Erakoitunut ujo

erakoitunut ujo

Ei ystäviä sitten kouluiän jälkeen (reilu 20v)
Parisuhteessa olin 2 vuotta sitten mutta tuli ero, varmaan ujouden takia
Asun yksin, työssä ei tarvitse puhua/olla ihmisten kanssa.
Vanhemmat asuu eri paikkakunnalla

Enään en uskalla lähteä ulos jos naapureita pihalla.
Roskatkin vien myöhään illalla tai aikaisin aamulla ettei vaan tarvitsisi nähdä ketään.
Kaupassa käyntikin ajoitetaan niin, että mahdollisimman vähän ihmisiä.
Onneksi on nettikauppoja josta ostan kaiken muun kuin ruuan.
Puhelimeenkaan ei aina uskalla vastata, osaakohan sitä enään puhuakaan.

Koko ajan mennyt pahemmaksi oma tilanne.

Onkohan jotain luontaistuotetta jolla saisi ujoutta helpottamaan?
joo alkoholi... mutta siinä muut ongelmat

Alkaa jopa huvittamaan tämä tilanne.

3

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ''outo''

      Sama juttu.. Toiset jauhaa samaa, tietävät kyllä tilanteeni, huomattu on sekin, joilla ei tätä ongelmaa ole eivät myöskään ymmärrä, lääkkeitä on kokeiltu moneen lähtöön, rauhottavatkaan eivät juuri auta lähtemiseen.. En osaa muuta sanoa, todennäköisesti olen vain ''laiska kohtaamaan tilanteita'' jota kuulen jatkuvasti, apu on kuulemma vain että lähtee ei muuta, eipä ole auttanut vaikka joku kerta olenkin lähtenyt samaan menee aina takaisin vaikka lähtisin joka kerta esim. kauppaan, kaupassa olisi vain tuskallista olla muitten tuijottaessa, eikä auta ''ettet välitä muista'' yritetty on sitäkin, menen vain niissä tilanteissa jäykäksi ja ihan kuin en näkisi muita, koska en voi katsoa päin tai muutenkaan olla, kadulla liikkuminenkin on jo tuskallista, joku katsoo sitäkin, pienenpiäkin paikkoja on yritetty ei auta sekään, sielläkin olen vain ''sumussani'', enkä voi siis tehdä paljoa mitään tuntemattomien ja vieraampien kanssa, jos en näe esimerkiksi yhtään tuttua kaveriani (jos niitä nyt enää voi kavereiksi kutsua) , pitkään aikaan niittenkin kanssa oleminen on tuskallista, muut pitävät minua outona, koska en juttele ja ole kuin muut, julkisilla paikoilla eli siellä missä on liikennettä olen yrittänyt pitää mahdollisimman huomiota herättämätöntä liikettä, esim. kävelemällä huppu päässä, aurinkolasejakin olen ajatellut alkaa pitämään vaatii vaan totuttelua niihinkin, jotta ne tuntuvat ''tutuilta'', eli en hyvin uusia vaatteita ym. voi alkaa mielellään pitämään kuin aluksi kotona, jotta voisin sopeutua niihin...

    • adssda

      Terapiaan! Kohta sulla on oikein kunnon agorfobia.

    • 10+20

      Ainakin aloittajalla on mennyt paremmin kuin minulla todennäköisesti koskaan tulee menemään. Kauhea ihmispelko ollut päällä jo monta vuotta eikä elämisestä tule sen takia yhtään mitään. Ei taida enää terapia ja lääkityskään auttaa tähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe