Olen kroonisesti selkä-ja unisairas.Tätä vaikeasti lääketieteellisesti arvioitavaa asiaa miettii juuri nyt kun tätä kirjoitan kymeniätuhansia sitkeitä työssäkavijöitä.Minulla on yli kymmenen vuoden kokemuksia taudistani.Olen tehnyt töitä maatalon poikana 10-vuotiaasta saakka.ensimmäisen kerran kävin kansanparantajalla lukioaikana 70-luvulla.Liikuntaa olen harrastanut koko elämäni.Kaikki voitava on tehty yhteistyössä hyvien lääkäreiden,fysioterapeuttien, naprapaattien ja omatoimisen tiedon etsinnän kautta.Teen kaksivuorotyötä.Aamuvuoro alkaa kello kolme.Herään erilaisiin kiputiloihon.Viime vuosina kaularangan kulumisista johtuva päänsärky on rajuin koettelemus.Kaksivuorotyöllä tarkoitan sitä että kun muut nukkuvat teen töitä 5 tuntia,jotta kykenen vaativaan ammattiini.Vasta magneettikuvausten jälkeen lääkäreilleni ja minulle selvisi,etten koskaan parane sairaudestani.Leikkaushoito pahoissa kulumissa auta.Minkäänlaiset lääkkeet eivät auta-liikunta on tosiasiassa ainoa keino pysyä loitolla mielisairaalasta.Töista olen ollut poissa hyvin vähän.Syy tähän on se että vähättelyn kuuleminen esimiestaholta ei agressioitani vähennä.Täytän syksyllä 61-vuotta.Kuulun siihen miehistöön,joka kävelee pääovesta sisälle.En luovuta,mutta työni luonteen vuoksi,olen pakkotilanteessa.Jään joko pitkälle sairaslomalle tai sanon itseni irti virastani.Irtisanoutuminen olisi komeampi vaihtoehto.Siinä tilanteessa johtaisin omaa elämääni.Olen kyllä veroni aina maksanut.
Eläkemaksuni pitäsi riitää kattamaan pienen eläkekertymäni.70-vuotiaana ei minusta tällä tahdilla ole enää mieheksi.Hyvä puoli nukkumattomuudessa on se,että elää hereillä pitempään.
SELKÄSAIRAUS JA UNISAIRAUS
insomnia1
0
118
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673447- 152096
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371121
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.39974