Mikä seuraavaksi lajiksi?

Hellyeah 1

Olen jo suhteellisen pitkään harrastanut Karatea ja saavuttanut siinä jo kohtuullisen korkean vyöarvon.Nyt kuitenkin on pakko vähentää treenaamista tai jopa lopettaa kokonaan polvivaivojen takia.Mikä laji siis seuraavaksi?Mikä kamppailulaji sopii esim.mulle,eli missä polviin ei kohdistu kovaa rasitusta vai onko sellasta?pitääkö hanskat laittaa lopullisesti naulaan?Kiitos jo etukäteen vastauksista.

8

387

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyrkkeily.

Nyrkkeily.

• Hellyeah1

Sitäkin oon kyllä miettinyt,mutta jotenkin vaan noi itämaiset lajit kiinnostaa.Niissä tosin taitaa kaikissa olla potkuja.

• ipponkiai
        Hellyeah1 kirjoitti:

Sitäkin oon kyllä miettinyt,mutta jotenkin vaan noi itämaiset lajit kiinnostaa.Niissä tosin taitaa kaikissa olla potkuja.

Judossa ei ole potkuja, mutta käykös se matossa nujuaminen polville myös?

• entinen judoka
        ipponkiai kirjoitti:

Judossa ei ole potkuja, mutta käykös se matossa nujuaminen polville myös?

Polvivammat on yleisimpiä judovammoja, joten polvivaivaisen kannattaa harkita tarkkaan lajin aloittamista. Paljon riippuu tietysti siitä, mikä niissä polvissa on vialla...

• Hellyeah1
        entinen judoka kirjoitti:

Polvivammat on yleisimpiä judovammoja, joten polvivaivaisen kannattaa harkita tarkkaan lajin aloittamista. Paljon riippuu tietysti siitä, mikä niissä polvissa on vialla...

Riittävästi rikki,joten judo on taatusti poissuljettu.Saattaa olla,että nyrkkeily on ainoa laji,joka mulle on mahdollinen.Enkä mä mitenkään nyrkkeilyä väheksy.Päinvastoin.

• baba4

Kungfu lajeja löytyy missä ei ole potkuja ollenkaan. Tietysti niissä on paljon matalia asentoja ym.en tiedä onkose ongelma. Potkuja niissä ei kuitenkaan ole. Tai sitten voisit aloittaa jonku aselajin?

• 12+19

Jos polvivaivat ei ole poikkeuksellisen pahoja, montaa lajia pystyy harrastamaan suht turvallisesti, jos vaan on tarpeeksi varovainen, jättää tarvittaessa osan liikkeistä kokonaan tekemättä eikä epäröi luovuttaa sparrissa heti kun tilanne alkaa näyttää ikävältä. Monessa lajissa pidetään myös kuntotunteja, joissa otetaan rajoitteet huomioon tavallista paremmin.

• awdadwadad

Kali, Eskrima, Aikido, Wing Tsun, Tai Shin Mun, Hokutryu jujutsu, kendo, ...

jos polvissa on vikaa kannattaa mennä Tai Shin Muniin Siellä ne hierotaan kuntoo,,,, itselläkin oli sama vaiva Polvet D: mutta tsm kung fussa ne parani nopeasti kannattaa kokeilla plus sie ei ole paljoa potkuja ei ainakaan korkeita DDD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2195
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      64
      791
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      790
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      706
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      511
      693
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      630
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      595
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      570
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe