Eroon suvusta jouluna

Vinkkejä tänne

Minne kannattaisi mennä joulun viettoon. En haluaisi viettää sitä täällä Suomessa suvun keskellä. Haluan kerrankin viettää oman joulun ja kaukana kotimaasta. Mutta minne? Toiveena olisi lämmin ilmasto ja turvallinen paikka.

6

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oman ekan

      irtiottoni tein Intiaan. En nyt ehkä niinkään ajatellut irtiottoa suvusta ja perheestä, vaan lähinnä koko joulu-hössötyksestä. Ihan täysin ei tuo toive ensimmäisellä kerralla onnistunut, sillä Intiassa saa hakeutua aika kauas turistimestoista jotta pääsee joulua karkuun. Mutta ainakin siellä sen pystyy toteuttamaan. Suuntana Etelä-Intia, niin kelit ovat aivan mahtavat. Pois turistimestoilta, niin rauhakin on taattu. Ja erittäin turvallista, jopa minulle, silloin yksin reissanneelle Lady Backpackerille.

    • hannele

      Me ollaan aina miehen kanssa joulut oltu jossain päin Thaimaata. Ei tod. jakseta anopin hössötyksiä.. No on me hänen mielikseen muutama joulu oltu Suomessakin. Thaimaa meille valikoitui siksi että siellä takuuvarmasti lämmintä ja edullinen hintataso. Omatoimisesti mennään ja perillä ollaan 10-15 vrk. Ensi jouluna taas muutaman vuoden tauon jälkeen Khao Lakiin.

    • travelbag

      Joulun viettoon kannattaa menna johonkin Euroopan suurkaupunkiin, kuten Lontoo tai Budapest, Praha, Ateena, Pariisi, Rooma, Lissabon.
      Kukkarosta riippuu.

      Egypti ei ole turvallinen eika myoskaan Turkki, Kreikka sen sijaan on.

      • Ap kaipaili

        lämpöä, joten ehkä nuo Euroopan suurkaupungit eivät nyt ihan natsaa hänelle. Hienoja mestoja tosin kaikki tyynni!

        Mitä tulee Egyptiin, Turkkiin ja Kreikkaan, niin ei sielläkään oikein pysty joulunaikaan lämmöllä mässäilemään ;)


    • Paikkoja on

      No, minä sanoisin että vaikka Namibia tai Sansibar olisi ihan jees paikkoja. Toisin kuin usein luullaan, on Afrikassa paljonkin rauhallisia mestoja eikä joka paikassa ole sisällissotia tai nälänhätää.

      Ja niissä paikoissa ei tarvitse häiriintyä mistään jouluhössötyksistä. Ilmastokin on oikein mukava eikä useita paikkoja ole (vielä) pilattu massaturismilla (toisin kuin vaikka Kaakkois-Aasiaa!).

      No sitten on tietenkin Intia. Monet Karibianmeren saaret voi myös olla ihan hyviä mestoja. Chilekin on nykyään ihan hyvä.

    • saunatonttuc

      Jospa menisit saunaan ja pistät oven lukkoon ja nautit olostas vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe