvostamaan itseäni ja joskus sitten löytäisin hyvän kumppanin itselleni.
Tiedän että selviän. Ikävä tulee vielä joskus olemaan, kun aika kultaa muistot. Mutta tällä hetkellä tuntuu kuin olisin saanut elämääni painostavan h*elvetin irroitettua matkasta. Kokeilin eilen elää omaa elämääni, tehdä mitä halusin tehdä ilman että hypin toisen pillin mukaan, ja tuntui ihanan vapaalta.
Kun meno vaihtuu masennukseen, tiedän että hän taas tulee pyytämään sääliä ja hoivaa. Siinä on paha paikka taas.
Kirjoitin pitkän listan tietokoneen työpöydälle, miksi erosimme ja minkälainen hän oli kumppanina. Ehkä sitten muistan paremmin. Aika kamala lista. Täytyy varmasti hakea apua itselleni, miksi olen tuollaista katsellut?? Miten olen antanut tilanteen mennä noin pahaksi?? Hävettää, tuota ei voi näyttää kenellekään. En halua paljastaa, miten huonon ihmisen hän minusta teki.- tiinatintti123
Niinhän nää aina täällä menee vähän sivuraiteille. Parempi se on erota jos suhde on ollu tollanen. Ei se oo oikein että jäät yksin aina kun toiselle tulee sairausvaihe. Toivon myöskin että opit arvostamaan itteesi. Mulla se on ollu pitkä ja kivinen tie että oppis arvostamaan itseään ja välittämään itsestään. Sitä on hyvä kysyä miksi on jäänyt huonoon suhteeseen. Itse olin monta vuotta huonossa suhteessa. Nyt on ollu kasvun paikka ja kova miettiminen et miks annoin kohdella mua huonosti. Huono itsetunto pohjalla enkä arvostanu itteeni. Aattelin että oon ansainnu kaiken pahan. Monet varmaan aattelee tällä palstalla et oonki ansainnu kaikkea pahaa koska oon bipo. Enkä mä voinu olla se uhri koska oon bipo. Kyllä mä vaan olin. Mä olin oikeen stereotyyppisen maanikon uhri. Sen takii mua hirvittää kun tällä palstalla jotkut on sanonu et hullujen pitää seukata keskenään. Ei se nyt ihan noin mene. Mä olin onnellinen nuori nainen ennen sitä suhdetta. Ei mitään viitteitä mielialahäiriöstä. Suhteen aikana alkoi oireilu. Ensin tuli masennusta, ahdistusta ja kaikkea kauheeta. Mä en ees osannu aavistaa miten pohjalle ihminen voi joutua toisen ihmisen vuoksi.
Mua jotenki ärsyttää suunnattomasti kun monet on täällä sanonu että bipo tulee masennusvaiheessa kerjäämään sääliä ja hoivaa. No ei me kaikki siinäkään olla samanlaisia. Mä pidän tuskan suurimman osan ajasta sisälläni. Mä en halua edes mitään sääliä. Asiani hoidan ihan itse. Tukea olisin monesti tarvinnut mut ei vaan ole herunu. Oon oppinu pärjäämään yksin. Mut tietty tätäkin joku alkaa taas ruotimaan koska oon kamala hirviö bipo. Sillon ei voi olla empatiakykyä jos lähtee lyömään lyötyä.
Mä toivon sulle Bipon kumppani tai entinen kumppani nyt, oikein hyvää kesää ja toivottavasti opit joskus kunnioittamaan itseäsi. Vaan niin pystyy varmistamaan että saat hyvän kumppanin ja pystyt lähtemään ajoissa huonosta suhteesta joka tuhoaa sinut. Tsemppiä!
- Ninja9
Mulla meni joskus niin et keväällä masensi tosi pahasti ja vihasin kevättä ja kesää. Syksyä ja talvea rakastin. Nykysin menee toisinpäin eli rakastan kevättä ja kesää. Syksyllä alkaa heti masentaa. Joskus valon lisääntyminen on aiheuttanu keväällä muutaman parin viikon hypiksen. Usein kesät on menneet hyvin ja tasapainoisesti. Nykyisin ollu syksyllä sekamuotosta tosi paljon.
Parempi erota biposta joka ei edes myönnä olevansa sairas. Ei hommasta mitään tule tolla tavalla. Jos kerran häippäsee vielä koko kesäksi johonki niin ei mikään suhde kestä tollasta käytöstä. Menkööt niiden kesäihmisten kanssa sitten minne lystää. Löydät varmasti itsellesi sopivan kumppanin. - Bipon kumppani (ex)
Tiinatintti123 ja Ninja9, kiitos.
Vaikeaa uskoa, että hyviä ihmisiä on. Aion silti tänä kesänä katsella ympärilleni sillä silmin, josko jotain hyvää löytyisi. Ehkä olisin sitten vahvempi kun täytyy taas kuunnella tuon valheita ja katteettomia lupauksia. Ja pidän "vikalistan" näkyvillä. Pitää lukea sitä aina jos epäilyttää. Haluanko tosiaan olla sellainen.. En halua.
Mulla on paljon tekemistä itseni kanssa. Nyt teen asioita joita haluan, ja olen saanut jo paljon aikaiseksi! Toisaalta tuntuu kovin murheelliselta ja niitä harvoja hyviä hetkiä on ikävä. Toisaalta taas tuntuu vapaalta, rennolta, helpottuneelta.
"Kun elämässä kaiken menettää, vapaus on ainut mitä käteen jää.."
Hyvää kesää teille kaikille! - surunmurtama4
Kiitos kaikille asiallisista viesteistänne.
Jos muistaisimme kaikki pitää ja rakastaa ensin itseämme niin sen jälkeen vasta voimme rakastaa toisiakin.
Mutta edelleenkin toivoisin että meitä sairaan ihmisen läheisiäkin tuettaisiin, koska ei ihminen jollta puuttuu sairaudentunto ja todellisuudentaju voi olla oikeassa. Vakuuttavuutensa ansioista hän pyörittää jopa hoitohenkilöstöä sormensa ymärille.
Pirullinen sairaus on kaksisuuntainen mielialasairaus koska se kutistaa ja tuhoaa sen kaikkein rakkaimman henkilön vapautuakseen.- sapettaajulmetusti
Ei se sairas ihminen aina tuhoa niitä rakkaimpiaan. Kaikilla meillä ei se todellisuudentaju lähde käsistä. Se on harmillista että joka paikkakunnalla läheisiä ei oteta ollenkaan huomioon. Jossain läheiset saa hyvinkin tukea ja tietoa. Läheinen voi toki päästä itse terapiaan käsittelemään näitä asioita. Kannattaa kysellä vaikka sieltä missä kumppani on hoidossa. Facebookissa on ainakin tukiryhmä bipojen omaisia varten. Vertaistuki on myös tärkeää.
Mä en ymmärrä totakaan et vakuuttavuutensa ansioista pyörittää jopa hoitohenkilöstöä sormensa ympärille. Eli siis maaninen väittää olevansa kunnossa ja manipuloi hoitohenkilökuntaa vai? Hitto kun mä en meinaa saada minkäänlaista apua lääkäristä. Hoitohenkilökunta vähättelee masennuksia ja hypossa on kauhee kiukku päällä ja oon yrittäny siihenki saada lääkitystä ni ei vaan tuu. Oon kärsiny vuosia ilman kunnollista lääkitystä kun mua ei oteta tosissaan. Ja sit ne kenelle apua annettais tekee tollasta et manipuloi hoitohenkilökuntaa. Että mua sapettaa. - parempi varoa,yksi elämä
sapettaajulmetusti kirjoitti:
Ei se sairas ihminen aina tuhoa niitä rakkaimpiaan. Kaikilla meillä ei se todellisuudentaju lähde käsistä. Se on harmillista että joka paikkakunnalla läheisiä ei oteta ollenkaan huomioon. Jossain läheiset saa hyvinkin tukea ja tietoa. Läheinen voi toki päästä itse terapiaan käsittelemään näitä asioita. Kannattaa kysellä vaikka sieltä missä kumppani on hoidossa. Facebookissa on ainakin tukiryhmä bipojen omaisia varten. Vertaistuki on myös tärkeää.
Mä en ymmärrä totakaan et vakuuttavuutensa ansioista pyörittää jopa hoitohenkilöstöä sormensa ympärille. Eli siis maaninen väittää olevansa kunnossa ja manipuloi hoitohenkilökuntaa vai? Hitto kun mä en meinaa saada minkäänlaista apua lääkäristä. Hoitohenkilökunta vähättelee masennuksia ja hypossa on kauhee kiukku päällä ja oon yrittäny siihenki saada lääkitystä ni ei vaan tuu. Oon kärsiny vuosia ilman kunnollista lääkitystä kun mua ei oteta tosissaan. Ja sit ne kenelle apua annettais tekee tollasta et manipuloi hoitohenkilökuntaa. Että mua sapettaa.kyllä mun puolisoni (mies) oireilee joka ikinen kevät niin, että terveys ja yleinen turvallisuuskin on vaarassa, kun saa hirveitä raivokohtauksia.
Raskainta on,kun itse odottaa valon lisääntymistä ja sitä hyvää hyrinää, mikä seuraa pimeää, raskasta talvea, ja kaikki yhteinen hyvä kuolee maanisen ärtyneisyytedn, hyökkäävyyteen ja loukkaantumisen mukanaan tuomaan arjen ilottomuutteen.
Ehdottomuus, röyhkeys, iva, omassa maailmassaan lilluminen jne ovat ihan kamalia yhteisyyden, pariduhteen ja arjen kannalta.
Lääkitys on oike, mutta riittämätön, ja mielestään elämäneä kunnossa olevaa bipoilijaa ei lääkärin arvioon saa.
Itsellä elämäntilanne sellaineb, että pitää nyt vain kestää, mutta mielelläni en täszä suhteessa ole.
Bipo nauttii aiheuttamastaan häsdäkästä, tykkää olla marttyyri jne.
Htin raskasta, jos joku kertoo, että on maniaa, KIERTÄKÄÄ KAUKAA!
Mikään teidän rakkautenne, toisin puhumisenne, muulla tavalla käyttäytymisenne EI MUUTA PSYYKKISESTI SAIRAAN IHMISEN SUHTAUTUMISTA.
Monen kymmenen vuoden loppusaldona voin sano! lukuisten poliisien, sairaalajaksojen, mustelmien jäleen:
väistäkää!
Tulee muita, parempia!
oma mielenterveys menee, kun yrittää maanikkoa miellyttää.
vanhaan aikaan sanottiin, että ota rahat ja juokse.
Näin minäkin teen, enkä aio kertoa edes läheisille, missä asun, sillä nämä ovat SAIRAITA,UHKAILEVAT JA MYÖS TOTEUTTAVAT UHKAUKSENSA. - parepi varoa,yksi elämä
parempi varoa,yksi elämä kirjoitti:
kyllä mun puolisoni (mies) oireilee joka ikinen kevät niin, että terveys ja yleinen turvallisuuskin on vaarassa, kun saa hirveitä raivokohtauksia.
Raskainta on,kun itse odottaa valon lisääntymistä ja sitä hyvää hyrinää, mikä seuraa pimeää, raskasta talvea, ja kaikki yhteinen hyvä kuolee maanisen ärtyneisyytedn, hyökkäävyyteen ja loukkaantumisen mukanaan tuomaan arjen ilottomuutteen.
Ehdottomuus, röyhkeys, iva, omassa maailmassaan lilluminen jne ovat ihan kamalia yhteisyyden, pariduhteen ja arjen kannalta.
Lääkitys on oike, mutta riittämätön, ja mielestään elämäneä kunnossa olevaa bipoilijaa ei lääkärin arvioon saa.
Itsellä elämäntilanne sellaineb, että pitää nyt vain kestää, mutta mielelläni en täszä suhteessa ole.
Bipo nauttii aiheuttamastaan häsdäkästä, tykkää olla marttyyri jne.
Htin raskasta, jos joku kertoo, että on maniaa, KIERTÄKÄÄ KAUKAA!
Mikään teidän rakkautenne, toisin puhumisenne, muulla tavalla käyttäytymisenne EI MUUTA PSYYKKISESTI SAIRAAN IHMISEN SUHTAUTUMISTA.
Monen kymmenen vuoden loppusaldona voin sano! lukuisten poliisien, sairaalajaksojen, mustelmien jäleen:
väistäkää!
Tulee muita, parempia!
oma mielenterveys menee, kun yrittää maanikkoa miellyttää.
vanhaan aikaan sanottiin, että ota rahat ja juokse.
Näin minäkin teen, enkä aio kertoa edes läheisille, missä asun, sillä nämä ovat SAIRAITA,UHKAILEVAT JA MYÖS TOTEUTTAVAT UHKAUKSENSA.pahoillani lukuisista kirjoitusvirheistä, virtuaalipädi ja selaimen kautta kirjoitettu vastaus eivät näköjään osukaan yksiin.
Eiköhän itse asiakuitenkin tullut selväksi.
- hennariksu
Kuulostaa kyllä siltä et ois mukana ripaus narsismia sun kumppanissa. Meinaan toi et vois toteuttaa uhkailunsa. Jotain epävakautta kuitenki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552540Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64891
- 65829
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658