Lukekaa José Stevens:n "Kesytä Lohikäärmeesi".
Suosittelen kaikille ujoille, jotka kärsivät alemmuuden tunteesta ja riittämättömyyden tunteesta. Toki kirjassa käsitellään muitakin pelkoja.
Suosittelen lukemaan!
Ne jotka ovat lukeneet kirjan, niin pistäkääpä kommentteja.
Kirja!
4
608
Vastaukset
- tässä
yksi itsepäisyyden lohikäärmeen vaivaama. Kaipa niissä jotain perää on. Ainakin tunnistin paljon selkeitä käyttäytymiskaavoja toisista, mutta myös itsestäni. Siitä on jo useampi vuosi kun sen luin, mutta jotain vielä muistan. Olen lukenut melkein kaikki muutkin "Michael-kirjat", joten yhtä kirjaa ajatellessa tulevat siksi mieleen ne muutkin.
Ehkä osittain sen(kin) kirjan aikaansaaman itsensä ja ajatusmalliensa tarkkailun ansioista ujouskin on vuosi vuodelta alkanut hiukan väistymään.
Kirjan perusteella arvelin omiksi lohikäärmeikseni itsepäisyyden, joka on se vaikuttavin ja vahvin vastus, sekä voimakkaasti esilläolevana lisänä itsensä aliarviointi ja ajoittain myös ylpeys. Juuri nehän ujoilla useimmiten ovatkin riesanaan tuon "opin" mukaan. Niin tai ehkä ne juuri aiheuttavatkin ujouden.- Joe26
Itse tunnistin vahvimpina marttyyriuden ja itsensä aliarvioinnin.
Varmasti monille ihmisille on helpotus että nämä lohikäärmeet ovat "loisia", jotka ovat ihmisessä kiinni. Kun taas minä itse on puhdas eli ei ujo =)...
Tämä kirja antoi minulle uutta kipinää taistelussa ujoutta vastaan. Antoi uskoa että pahimman yli voi päästä jos vain on tahtoa ja yritystä tarpeeksi.
- kukka75
Voin myöskin suositella tuota kirjaa kaikille! Se on todella hyvä ja antaa ajattelemisen aihetta. Ainakin omalla kohdalla siitä on ollut paljon apua. Aika kamalaakin löytää sieltä "totuuksia" itsestänsä, mutta toisaalta paljon hyviä vinkkejä oman lohikäärmeen kesyttämiseksi. Hauskaa että miespuolisiakin kiinnostaa tällaiset asiat :)
En usko että kenellekään meistä tekisi pahitteeksi lukaista tuo kirja ainakin kerran läpi.- gnc
Laittakaa nyt jotain asiaa kirjasta, ei paljo kerro millanen se on jos vain sanoo että hyvä ja antaa ajattelemisen aihetta. Mitä siellä lukee? Jotain esimerkkejä, ok?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603