Äiti pakottaa käyttää kypärää ja ei anna meikata. oon 14v tyttö

persikkapete..

Oon 14v ja haluisin mennä pyörällä kouluu, mut äiti yrittää pakottaa käyttää kypärää. Ja sit toine juttu äiti ei anna meikata. Meiä luokal o vaa miu lisäks 3 tyttöö jotka ei meikkaa ja tyttöi luokal o 12, mut silti se ei anna.

Mitä tehdä??

61

3826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ETKÖKEKSIKEINOJA?!?!

      Ota aina ylimääräinen kangaskassi mukaan ja laita kypärä sinne. Kukaan ei huomaa ja jos äiti saa tietää voit kertoa kypärän olleen mukana, luultavasti uskoo.
      Ja osta salaa meikkejä, ja meikkaa vaikka koulun vessasssa.

    • Myös 14v tyttö

      Lähe pihasta kypärä päässä, mutta kun oot sen verran kaukana ettei talolta voi enää nähdä sua paa kypärä pyörän koriin/pyörän ohjaustangolle. Mä ainakin teen näin :) Ja niin, meikkaa salaa. Just jossain koulun vessassa tai lähe kotoo niin et äiti ei nää et sullon meikkii yms. Kyllä hätä keinot keksii :)

      • kuusipluskolmetoista

        pakko nyt kommentoida, että ei oo noloa pyöräillä ilman kypärää tai kypärä päässä, mutta se on noloa että kypärä roikkuu siinä tangolla tai korissa.


      • ei noin

        Säälittävintä on se kun se kypärä roikkuu siinä ohjaustangolla.... Pelkurimaista toimintaa....


      • kypäräpää

        Ruman ihmisen tunnistaa siitä ettei voi pitää kypärää koska näyttää rumalle siinä. Kauniin ihmisen tunnistaa siitä että voi käyttää kypärää ja näyttää silti hemmetin hyvälle. ;)


      • in ja aut?????
        kypäräpää kirjoitti:

        Ruman ihmisen tunnistaa siitä ettei voi pitää kypärää koska näyttää rumalle siinä. Kauniin ihmisen tunnistaa siitä että voi käyttää kypärää ja näyttää silti hemmetin hyvälle. ;)

        Tyhmän IHMISEN tunnistaa siitä, kun EI käytä PYÖRÄILY KYPÄRÄÄ.
        Fiksun ja tervejärkisen siitä, kun KÄYTTÄÄ PYÖRÄILY KYPÄRÄÄ.

        Kumpiko on IN.
        KALLON HALKEAMA vai KYPÄRÄN HALKEAMA??????


      • in ja aut????? kirjoitti:

        Tyhmän IHMISEN tunnistaa siitä, kun EI käytä PYÖRÄILY KYPÄRÄÄ.
        Fiksun ja tervejärkisen siitä, kun KÄYTTÄÄ PYÖRÄILY KYPÄRÄÄ.

        Kumpiko on IN.
        KALLON HALKEAMA vai KYPÄRÄN HALKEAMA??????

        Sinulla sanat ovat halkeilleet aivan urakalla keskeltä.


    • hillakukkahattutäti

      herää nyt oikeesti!!! 1. kypärää täytyy käyttää ettei aivot vaurioidu, ei sitä enään meikata jos oot tarpeeksi pahasti kaatunut. 2. meikki pilaa ihon(no joo joo.. käytän itsekkin) juttele äitisi kanssa MIKSI et saa käyttää meikkiä. jos ei lupaa niiin ihan sama. mene ostamaan meikkejä,j a seuraavana päivänä mene kouluun pokkana sotamaalaukset naamassa, en usko että äitisi yritää pestä niitä pois;). Hyväää kesää ja toivottavasti järjistyit


      Tesv: hillakukkahattutäti

    • kgkdkjgd

      Kysy äidiltäs kumman noista kahesta jutuista ottaa pois;) Jos ymmärsit:D

      • Papaija-Ananas

        Äitisi ajattelee sun parasta. Jos sulla ei olis kypärää ja kaatuisit, voisit jopa kuolla. Ei se tee ihmisestä noloa jos käyttää kypärää. Se tekee vaan pöljän. Usko pois! Meikki taas pilaa ihon, jos sitä ei osaa pestä kunnolla pois. Tietty voit ostaa ripsivärin ja laittaa sitä vasta koulussa.


      • Papaija-Ananas
        Papaija-Ananas kirjoitti:

        Äitisi ajattelee sun parasta. Jos sulla ei olis kypärää ja kaatuisit, voisit jopa kuolla. Ei se tee ihmisestä noloa jos käyttää kypärää. Se tekee vaan pöljän. Usko pois! Meikki taas pilaa ihon, jos sitä ei osaa pestä kunnolla pois. Tietty voit ostaa ripsivärin ja laittaa sitä vasta koulussa.

        Siis se tekee pöljän jos ei käytä!! :D


    • -Grrauh-

      Mulla oli sama ongelma.. äiti ja isä pakottivat käyttämään kypärää mutta en halunnut koska KUKAAN muukaan mun kavereista ei käytä :DD valitin vanhemmille joka päivä näin: " en haluu olla ainut joka käyttää kypärää ja en jaksa sitä että mä joudun käyttään kypärää ja muut ei " .. sitten olen valittanut noin joka päivä ja nyt pari päivää sitten äiti sanoi että: en mä voi vaatia että sä käytät kypärää kun ei sun kukaan muukaan kaveri käytä" JA nyt mä saaan uuden pyörän ja luvan pyöräillä ilman kypärää =) !! en tiedä toimiiko toi kaikkiin äiteihin mutta mun äiti on ainakin tooosi tosi tosi TOSI tiukka ja ärsyttävä -.- .. ja silti toi toimi XD

      Sitten toi meikki asia:
      munkin äiti valittaa kun meikkaan .. sanoin vaa että meikaathan sä itekki ! äiti sano et se on aikunen ja se on iha eri asia. Mä meikkaan joka aamu ja sanon äitille että mä haluun meikata koska en pidä mun ulkonäöstä ilman meikkiä! äiti on alkanut hyväksymään mun meikkauksen kun oon vaa meikannu joka päivä ja en oo välittäny mitä se sanoo.

      Toivottavasti oli apua ! (:

    • persikkapete..

      Kiitti kaikille neuvoista!!

      En aijo luovuttaa täs asias, koska tää o mun elämä ja noi pienist asioist 13 vuotiaan pitäis saada päättää.

      Ajon valittaa äidille joka päivä et miks mie en saa olla käyttämättä kypärää vaik miun siskon ei tarvinnu KOSKAAN käyttää kypärää.

      Ja meikistä aijon sanoo et oon tarpeeks vanha päättämää omast ulkonäöst ja voin ostaa meikit iha omil rahoil.

      Toivottavasti mun äiti antais periks jossai vaihees..

      • persikkapete..

        SORI korjaan, siis 14 vuotiaan!!!!


        Piän itteeni vielkii 13 vuotiaana:D


    • persikkapete..

      Ja ei oikei kehtaa käyttää meikkii ja ajaa pyöräl ilma kypärää salaa, koska äiti sais aika varmast tietää asiast ja ku se suuttuu oikei kunnol nii saattaa jopa lyödä. Voisin valittaa sossuille, mut mun vanhemmat o eronneet nii asun yksi äidi kans enkä haluu muuttaa iskälle tai minnekkää muualle.

    • Toivottavasti

      Toivottavasti kaadut sillä pyörälläs että päästään taas yhdestä idiootista jonka mielestä ulkonäkö on turvallisuutta tärkeempää.

      • p14

        niimpä. Itsekkin olen 14 ja käytän kypärää ihan omasta tahdostani.

        Ja älä meikkaakkaan tytöt on paremman näkösii ilman(jos meikittömiä enää ees on:() ;)


    • Mietteliäs132

      Hei haloo ääliöt!! Olen melkein 16 ja meikkaan TODELLA harvoin. Ripsiväri saatan sutaista vähän mutta siihen se sitten jääkin. Ja pyörällä kun ajalen todella paljon niin on ihan luonnollista, että pidän kypärää. Kun olin yläasteella pyöräilin joka päivä kouluun ja aina kypärä päässä. Ei koskaan kukaan tullut kysymään, miksi pidät kypärää. Jos olisi tullut niin olisin kysynyt häneltä, että miksi itse et pidä sitä? Eihän kukaan siinä matkalla katsele kun ajat kypärä päässä. Koittakaa hyvät ihmiset ryhdistäytyä! Se kypärä on sitä varten että sitä käytetään ja että se suojaa päätäsi jos kaadut.

    • nhrtettjw

      Joo sama ongelma... oon 14 ja äitee pakottaa aina kypärän päähän eikä munkaan äiti anna mun meikata.. lisäks se pakottaa käyttää koulussa jtn sen vanhoi vaatteita.. arvaa vaan haukutaanko....

    • 16V.

      mikset käytä kypärää? Mieti semmost tilannetta et oot polkemassa kouluun ja kypärä roikkuu pyöräntangossa ja kaadut niin ei se kypärä paljoon suojaa jos se on kiinni pyörässä. Mun tuttu ei myöskään käyttänyt kypärää. hän kuitenkin laittoi kypärän ja hyvä et laittoi, sillä hän ei huomannut tietä ylittäessä et sielt tuli auto. auto törmäs häneen ja hän lensi kahden metrin matkan. ambulanssi vei hänet sairaalaan. Häneltä murtui vain käsi ja tuli aivotärähdys . hänel sanottiin " jos et olis käyttänyt kypärää sun pää olis samassa jamassa kuin sun kypärä nyt" ja kypärä oli haljennut kolmeen osaan. kantsii miettiä et kumpi on tärkeämpi se et ei käytä kypärää koska se on noloo vai oma elämä.

      • Kyllä vaan

        ''Ei huomannut tietä ylittäessä että sielt tuli auto.''

        Kaveris vois hankkia silmälasit.


    • 15v....

      oon 15 käytän kypärää ja en meikkaa, laita hiuksia, käytä koruja ja näytän paljon paremmalta kun ne jotka tekee näitä ihan liikaa.

      • Äläeesyritä

        En usko
        :D keinon idea on tehdä kauniimman sanoin korjuen jos et laita hiuksiakaan en usko että kauheen hyvältä näytät


    • persikkapete..

      Äiti kyl antaa nyt ajaa ilman kypärää jos mä meen sen kanssa jonnekkin mutta muuten joudun käyttää. Tarkemmin ku ajattelee ei se nii kauheeta oo mut kavereitten kans en aijo pyöräillä. Pyöräilen sitte yksin kypärä päässä.


      Ja sit se meikki asia. Kaikki tytöt meiä luokalla pisti meikkii koulun kevätjuhlaan paitsi mie. Ja monet mun kaverit ain kyselee miks et haluu meikata ja kun sanon että äiti ei anna, ne on sellai omg, mite toi voi olla mahollista, miks se ei anna jne. Ja muuteskii mul o huono itsetunto nii kyl se ripsiväri kohottais itsetuntoo ees vähäsen.

      Otan viel joskus tän meikki asian puheeks..

    • 34354

      Ai saat nyt ajaa ilman kypärää äidin kanssa? Jos näin on tuskin sinun tarvitsee käyttää kypärää myöskään ilman äitiä pyöräillessäsi. Tuskin hän sitä pakottaa laittamaan.

    • Nöpönassu

      Voi juku, näitä "Siis miks sä huolehdit ulkonäöstäs enemmän kuin turvallisuudesta???, Siis toivottavasti kaadut pyörälläs, Oikeesti meikki pilaa ihon , musmusmus ja MUS." Jokainen tavallaan! Joku tykkää meikata, joku ei. Jotkut meikkaa huonon itsetunnon takia, tuntee olevansa edes vähän kauniinpi, jotkut siksi koska muutkin, jotkut vain koska siitä on jäänyt elämäntapa tai pitää sitä muuten vaan coolina , jotkut että tuntee kuuluvansa joukkoon.

      Tunsin erään tytön joka ei meikannut kouluun ja muut tytöt meikkasivat, enemmän tai vähemmän.. , kauhea haloo sellaisesta asiasta. Aivan kukkahattutädit, elämä tyttönä 2000 luvulla on HIEMAN erillaista . Vähänkin erilainen=Haukkumista ja se ei ole kivaa kenestäkään, uskokaa tai älkää, puhun kokemuksesta.

      Ja tämä kypäräasia. Sekin on oma asia. Itse en käytä koska se useasti unohtuu/ tunnen oloni epämukavaksi siinä eikä ole kuinkaan käynyt. Että jos joku ei käytä niin ei käytä ja jos joku käyttää niin käyttää, YOLO! (you only live once). Ei se ole niin vakava asia...Kyllä varmasti jokainen pyrkii ajamaan varovaisesti vaikka ei olisikaan kypärää ja kypärän kanssa. Varmasti jokainen vanhempi huolehtii lapsistaan ja rakastaa ja välittää, mutta joissakin asioissa menee vähän yli.. Tunnen tytön jonka äiti ei antanut käyttää dödöä koska siitä saa kuullemma syövän.. O_O, siinäpäs se tyttö sitten lemusi ja kyllä tyttöä hävetti.

      Vanhemmat ja rakkaat kukkahattutädit, kyllä nuoresi varmasti harkitsee mitä tekee.

      Peace and love..

    • gff3

      Miksi et voi käyttää kypärää

    • utelias kysyy

      Miksi käyttää kypärää päässä jos ei edes ole aivoja??

      Ja kun "kaverit" hyppää tyhjään kaivoon pää edellä, niin mun kans on tehtävä se...

      • Homotkäyttääkypärää

        Oot joko vitun tyhmä tai sarkasmin kuningas


    • Nöpönassu

      Vieläkin tämä jatkuu.. Onko teillä kypärä liian kireällä vai miksi ette tajua ETTÄ SE ON OMA VALINTA KÄYTTÄÄKÖ KYPÄRÄÄ VAI EI! On se niin vaikeaa... Huah.

      TÄSSÄ TEILLE PARI KYSYMYSTÄ, VASTATKAA REHELLISESTI (::

      1) Käytätkö talvella toppahousuja koulussa?
      2) Käytätkö polvi ja käsisuojia kun pöyräilet/rullaluistelet?
      3) Katsotko vain niitä ohjelmia/pelaat vain niitä pelejä joihin sinun ikäsi riittää. (Jos olet vaikka 13, niin katsot vain k12- elokuvia ja siitä alaspäin?

      Jos vastasit yhteenkin kysymykseen EI, niin sinun on turha tulla valittamaan meikeistä ja kypäröistä.

      Mitäpä jos kukkahattutädit alkaisitte vaihteeksi valittaa näistä kun nuoret ei käytä toppahousuja talvellta tai katsovat k15 elokuvia ollessaan vaan 12 vuotias. :))

      ~~Love and peace~~

      • tytgrr

        Mutta aloittajalla on jokin ongelma sen kypärän käytön kanssa? Miksi?


      • Kirkler

        olet kyllä yksi idiootti.. henki ja peli- ikärajojen rikkominen on kaksi täysin eri asiaa


    • :))))))

      Siis on todella tyhmää jos ei käytä kypärää ja meikkaa mä ainakinn oon ennemmin oma ittenni meikittömän ä finninaamana ja kuljen kouluu kypärä turvatyyny polvisuojat ja kyynerpääsuoat paikoillaan en myöskään harjaa hiuksian koska en haluu pilata luonnollisuuuttan i.

    • Kuule :)

      Mulla tuossa kypärän käyttämisessä autto se,että sanoin että oon ainoo meidän luokalla joka käyttää kypärää :) (vaikka oikeesti en ollu) ja meikkaamisessa oon saanu päättää ite (en ees käytä paljoo meikkia koska en jaksa meikata XD ) mut nyt oon ymmärtäny et äidille ei saa valehdella! sun äitishän vaan suojelee sua tapaturmilta :( koska jos kaadut pyörällä ja lyöt pääs ja ei oo kypärää...nii siinä voi käydä tosi pahasti! ja sitten mietit: "miks mää en totellu äitiä ja pitäny kypärää?" ja se on rohkeaa jos uskaltaa pitää kypärää vaikka muut ei pidäkkään :) mut päätä itse!

    • Antaa kuolla

      Kaikki nykyään esittää kovaa kun ei käytä kypärää. No vautsi vau. Haudassa voi esittää sitten kovaa.

      • treterret

        jaa niiku yritti saada hassunhulvattoma lausee aikaseks et kaikki naurais


      • kypsäkalle

        Mä en käytä kypärää koska se kutittaa helvetisti. Etenkin ne styroksiset.


    • Törmännyt

      Kypärä päähän, herranjestas! Itse tapasin rakastaa pyöräilyä ja ajoin aina ilman kypärää. Sitten törmäsin liikkuvaan autoon. Pää onneksi osui tuulilasiin eikä metalliin, muuten olisi voinut haljeta... No aivotärähdyshän siitä tuli ja aivan valtava kuhmu. Tapauksesta on nyt vuosi enkä ole enää uskaltautunut pyörän selkään. Ja kaikilla kavereilla nykyään kypärät visusti päässä.

    • p&ä

      Mun äiti haluu et käytän kypärää ja mä käytän ku en haluu et pää halkee. Suosittelen samaa sulle. Ja meikki asia et mä saisin käyttää meikkii mut mä EN haluu. Ehit sä niitä myrkkyjä naamaas aikuisenaki työntää vai?

      • Perseparsa

        Älä vaa ihmeen halkase päätä ja missää nimessä meikkaa saat viritä "syövän" huulipunasta hei oon kuullu et jos pesee hiuksia nii tulee aivovaurio


    • kypärä(llinen)tön

      noni mun on nyt ihan pakko kans kirjottaa tänne vaik yleensä en niin tee mutta joo:
      Ajoin ennen AINA kypärä päässä sit otin yheks kerraks pois nii kaaduin alamäessä naama asvalttii verta vuos ihan hirveesti, uus pyörä rikki, mahassa mustelmat polven hiusmurtuma ja kaikkea muuta mukavaa.. Sen jälkee kypärä pysyny päässä tähän päivää asti.. Mutta, menin nyt seiskalle ja kuljen nyt bussilla koska en halua mennä kouluun pyörällä koska mua haukuttas.. Koska pari meijänkoulun mielistä ei keksi mitää muuta tekemistä.. No nyt sain kaverin tosta meijän läheltä ja sovittiin että huomenna mennään kouluun pyörillä jätän kypärän kotii vaikka mua pelottaa että kaadun ku matkaa on kuitenki se 7km... Mutta mä en vaa uskalla mennä se kypärä päässä kouluun:( joo oon nolo ku sanon näi.. Mut sit ku ajelen yksinäni ni se kypärä on varmasti päässä!:)

      Ihana romaani tää.. Mut jatkan vielä..

      Rupeet vaa oikeesti laittaa meikkii ensin vähä sit vähä enemmä siihen asti ku haluut:) kyllä sä kuukauden pääst jo oot sellanen ku haluut olla;) tsemppii sulle sori kirj. virheet koska puhelin..

    • persikkapete..

      Nykyään ku meen kouluun en käytä kypärää (MUN OMA VALINTA ja koska äiti vihdoin luovutti asiassa), mutta kun menen yhdelle kaverille (hän käyttää kypärää) niin silloin pistän sen potan päähän, ettei hän tuntisi itseään noloksi (hän haluaisi myös olla käyttämättä kypärää).

      Nyt oon ainoa luokalla joka ei meikkaa. Haluaisin pistää VAIN ripsarii mut äiti ei anna. Eihän ripsari pilaa ripsiä.. vai pilaako?

      T. Aloittaja

      • YoungGirlFromLitt

        laita vaan sitä ripsarii, mun äiti ei edes huomannut kun sitä laitoin. munkin äiti ei aiemmin millään meinannut antaa mun meikata, mut en antanu sen häiritä vaan laitoin omatoimisesti sitä tavaraa naamaan, eikä ole pakottanut pois pesemmään. ja meikin käytön myötä äitini on tajunnut, että oon jo varttuneempi, päätän itse mitä laitan päälle, mitä syön, kenen kanssa hengailen, käytänkö kypärää ym. käyn pientä kyläkoulua, eikä siellä pyöräilykypärä ole iso juttu. ja sitten ylä-asteelle kun vuoden päästä meen, niin linja-autolla kuljen, kun sen verran kaukana on. joten silloinkaan ei tule tästä "potasta" ongelmaa. mutta, ripsiväriä silmiin, niin kyllä se äitiski siitä pikkuhiljaa heräilee ettet ookkaa enää mikään kolmosluokkalainen... ;)


    • Fiksu 13v

      Miks olla käyttämättä kypärää ku sellainen kerran on? Ja mun äiti ei käytä kypärää ja ei se pakota muakaan käyttämään mut käytän silti. Yleensä on hyvin epävarma ittestä ku ei käytä kypärää jos muutkaan ei käytä. Kiva sit ku joku törmää SINUUN ja kaadut ja sul ei oo kypärää niin siin voi kuolla (riippuu törmäyksestä kuten oliko se auto vai pyörä vai mikä) tai raajat halvaantui niin kiva istuu invalidinä loppu elämä pyörä tuolissa ku aivot on halvaantunut. Et välttist pysty puuhun enää en tiedä näöst ja et pysty tekee mitään enään. Ja vaik et ikinä kaatuis niin sinua päin voidaan silti ajaa. Käyttäkää kypärää se ei oo ollenkaan noloo.

    • Yeah yeah

      Itse olen 13vuotta ja käytän kypärää koska ilman kypärää on noloa! Joskus jos ollaan menty pyörillä "Esim rautatieasemalle ei ole tarvinnut käyttää koska kuka sitä kantaisi mukanaan ympärin suomea? Muuten kyllä käytän AINA!

    • Yeah yeah

      Ja vielä muo ei pakoteta käyttämään lyhyillä matkoilla MUTTA ei tarkoita etteikö sitä vahinkoa voi sattua!

      • Täh!

        JOTKUT EI HARJAA HIUKSIA MITÄ HELVETTIÄ!


    • Meikkaaja

      Minusta sinun kannattaisi totella Äitiäsi. Ilman kypärää ajaminen on vaarallista, eikä kannattaisi arvailla että kaikki menee hyvin... (Omaa Kokemusta!)

      Ja meikkaaminen on perheen oma asia, josta pitäisi päättä siskon, isän, veljen... Sinun tilanteessasi äitisi kanssa. Minusta meikki ei ole mikään kovin kumma juttu, jota voi laittaa, mutta VAIN jos tahtoo. Jos haluat käyttää meikkiä, puhu äitisi kanssa. Kysy alla olevia asioita:
      1. Miksi en saa käyttää meikkiä? (Saa äitisi miettimään että miksi)
      2. Kysy milloin saat alkaa meikkamaan? (Äiti joutuu sanomaan jotain, ja sinä voit muistuttaa häntä siitä!)
      3. Muista sanoa, että SINÄ tahtoisit meikata, edes joskus.

      Oliko apua??

    • Miks helvetissä tä tuntuu mun mielestä provolta? Voin mä olla myös vainoharhanen...

    • oivoii

      Ihan hölmö olet :) Kyllä se siitä ku aikuseksi kasvat! Toki muistan itekki että tuolta tuntu tuon ikäsenä, että kypärän käyttäminen on noloa. Mut tiäksie mitä tyttö hyvä, ei se oo. Ennemminki on noloa se, ettei välitä omasta henkikullastaan sen vertaa että käyttäis helppoa henkivakuutusta pyöräillessä eli kypärää. Ite oon kuudennella luokalla jääny auton alle pyörällä ja voin kertoa että onneksi oli kypärä päässä! Se halkes takaraivosta kolmeen osaan. Ilman sitä olisin varmaan pyörätuolissa tai mullan alla. Että mietippä sitä...

    • hehheh :)

      Mä itse en käytä kypäräää mun koulumatkalla mutta muuten käytän se mun koulumatka on tosi lyhyt ei alamäkiä ei autoteitä suunnilleen suora tie muutama mutka ja kyllä minä osaan semmosen matkan pyörällä. Saattaa olaa kirj virheitä koska puhelin.

    • inhoonmunvanhempii

      No mä saan käyttä meikkiä niin paljon ku haluun, mut kypärää joudun käyttään vaik oon nyt 13. Mun koulumatkaki on lyhyt mut silti... Oon pyytäny nätisti monta kertaa, sen jälkeen aloin murjottaa enkä vieläkään saa ajaa ilman kypärää.. Saan lopett kypärän käytön vasta ku muutan kotoo pois (toivottavasti pian) ja osta salaa meokkii ja meikkaa koulussa, tai aamul jollain sun kaverilla.

    • Poika.14.v

      Oon itse käyttäny kypärää viimeks kuus vuotiaana.. En sen jälkeen ees oo omistanu kypärää.. Oon kaatunu varmaan miljoona kertaa ilman kypärää eikä vieläkään oo sattunu mitään.. Musta yli 12 vuotiaat on jo valmiita päättämään omista asioista.. Itekkin päätin 12 vuotiaana et asun suurimman osan vuodesta äitillä ja vaan joka toinen viikonloppu iskällä et... Rohkeesti vaan sanoo vanhemmille et oon jo tarpeeks vanha päättää omista asioista :D

      • ei kypärän pitäminen oo iästä kiinni. mielummin haljennu kypärä ku pää!


      • Homotkäyttääkypärää
        wrestler02 kirjoitti:

        ei kypärän pitäminen oo iästä kiinni. mielummin haljennu kypärä ku pää!

        Vittu joo


    • öööö...? mitä pahaa on käyttää kypärää ku ajaa pyöräl? vai haluatko ehkä kuolla?
      ja miks sun pitäis meikata? ihmiset meikkaa et ne näyttäis nuoremmilta! vai haluutko ehkä näyttää pissikseltä?

      p.s oon saman ikäne ku sä

    • Entiedämitätehdä

      Mielestäni tuo ei ole ongelma vanhempien suhteen? Olen kaksitoista ja isäni juo ja olen monta kertaa nähnyt hänen olevan väkivaltainen. Hän on jopa uhannut tappaa äitini. Mietin jopa isäni murhaamista. TÄMÄ ON ONGELMA.

    • 14vOmankädenoikeus

      Lähet vaan siitä ovesta meikit naamas ilman kypärää c'mon! Paitsi jos heru meikit ni si ei.

    • Herää

      No oke siis tota joo ite 14 ja käytän kypärää iha vapaaehtoisesti... Oon saanu pari kaveriiki käyttää ku oon ite ja jos kaikki alkais pitää kypärää ni ehkä se ois joskus kaikista hienoa...

    • dfvsdsdf

      Ole tyytyväinen ettei sinun tarvia meikata, se on vaan kurjan tuntosta naamassa se meikki. Aatele ny, kuin oisi pölyä ja kuivanutta kuraa kasvot täynnä

    • ehe

      Kannattaa sitä kypärää käyttää. vitun tyhmää olla käyttämättä vaikka olisitikin "hyvä pyöräilijä" sillä ei oo vittuakaan väliä jos vaikka ylität suojatietä ja joku kuski joka nyt ei oo ihan hereillä ajaa 30 päin ja isket pääs johonki kiveen. Sitte varmaa sullaki on nii helvetin hauskaa ku pää auki makaat siin maas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe