Mitä rakennuspiirtäjä saa piirtää?

nii että mitenkäh

Törmäsin tämmöseen tutkintoon. On siis ammattikoulutasoinen tutkinto. Niin mitäköhän tuon tason piirtäjä saa nyt oikeasti piirtää? Ite olen melkein valmis inssi ja kun itekkään saa tulla piirtää hädintuskin kun koirankopin niin mihinköhän amistason tutkinnon pätevyys riittää? Varmaan piirtää uudestaa jotain arkkitehdin luonnoksia en tiiä. Osaisko joku vastata?

5

6250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+12

Siis nimenomaan piirtää puhtaaksi niitä muiden suunnitelmia.

• Rakennuspiirtäjä

Puhtaaksipiirtäjiä ei enää tarvita. Me piirtät mallinnamme 3D:nä rakennusosia sekä teemme detaljipiirustuksia 2d:nä. Toimimme insinöörien oikeana kätenä projekteissa.

• 19+17

Minä olen suunnitteluassistentti, joka on melkein sama kuin rakennuspiirtäjä. Arkkitehtittoimistossa ollessani piirtelin luonnoksista lupakuvia, lupakuvista työpiirustuksia (esim. keittiöt, kylpyhuoneet tms.), laskin pinta-aloja ja tilavuuksia jne, tein tulostustiedostoja ja tilailin paperikopiota, tein myyntiaineiston jne. En kaikkia edes muista.

Jotain piharakennuksia olisi ehkä voinut piirtää "omiin nimiin", mutta aina piirustukset suunnitteli joku muu, minä vain piirsin.

• KOKENUT PIIRTÄJÄ

Minä olen piirtäjä vuodesta 81 lähtien. Käynyt rakennuspiirtäjälinjan 9kk v 81 ja teknisenpiirtäjälinjan 1998-2000. Nykyisin saan piirtää rakennuksia jossa ei ole tulipesiä ja ei käsitellä enemmälti vettä.Piirrrän taloja ja muita vain jos esim.vastaava mestari allekirjottaa kuvat tai joku muu "viisa ja kouluja käynyt" Minua ihmetyttää nykyinen inssiopetus,kun ne ei opeta käyttämään piirtäjiä. Työssähän on paljon semmosta missä ei inssin aivoja tarvita. Vaan on paljon aikaavievää pohjahommaa....
      Piirtäjän palkkaus on puolta halvempi ja sillä aikaa kun piirtelee pohjaa,inssi voisi tehdä esim rakenneratkaisuja tai muuta mihin piirtäjä ei pysty. TALOUDELLISTA.

• Anonyymi

piirrän oman glory holen ulko huussiin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      49
      1344
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      160
      1156
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      1037
    4. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      882
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      198
      871
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      12
      802
    7. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      27
      786
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      51
      771
    9. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      346
      758
    10. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      731
    Aihe