Hei! olen työharjoittelussa touko ja kesäkuun, sekä elokuussa pari viikkoa, eli yhteensä silti noin 13 OP. kesäopintotukeahan saisin oikeasti vain kesäkuulta, silä toukokuussa saan normaalia tukea, sekä elokuussa olen vain kolmen OP:n verran harjoittelussa. MUTTA! ajattelin hakea kesä opintotukea kesä ja elokuulta silti. kysyykseni onkin että tarkaako kela koulultani työharjoitteluaikani? vai voinko valehdella aikani hakemukseen. Olen kuitenkin elokuussa palkattomassa harjoittelussa ja tuo tuki on niin tarpeen!
KESÄ OPINTOTUKI
1
703
Vastaukset
- Kelan sivuilta
Kesäopinnot
Voit saada opintotukea myös kesäajalle, jos suoritat silloin tutkintoosi kuuluvia opintoja päätoimisesti. Kesäajaksi lasketaan yleensä kesä-, heinä- ja elokuu, jos kesäkuukaudet eivät kuulu lukuvuoden normaaliin opiskeluaikaasi. Voit saada tukea esimerkiksi luentoihin, työharjoitteluun ja opinnäytetyön tekemiseen. Lukio-opiskelijoille ei yleensä voida myöntää opintotukea kesäksi.
Kesäajan opintotuki kannattaa hakea hyvissä ajoin. Opintotuki voidaan myöntää aikaisintaan hakemuksen saapumiskuukauden alusta alkaen.
Jos olet korkeakouluopiskelija, voit saada tukea kesäajalle, jos suoritat tutkintoosi kuuluvia opintoja päätoimisesti korkeakoulusi opintotukilautakunnan vahvistamalla tavalla. Hae kesätukea joko verkossa tai opintotuen muutosilmoituksella (lomake OTm), johon olet täyttänyt kesäopintosuunnitelman.
Jos olet muu toisen asteen opiskelija kuin lukio-opiskelija, voit saada kesätukea tutkintoosi tai opintoihisi kuuluviin päätoimisiin opintoihin. Kesällä suorittamiesi opintojen laajuuden on oltava vähintään kolme opintoviikkoa opiskelukuukautta kohti. Kesäopiskelujakson tulee lisäksi kestää yhtäjaksoisesti vähintään 18 kalenteripäivää. Hae kesätukea joko verkossa tai opintotuen muutosilmoituksella (lomake OTm), jonka liitteeksi tarvitset oppilaitoksesi lausunnon kesäopinnoistasi.
Kesäajan opintosuoritusvaatimukset ovat keskimääräisiä. Jokaiselta tuettavalta kuukaudelta ei tarvitse kertyä määrättyä määrää suorituksia, vaan niitä voi kertyä yhdeltä kuulta enemmän kuin toisilta. Pääasia on, että sinulla on opintoja jokaisena tuettavana kuukautena, ja saatujen suoritusten yhteismäärä on riittävän suuri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019