Tämä on varmaan ihan tyhmä kysymys, mutta mua on huvittanut pienten pentujemme "siivoaminen" ruokakupin edessä ennen ruokailua. Lattia on ihan siisti, mutta silti ennen tai joskus jälkeen ruokailun kupin edustaa putsataan tassulla. Mistähän tämäkin johtuu??
kissa ja ruokapaikka
8
706
Vastaukset
- Cemys
antavat suoran palautteen tarjoilemastasi safkasta ja lattian kaapiminen tarkoittaa = "hyi kakkaa" Kissa nimittäin valitsee ateriansa hajun perusteella ja siksi voimakastuoksuiset ruoat ovat omiaan houkuttelemaan kissaa aterialle. Meillä esim. kastikeruoista (whiskas, Latz) nuollaan pelkkä kastike ja loput jätetään kaapimisen säestämällä syömättä. Kyseessä voi myös olla ruoan "peittäminen" muilta kissoilta, mutta tämä teoria ei ainakaan meillä toimi.
- Jani
Meillä on vuodenikäinen kissa joka ei tee näin, mutta pienempi 4 kuukautta vanha tekee juuri kuvailemallasi tavalla. Syytä tähän en tiedä, vaan olen itsekin ihmetellyt tätä.
- Hanna
empä usko että toi olis sitä "hyi en syö" hommaa, sillä minunki kissani teki sitä pentuna melkein joka aterian jälkeen, jos jotain jäi kupin pohjalle.
olen kysynyt asiaa, ja sanoivat että kissa "peittää ruokansa. tai ainakin yrittää, sillä eihän lattiasta mittän lähe.
niin, et voi olla että kissasi haluaa suojata ruokansa muilta, vaikkei sen kupilla muita edes kävisi. - nelli
Hanna kirjoitti:
empä usko että toi olis sitä "hyi en syö" hommaa, sillä minunki kissani teki sitä pentuna melkein joka aterian jälkeen, jos jotain jäi kupin pohjalle.
olen kysynyt asiaa, ja sanoivat että kissa "peittää ruokansa. tai ainakin yrittää, sillä eihän lattiasta mittän lähe.
niin, et voi olla että kissasi haluaa suojata ruokansa muilta, vaikkei sen kupilla muita edes kävisi.Juu, enpä minäkään usko, että kaapiminen tarkoittaisi "hyi, pahaa" sillä ruoka syödään oikein hyvällä ruokahalulla. Meillä toinen pennuista on tehnyt tätä koko ajan, joka ruokailulla ja toisenkin olen huomannut muutama päivä sitten aloittaneen kapimisen.
- naturechild
Kissassa on ripaus villejä sukulaisiaan, eli ruokailun jälkeen pitää peittä ruokailupaikka, jäljelle jäänyt ruoka eli kaikki haju joka voisi johtaa toiset eläimet paikalle.
Mitenkään logista ei tuo käyttäytyminen enää ole ja ehkä 300 vuoden päästä se on jo kokonaan poistunut Kattus domestikan käytöksestä.
Joskus kyllä näyttää, että kissa peittäisi ruuan, joka on ollut sen mielestä pahaa, mutta luulen että se on vain hallitsematon toiminta joka tulee automaattisesti esille ruokakipolta pois lähdettäessä :) - myös
Meillä myös nuorempi kissa tekee tuota ruoan "peittämis" kaaputusta, vanhempi ei. Lisäksi pikkukisu kaapii naksut pois kiposta....miksi?!? Aina kun tulen töistä saan ensimmäisenä mennä keräämään naksut takaisin kippaan kun pikkuneiti on ne levittänyt ympäri lattiaa. Vanhempi kissa ei tee tätäkään...
- MAU
Nuorin kissoistamme kaapii myös lattiaa ruokakupin vieressä, tosin vain silloin, kun ruoka ei kelpaa. En sitten, tiedä mistä johtuu, mutta tätä ilmenee vain silloin, kun purkkiruoka ei ole mieleistä.
- graceful
meillä 1v katti tykkää usein leikitellä ruualla ja nostelee sen pois ruokalautaseltaan. se siirtää ne hieman kauemmas maton päälle ja syö tai syö suoraan tassusta. seinät ja kaikki on ruoan pisaroissa. joskus jopa syöksyy kohti raksukuppia,aina saa olla tyhjentämässä vesiastian turvonneista kissanraksuista. jos syö voileipää saa olla varuillaan ettei kissa vie makkaraa leivän päältä :p
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1705041Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa243649Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1713457Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss412971Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082719Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie302086Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121934Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191915Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1571554Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo121515