tiskaajan palkka

jenna

voiko joku ystävällisesti kertoa paljonko tiskaaja saa esim. tunnilta?

20

18198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pamin taulukot

1)
      tässä Pamin palkkoja.
      Olisi hyvä, jos laittaoisi viestin mukaan I vai II pkl= paikkakuntaluokka. Nämä I
      1276( 8,03)
      1305 (8,21)
      1331 (8,37)
      1357 (8,53)
      Ekaks kk.palkka suluissa tuntipalkka, alkaen 0-2v, yli 2v., yli 5v. ja yli 10v

• Leena

Puhdistus- ja siivousalan TESin piirissä oleva tiskaaja saa I paikkakuntakalleusluokassa peruspalkkaa 7,39 e/h.

• Pamilainen
        Leena kirjoitti:

Puhdistus- ja siivousalan TESin piirissä oleva tiskaaja saa I paikkakuntakalleusluokassa peruspalkkaa 7,39 e/h.

Puhdistus-ja siivousalan ...
        -siis mikä tes???

Ymmärsin , että kyseessä ravintola-alan tiskaajan hommat. Olinko väärässä???
        Pamin mukaan kaikki apulaiset kuuluvat 1. ryhmään eli ei se noin huono voi olla...

• Leena
        Pamilainen kirjoitti:

-siis mikä tes???

Pamin mukaan kaikki apulaiset kuuluvat 1. ryhmään eli ei se noin huono voi olla...

Palkka ei määräydy sen mukaan, missä työtä suoritetaan, vaan sen mukaan, mitä työehtosopimusta työnantajan tulee noudattaa. Jos työnantaja on yksityinen siivouspalveluliike, palkka määräytyy puhdistus- ja siivousalan tes:in mukaan. Tiskaa sitten vaikka kaupassa tai toimistossa tai baarissa.

Jos työnantaja on ravintola, palkka määräytyy tietty sen mukaan. Kerroin vain erään esimerkin, mitä palkka VOI olla. Tiskaaja-nimikkeellähän voi olla töissä vaikka millä työnantajalla.

Ottakaa palkkakeskusteluissa huomioon, että näitä ns. tukipalveluja ulkoistetaan hyvin mielellään ja monet ostavat sieltä, mistä halvimmalla saa...

• Leena
        Pamilainen kirjoitti:

-siis mikä tes???

Ja vielä haluaisin tähdentää, että myös puhdistus- ja siivousalan työehtosopimus on yksi PAM-liiton neuvottelemista sopimuksista.

• kokki
        Leena kirjoitti:

8.02 euroa minimi lisät

• Brylle
        kokki kirjoitti:

8.02 euroa minimi lisät

Itse olen ollut kohta vuoden tiskaamassa isossa ravintolassa.Olen sopimuksessa ravintolatyöntekijä (ilman mitään koulutusta/kokemusta) ja lähtö palkkani oli 9,20/h ilta,yö ja viikonloppulisät..eli jos mahdollista niin kannattaa pyrkiä ravintola alan tes:llä tiskariksi ja ilman vuokraus firmoja..kyllä elää:)

• Hävetkää herrat

Onks tuo edes minimipalkka kuukaudessa. Kun verot pois eihän tuosa jää mitään käteen.

Sossusta ja Kelasta saa enmmän, joten ei kyllä viitsi oikeasti tehdä paskasta työtä.

Kyllä herrat osaa viedä voitot ja alaiset ekee alipalkalla orjatyötä. Hävetkää työnantajat ja saatte vielä varmaan tukia Valtiolta!

• Tiskari
        Hävetkää herrat kirjoitti:

Onks tuo edes minimipalkka kuukaudessa. Kun verot pois eihän tuosa jää mitään käteen.

Sossusta ja Kelasta saa enmmän, joten ei kyllä viitsi oikeasti tehdä paskasta työtä.

Kyllä herrat osaa viedä voitot ja alaiset ekee alipalkalla orjatyötä. Hävetkää työnantajat ja saatte vielä varmaan tukia Valtiolta!

Tiskaajan työ paskaista? Et joko ole tutustunut tai sitten olet hopealusikka suussa syntynyt "pappa betalar"-tyyppi...

