Jäipä hämmentävät fiilikset taannoisen lääkärikäynnin jälkeen, joten pakko tulla avautumaan tänne!
kävin ihotautilääkärillä jo pitkään vaivanneen aknen takia (onneksi kuitenkin melko lievä, mutta sitkeä tapaus), ja lääkäri määräsi lopulta e-pillerit ja mainitsi tietenkin samalla että tässähän kätevästi tulee myös raskauden ehkäisy. Sanoin tietysti että joo ei ole eikä tule tarvetta ehkäisyyn, vaan ihan pelkästään ihon takia haluan reseptin.
Olen kuitenkin melko epäileväinen noiden e-pillereiden suhteen, koska en ole aiemmin sellaisia tarvinnut tietenkään, lesbo kun olen. Haitat taitavat olla loppujen lopuksi suuremmat kuin hyödyt. Sitten ehdotin että jos hoidettaisiin akne kertaryminällä pois, eli tällä rankkaakin rankemmalla roaccutan-kuurilla. Roaccutanin aikana ei kuitenkaan saa missään nimessä tulla raskaaksi joten jokaisen kuurilla olevan naisen on käytettävä samanaikaisesti todella tehokasta ehkäisymenetelmää, ja käytävä säännöllisin väliajoin raskaustesteissä. Miehen kanssa hässiminen ei tule kuuloonkaan omalla kohdallani, joten roaccutanin ohella syötävät e-pillerit olisivat täysin turhia. Sanoin tämän lääkärille mutta hän vain toitotti että niin ne monet sanovat, nuorilla tuppaa tuo mieli muuttumaan niin nopeasti.. Taas näitä hetkiä kun lesboutta ei oteta tosissaan, ilmeisesti olen liian naisellinen tai jotain. Tyydyin sitten pelkkään e-pillerireseptiin mutten tiedä aionko edes hakea niitä.
En edes tiedä mitä haen tällä keskustelulla, tuntuu vain ettei lesboutta oteta tosissaa koska pelataan varman päälle, mutta silti.. Aina kun käy jonkun lääkärin juttusilla esim. ihon takia niin selitetään kaikkea "sitten kun olet vakituisessa parisuhteessa ja yhdynnässä säännöllisesti jnejne..." Argh!
Lesbous & E-pillerit?!
30
1367
Vastaukset
- lkjrthoitlrh
Käväsin lukemassa roaccutanista ja siellä sanotaan, että on käytettävä kahta ehkäisyä, esim. pessaari/kondomi ja siitiiöitä tuhoava vaahto. Ei sen tartte olla E-pilleri! Se lekuri v....ili sulle ja valehteli. Oliko mieslääkäri?
- AdMedicum
Lääkärit joutuvat tekemään päätökset tilastojen mukaan, ja tilastojen mukaan enemmistö lesboista voi välillä olla myös miehen kanssa.
- Kerrankesällä
AdMedicum kirjoitti:
Lääkärit joutuvat tekemään päätökset tilastojen mukaan, ja tilastojen mukaan enemmistö lesboista voi välillä olla myös miehen kanssa.
No ompa kumma tilasto.Multa ei o kysytty ja tuttavistakaan ei o kukaan miehen kanssa mennyt.
Missäs semmonen tilasto on? - femme90
AdMedicum kirjoitti:
kumma juttu, taidan olla sitten aivan poikkeuksellinen lesbo kun en osaa edes kuvitella miten pahassa kaatokännissä/aineiden vaikutuksen alaisena/tajuttomana minun pitäisi olla että suostuisin olemaan miehen kanssa. Pitäisi varmaankin aivoissa naksahtaa joku hermorata todella pahasti.
Periaatteessa ymmärrän joo.. Jos laki määrää että ehkäisystä on huolehdittava kuurin aikana niin ei siihen lääkäri voi tehdä poikkeusta. Mutta silti, tuntuu jotenkin niin turhalta! :D Olen niin umpilesbo että tuntuu melkein samalta asialta kuin että miehen kohdalla yritettäisiin varmistaa ettei "jorma-petteri varmasti tule raskaaksi" !! - AdMedicum
Kerrankesällä kirjoitti:
No ompa kumma tilasto.Multa ei o kysytty ja tuttavistakaan ei o kukaan miehen kanssa mennyt.
Missäs semmonen tilasto on?Toinen tilasto: New Yorkissa 10 % miehistä harjoittaa seksiä välillä miesten kanssa. Eivät ilmoittaudu bi-seksuaaleiksi, vaan ovat omasta mielestään heteroita.
Meillä on näitä kategorioita, mutta elämä ei aina mene kielen sanojen mukaan.
Luuletko, että nuo 10 % kertovat vaimoilleen tai ystävilleen, että kävin vähän miehen kanssa... - Anonyymi00028
Kerrankesällä kirjoitti:
Missäs semmonen tilasto on?Bisset sotkee kaiken.
- heteroZ
No mitä väliä. Niitä e-pillereitähän sinun ei tarvitse hakea ja anna lääkärin määräillä ihan mitä haluaa.
- khigfjgofki
ei sen tiedä jos ootki kokemusta vailla niinku nuo ailahtelevat bisset :/
- femme90
no se lääkäri varmaan luulikin näin... -.-
- femme90
joo en ajatellutkaan hakea niitä, jos tämän sittenkin saisi vielä kotikonstein nujerrettua:D ja naislääkäri oli! Sillä oli välillä juuri sellainen epäluuloinen "kyllä se mieli muuttuu kun vanhenet"-ilme kun selitin etten todellakaan tarvitse raskaudenehkäisyä.
nyt kun ajattelee niin ei herranen aika miten iso osa heteronaisten elämää on kaiken maailman ehkäisykonstit, ja sitten kun niistä toitotetaan joka paikassa. huhhuh olen aika tyytyväinen kun ei tarvitse näitä asioita miettia. Välillä katsoin ihan hoomoilasena kun se lääkäri selitti eri ehkäisyvaihtoehdoista, sanotaanko näin että en todellakaan ole perehtynyt asiaan, vaikka ikäni puolesta minun ns. pitäisi jo olla.- Kannattaa perehtyä
Ehkäisyllä voi olla muutakin tarkoitusta kuin lasten saamattomuus,esim. sukupuolitaudit.!
- Huom!
Kannattaa perehtyä kirjoitti:
Ehkäisyllä voi olla muutakin tarkoitusta kuin lasten saamattomuus,esim. sukupuolitaudit.!
Ehkäisypilleri ei suojaa yhdeltäkään sukupuolitaudilta.
- Kannattaa kokeilla
Itselläni ne e-pillellerit auttoivat iho-ongelmiin, vaikken varsinaisesti niihin niitä hakenutkaan ja ehkäisyä en tietenkään lesbona tarvitse.
Itselläni jäi myös pillereillä koko kiusalliset ja kivuliaat kuukautiset pois, ihanaa ! - ei pillereille
Oletko siis syntynyt vuonna -90, aikuinen jo, et mikään teini tai lapsi. Sinulla on itsemääräämisoikeus oman hoitosi suhteen terveydenhuollossa. Voit ottaa sen lääkekuurin, ja olla käyttämättä ehkäisyjä. Itse myös hyvin painokkaasti ilmottaisin tämän lääkärille, yhtään alkamatta asiasta vänkäämään ja väittelemään, piste. Lääkärin käytös oli häpeällistä, ja lääkärin ammatin arvoja vastaan.
- femme90
Kyllä, olen samaa mieltä. Ja -90 syntynyt siis olen. Jos siellä tulee vielä käytyä niin otan tosiaan asian puheeksi vielä painokkaammin.
- selvemmin
femme90 kirjoitti:
Kyllä, olen samaa mieltä. Ja -90 syntynyt siis olen. Jos siellä tulee vielä käytyä niin otan tosiaan asian puheeksi vielä painokkaammin.
Ei se riitä, että sanot, että nyt ei vaan tunnu siltä, että olisit miesten kanssa. Se on aivan liian epäselvästi sanottu. Sun täytyy oikein huutaa, että HEI OLEN LESBO, enkä ikinä aio olla miesten kanssa, OLEN LESBO! Ehkä se siitä sitten.
- babies
selvemmin kirjoitti:
Ei se riitä, että sanot, että nyt ei vaan tunnu siltä, että olisit miesten kanssa. Se on aivan liian epäselvästi sanottu. Sun täytyy oikein huutaa, että HEI OLEN LESBO, enkä ikinä aio olla miesten kanssa, OLEN LESBO! Ehkä se siitä sitten.
Kaipa Lesbokin voi joskus haluta oman lapsen, silloin tarvitaan tässä maassa ainakin miestä, kun adoptio oikeutta ei kai vieläkään ole. Joten lääkärin sanominen "mieli saattaa muuttua" voi viitata myös siihen.... mutta kaikilla lääkkeillä on varjo puolensa, ja itse en halua syödä mitään lääkkeitä säännöllisesti. Mutta lyhyt kuuri on asia erikseen....
- Nelli008
Itse kävin pari vuotta Mehiläisessä Töölössä ihotautilääkärillä ja ei kyllä tuollaista käytöstä ollut. Lääkäri kysyi vaan, että olenko parisuhteessa/käytönkö jotain ehkäisyä ja sanoin olevani ja naisen kanssa. Ei siitä tarvinnut sen enempää vääntää. Eikä tarvinnut mitään raskaustestejä ennen aloitusta ja jatkoreseptikin tuli poikkeusehdoin kirjoitettua. Outoa käytöstä lääkäriltä kyllä. Itse olisin ainakin sanonut aivan suoraan, että eiköhän suuntautumisasiatullut jo selväksi...
- finni2
ne e pillerit on erittäin hyvä esim ,aknen, ynm.ihotaudin hoitoon.mutta erityisesti aknen hoitoon.se onhormooni valmiste,joka auttaa,hormoonien aiheuttamaan iho ongelmaan.minun miehelläni oli paha akne,joka rupes jopa haisemaan,koska ihosta,valui,eritettä kun ne oli täynnä,nämä finnit,ne oli isoja.mutta kun hän sai e.pillerit lähettiin hoitaan niillä tuloksen näki jo kuukauden kuluttua.nyt on kulunut vuosi iho on terveen näköinen,joku pieni arpi näkyy .jatketaan ihovoiteella.ainut hyvä hoito tämä hormoonipilleri hoito.kokeile,ei se maata kaada.
- undressed93
Tästä tulikin mieleen, mitä sanotte gynellä, tietääkö gynenne että olette lesboja? En ole vielä seurustellut naisen kanssa, joten en ole sanonutkaan mitään käynnillä. Ettei tarvitse gynen ihmetellä ajan kanssa kun kysyy : "onko ollut yhdyntöjä" Aina vaan sanon "ei ole ollut" ;) :D
- wlma92
heei mulla ihan sama ongelma :D oon myös miettiny tota e-pillerijuttua. en oo kertonu lääkärikäynneillä tai gynellä ett oon lesbo, ja aina kysellään että onko ehkäisy ajankohtainen. Aina vaan sanon että ei ole. Kohta varmaan alkavat ihmetellä että mikä mua vaivaa :D Varsinkin kun en itekään oo vielä seurustellu naisen kanssa.. Jos mul ois tyttöystävä niin siinä tapauksessa lekurillekin ois helppo sanoo että oon parisuhteessa naisen kanssa. Ettö sit jos sanoo et ehkäisy ei ole eikä tule olemaan ajankohtainen niin ottaako se lääkäri just tosissaam yms jos ei kuitenkaan tällähetkellä seurustele. Pelkään et se just epäilee että en kuitenkaan oo täysin lesbo ja tuun olemaan miehen kanssa vielä joskus.
- undressed93
wlma92 kirjoitti:
heei mulla ihan sama ongelma :D oon myös miettiny tota e-pillerijuttua. en oo kertonu lääkärikäynneillä tai gynellä ett oon lesbo, ja aina kysellään että onko ehkäisy ajankohtainen. Aina vaan sanon että ei ole. Kohta varmaan alkavat ihmetellä että mikä mua vaivaa :D Varsinkin kun en itekään oo vielä seurustellu naisen kanssa.. Jos mul ois tyttöystävä niin siinä tapauksessa lekurillekin ois helppo sanoo että oon parisuhteessa naisen kanssa. Ettö sit jos sanoo et ehkäisy ei ole eikä tule olemaan ajankohtainen niin ottaako se lääkäri just tosissaam yms jos ei kuitenkaan tällähetkellä seurustele. Pelkään et se just epäilee että en kuitenkaan oo täysin lesbo ja tuun olemaan miehen kanssa vielä joskus.
Ajattelen just samaa ku sinä: "mikä tota vaivaa" :D
- Tiättekste
undressed93 kirjoitti:
Ajattelen just samaa ku sinä: "mikä tota vaivaa" :D
Ei niitä oikeasti kiinnosta tippaakaan, että mikä teitä vaivaa, jos alakerta on muuten kunnossa.
- undressed93
Tiättekste kirjoitti:
Ei niitä oikeasti kiinnosta tippaakaan, että mikä teitä vaivaa, jos alakerta on muuten kunnossa.
Kyllä tuntuu kiinnostavan ainakin yhtä gyneäni jolla olen käynyt eniten, toiset taas eivät ole enempää kyselleet. Mutta tämä kyseinen gyne onkin tietynlaista persoonaa ja puhutaan aika vapaasti. Mutta siis ammatillisesti, ei hänkään kaikkea kysele.
- 3+7
Samoja kokemuksisa tuon Roaccutan kuurin suhteen kuin aloittajalla. Olen syönyt samaisen kuurin jo useamman kerran ja joka kerralla on ollut ero lääkäri kuuria määräämässä ja koko ajan olen seurustellut samaisen naisen kanssa. Todella erilaisia suhtautumisia e-pilleri asiaan on ollut, joten se on ihan lääkäristä riippuvaista. On ärsyttävää, ettei asiakasta (tässä tilanteessa lesboutta) oteta tosissaan.
Nuo e-pillerit (eli tuplaehkäisy) ja raskaustestit ovat EU-direktiivien mukaan pakollisia, muuten lääkekuuria ei saa naiselle määrätä. Käytäntö on kirjavaa ja lääkäristä riippuvaista. Ainoastaan yhden kerran en ole pillereitä reseptillä saanut. Kaikki muut ovat toitottaneet, että JOS kuitenkin. Se ottaa päähän. Kai minä nyt hittolainen tiedän haluanko naista vai miestä. Hmp. Se harmittaa. - Kerrankesäll
Auttaiskohan tää akneen...
Sokerin voi jättää pois tai jonkinverran pistää..(.kilo on kyl liikaa..) ja sitruunahapon, joka on säilöntäaine...ei sitä kauaa 5litraa juo..
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3043235#comment-16144333- biotiini1
Jotkut iho-oireet johtuvat vitamiinien ja hivenaineiden puutoksesta, esim. biotiini vois auttaa asiaan. Samoin rasvainen ja sokerillinen ruokavalio kera lisäaineiden ja allergeenien kanssa. Ihoa täytyy myös puhdistaa ja kosteuttaa aamuin illoin itselle sopivilla (ladukkailla) tuotteilla. Veden juonti terveellistä, aurinko, stressi, sokeri ja tupakka vanhentaa ihoa ennenaikaisesti.
- femme90
"Kaipa Lesbokin voi joskus haluta oman lapsen, silloin tarvitaan tässä maassa ainakin miestä, kun adoptio oikeutta ei kai vieläkään ole. Joten lääkärin sanominen "mieli saattaa muuttua" voi viitata myös siihen.... "
ööö MITÄ? :D Eli silloin jos lesbo haluaa lapsen niin hän harrastaa seksiä poikkeuksellisesti miehen kanssa jotta tulisi raskaaksi? Enpä viitsi edes kommentoida enempää.
Ja joka tapauksessa, miten ne e-pillerit sitten liittyy siihen jos varta vasten HALUAA tulla raskaaksi? - Anonyymi00029
Voitko sä edes tulla raskaaksi?
- Anonyymi00031
Ehkäisy on ilman muuta tärkein osa-alue heteronaisten elämässä...=D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut ja Tall poppy -syndrooma
Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky74805Oot mahtava tyyppi
En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot434672Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va1793833Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty363572Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?
He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun1123560Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti
– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm523033Ikävän karkoitukseen klassikkokysymys
Mikä biisi saa hymyn huulille ja ajatukset mukavasti siihen yhteen ja ainoaan? 🤩 Laita biisin sanat, älä linkkiä. Alo121090Elämäni rakkaus
Sitä sinä olet minulle ollut. Siksi tämä on kai niin vaikeaa. Jos sinä luopuisit niin ehkä se tulisi luonnostaan sitten63887- 93812
- 40745