Koska maidon tulo loppuu?

äiskä*

Imetyksen lopetin kun vauva oli n.4kk, eikä meillä koskaan täysimetys onnistunut.. Nyt vauva on jo 11kk ja mulla tulee vieläkin molemmista rinnoista maitoa, jos niitä puristaa (en puristele niitä yleensä, satuin vaan kokeilemaan).. Onko tää normaalia? Menkatkaan ei synnytyksen jälkeen ole kertaakaan "luomuna" tulleet, vaan lääkkeillä avitettuina.. Vauvan ollessa n.8kk kävin lääkärissä ja siellä otettiin mm.prolaktiiviarvot ja kilpirauhaskokeet, kaikki oli ok...

11

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maito tarvetta

      Hei. Mikset voi sitten lypsää sitä äidinmaitoa rinnoista pois, ja laita myyntiin koska näitä kysyjiä tälläkin palstalla on. Saisi siitäkin sitten pienen rahallisen korvauksen.

    • RIIKKAäiti

      En osaa lohdutta, itse imetin kauan,lapsi oli 1v 8kk kun lopetettiin(lapsi lopetti itse).
      Tästä on aikaa nyt 9,5 kk ja edelleen tulee maitoa -hoi-voi.
      Se mikä on jännää että koskaan ei saa järellistä vastausta kun asiasta kysyy esim.neuvolassa.

      • Maito tarvetta

        Anteeksi anteeksi RIIKKAäiti, että kirjoitin ja kyselin. En olisi uskonut näin voimakasta vastaus reaktiota kysymykseen.


      • äityli*
        Maito tarvetta kirjoitti:

        Anteeksi anteeksi RIIKKAäiti, että kirjoitin ja kyselin. En olisi uskonut näin voimakasta vastaus reaktiota kysymykseen.

        Juu voisinkin lypsää ja olen lypsänytkin vielä kun jaksoin ja annoin omalle lapselle, mut ylimääräistä maitoa ei ole jäänyt, jouduin antamaan lapselleni korviketta oman maidon lisäksi, kun hänen painonsa ei syntymän jälkeen noussut tarpeeksi ja siitä alkoiki pullo kierre, eikä me päästy koskaan kokonaan eroon pullosta, jolloin päädyin noin 4kk osittaisimetyksen jälkeen lopettaa koko homman, kun se oli aina yhtä taistelua, että sain lapsen rintaa imemään..ja sen jälkeen olimme molemnat tyytyväisempiä.


    • Kreeti

      Itselläni maitoa erittyy yhä, nuorimman lapsen vierotuksesta on kohta puolitoista vuotta. Koska eritän maitoa molemmista rinnoista eikä rinnoissa ole kyhmyjä, asialle ei lääkärin mukaan tarvitse tehdä mitään.

      • Onko maailman loppu

        Minä en millään voi ymmärtää, että kun täällä puhutaan, kuinka paljon minulta tulee äidinmaitoa. Mutta kun lapseni ei enään syö rintaa, vaan pelkkää pulloa. Niin on pakko kysyä teiltä, että pistättekö sitten loput wc.n pöntöstä alas, kun ette kehtaa sitä myydä tai antaa mihinkään. Onko nykyisin suomalainen elämän kulttuuri tälläistä, että ei voida ajatella yhtään järjellä, että mitä ollaan tekemässä. Vai onko sitten se asian toinen puoli, että miespuolisonne kieltää 100 % tälläiset touhut teiltä.


      • äityli*
        Onko maailman loppu kirjoitti:

        Minä en millään voi ymmärtää, että kun täällä puhutaan, kuinka paljon minulta tulee äidinmaitoa. Mutta kun lapseni ei enään syö rintaa, vaan pelkkää pulloa. Niin on pakko kysyä teiltä, että pistättekö sitten loput wc.n pöntöstä alas, kun ette kehtaa sitä myydä tai antaa mihinkään. Onko nykyisin suomalainen elämän kulttuuri tälläistä, että ei voida ajatella yhtään järjellä, että mitä ollaan tekemässä. Vai onko sitten se asian toinen puoli, että miespuolisonne kieltää 100 % tälläiset touhut teiltä.

        tuskin kukaan hyötyy parista pisarasta ja itse en ainakaan pumpulle juurikaan herunu


    • ihan normaalia

      Kyllä siinä aikansa menee, että maidontuotantojärjestelmä ajetaan alas ja munasarjay ylös.. Eli on ihan normaalia. Hyvä kuitenkin jossakin välissä käydä gynellä jos ei luomuna menkkoja ala kuulumaan...

    • Keijo Kullinen

      Jos sulla on ylimäärästä maitoo ni voin kyllä tulla hoitaa asian ;) ;) ;)

      NJAMM!

    • Anna maito lapselle

      Hei haloo,
      jos maitoa tulee, niin miksi ihmeessä ette laita sitä sinne minne se kuuluu??? Antakaa maito lapselle. Jos maitoa tulee, niin luonto tarkoittaa, että sille olisi käyttöä. Pienen lapsen immuunipuolustus ei ole kehittynyt vielä ja jokainen pisara äidinmaitoa antaa lapselle vasta-aineita.

      • HRIA

        Minulla lapsi on jo 2,5v ja en todellakaan halua enää imettää.:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe