RJ-45 liittimen asennus johtoon

rj45

Täytyisi vetää langallinen netti toiseen huoneeseen ja siksi pitäisi saada laitettua
piuhan päähän tuollainen liitin. Onko hankala puristaa liitin pihdeillä paikoilleen?

11

1943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elemies

Ei ole, jos käytössä on tarkoitukseen tehdyt pihdit.

• rj45

Mulla on taloyhtiön ADSL-yhteys, niin voiko laittaa saman liittymähuoneiston eri puhelinpistokkeisiin omat ADSL-modeemit? Eli esim. kahdessa eri huoneessa olisi ADSL-modeemi puhelinpistokkeissaan?
      Meneekö periaatteellisesti väärin jokin asia?
      Säästyisin hiemna kaapeleidenvedolta näin.

Tai jos tuo ei onnistu, niin onko olemassa tukiasemia, jonka laittaisin toiseen huoneeseen vahvistamaan WLAN-verkon signaalia?

• voi kytkeä

Voithan sä toki kytkeä kumpaankin pistorasiaan eri modeemit mutta vain yksi niistä voi kerralla olla toiminnassa, tai siis vain yksi saa yhteyden kerrallaan. Yleensä se joka on viimeksi käynnistetty ja ensin käynnistetty lakkaa saamasta yhteyttä. Eli kun kytket niin muista pistää toisesta aina virta pois eli se mitä et juuri sillä hetkellä tarvii.

• mitäs hel....?
        voi kytkeä kirjoitti:

Voithan sä toki kytkeä kumpaankin pistorasiaan eri modeemit mutta vain yksi niistä voi kerralla olla toiminnassa, tai siis vain yksi saa yhteyden kerrallaan. Yleensä se joka on viimeksi käynnistetty ja ensin käynnistetty lakkaa saamasta yhteyttä. Eli kun kytket niin muista pistää toisesta aina virta pois eli se mitä et juuri sillä hetkellä tarvii.

kyllä meillä ainakin toimi vielä tuolloin jolloin tuota ihmeellistä langatonta verkkoa ei ollut saatavilla niin kolmessa huoneessa modeemit ja yhdessä koneessa oma sisään rakennettu modeemi saman aikaisesti

• ASDL eri asia
        mitäs hel....? kirjoitti:

kyllä meillä ainakin toimi vielä tuolloin jolloin tuota ihmeellistä langatonta verkkoa ei ollut saatavilla niin kolmessa huoneessa modeemit ja yhdessä koneessa oma sisään rakennettu modeemi saman aikaisesti

Kokeilepa niin yllätyt...

• mod+liit

RJ-45 -puristuspihtejä, joissa on kaapelinkuorintamahdollisuus, saa aika järkevään hintaan. Muuten, liitin taitaa olla RJ-11 jos tarkkoja ollaan. RJ-45 on Ethernetiin ja RJ-11 puhelinlaitoksen suuntaan.

Tuosta ADSL-modemien rinnankytkennästä: Voi olla, että ei riitä käytössäolemattoman sammuttaminen vaan pitää irroittaa puhelinrasiaan menevä johto. Arvelisin, että kaksi rinnankytkettyä ADSL-modemia aiheuttavat epäsovitusta/heijastuksia/liikaa vaimennusta.

• Yksi modemi, kaksi k

Minä vedin ethernet-piuhan itse huoneesta toiseen. Koska en vähäisen tarpeen vuosi viitsinyt ostaa noita pihtejä, porasin huoneiden väliseen seinään sen verran isomman reiän, että valmiina ostetun kaapelin liitin sopi läpi. Jos siis olisin raskinut ostaa pihdit, niin olisi seinän reikä voinut olla puolet pienempi. Pidemmän matkan kaapelivetoja vartenhan nuo pihdit on sitten pakko ostaa, ellei ole hyvää kaveria, jolta saisi lainata.

• rj45
    • onnistuu ilman....

On noita tullut ehtyä useita kymmeniä ilman modulaaripihtejä. Vaatii ohuen talttapääruuvimeisselin ja tarkkuutta, että saa liitinnastat yksitellen painettua pohjaan asti. Ja loupksi liittimen rungossa oleva vedonpoisto"lukko" isommalla talttapäällä pohjaan asti.

• Halvalla Kiinasta.
    • ddfsds

Eihän tuohon ADSL-PC-välijohtoon edes tarvitse liittää, kuin 4 johtoa. Nuo painelee vaikka meisselilläkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe