Mikä seuraavaksi lajiksi?

Hellyeah 1

Olen jo suhteellisen pitkään harrastanut Karatea ja saavuttanut siinä jo kohtuullisen korkean vyöarvon.Nyt kuitenkin on pakko vähentää treenaamista tai jopa lopettaa kokonaan polvivaivojen takia.Mikä laji siis seuraavaksi?Mikä kamppailulaji sopii esim.mulle,eli missä polviin ei kohdistu kovaa rasitusta vai onko sellasta?pitääkö hanskat laittaa lopullisesti naulaan?Kiitos jo etukäteen vastauksista.

8

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyrkkeily.

Nyrkkeily.

• Hellyeah1

Sitäkin oon kyllä miettinyt,mutta jotenkin vaan noi itämaiset lajit kiinnostaa.Niissä tosin taitaa kaikissa olla potkuja.

• ipponkiai
        Hellyeah1 kirjoitti:

Sitäkin oon kyllä miettinyt,mutta jotenkin vaan noi itämaiset lajit kiinnostaa.Niissä tosin taitaa kaikissa olla potkuja.

Judossa ei ole potkuja, mutta käykös se matossa nujuaminen polville myös?

• entinen judoka
        ipponkiai kirjoitti:

Judossa ei ole potkuja, mutta käykös se matossa nujuaminen polville myös?

Polvivammat on yleisimpiä judovammoja, joten polvivaivaisen kannattaa harkita tarkkaan lajin aloittamista. Paljon riippuu tietysti siitä, mikä niissä polvissa on vialla...

• Hellyeah1
        entinen judoka kirjoitti:

Polvivammat on yleisimpiä judovammoja, joten polvivaivaisen kannattaa harkita tarkkaan lajin aloittamista. Paljon riippuu tietysti siitä, mikä niissä polvissa on vialla...

Riittävästi rikki,joten judo on taatusti poissuljettu.Saattaa olla,että nyrkkeily on ainoa laji,joka mulle on mahdollinen.Enkä mä mitenkään nyrkkeilyä väheksy.Päinvastoin.

• baba4

Kungfu lajeja löytyy missä ei ole potkuja ollenkaan. Tietysti niissä on paljon matalia asentoja ym.en tiedä onkose ongelma. Potkuja niissä ei kuitenkaan ole. Tai sitten voisit aloittaa jonku aselajin?

• 12+19

Jos polvivaivat ei ole poikkeuksellisen pahoja, montaa lajia pystyy harrastamaan suht turvallisesti, jos vaan on tarpeeksi varovainen, jättää tarvittaessa osan liikkeistä kokonaan tekemättä eikä epäröi luovuttaa sparrissa heti kun tilanne alkaa näyttää ikävältä. Monessa lajissa pidetään myös kuntotunteja, joissa otetaan rajoitteet huomioon tavallista paremmin.

• awdadwadad

Kali, Eskrima, Aikido, Wing Tsun, Tai Shin Mun, Hokutryu jujutsu, kendo, ...

jos polvissa on vikaa kannattaa mennä Tai Shin Muniin Siellä ne hierotaan kuntoo,,,, itselläkin oli sama vaiva Polvet D: mutta tsm kung fussa ne parani nopeasti kannattaa kokeilla plus sie ei ole paljoa potkuja ei ainakaan korkeita DDD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      84
      1776
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1419
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      119
      1220
    4. Vanhemmalle naiselle

Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      87
      1162
    5. Siltojen varjoissa

Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      291
      1151
    6. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      64
      959
    7. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      56
      942
    8. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      910
    9. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      40
      907
    10. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      864
    Aihe