Yamarin 4730

Arttu

Hei

Onko kellään kokemuksia ko laitteesta, liukuuko hyvin, nouseeko pintaan 40hv koneella 5 h kuormalla (Väittävät kaupassa että F40b:n potkuriakseliteho olisi 47hv?). Vetääkö hyvin suksia (ja miestä :-)). Pikaisia vastauksia kiitos.

/Arttu

6

3670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Powerjam

Itsekin olen kuullut sen antavan potkuriakselitehoa 47hv.Mutta 2005 tulee 50-115Hv EFI:t ja silloin ottaisin kyllä 50-60hv mielummin kun 40hv.Se kun jää kaasarikoneeksi.Lisäksi 50hv:ssä on lähes 250cc enemmän , mitä varmasti näkyy ja tuntuu kun mennän 5h kuormalla liukuun ja kun vedetään vesisuksia ( miestä)!

• seppo

epäilen kovasti tuon kulkevuutta F40 konella. Itselläni on F50 jammulla eikä tuota nyt voi kovin ripeäksi kehua.
      Jos uutta olisin ostamassa niin varmaan valitsisin 60hv 4t tai 70-90hv 2t koneen.

• Powerjam

Ei helvetti että ne 4t koneet painaa.80hv 4t jammu niin 164kg ja vene painaa 390kg!! Ei kai sinne voi muuta kun tuo 60hv 4t jammu ruuvata kiinni.Onneksi Yamarin on aika kantavaperäinen kun leveyttäkin on 201cm ja jo suunniteltukin painavalle koneelle.Kyllä silloin 2t aikaan näin aivan hurjia hv ylityksiä Yamarinissa mutta hyvin Yamarin kesti nekin kun oli kevyeet koneet.Harilainen & kumppanit tekevät/tekivät hyvää työtä.Nyt on vain jammu 90hv 2t valikoimissa ja kohta sekin tippuu pois.Kaveri sai vielä 3 viikkoa sitten ostettua 2t 70 hv uuden jammun jonka Kesko??/jälleenmyyjä toi norjasta.

• Powerjam

Kiersin pari pääkaupunkiseudun veneliikettä tänään ja yksi myyjä tiesi sanoa että EFI 4t jammut 50-115hv tulevat ensin jenkkien markkinoille 2005.
        Että jos tulee suomen markkinoille niin epäili että olisi isommasta päästa ensin 90/115hv. No tiedä häntä,kohtahan se nähdään.

• tuntematon

Mulla on 470BF ja se nousee F50:llä 5 aikuisen kuormalla vielä kohtalaisen mukavasti mutta kuorman kyllä jo huomaa. 4730 on leveämpi ja hieman painavampi, joten saattaa mennä taisteluksi F40:llä.

Kyllä F40 suksihommaan riittää kun veneessä ei ole paljon porukkaa.

• Kalmis

Itselläni on 4730 ja yamahan 4t 50.
      Ko. kone on mielestäni minimi, joka siihen sopii.
      Mielessä ollut mullakin 70hp 2t ruisku.
      Itse venettä pidän hyvinkin merikelpoisena.
      2 hengen 100kg varusteiden kanssa lähes 2 m aallokossa, eivätkä veneen ominaisuudet loppuneet.
      oman pään kylläkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe