Olenko yliujo vai mikä on?

A PUA

Olen 15v tyttö ja suorastaan pelkään päästä vieraampia (etenkin naisia) lähelle. Vaikka kuinka yritän en osaa olla rentona joidenkin ihmisten lähellä. Yksi hyvä esimerkki on kaverini äiti jonka olen tuntenut jo kohta kaksi vuotta, mutta en yhä edelleenkään osaa rentoutua hänen seurassaan. Myös koulussa on vaikeuksia jos opettaja tulee lähelle. Alan siis hermostua, haluaisin lähteä pois, käteni hiostuvat, vatsassa vääntää ja olo tulee muutenkin pahaksi enkä voi käyttäytyä normaalisi.
Kaverini pitävät minua ihan outona kun kyttäilen kaikkia lähelläolijoita kuin pelästynyt piski. Olenko siis vain todella ujo vai onko kyse muustakin?

2

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luultavastii

Sinulla on aivan varmasti joku lapsuuden trauma, ehkä joku nainen käytti sinua hyväkseen kun olit lapsi ja tämä trauma saa sinut hermostuneeksi vieraiden naisten kanssa.

• A PUA

En ainakaan muista että näin olisi. Olen miettinyt mutta en ole keksinyt mitään tilaisuutta jolloin joku olisi käyttänyt minua hyväksi. En tiedä voiko se vaikuttaa, mutta minua syrjittiin useampia vuosia alakoulussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe