Rodoksen heinäkuun helteet?

Hane

Olemme perheeni kanssa suuntaamassa heinäkuussa viikoksi Falirakiin Rodokselle. Sen verran tiedän säästä, että luultavasti lämpöä tulee olemaan vähintään 30 astetta. Mutta millainen ruo Rodoksen 30-(40) astetta oikeasti on? Onko se tukahduttavan kuumaa, vai käykö siellä edes pieni tuulenvire?

Hotellihuoneessa toki ilmaistointi on, mutta tarkoitus olisi tietenkin käydä rannan lisäksi mm. Rodoksen keskustassa. Pakahtuuko/tukehtuuko siellä kävellessä? Entä, onko paikalliset bussit kuinkakin tulikuumia?

42

4957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuumaa on

      Varautukaa helteeseen!

      Omat Falirakin kokemukset on touko- ja kesäkuulta. Silloinkin oli kuuma, enkä muista tuuliko sen ihmeemmin. Tuuli on lämmintä kuitenkin heinäkuussa. Varjossa kannattaa olla ainakin keskipäivän paahteessa.

      Varautukaa täysiin busseihin ja kuuma niissä voi olla päivällä. Taksikaan ei paljon keskustaan maksa ja on helpompi.

    • *Johnu*

      Olin Roodoksella viime elokuussa ja silloin oli parhaimmillaan 42 astetta varjossa. Ja KYLLÄ... oli tukahduttavan kuuma.
      Huoneessa oli ilmastointi ja suihkun jälkeen oli ihanan raikas olo. Heti ku hotellihuoneesta ulos lähti niin se raikkaus katosi. Tuli kunnon lämpöseinä vastaan ja heti hiki pintaan.
      Kävely kaduilla oli kuumaa hommaa, ylämäet ja rappusten ylös nouseminen tuntu siltä, että sydän tullee rinnasta ulos... mut niin uskomattomalta, ku se kuulostaaki niin siihen lämpöön tottu. Loman alkupäivät oli suunilleen yhtä tuskaa, mut loppua kohen helpottu. Kyllä sielä vähän tuuleskeli, mut eipä se juuri mainittavasti oloa helpottanu.
      Muistakaa juua vettä mahollisimman paljon.
      Kuuma sielä on, mut sitähän me Suomalaiset yleensä lähetään sieltä hakemaan ja sitä sieltä saa. :)

      Suosittelen käymään Roodoksen vanhassa kaupungissa. Ihana, tunnelmallinen ja kaunis paikka.

      Mukavaa lomaa teille.

    • "mythos"

      Lämmintähän siellä.Faliraki on saaren itäpuolella,eikä siellä hirveästi tuule.Länsipuolella(Ixia,Ialyssos ym.) ja yleensäkin länsipuolella lähellä rantaa käy koko ajan virkistävä,lämmin,joskus tosin melko voimakas tuuli.Sama pätee osaan Rodoksen kaupunkia.Nauttikaa lämmöstä ja nauttikaa nestettä.Siihen kuumuuteenkin muuten pikku hiljaa tottuu... :)

    • Mare2

      Kannattaako sinne lähteä itseään kiduttamaan?!
      Siellä on heinäkuussa niin julmetun kuuma, että ei tosikaan. Minä en suosittele kyseistä paikkaa (tai muitakaan yhtä kuumia paikkoja) kenellekään kesä-syyskuun välillä. Menkää mielummin syyskuun lopulla, silloin on helpompi hengittää.

      • Yiannis

        Olen aina ollut kesä-ekokuun aikana Kreikassa, yhteensä 24 kertaa ja aina olen tullut toimeen lämmön kanssa. Onko Mare2 tullut ajatelleeks että joillakin on kesäloma kesällä eikä syksyllä?


      • i love summer!

        Voi ei, syyskuussahan lapset ovat koulussa! Monet kerrat olen ollut milloin missäkin enkä ole kuollut kuumuuteen! olet perisuomalainen j.....joka haluaa kärvistellä kylmässä. Tai sitten olet ylilihava.


    • lauantaina tullut

      Juu, juu, mutta kesälomasta voi säästää syksyllekin.

      Paras aika lomailla Rodoksella on toukokuu ja syyskuu. Silloin suomalainenkin jaksaa nauttia auringosta ja lämmöstä.

      • Psiloritis

        Ei kaikilla työpaikoilla voi siirtää lomia, on paljon firmoja jotka ovat kiinni heinäkuun ja kaikki lomalla. Ja kyllä ne heinäkuun helteet ja lämpimät illat on toista kun viileät touko/syyskuun kelit.


      • Falirakiin
        Psiloritis kirjoitti:

        Ei kaikilla työpaikoilla voi siirtää lomia, on paljon firmoja jotka ovat kiinni heinäkuun ja kaikki lomalla. Ja kyllä ne heinäkuun helteet ja lämpimät illat on toista kun viileät touko/syyskuun kelit.

        Tulinpa juuri maanantaina Falirakista. Oli todella kuuma viikko, parhaillaan 38 lämpöö. Yks viileempi päivä oli. Tavallista lämpimämpää siis vuodenaikaan nähden, yleensähän on noin 20 vielä tähän aikaan. Kesällähän se on sitten sitä 40. Mutta mielestäni kuumuus ei tunnu lainkaan niin tukehduttavalta kuin täällä kotosuomessa. Ilma on raikkaampaa. Heinäkuussa aion lähteä uudestaan. Niin, täytyy vielä sanoa etten itsekään mikään varsinainen auringonpalvoja ole, mutta tuo etelän lämpö on niin eri sorttista =) ei malttais oottaa et pääsee sinne taas =)


      • i rodiaki
        Falirakiin kirjoitti:

        Tulinpa juuri maanantaina Falirakista. Oli todella kuuma viikko, parhaillaan 38 lämpöö. Yks viileempi päivä oli. Tavallista lämpimämpää siis vuodenaikaan nähden, yleensähän on noin 20 vielä tähän aikaan. Kesällähän se on sitten sitä 40. Mutta mielestäni kuumuus ei tunnu lainkaan niin tukehduttavalta kuin täällä kotosuomessa. Ilma on raikkaampaa. Heinäkuussa aion lähteä uudestaan. Niin, täytyy vielä sanoa etten itsekään mikään varsinainen auringonpalvoja ole, mutta tuo etelän lämpö on niin eri sorttista =) ei malttais oottaa et pääsee sinne taas =)

        Nyt on kyllä kreikkalaisten hevosmiesten sääpalvelun tietoja jaossa.

        Varjolämpötila (siis virallinen) ei missään vaiheessa ole ollut lähelläkään noita lukemia tänä keväänä / kesänä.

        Tuossa on nyt n. 10 astetta liikaa.


      • Ei hevosmies.
        i rodiaki kirjoitti:

        Nyt on kyllä kreikkalaisten hevosmiesten sääpalvelun tietoja jaossa.

        Varjolämpötila (siis virallinen) ei missään vaiheessa ole ollut lähelläkään noita lukemia tänä keväänä / kesänä.

        Tuossa on nyt n. 10 astetta liikaa.

        Ahah.. No kyllä siellä nyt lämpöä sen verran vaan oli siellä ollessani. Paikallisten kanssa sitä juurikin ihmeteltiin, että erittäin poikkeuksellista, että näin lämmintä tähän aikaan vuodesta. Kulunut viikko onkin ollut vissiin viileämpää, ainakin niin luvattiin, toki en itse siellä enää ole niin en voi tietää. Ilmeisesti sinä perustat tietosi säätietoihin, mutta minä olin paikalla kokemassa tuon ihanan lämmön. Hyvä tuuri kävi, koska normistihan ei ole kuin korkeintaan se 20 tähän aikaan. Myöhemmin kesällä vasta enemmän.


      • ddddd10
        Ei hevosmies. kirjoitti:

        Ahah.. No kyllä siellä nyt lämpöä sen verran vaan oli siellä ollessani. Paikallisten kanssa sitä juurikin ihmeteltiin, että erittäin poikkeuksellista, että näin lämmintä tähän aikaan vuodesta. Kulunut viikko onkin ollut vissiin viileämpää, ainakin niin luvattiin, toki en itse siellä enää ole niin en voi tietää. Ilmeisesti sinä perustat tietosi säätietoihin, mutta minä olin paikalla kokemassa tuon ihanan lämmön. Hyvä tuuri kävi, koska normistihan ei ole kuin korkeintaan se 20 tähän aikaan. Myöhemmin kesällä vasta enemmän.

        Todellakin puhut täyttä sontaa. Myös sieltä suuri kotiin tulleena voin vakuuttaa, että lämmintä oli, mutta ei kertaakaan 38 astetta, ei ainakaan varjossa. Semmonen 31 astetta alkaa jo piettää paikkaansa ja loppuajasta lomaa hyvä, että oli 25 astetta ku aurinkokaan ei aina näkynyt ja vähän tuli vettäki. Kyllä luulen, että oot piettäny sitä lämpömittaria takapuolessas ;)


      • Lämpöstä oli =)
        ddddd10 kirjoitti:

        Todellakin puhut täyttä sontaa. Myös sieltä suuri kotiin tulleena voin vakuuttaa, että lämmintä oli, mutta ei kertaakaan 38 astetta, ei ainakaan varjossa. Semmonen 31 astetta alkaa jo piettää paikkaansa ja loppuajasta lomaa hyvä, että oli 25 astetta ku aurinkokaan ei aina näkynyt ja vähän tuli vettäki. Kyllä luulen, että oot piettäny sitä lämpömittaria takapuolessas ;)

        Luule sinä mitä tykkäät =) Mutta niin siellä kyllä enimmillään oli. Eikä ainakaan minun aikana tullut vettä kuin vasta lähtöpäivänäni eli sunnuntaina. Ja kunnon salamoinnit päälle. Edellinen viikko oli kuulemma ollut myös todella kuuma. HUOM!!! Paikallisten mukaan. Mutta joo, ehkä hekin sitten puhuvat sontaa niin kuin minunkin väität puhuvan. Mistähän mittarista olet itse seurannut. Hih. Jos enemmänkin olisit siellä suunnilla matkaillut niin tietäisit myös, että Rodoksella ei tarvitse olla suurtakaan välimatkaa kun kelit voivat olla täysin ääripäät. Jees, mutta ap:lle erittäin ihanaa ja lämpöistä lomaa. Toivottavasti lämpömittarit näyttää oikein ;) ja samaa kuin naapurilla ;)


      • Minä vielä.
        Lämpöstä oli =) kirjoitti:

        Luule sinä mitä tykkäät =) Mutta niin siellä kyllä enimmillään oli. Eikä ainakaan minun aikana tullut vettä kuin vasta lähtöpäivänäni eli sunnuntaina. Ja kunnon salamoinnit päälle. Edellinen viikko oli kuulemma ollut myös todella kuuma. HUOM!!! Paikallisten mukaan. Mutta joo, ehkä hekin sitten puhuvat sontaa niin kuin minunkin väität puhuvan. Mistähän mittarista olet itse seurannut. Hih. Jos enemmänkin olisit siellä suunnilla matkaillut niin tietäisit myös, että Rodoksella ei tarvitse olla suurtakaan välimatkaa kun kelit voivat olla täysin ääripäät. Jees, mutta ap:lle erittäin ihanaa ja lämpöistä lomaa. Toivottavasti lämpömittarit näyttää oikein ;) ja samaa kuin naapurilla ;)

        Ja lisäisin vielä, että ap kysyi heinäkuun kelejä. Siihen vastasin täydellisen oikein. Sen mukaan kuin yleisesti on ollut kelit tuolloin. Tuo viime viikon säätiedotus oli vain ylimääräistä hehkuttelua =)


      • i rodiaki
        Lämpöstä oli =) kirjoitti:

        Luule sinä mitä tykkäät =) Mutta niin siellä kyllä enimmillään oli. Eikä ainakaan minun aikana tullut vettä kuin vasta lähtöpäivänäni eli sunnuntaina. Ja kunnon salamoinnit päälle. Edellinen viikko oli kuulemma ollut myös todella kuuma. HUOM!!! Paikallisten mukaan. Mutta joo, ehkä hekin sitten puhuvat sontaa niin kuin minunkin väität puhuvan. Mistähän mittarista olet itse seurannut. Hih. Jos enemmänkin olisit siellä suunnilla matkaillut niin tietäisit myös, että Rodoksella ei tarvitse olla suurtakaan välimatkaa kun kelit voivat olla täysin ääripäät. Jees, mutta ap:lle erittäin ihanaa ja lämpöistä lomaa. Toivottavasti lämpömittarit näyttää oikein ;) ja samaa kuin naapurilla ;)

        Paikalliset puhuvat,mitä sylki suuhun tuo.

        Viime kesänäkin lämpötilat olivat muka 42- 46 astetta. Höpsistä!

        Kreikkalainen totuus on oksymoron...


      • ....................
        i rodiaki kirjoitti:

        Paikalliset puhuvat,mitä sylki suuhun tuo.

        Viime kesänäkin lämpötilat olivat muka 42- 46 astetta. Höpsistä!

        Kreikkalainen totuus on oksymoron...

        Tuo on sinun mielipiteesi eikä se tee siitä totuutta. Tiedän kuinka lämmintä oli kun minä siellä olin. On se kumma kun joka sivustolle riittää tuollaisia lyttääjiä. Mikähän motiivi minulla olisi valehdella lomakohteeni ja viikkoni säätietoja... Huh, mitä porukkaa....


      • ..HG
        Minä vielä. kirjoitti:

        Ja lisäisin vielä, että ap kysyi heinäkuun kelejä. Siihen vastasin täydellisen oikein. Sen mukaan kuin yleisesti on ollut kelit tuolloin. Tuo viime viikon säätiedotus oli vain ylimääräistä hehkuttelua =)

        "Ja lisäisin vielä, että ap kysyi heinäkuun kelejä."

        Ei kukaan täysjärkinen ole kesän KELEISTÄ Rodoksella kiinnostunut siitä yksinketaisesta syystä, että niissä ei ole koskaan mitään vaihtelua. SÄÄ sen sijaan kiinnosti alkuperäistä kyselijää kovasti.


      • ddddd10
        .................... kirjoitti:

        Tuo on sinun mielipiteesi eikä se tee siitä totuutta. Tiedän kuinka lämmintä oli kun minä siellä olin. On se kumma kun joka sivustolle riittää tuollaisia lyttääjiä. Mikähän motiivi minulla olisi valehdella lomakohteeni ja viikkoni säätietoja... Huh, mitä porukkaa....

        Lämpömittarin ei tarvi olla ku pikkasen aurinkoon päin, niin heti tulee 10 astetta lisää mittariin. Lisäksi eihän ne mittarit näytä Suomessakaan oikeita lukemia, saati Kreikassa. Ja jos paikallisilta kysyy kysyy lämpötilaa, niin tottakai ne ilmottaa olevan pikkasen lämpimämpää. Tulee turistille parempi mieli ja saa ehkä hänelle myytyäkin jotakin tällä perusteella ;)


      • höpöjä 38
        .................... kirjoitti:

        Tuo on sinun mielipiteesi eikä se tee siitä totuutta. Tiedän kuinka lämmintä oli kun minä siellä olin. On se kumma kun joka sivustolle riittää tuollaisia lyttääjiä. Mikähän motiivi minulla olisi valehdella lomakohteeni ja viikkoni säätietoja... Huh, mitä porukkaa....

        onneksi oltiin rodoksen kaupunkissa ei menny 30 rikki mikään päivä.mittari ollu varmaan syvällä siellä falirakissa.auringossa näytti kyllä 52 iltapäivällä hotellin parvekkeella ihan oikeesti.


      • rossu 04
        i rodiaki kirjoitti:

        Paikalliset puhuvat,mitä sylki suuhun tuo.

        Viime kesänäkin lämpötilat olivat muka 42- 46 astetta. Höpsistä!

        Kreikkalainen totuus on oksymoron...

        Viime kesä OLI kuuma, olin viikon siellä 4.-11.7. Tuuli tuo mereltä kosteutta eikä ollut mielestäni tukahduttavaa.


      • pefkos
        Psiloritis kirjoitti:

        Ei kaikilla työpaikoilla voi siirtää lomia, on paljon firmoja jotka ovat kiinni heinäkuun ja kaikki lomalla. Ja kyllä ne heinäkuun helteet ja lämpimät illat on toista kun viileät touko/syyskuun kelit.

        olemme olleet Rodoksen saaren eteläosassa mm. lokakuussa ja lämpöä on ollut siinä 33 astetta ja ylöspäin. Syskypuoli on miellyttävämpi kun vesi on lämmintä meressä, säät ovat tasaisemmat jne. toki on samasta kylästä kokemsuta myös toukokuusta, heinäkuusta , elokuun alusta. parasta on ollut ehkä lokakuussa.


      • olen siis ollut
        Psiloritis kirjoitti:

        Ei kaikilla työpaikoilla voi siirtää lomia, on paljon firmoja jotka ovat kiinni heinäkuun ja kaikki lomalla. Ja kyllä ne heinäkuun helteet ja lämpimät illat on toista kun viileät touko/syyskuun kelit.

        Höpö höpö. Rodoksella ei ole viileää syyskuussa edes illalla.


      • ihanalämpö
        Falirakiin kirjoitti:

        Tulinpa juuri maanantaina Falirakista. Oli todella kuuma viikko, parhaillaan 38 lämpöö. Yks viileempi päivä oli. Tavallista lämpimämpää siis vuodenaikaan nähden, yleensähän on noin 20 vielä tähän aikaan. Kesällähän se on sitten sitä 40. Mutta mielestäni kuumuus ei tunnu lainkaan niin tukehduttavalta kuin täällä kotosuomessa. Ilma on raikkaampaa. Heinäkuussa aion lähteä uudestaan. Niin, täytyy vielä sanoa etten itsekään mikään varsinainen auringonpalvoja ole, mutta tuo etelän lämpö on niin eri sorttista =) ei malttais oottaa et pääsee sinne taas =)

        Pefkosissa on aina ollut jo toukokuun alussa yli 30 astetta ja se on normaalia siellä silloin.


      • spalace
        rossu 04 kirjoitti:

        Viime kesä OLI kuuma, olin viikon siellä 4.-11.7. Tuuli tuo mereltä kosteutta eikä ollut mielestäni tukahduttavaa.

        Itse olin 5.-12.7 Falirakissa Sun Palacessa, OLI kuuma.


    • 8+6

      Hyvä, että menette vasta heinäkuussa. Vilkaisin tunnin vanhaa satelliittikuvaa, jonka mukaan Euroopan tällä hetkellä suurin sadealue on juuri kaartamassa Rodoksen ylle. Se tietysti poistuu parissa päivässä!

      • rodostrianta

        Puppua puhut. Olen juuri pari tuntia sitten ollut puhelimitse yhteydessä sinne ja siellä mitään vesisadetta ole. Se että saattaa olla pilvistä ei merkitse vesisadetta ;) Kaiken lisäksi tähän aikaan vuodesta saattaa toki tulla sadekuuroja muttei siellä päiväkausia sada


      • rodos 1
        rodostrianta kirjoitti:

        Puppua puhut. Olen juuri pari tuntia sitten ollut puhelimitse yhteydessä sinne ja siellä mitään vesisadetta ole. Se että saattaa olla pilvistä ei merkitse vesisadetta ;) Kaiken lisäksi tähän aikaan vuodesta saattaa toki tulla sadekuuroja muttei siellä päiväkausia sada

        onko mukavaa kinastella säästä


      • rodostrianta
        rodos 1 kirjoitti:

        onko mukavaa kinastella säästä

        On ;) Varsinkin koska ylihuomenna olen paikanpäällä toteamassa ämänhetkisen :)


      • 8+6
        rodostrianta kirjoitti:

        Puppua puhut. Olen juuri pari tuntia sitten ollut puhelimitse yhteydessä sinne ja siellä mitään vesisadetta ole. Se että saattaa olla pilvistä ei merkitse vesisadetta ;) Kaiken lisäksi tähän aikaan vuodesta saattaa toki tulla sadekuuroja muttei siellä päiväkausia sada

        "Puppua puhut. Olen juuri pari tuntia sitten ollut puhelimitse yhteydessä sinne ja siellä mitään vesisadetta ole."

        En ollenkaan sikäli, että satelliittikuvassa todella oli kunnon sadealue lähellä Rodosta. En minä voi keksiä omasta päästäni mitään sääkuvia! Se näkyy menneen Rodoksen eteläpuolelta saarta hipoen ohi ja nyt se on näemmä jo kuivahtanut lähes olemattomiin.

        Tällä hetkellä Rodoksen kaupungissa paistaa aurinko, kuten hotelli Mediterraneanin nettikameran suorasta lähetyksestäkin näkyy. Ei tarvitse matkustaa joka paikkaan nähdäkseen, millainen sää paikkakunnalla on.

        Euroopan suurimmat sateet näyttävät olevan juuri tällä hetkellä Biskajanlahdella ja toisaalta Suomen itäpuolella Venäjällä.


      • rodostrianta
        8+6 kirjoitti:

        "Puppua puhut. Olen juuri pari tuntia sitten ollut puhelimitse yhteydessä sinne ja siellä mitään vesisadetta ole."

        En ollenkaan sikäli, että satelliittikuvassa todella oli kunnon sadealue lähellä Rodosta. En minä voi keksiä omasta päästäni mitään sääkuvia! Se näkyy menneen Rodoksen eteläpuolelta saarta hipoen ohi ja nyt se on näemmä jo kuivahtanut lähes olemattomiin.

        Tällä hetkellä Rodoksen kaupungissa paistaa aurinko, kuten hotelli Mediterraneanin nettikameran suorasta lähetyksestäkin näkyy. Ei tarvitse matkustaa joka paikkaan nähdäkseen, millainen sää paikkakunnalla on.

        Euroopan suurimmat sateet näyttävät olevan juuri tällä hetkellä Biskajanlahdella ja toisaalta Suomen itäpuolella Venäjällä.

        "...... Vilkaisin tunnin vanhaa satelliittikuvaa, jonka mukaan Euroopan tällä hetkellä suurin sadealue on juuri kaartamassa Rodoksen ylle. Se tietysti poistuu parissa päivässä! .....
        Mähän sanoin ettei siellä satanut, ei edes ollut kuin poutapilviå silloin.
        Koska olen itse menossa sinne parin päivän sisällä niin olen tutkinut sääennusteita (useita). Kaikki lupailee ensi viikoksi lämmintä 25-30 astetta (sehän on varjolämpötila, eli auringossa kymmenisen astetta enemmäm). Saatta olla puolipilvisiä päiviä, MUTTA EI SADETTa.


      • rodostrianta
        rodostrianta kirjoitti:

        "...... Vilkaisin tunnin vanhaa satelliittikuvaa, jonka mukaan Euroopan tällä hetkellä suurin sadealue on juuri kaartamassa Rodoksen ylle. Se tietysti poistuu parissa päivässä! .....
        Mähän sanoin ettei siellä satanut, ei edes ollut kuin poutapilviå silloin.
        Koska olen itse menossa sinne parin päivän sisällä niin olen tutkinut sääennusteita (useita). Kaikki lupailee ensi viikoksi lämmintä 25-30 astetta (sehän on varjolämpötila, eli auringossa kymmenisen astetta enemmäm). Saatta olla puolipilvisiä päiviä, MUTTA EI SADETTa.

        Ohutta yläpilveä, lämmintä ainakin 30 astetta ;), ja asia todettu paikanpäällä.


      • rainrain3
        8+6 kirjoitti:

        "Puppua puhut. Olen juuri pari tuntia sitten ollut puhelimitse yhteydessä sinne ja siellä mitään vesisadetta ole."

        En ollenkaan sikäli, että satelliittikuvassa todella oli kunnon sadealue lähellä Rodosta. En minä voi keksiä omasta päästäni mitään sääkuvia! Se näkyy menneen Rodoksen eteläpuolelta saarta hipoen ohi ja nyt se on näemmä jo kuivahtanut lähes olemattomiin.

        Tällä hetkellä Rodoksen kaupungissa paistaa aurinko, kuten hotelli Mediterraneanin nettikameran suorasta lähetyksestäkin näkyy. Ei tarvitse matkustaa joka paikkaan nähdäkseen, millainen sää paikkakunnalla on.

        Euroopan suurimmat sateet näyttävät olevan juuri tällä hetkellä Biskajanlahdella ja toisaalta Suomen itäpuolella Venäjällä.

        Kreikassa on satanut ja taisi olla eilenkin pilviä Kreikan kohdalla sääkartassa.


      • rodostrianta
        rainrain3 kirjoitti:

        Kreikassa on satanut ja taisi olla eilenkin pilviä Kreikan kohdalla sääkartassa.

        Niin on nytkin pilviä, mutta EI sada;)


      • monesti käynyt
        rodostrianta kirjoitti:

        Niin on nytkin pilviä, mutta EI sada;)

        No ne Rodoksen sateet ei kauaa kestä. Silti suomalaisen kylmään tottuneen ihmisen kannattaa lomailla Rodoksella touko-kesäkuussa ja syys-lokakuussa.

        Mie sen tiiän ja kerron sullekkin.


    • Nyt neljäs kerta

      Olen ollut kolme kertaa heinä elokuun tietämissä, 2 vkoa , lasteni kanssa Rhodoksen kaupungissa,kyllä siellä kuumaa oli mittari lähemmäs 38 lämpimillään 46 astetta. Kahden viikon aikana oli kolme helleaaltoa. Ensimmäinen pari päivää menee totutellessa mutta sitten on melko hyvä olo. Tosin meillä on oppaiden mukaan paras hotelli kesäaikaan tuulisella rannalla, välttämättä ei tarvitse ilmastointia hotellilla ottaa, laittaa vaan parvekkeen ovet auki niin ilma vaihtuu ;) itse ottaisin taksin kun lähdette Rhodoksen kaupunkiin, maksaa falirakista n 15 e, toissakesänä mentiin kaupungista vesipuistoon ;) olen mennyt paikallisbussilla Lindokseen ja kyllä siinä bussissa oli ainakin ilmastointi, bussit ovat uusia Rhodoksellakin :)
      Kun menette Lasten kanssa kaupunkiin, suosittelen akvaariota käyntikohteeksi se on viileä paikka keskipäivällä, samoten suosittelen minijuna ajelua, tunnin kestää ja käy mm: Monthe Smithillä ja on keskipäivällä kiva hengähdystauko ;)
      Älkääkä unohtako että Rhodoksella on Lasten paratiisi Jumbo lasten lelutavarataloa... Sieltä kannattaa ostaa tuliaiset lapsille... On vieläpä halpaakin mielestäni kun vertaa suomen hintoihin, sama kauko ohjattava auto mikä täällä maksaa 150 e maksoi siellä 40 e :)

    • kävijä123

      Matka Falirakista Rodokseen on aika lyhyt, mutta bussit ovat täysiä.Kyllä sen matkan kestää vaikka joutuu seisomaan bussissa. Olen mennyt lukuisi kertoja bussilla pefkosista Rodokseen ilman vaikeuksia.
      Rodoksen tuossa osassa ei ole niin kuumaa kuin eteläosassa saarta. On myös sadekuuroja (ukkosta) enemmän kuin etelässä.

    • Kalle kullikova

      Kyllä Rodoksella on mukavaa! Suomi rouvat sekoaa helteessä ja antavat pillua! nam nam...

      • Suomi rouva

        Älä unta nää. Ei ole kuule mielessäkään. Aurinko ja lämpö riittää hellimään, piä tunkkis.


      • Kalle kullikova
        Suomi rouva kirjoitti:

        Älä unta nää. Ei ole kuule mielessäkään. Aurinko ja lämpö riittää hellimään, piä tunkkis.

        Viime heinäkuussa olin viikon ja kolme suomi rouvaa oli yö kylässä mun huoneessa ja yksi vieraili päivisin kun piti nukkua yöt oman ukon vieressä :) Että silleen... Ens kuussa lähden taas viikoksi. Onneksi sinun kaltaisia ei ole monta :)


      • elämänkevät
        Kalle kullikova kirjoitti:

        Viime heinäkuussa olin viikon ja kolme suomi rouvaa oli yö kylässä mun huoneessa ja yksi vieraili päivisin kun piti nukkua yöt oman ukon vieressä :) Että silleen... Ens kuussa lähden taas viikoksi. Onneksi sinun kaltaisia ei ole monta :)

        tais olla Kallella omat akat mukana tai sit sulla o hyvät mielikuvituskamut messissä. ei sielä kukkaan ala toiselle suomiukolle mittää antaa. oot vissiin maksullisia jostain löytäny? hyi sua ko tollasia täällä kirjottelet. tainnu mennä taikku meininki ja kreikka sulla sekasi, liekö oot etes päivääkään selvinpäin pörränny ja missä lie. mutta pittäähä tässäkin ketjussa yks provo olla. siinä onnistuit. sää oot vaa nii säälittävä, jos oikeesti kirjotat. pidähän kovana ja mee ladon taakse hommaileen. ja varmasti oot jonnekki suomen perukoille mökkeileen menossakin yksin ens kuussa, siellä on hyvä sun olla mela ojossa yksikseen.


    • Anonyymi

      Pakko tehdä sääpäivitys!
      Eilen satoi ja ukkosti pitkälle iltapäivään.
      Kadut tulvi vettä ja lämpötila tippui reilusti, Lindoksessa kävijä sanoi, että auton mittari oli näyttänyt 17 astetta sillä suunnalla. Falirakissa oli n. 20 astetta, tänään taas 3kympin pintaan😀

      • Anonyymi

        "Eilen satoi ja ukkosti pitkälle iltapäivään."

        Tämä näkyi mm. Forecan ennustuksessa jo päiviä aikaisemmin. Mutta kiitos tiedosta, jonka mukaan ennustus osui oikeaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe