tiskaajan palkka

jenna

voiko joku ystävällisesti kertoa paljonko tiskaaja saa esim. tunnilta?

20

17125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pamin taulukot

      1)
      tässä Pamin palkkoja.
      Olisi hyvä, jos laittaoisi viestin mukaan I vai II pkl= paikkakuntaluokka. Nämä I
      1276( 8,03)
      1305 (8,21)
      1331 (8,37)
      1357 (8,53)
      Ekaks kk.palkka suluissa tuntipalkka, alkaen 0-2v, yli 2v., yli 5v. ja yli 10v

      • Leena

        Puhdistus- ja siivousalan TESin piirissä oleva tiskaaja saa I paikkakuntakalleusluokassa peruspalkkaa 7,39 e/h.


      • Pamilainen
        Leena kirjoitti:

        Puhdistus- ja siivousalan TESin piirissä oleva tiskaaja saa I paikkakuntakalleusluokassa peruspalkkaa 7,39 e/h.

        Puhdistus-ja siivousalan ...
        -siis mikä tes???

        Ymmärsin , että kyseessä ravintola-alan tiskaajan hommat. Olinko väärässä???
        Pamin mukaan kaikki apulaiset kuuluvat 1. ryhmään eli ei se noin huono voi olla...


      • Leena
        Pamilainen kirjoitti:

        Puhdistus-ja siivousalan ...
        -siis mikä tes???

        Ymmärsin , että kyseessä ravintola-alan tiskaajan hommat. Olinko väärässä???
        Pamin mukaan kaikki apulaiset kuuluvat 1. ryhmään eli ei se noin huono voi olla...

        Palkka ei määräydy sen mukaan, missä työtä suoritetaan, vaan sen mukaan, mitä työehtosopimusta työnantajan tulee noudattaa. Jos työnantaja on yksityinen siivouspalveluliike, palkka määräytyy puhdistus- ja siivousalan tes:in mukaan. Tiskaa sitten vaikka kaupassa tai toimistossa tai baarissa.

        Jos työnantaja on ravintola, palkka määräytyy tietty sen mukaan. Kerroin vain erään esimerkin, mitä palkka VOI olla. Tiskaaja-nimikkeellähän voi olla töissä vaikka millä työnantajalla.

        Ottakaa palkkakeskusteluissa huomioon, että näitä ns. tukipalveluja ulkoistetaan hyvin mielellään ja monet ostavat sieltä, mistä halvimmalla saa...


      • Leena
        Pamilainen kirjoitti:

        Puhdistus-ja siivousalan ...
        -siis mikä tes???

        Ymmärsin , että kyseessä ravintola-alan tiskaajan hommat. Olinko väärässä???
        Pamin mukaan kaikki apulaiset kuuluvat 1. ryhmään eli ei se noin huono voi olla...

        Ja vielä haluaisin tähdentää, että myös puhdistus- ja siivousalan työehtosopimus on yksi PAM-liiton neuvottelemista sopimuksista.


      • kokki
        Leena kirjoitti:

        Puhdistus- ja siivousalan TESin piirissä oleva tiskaaja saa I paikkakuntakalleusluokassa peruspalkkaa 7,39 e/h.

        8.02 euroa minimi lisät


      • Brylle
        kokki kirjoitti:

        8.02 euroa minimi lisät

        Itse olen ollut kohta vuoden tiskaamassa isossa ravintolassa.Olen sopimuksessa ravintolatyöntekijä (ilman mitään koulutusta/kokemusta) ja lähtö palkkani oli 9,20/h ilta,yö ja viikonloppulisät..eli jos mahdollista niin kannattaa pyrkiä ravintola alan tes:llä tiskariksi ja ilman vuokraus firmoja..kyllä elää:)


      • Hävetkää herrat

        Onks tuo edes minimipalkka kuukaudessa. Kun verot pois eihän tuosa jää mitään käteen.

        Sossusta ja Kelasta saa enmmän, joten ei kyllä viitsi oikeasti tehdä paskasta työtä.

        Kyllä herrat osaa viedä voitot ja alaiset ekee alipalkalla orjatyötä. Hävetkää työnantajat ja saatte vielä varmaan tukia Valtiolta!


      • Tiskari
        Hävetkää herrat kirjoitti:

        Onks tuo edes minimipalkka kuukaudessa. Kun verot pois eihän tuosa jää mitään käteen.

        Sossusta ja Kelasta saa enmmän, joten ei kyllä viitsi oikeasti tehdä paskasta työtä.

        Kyllä herrat osaa viedä voitot ja alaiset ekee alipalkalla orjatyötä. Hävetkää työnantajat ja saatte vielä varmaan tukia Valtiolta!

        Tiskaajan työ paskaista? Et joko ole tutustunut tai sitten olet hopealusikka suussa syntynyt "pappa betalar"-tyyppi...


    • Keikkailija83

      Teen työnvälitystoimiston kautta tiskauskeikkoja esim. työpaikkojen ravintoloissa sijaisena. Tunnilta maksetaan 8,03 lomakorvaus. Aikaisempaa kokemusta minulla ei hommasta ole, siksi kai tuo alin palkka PAMin listalla mistä jo joku edellä kirjoitti.

    • Stogen

      Sinällään 8.03 e tunti ilman kokemusta tiskiapulaisena on hyvä liksa, jos vertaa kokin palkkaan, joka on noin 80 snt enemmän tunnilta. Kokilta vaaditaan, ainakin mulle tulee eteen koko ajan, hygieniapassi, salmonellatodistus, alan 3-vuotinen koulutus, näyttöä menestyksekkäästä työstä eli työkokemusta jne. Huonoimmissa tarjouksissa työnantajat ovat vaatineet työvaatteiden osalta aivan mahdottomia (parin kerran keikka ja pitäisi ostaa tietyn värisiä kokkitakkeja ?? ne maksaa silleen 40 e vähintään kpl). Vaatteet hygieaniasääntöjen mukaan aina puhtaat, eli käytännössä ne pitäisi pestä joka päivä, onneksi mulla on oma kone.

      Mulla ainakin nää extra hommat alkaa mennä ihan harrastuksen piikkiin, nää liksat on ihan mitä on. Sinällään tommoinen 11 e / h, mitä suurkeittiöissä vakkariduunissa olevat saavat, on ihan jees, jos työajat ovat kohtuulliset.

      • Punikki

        Ravintola-alalla työnantajan tulee järjestää keittiöväelle työasu. Ota yhteyttä työsuojelupiiriin vaikka nimettömänä niin asia järjestyy.


      • Stogen
        Punikki kirjoitti:

        Ravintola-alalla työnantajan tulee järjestää keittiöväelle työasu. Ota yhteyttä työsuojelupiiriin vaikka nimettömänä niin asia järjestyy.

        Työnantajan tulee hankkia vakituiselle työväelle työasut, jos olosuhteet niin vaativat. Extraajia tämä ei koske. Näin on, mutta osa paikoista, joissa olen ollut, hoitaa asian, koska heillä voi olla esimerkiksi ko. ravintolaan teetätetyt asut, jolloin kaikki extraajat erottuisivat aina joukkueesta, ja koko idea yhtenäisestä asusta vesittyisi. Tosin toi on aika harvinaista.


      • olen itse työkyvytön

        Minä saan jopa kaksi euroa päivässä.Paitsi perjantaina tienaan vain yhden euron.Olen työkyvytön Autismisäätiössä.Helsingin kaupunki on junailut tämän palkkani eläketuuksien päälle bruttotuloksi.


      • hyi hyi Helsinki
        olen itse työkyvytön kirjoitti:

        Minä saan jopa kaksi euroa päivässä.Paitsi perjantaina tienaan vain yhden euron.Olen työkyvytön Autismisäätiössä.Helsingin kaupunki on junailut tämän palkkani eläketuuksien päälle bruttotuloksi.

        Helsingin kaupunki osaa junalla ammattitaidolla kaikille Autismisäätiön asiakkaille kurjat palkat orjatyötä.


      • Aivan naurettavaa paskaa
        hyi hyi Helsinki kirjoitti:

        Helsingin kaupunki osaa junalla ammattitaidolla kaikille Autismisäätiön asiakkaille kurjat palkat orjatyötä.

        Helsingin kaupunki nautti kuin psyköpaatti välinpittämättömyydestään maksaa meille Vammasille kehnoa työosuusrahaa.Siitä että teemme Autismisäätiössä orjatyötä.Hyi hyi Helsinki minkä teitte.


    • Tiskari xD

      Mikä on paras tiskaajan saama palkka?

    • TÖttöröö

      Saan StaffPointilta Oulussa 9,80 tunnissa tiskaamisesta ja lomakorvaus päälle. Minulla tosin on kokin koulutus, en tiedä vaikuttaako se asiaan. Ensimmäisestä työpaikasta sain 8,15 tunnilta kun ei ollut koulutusta eikä hygieniapassia. Siitä on monta vuotta aikaa, joten on varmaan tullut korotuksia sen jälkeen.

    • Anonyymi

      Kalajoella hyvät palkat

    • Anonyymi

      11e tunti Helsingissä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe