S5000 vs. Canon S1

fujitsu

Harkinnassa olisi pitkäzoominen kamera, joka ei kuitenkaan saisi maksaa yli 500 euroa.
Vaihtoehtoina on tällä hetkellä otsikossa mainitut.
Onko kokemuksia käyttöominaisuuksista? Canonin etu lienee kuvanvakain, mutta hinta on n. 100 euroa kalliimpi...

14

16459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo

      Eipä Canonissa sitten mitään muuta parempaa olekkaan, "nimestä" joutuu maksamaan sen verran lisähintaa..
      S5000 on kuitenkin käteen paremman tuntuinen ja muutoinkin olemukseltaan "asiallisempi".

      • Turo

        Ei Canonissa nimestä mitään joudu maksamaan. Kuvan prosessointi, optinen laatu ja monet muut asiat maksavat. Eipä tuo merkki pelkällä nimellä ratsasta, vaan kamerat on kyllä loistavia. Ja tuosta ergonomiasta voi olla eri mieltä. S1 on omaan käteeni varsin sopiva.


    • Testannut

      Minulla oli kokeiltavana Canon Power Shot S1 IS -kamera, ja onneksi vain kokeiltavana. Olin pettynyt kuvanlaatuun. Saan jopa paljon halvemmalla HP:lla parempia kuvia.

      • Aslacci

        Luota ammattitestaajiin...poropeukalolta testaus ei onnistu eikä kunnon kuvia tule vaikka käytössä olis mikä tahansa laite, mutta honempaan olet siirtymässä jos canonin hylkäät!!


    • Filo

      Uusimmassa KULUTTAJA-lehdessä on laaja vertailu nykyisistä digikameroista ja useista eri luokista S5000 ja S1 olivat samassa luokassa vertailtavina.
      Fujin S5000 oli luokassaan testin parhaimmistoa ja Canonin S1 testin huonoimmistoa.

    • G6-

      Eli katsele ihan kaikessa rauhassa kameroiden arvosteluja ja testikuvia, joista tosiaan voit päätellä jotain ja huomannet kyllä, etttä Fujin kuvat ovat kyllä aikalailla *sieltä*.

      www.dpreview.com/reviews/
      www.stevesdigicams.com/hardware_reviews.html

      • G6-

        Klikkaat sitten mallikuvista sen originaalin ja tulet hämmästymään Fujin tasottomuudesta kun vertaa niitä vaikka S1 sen kuviin.


      • Timo
        G6- kirjoitti:

        Klikkaat sitten mallikuvista sen originaalin ja tulet hämmästymään Fujin tasottomuudesta kun vertaa niitä vaikka S1 sen kuviin.

        On se kumma ettei noi canonin miehet kestä häviötä paremmalle..


      • GKuutonen
        Timo kirjoitti:

        On se kumma ettei noi canonin miehet kestä häviötä paremmalle..

        Eli testikuviahan ne on, ei mitään mainoskuvia ... katsoppas tosiaankin noita Fujin kuvia orkkiskoossa ja huomaat eron.


      • Tuomas
        GKuutonen kirjoitti:

        Eli testikuviahan ne on, ei mitään mainoskuvia ... katsoppas tosiaankin noita Fujin kuvia orkkiskoossa ja huomaat eron.

        Ei noihin silmänkääntökuviin kannata uskoa. Kyllä S5000 hakkaa mennen tullen S1:n.


      • Testi
        Tuomas kirjoitti:

        Ei noihin silmänkääntökuviin kannata uskoa. Kyllä S5000 hakkaa mennen tullen S1:n.

        Kannattaa lukea mikrobitti 6/2004


      • jeps
        Testi kirjoitti:

        Kannattaa lukea mikrobitti 6/2004

        Niin, itselläni oli vuoden S1 IS ja erittäin hyvä kamera se olikin. Sopi käteen vallan mainiosti ja kääntyvä näyttö oli hyvä etu tiukoissa paikoissa. Olisi vieläkin tuo, mutta megapikselit eivät enää riittäneet ja päätin siirtyä järkkäreihin.

        Fujista ei siis ole minkäänlaisia kokemuksia, mutta Canonia voin suositella. Ja mitä noihin testeihin tulee niin eikös se s1 is selvitytynyt jossain mbnetin arvostelussa parhaaksi luokassaan ja mikropc:n vertailussa 5 tähtiä.. tms tms. Hyvää ja halpaa kun ei olekkaan, joten siitä se satanen.

        Mutta kannattaa niihin testikuviin perehtyä ihan kunnolla ja muutenkin lukea arvosteluita.

        Tuo aikaisemmin mainittu www.steves-digicams.com on erinomainen paikka.


      • aivan.
        jeps kirjoitti:

        Niin, itselläni oli vuoden S1 IS ja erittäin hyvä kamera se olikin. Sopi käteen vallan mainiosti ja kääntyvä näyttö oli hyvä etu tiukoissa paikoissa. Olisi vieläkin tuo, mutta megapikselit eivät enää riittäneet ja päätin siirtyä järkkäreihin.

        Fujista ei siis ole minkäänlaisia kokemuksia, mutta Canonia voin suositella. Ja mitä noihin testeihin tulee niin eikös se s1 is selvitytynyt jossain mbnetin arvostelussa parhaaksi luokassaan ja mikropc:n vertailussa 5 tähtiä.. tms tms. Hyvää ja halpaa kun ei olekkaan, joten siitä se satanen.

        Mutta kannattaa niihin testikuviin perehtyä ihan kunnolla ja muutenkin lukea arvosteluita.

        Tuo aikaisemmin mainittu www.steves-digicams.com on erinomainen paikka.

        Mikropc:ssähän toki fuji oli kuin olikin toimituksen valinta. Mutta silti canon oli testivoittaja.


    • käyttäjä

      Itselläni on canon s1 IS ei voi valittaa kyllä ominaisuuksista. Ainut ongelma on tullut hämärällä kuvaamisessa, jolloin zoomin kanssa pelaaminen vaatii jonkin verran kärsivällisyyttä että kuvat onnistuvat. Kuvien laatu on aivan loistava ja tuo 512MB muistikortti riittää monelle videonpätkällekkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe