Autokoulu Joensuu Ky

Tuleva motoristi

Aloittelin A-kortin suorittamisen kyseisessä autokoulussa kevään 1. kurssilla 20.3.2013. Teoriatunnit suorittelin seuraavalla viikolla.

Teoriatuntien vetäjä (myös koulun johtaja) sanoi, että sihteeri soittelee sitten kun ajotunteja käydään varailemaan. Teoriakokeen varauksen yhteydessä kyselin, että onko mitään arviota milloin ajotunnit olisi tarkoitus aloittaa. Sihteeri sanoi, ympäripyöreästi, että soitteleevat sitten. Ei siis mitään arviota antanut.

Ymmärrän sen, että kelien puolesta ei voida tarkkaa arviota antaa, mutta en mielestäni sellaista pyytänytkään. Tyydyin vastaukseen ja jäin odottelemaan kuumeisesti soittoa ja ajotunteja.

Kun vappuun mennessä ei ollut koulusta kuulunut mitään päätin soittaa koululle (2.5.). Sihteeri antoi saman ympäripyöreän vastauksen, todella "Soittelemme sitten..". Hän kehoitti soittamaan koulun johtajalle jos haluaa tarkempaa tietoa.

Soitin johtajalle ja kyselin tilannetta ja ihmettelin sitä, ettei ole annettu mitään infoa aikataulusta. Johtaja vaikutti hieman kireältä jo valmiiksi (oli vetämässä B-kortin ajotuntia juuri). Ei antanut vastausta miksei oppilaita (tai ainakaan minua) ei ole infottu mitenkään tilanteesta. Ilmeni kuitenkin, että he odottavat 2. (uutta) moottoripyörää ajoharjoittelua varten. Kuulemma ollut toimituksessa jotain ongelmaa ja tästä johtuu ajoharjoittelun viivästyminen. Antoi arvion, että
2. tai 3.5. pitäisi pyörän saapua heille ja päästään sitten aloittelemaan ajoharjoittelu.

Nyt on 7.5. eikä vielä ole kuulunut mitään.

Ihmettelen lähinnä tässä tuota informaation puutetta, josta sanoin johtajallekkin. Olen kuitenkin maksava asiakas (~1000€) ja odotan, että jotain palvelua saisin tuohon rahaan. Eikai tuossa olisi tarvinnut kuin lähettää sähköpostit kursseilla olijoille?

Onko Autokoulu Joensuu yleensä huono hoitamaan (muitakin) asioitaan vai onko minulla vaan käynyt huono tuuri?

P.S. Toki tässä henkilökohtaisesti polttelee myös keväällä valmiiksi hankittu moottoripyörä, joka tekee kortin saannin odottelusta tuskaisempaa :) Onneksi sentään vakuutukset eivät vielä juokse.

4

493

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kermaperse motoristi

Itse ajoin samaisessa koulussa A-kortin muutama vuosi takaperin. Ajotunti varaukset ja ns. toimistohommat toimivat ihan hyvin. Samaa ei voi sanoa ajo-opetuksesta, hieman kyllästyneeltä työhönsä tuo johtaja (joka siis opetti minua) vaikutti ja opettaminen jäi kyllä aika minimiin, onneksi kotona sai lisäopetusta. Muutenkin nuo vaadittavat ajotunti määrät ovat mielestäni liian vähäisiä sellaiselle joka ei koskaan ole ajanut mitään kaksipyöräistä, itsellä mopotaustaa takana mutta kun kuutioita "muutama" enemmän persiin alla niin hieman eriasia. En ehkä valitsisi kyseistä koulua toistamiseen.

• kalkkarokärmes

Et mainitse tarkemmin, että kenelle opettajalle soitit.

Mä itseasiassa ajan tällä hetkellä korttia Draivian (eli saman puljun, mutta keskustassa) kautta, ja mulle kerrottiin viime viikolla, että tunteja on hankala saada M-korttilaisten takia.

Helpottaa kuulemma parin viikon sisällä.

• Tuleva motoristi

Päivitellääs tätä hieman, kun aikaa on kulunut.

Ensinnäkin mainitsin, että soitin autokoulun johtajalle (http://www.autokoulujoensuu.fi/yhteystiedot.php).

Viime viikolla saivat sovittua minulle 1. ajotunnin huomiselle, joten peukkua siitä. Alkuviikosta saimme sovittua sitten 2. ajotunnin ensi viikon maanantaiille, joten näyttäisi siltä, että homma alkaa rullaamaan lopulta.

Ongelma tässä kai ollut se, että autokoululla ollut ongelmia moottoripyörän hankinnassa. Mutta tästä ei tietysti oppilaille ole sen kummemmin ilmoitettu mitään. Itse sain vastauksen kun soitin tälle johtajalle.

Ymmärrän kyllä, että aina ei hommat mene niin kuin Stömsössä. Mutta sitä, en ettei siitä infota, että "nyt venyy aikataulut".

Plussaa kuitenkin siitä, että saivat näin pikaisesti varattua 2. ajotunnin. Toivottavasti loput neljä saataisiin hoidettua alta pois mahdollisimman ripeästi. Ovat nimittäin aloittamassa uusia A1 ja A -kursseja :)

• joensuun-ovensuu

Itse ajelin taannoin moottoripyöräkorttia, jäi vähän paskan maku suuhun kun, silloisen koulun johtajan pikku "juniori" opetti, jätkä pokkana ajattaa omille asioilleen käy katsastuskonttorilla hoitamassa pariasioita MINUN ajoopetusvuorolla!!??? Tämä toistui useamman kerran. Jätkä oli kyllä elämäänsä kyllästyny tyyppi, motivaatio oli vähän kadoksissa opetuksesta. Kerran peruin ajoopetustunnit, yrittivät laskuttaa niistäkin !!?? Kun keskustelin johtajan kanssa ajopetuspyörän ominaisuuksista, lähinnä ohjuksen säädöstä, johtaja kehuskeli että "että sillä ajaa vaikka neulansilmään", ja paskan marjat! Ohjaus oli säädetty, päin helvettiä, teki pujettelusta hankalaa, kun ohjaus on äärettömän kanke varsinkin ryömitys ajossa. Teoria kokeeseen mentäessä johtaja antoi vanhan koehinnasto ja meikäläinen otti tasarahan mukaan konttorille, noh hinnastohan oli muuttunut ja tuli ongelmia maksuvaiheessa.......Sen olen oppinut, että älä usko autokouluopettajaan, siihen hommaan valmistuu 1,5-2 vuodessa, kun asiot MINKÄ TAHANSA asian vuoksi konttorilla varaa aina 120€ vähintään mukaan, siellä yleensä ryöstetään, vaikka vain kysyisit jostakin asiasta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10211
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2468
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      216
      1958
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1743
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1080
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1054
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      75
      895
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      872
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      852
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      88
      823
    Aihe