Kauanko masennus on sinulla kestänyt?

EntinenKokoNainen

Olen antanut kaikkeni ja olen loppuun käytetty. Parasta ennen päivä meni jo, vaikka olen vasta 40-vuotias.

Voimat loppuivat taakan alle, kannoin kaikkia muita ja siloittelin heidän elämäänsä. Olin kiltti. Hoidin velvollisuudet kunnialla. Hymyilin ja jaksoin päivästä toiseen tsempata muita. Miten ihanteellinen lapsi, puoliso, äiti ja työntekijä olinkaan. Unohdin itseni.

Elämää ei voi elää muiden kautta, mutta jos oma elämä on kateissa, miten voisi sitäkään elää.

Minulla vakava masennus on kestänyt kohta yhteensä kolme vuotta. Menossa toinen masennusjakso, mielialalääkkeitä, rauhoittavia ja terapiaa. Alan olla liian väsynyt olemaan masentunut. Huvittavaa, mutta ei hauskaa.

10

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liinuliinitar

No täällä kans yks toinen 40 v pikkurouva, mulla vasta viikon verran tätä masennusjaksoa, mutta mulla on bipo, jotan masennusjaksoja on elämässä piisannut vaikka muille jakaa.

Kun bipo alkoi, oli ensin hirveä mania ja sen jälkeen psykoottinen masennus ja suljetulle osastolle passitus. Siitä se sitte alkoi, hypomanian ja masennuksen vaihtelu. Tää mun uusin masennusjakso on siitä tympivä, että mä jo vähän toivoin, että nämä raskaimmat masennuskaudet olis mennyttä. Mulla on ollut suht tasaista pitkään ja meinasin jo, että hitto vie, ihmeparantuminen tapahtui.

En parantunut, nyt voisin sit nukkua taas koko päivän ja jessus mitä tuskaa, kun pitää perheelle väkertää sapuskaa. Toinen lapsista käy punttisalilla ja syö koko ajan! Apua..

• 112-112-112

Täällä 40 mies, eriasteista masennusta 30 vuotta. 3 viimeistä vuotta vaikeaa psykoottista masennusta ja siitä lähtien myös työkyvytön. Enää ei jaksaisi taistella ja miellyttää muita ja peitellä omaa pahaa oloa.

• w d

Täällä 48 vuotias mies, masennus diagnosoitiin syksyllä 2009, krooninen masennus siitä saakka. Masennus muuttunut keskivaikeasta vaikeaksi. lääkitys ja terapia, työkyvyttömyyseläke alkaa kesäkuussa.

• Lähden pois nyt

Kymmenen vuotta sitten onni kääntyi, työt loppuivat. Sen seurauksena tietysti masennuin, ja nyt 16 vuotta kestänyt parisuhdekin kariutui tämän prosessin seurauksena. Harkitsen elämäni lopettamista, koska olen menettänyt kaiken minkä vuoksi halusin elää.

• ....................

Ainakin 6-vuotta on masennus kestänyt ja olen nyt 24-vuotias. Olen ollut jo aikoja sitten aivan lopussa tämän takia ja valmis hautaan vaikka olenkin vielä aika nuori. Ahdistus ja masennus taitaa olla parantumaton sairaus. Niinhän se on että me kiltit ja kunnolliset ihmiset sairastutaan masennukseen kun meillä on tapana kantaa koko maailman murheita harteillamme.

• Pihdit

Olen 34v mies ja masennusta kestänyt vaikeana aika tasan 25 vuotta. Äsken alkoi työkyvyttömyyseläke kuntoutustuen jälkeen.

• viivivallatoon

Hei! EntinenKokoNainen
      Tutulta kuulostaa tuo sun tarinasi. Olen itse 50v ja masennukseen sairastuin työuupumuksen kautta. En vaan yhtenä aamuna jaksanut nousta töihin. Itkin voimattomuuttani en millään olisi halunnut antaa periksi näin sitten kävi. Olen aina ollut ns. kiltti ja sovitteleva ihminen niin kotona kun työssäkin. Olin liki vuoden sairauslomalla ensimmäinen puolivuotta meni vaan voimia keräten eli lepäsin ja olin todella helpottunut että ei tarvinnut tehdä mitään mitä ei jaksanut. Pikkuhiljaa voimia alkoi kertymään vähän lenkkeilin ja tein aluksi sellaisia pieniä askareita jotka ei vienyt kaikkia voimia. Olin kans ihan hukassa tän oman elämän kanssa piti oikeen syventyä siihen mitä minulle kuulu mitä haluan elämältä. Pikku hilja on hahmottunut mitä haluan ja mitä en halua. Mun masennus oli keskivaikea ehkä tuo loppuunpalaminen pelasti siltä vakavalta masennukselta. Tuo on hyvä merkki että olet väsynyt olemaan masentunut. Ehkä se on merkki siitä että olet valmis pienin askelin eteenpäin. Olen itse nyt tyytyväinen siihen että olen käynyt tuon prosessini läpi usko tai älä mutta kun tuosta selviät olet valmis vahvempana jatkamaan eteenpäin. Opit kuuntelemaan itseäsi ja arvioimaan voimavarasi mihin ne riittä ja mihin ei. Muista rakastaa itseäsi yhtäpaljon kun lähimmäistäkin. Hyvää kevää jatkoa ja kesän odotusta sinulle.

• tyhjän nyysäjä nyt

sepä se,kun meijä häätyy aina olla jotain superihmisii ja miellyttää muita.Kun oppis sanomaan ei,muilleki eikä vain ittelle.Kyllähän se opettelua on,kun on aina tottunu pää kolmantena jalka kiiruhtaan apuun.aivan ittekki joskus hämmästyin et sanoin et en nyt tuu siivoaan(avopuolisolle)mie meinaan vaan maata tänä päivän,tai vaikkapa tehdä vaan omiani..en mie usko et vaikka me kuinka passatas toisia,saadan itte vastapalveluita........kyllä sie oot itte ainoo joka voit itteäs säästää ja tietää sun voimavaras..et sie silti huonompi ihminen oo jos hoijat myös ittees....anna aikaa mielelle parantua ja anna toisten hoitaa hommat

• -----

Olen ollut on/off masentunut nyt 26 vuotta. Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu. Voimia kaikille masentuneille:-)

• koko ikä

22 vuotta tällä hetkellä ollaan oltu masentuneita ja nyt on vähän rajumpi kausi taas menossa itseasiassa en tiedä noustaanko tästä enää..Alkaa oleen ikää
      ja muutenkaan jaksa kertakaikkiaan joka kerta nousta,
      että voisi tippua taas kohta korkeemmalta.

Koko ikäni olen ollut absolutisti ja ylipäätään paihteetön ja täytyy sanoa,
      että pikkuhiljaa alkaa kiinnostaa, että löytyisikö tuosta viinasta
      tai huumeista ratkaisua esim subuteksista tms? Kaikki ajattelin kuitenkin kokeilla koska yksikin hyvä päivä tekisi tästä elämisen arvoista.
      Joku varmaan tyrmää ajatuksen, mutta en tiedä ketään näin pitkää masentunutta henkilöä ja jokainen tekee elämällään mitä haluaa.

Itsemurha on käynyt mielessä mutta en halua todellkaan sitä!
      Mielumin tämä hidas kuolema kun sellainen raukkamaisuus.
      Kuulostaa varmaan urpolta tuo subu, mutta esim.Särkylääkeitä käytin
      vain sen aikaa kun oli särkyjä..Kun säryt vietiin lopetin 12 vuoden särkylääke rännin seinään, ei mitään hihaan tuuppaamista vaan ihan suunkautta nautittuna 1/8 osa tabua tai jotain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3270
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1650
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1503
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      862
    Aihe