• Keikkailija83

Teen työnvälitystoimiston kautta tiskauskeikkoja esim. työpaikkojen ravintoloissa sijaisena. Tunnilta maksetaan 8,03 lomakorvaus. Aikaisempaa kokemusta minulla ei hommasta ole, siksi kai tuo alin palkka PAMin listalla mistä jo joku edellä kirjoitti.

• Stogen

Sinällään 8.03 e tunti ilman kokemusta tiskiapulaisena on hyvä liksa, jos vertaa kokin palkkaan, joka on noin 80 snt enemmän tunnilta. Kokilta vaaditaan, ainakin mulle tulee eteen koko ajan, hygieniapassi, salmonellatodistus, alan 3-vuotinen koulutus, näyttöä menestyksekkäästä työstä eli työkokemusta jne. Huonoimmissa tarjouksissa työnantajat ovat vaatineet työvaatteiden osalta aivan mahdottomia (parin kerran keikka ja pitäisi ostaa tietyn värisiä kokkitakkeja ?? ne maksaa silleen 40 e vähintään kpl). Vaatteet hygieaniasääntöjen mukaan aina puhtaat, eli käytännössä ne pitäisi pestä joka päivä, onneksi mulla on oma kone.

Mulla ainakin nää extra hommat alkaa mennä ihan harrastuksen piikkiin, nää liksat on ihan mitä on. Sinällään tommoinen 11 e / h, mitä suurkeittiöissä vakkariduunissa olevat saavat, on ihan jees, jos työajat ovat kohtuulliset.

• Punikki

Ravintola-alalla työnantajan tulee järjestää keittiöväelle työasu. Ota yhteyttä työsuojelupiiriin vaikka nimettömänä niin asia järjestyy.

• Stogen
        Punikki kirjoitti:

Ravintola-alalla työnantajan tulee järjestää keittiöväelle työasu. Ota yhteyttä työsuojelupiiriin vaikka nimettömänä niin asia järjestyy.

Työnantajan tulee hankkia vakituiselle työväelle työasut, jos olosuhteet niin vaativat. Extraajia tämä ei koske. Näin on, mutta osa paikoista, joissa olen ollut, hoitaa asian, koska heillä voi olla esimerkiksi ko. ravintolaan teetätetyt asut, jolloin kaikki extraajat erottuisivat aina joukkueesta, ja koko idea yhtenäisestä asusta vesittyisi. Tosin toi on aika harvinaista.

• olen itse työkyvytön

Minä saan jopa kaksi euroa päivässä.Paitsi perjantaina tienaan vain yhden euron.Olen työkyvytön Autismisäätiössä.Helsingin kaupunki on junailut tämän palkkani eläketuuksien päälle bruttotuloksi.

• hyi hyi Helsinki
        olen itse työkyvytön kirjoitti:

Minä saan jopa kaksi euroa päivässä.Paitsi perjantaina tienaan vain yhden euron.Olen työkyvytön Autismisäätiössä.Helsingin kaupunki on junailut tämän palkkani eläketuuksien päälle bruttotuloksi.

Helsingin kaupunki osaa junalla ammattitaidolla kaikille Autismisäätiön asiakkaille kurjat palkat orjatyötä.

• Aivan naurettavaa paskaa
        hyi hyi Helsinki kirjoitti:

Helsingin kaupunki osaa junalla ammattitaidolla kaikille Autismisäätiön asiakkaille kurjat palkat orjatyötä.

Helsingin kaupunki nautti kuin psyköpaatti välinpittämättömyydestään maksaa meille Vammasille kehnoa työosuusrahaa.Siitä että teemme Autismisäätiössä orjatyötä.Hyi hyi Helsinki minkä teitte.

• Tiskari xD

Mikä on paras tiskaajan saama palkka?

• TÖttöröö

Saan StaffPointilta Oulussa 9,80 tunnissa tiskaamisesta ja lomakorvaus päälle. Minulla tosin on kokin koulutus, en tiedä vaikuttaako se asiaan. Ensimmäisestä työpaikasta sain 8,15 tunnilta kun ei ollut koulutusta eikä hygieniapassia. Siitä on monta vuotta aikaa, joten on varmaan tullut korotuksia sen jälkeen.

• Anonyymi

Kalajoella hyvät palkat

• Anonyymi

11e tunti Helsingissä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe