olen altistunut 6-13 vuotiaana asbestille keskikeratiselle määrälle ja hieman kreosootti ratapölkyiile ja olen ollut passiivinen tupakoitsia,mutta itse en polta tupakkaa onkohan minulla suuri riski sairastua syöpään eneen 60 ikä vuotta,kun kerran lapsena olen altistunut? olen nyt parikymppinen ja muutaman vuoden ajan on köhää ja keuhkoputken tulehduksia reilusti ollut,mutta en uskaltaisi mennä lääkäriin. Pystyvätkö he mitäänn tekemään jos totevat että keuhkot ovat "täynnä" asbestia? olen 100% että asbestia minulla on keuhkoissa,mutta mitä sille pystyisivät sairaalassa tekemään,se minua kiinnostaisi? Onko mitään parannus keinoa jos lapsena on asbestille ja kreosottille altistunut?
asbesti
4
261
Vastaukset
- besti
On siihen se keino, että menet ajoissa lääkäriin. Ainoa mahdollisuus.
- öliolle
Mitä hyötyä on lääkäriin menemisestä? Eihän ne itään pysty tekemäänn..
täytyy vain toivoa altistuneiden puolesta ja tukea heitä,muuta ei ole minun mielestä tehtävissä,vai?
- Lilianee
jos olet asbesetia hengittänyt niin toki se ei keuhkoista poistu, mutta en kyllä saata uskoa että jo pelkkä yksi kerta mitään vaikuttaisi, olitko silloin ulkotilassa? silloin riski on vieläkin pienempi. Jos asia vaivaa niin ehdottomasti käy lääkärissä. Jotkut ovat vuosia altistuneet asbestille mutta ei heille kaikille syöpää tullut.
- holiton
Asbesti ei ole sen kummosempi aine kun alkoholi.Molemmmat kuuluvat samaan karsinogeeniluokkaan.Alkoholin kanssa nolla toleranssi,niin ei ole mitään hätiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462